View Full Version : Kostplan uten kjøtt - hjelp!


Spirea
27-07-04, 22:42
Jeg bare spør og spør jeg :o

Har vært på Lindbergs i halvannen uke og føler at det går greit, men jeg må si jeg jobber mye med å tenke ut hva jeg skal spise. Boka "Naturlig slank" og dagsplaner jeg finner i ukeblader har mye kylling, skinke, tacos med kjøtt, koteletter og annet kjøtt i seg. Jeg spiser ikke kjøtt og da er disse planene så veldig modne for modifisering.

Noen som kan hjelpe med f.eks. en ukeplan som er uten kjøtt? Spiser egg, drikker melk og er kjempeglad i meierismør.

Anyone?

Iset
28-07-04, 08:20
Tunfisk, laks og annen fisk er jo kjempebra da.
Et tips; stek tunfisk på pannen med masse krydder. Bland det med hakket fetaost og salat. Det er virkelig snadder!

En god lunsj/middag: et stykke stekt laksefilet blandes med reker, brokkoli og creme fraiche/rømme. Ha på ost og stek i ovnen.

Omeletter er jo greit, varier med grønnsaker i den, så blir det ikke så kjedelig. Ost er godt i omeletten, gjerne cheddar.

Du kan jo bruke Tivall kjøttdeigen? Aner ikke karboinnholdet i den, men sjekk bakpå.

Spirea
02-05-07, 17:48
Takk Iset! Den tunfisken i panna skal jeg prøve. Er så utrolig lei av kald tunfisk på boks. Omeletter bruker jeg mye av, det skal jeg fortsette med. Har ikke sjekka bakpå "kjøttdeigen" til Tivall, men det kan jo hende den er midt i øyet. Drømmer egentlig om å få spise helt vegetarisk med unntak av egg og enkelte meieriprodukter. Kommer du på flere tips, er jeg lutter øre. Har tro på proteinbombing og veeeldig lite karber. Imorgen melder jeg meg inn på Spenst :cool:

Carisma
02-05-07, 20:19
Anbefaler å sjekke journalen til Jorun (photobscura), hun kjører vegatar-versjon av atkins.
Ellers kan du melde deg in i fedonlobben.no og få menyforslag om det er lindberg du følger. Da kan du velge bort kjøttretter.