Jeg missa litt på ziggylappene i dag og deigen ble for løs. Så jeg tok opp i bakemiks. 5 ss på dobbel posjon. Og det ble veldig godt. Men er det greit?
Jeg missa litt på ziggylappene i dag og deigen ble for løs. Så jeg tok opp i bakemiks. 5 ss på dobbel posjon. Og det ble veldig godt. Men er det greit?
Ja, det vil jeg si at er helt greit. Men husk å regne karbene. I vanlige ziggylapper er det ca 0,5 pr stk, alt etter str seff, så da må du veie bakemixen og legge til de karbene:) Blir jo uansett ikke snakk om mye...
Hva gjorde at du missa? Klappa hvittene i sammen? Det har nemlig skjedd meg når jeg ikke hadde i salt i hvittene...
Fikk ikke vispa hviten godt nok, så den ble aldri stiv. Jeg var litt sløv. Men jeg synes resultatet ble veldig godt!
Fikk ikke vispa hviten godt nok, så den ble aldri stiv. Jeg var litt sløv. Men jeg synes resultatet ble veldig godt!
Skjønner. tror de fleste misser der i starten. Huske å bruke salt rett i hvitten og piske lenge nok, slik at du kan snu bollen opp ned uten at den rører seg i bollen:) Mne det er jo bra at resultatet ble bra da... Kanskje jeg skal prøve det, er vanvittig lei av ziggylappene...
Hvis jeg klarte å regne dette riktig så ble det ca 0.3 ekstra med karber pr bit. Delte den opp i 13 biter. Brukte ca 50g bakemiks.
Bruker bakemiks i lappene, ja.
Bakemiks og kruskakli.