View Full Version : Sjekk ut vegetarprodukter


Spirea
27-07-04, 23:18
F.eks. fra Fam. Dafgaard og Det sunne kjøkken. Idag sjekket jeg innholdsfortegnelsen på sojapølser fra Det sunne kjøkken. Rene velstanden for Lindbergere ser det ut til for meg. Lite karbohydrater, middels protein.... Fant falafler - som jo er basert på kikerter og kikertmel i fryseren hos Meny også. Jeg elsker sånne frossengreier for veggiser. Noen som har sett GI-tabell på vegetarprodukter? Om ikke, håper jeg noen vil lage det snart.... jeg trenger det sårt.

Kalorine
27-07-04, 23:40
Ja, men bare pass på. Det finnes vegetarburgere o.l som er panert med brødsmuler og slikt. Men soya er jo perfekt for oss lav-karbo fans!!

Iset
28-07-04, 08:17
Jeg var veggis i 6 år før jeg ble gravid i fjor. Da sendte jeg mail til Lindberg og spurte om GI på disse produktene. Han svarte at de ikke er testet, og at det koster tusenvis av kroner å teste EN vare, så det blir ikke aktuelt i nærmeste fremtid. Men du kan jo regne sånn omtrentlig GI ved å se på ingrediensene.

Det sunne kjøkken (Tivall) er de beste vegetar-produktene som finnes! På smak altså.

Spirea
28-07-04, 11:16
Jeg var veggis i 6 år før jeg ble gravid i fjor. Da sendte jeg mail til Lindberg og spurte om GI på disse produktene. Han svarte at de ikke er testet, og at det koster tusenvis av kroner å teste EN vare, så det blir ikke aktuelt i nærmeste fremtid. Men du kan jo regne sånn omtrentlig GI ved å se på ingrediensene.

Det sunne kjøkken (Tivall) er de beste vegetar-produktene som finnes! På smak altså.
Ok? Men hvor får jeg tak i Tivall? Vi har to helsekostsjapper her i byen og begge er i Life-kjeden....

Iset
28-07-04, 12:46
Ok? Men hvor får jeg tak i Tivall? Vi har to helsekostsjapper her i byen og begge er i Life-kjeden....

Tivall er det samme som Hälsans Kjøk (Helsens kjøkken/det sunne kjøkken), de gule pakkene med grønt på i frossendisken. Alle Life-butikkene skal ha dem (jeg jobber i Life).