Vi hadde besøk av svigers til kaffe i dag, og jeg laga en mousse som kaffegodt. :lol:
4 egg
2 plater sukkerfri mørk sjokolade
1/2 dl kaffe
2 dl kremfløte.
Smelt sjokoladen sammen med kaffen på svak varme.
Visp eggene til eggedosis. (her kan du tilsette splenda eller annet søtstoff, men jeg synes sjokoladen fra sukkerfritt.com er så himla søt at jeg droppa det.)
Visp fløten til krem.
Bland sjokoladeblandingen godt med eggedosisen og vend kremen i blandinga.
Ha i serveringsform/skål og la stå i kjøleskap i minst 2 timer før servering.
Kjempegodt!!! :sikle:
OMG! Det hørtes digg ut ja!
Holder moussen seg til dagen etterpå? :)
Holder moussen seg til dagen etterpå? :)
Så lenge den står kaldt, så går det bra!
Og pass på å ikke rør sjokoladeblandingen så hardt sammen med kremen. Det skal liksom ikke være helt blanda hvis du skjønner. :rolleyes:
Så lenge den står kaldt, så går det bra!
Og pass på å ikke rør sjokoladeblandingen så hardt sammen med kremen. Det skal liksom ikke være helt blanda hvis du skjønner. :rolleyes:
Ok, kaldt.
Stripete? :)
Ok, kaldt.
Stripete? :)
Ja, du kan nesten si det sånn. ;)
Men i den sjokoladen er det jo MASSE karber :p Eller linkk til en annen...Gikk inn på linken over her ;)
Men i den sjokoladen er det jo MASSE karber :p Eller linkk til en annen...Gikk inn på linken over her ;)
Nei, de har bare ikke trukket fra sukkeralkoholer på forpakningen sin.
Hvordan regner man da ut hvor mange sukkeralkoholer/karbohydrater det er i en plate?
Hvordan regner man da ut hvor mange sukkeralkoholer/karbohydrater det er i en plate?
Det lurer jeg og på :)
Det skal egentlig stå på næringsinnhold på platen, men på sukkerfritt.com sine gjør det ikke det. Fikk en mail fra de med næringsinnholdet i de forskjellige typene en gang.
Den mailen ligger her på forumet et sted.
Kan u ikke lme det inn her,bee?
Her er den maskråka. :lol: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12951&highlight=mail+sukkerfritt.com
Moussen gjorde suksess hjemme hos oss. Brukte Freia 86% sjokolade.
En halv kartong (den lille) kremfløte
Tre ruter 87% sjokolade
Smelt sjokoladen og pisk kremen - bland. Sett i kjøleskapet.
Voila! Sjokolademousse. :D