View Full Version : Angående sjokolader


Isobel
03-08-04, 12:23
Jeg har kjøpt inn noen sånne sukkerfrie sjokolader etter tips her inne. Den ene heter Choc Wafer (deBron) og den andre er Freias Premium Dark 70% cocoa.
Det jeg lurer på hvor ofte spiser man sånne sjokolader? En gang i uken til kos, eller kan man unne seg litt hver dag? Dersom man ikke har godte-hunger er det vel like greit å holde seg unna?

Nille
03-08-04, 12:39
Premium Dark er vel ikke sukkerfri vel ? ...eller kanskje jeg tar feil ?? :o

Jeg spiser 10gram (1 rute) Lindt Excellence 85% (eller eventuelt Lindt Excellent Ghana 70% eller Ecuador 70%) nesten hver dag. Men så har jeg aldri hatt direkte sukkerhunger heller. For meg er det en slags medisin/belønning. Jeg har ofte gått lange perioder uten å spise noen som helst form for sjokolade, det går helt greitt. Har ikke merket noen negativ effekt ved å spise mine 10 gram heller. For de som har sukkerhunger er det ofte problem å stoppe ved 1 rute.... Da kan en liten bit være starten på en gedigen sprekk. Det er jo ikke så lurt.

Jeg mener man bør ligge unna sjokolade og kusntig søtstoff til kroppen har kvittet seg med karbogifta og stabilisert seg med et lavkabro kosthold. Så kan man heller plusse på forskjellinge ting etterhvert. Da ser man klart hva en tåler/ikke tåler. Det er veldig mange som ikke tåler søtstoffet maltitol bl.a som finnes i DeBrons produkter (og Atkins sine).

Lindberg'ere har vel litt friere tøyler tenker jeg....men renseprosessen er vel viktig der og ?

Isobel
03-08-04, 12:44
Premium Dark er vel ikke sukkerfri vel ? ...eller kanskje jeg tar feil ?? :o

Nei, den er kanskje ikke det, men har likevel hørt at dette er en sjokolade man kan spise litt av når man slanker seg...?
Jeg vet ikke derfor spør jeg;)

Nille
03-08-04, 12:50
Nei, den er kanskje ikke det, men har likevel hørt at dette er en sjokolade man kan spise litt av når man slanker seg...?
Jeg vet ikke derfor spør jeg;)
Jøss så rask du er !! :D Har oppdatert innlegget mitt nedenfor med litt mer.
Har aldri prøvd Freia sjokoladen pga karbo innholdet, men så er jeg Atkins tilhenger da, - og vi har strengere "regler" enn Lindberg.... Egentlig vet jeg ikke om det er så lurt jeg heller !! :) Får vente på svar fra spesialistene !! :o

Summer
03-08-04, 16:23
Dersom man ikke har godte-hunger er det vel like greit å holde seg unna? Ja, det vil jeg si.... :)
Men det kan jo være greit å ha det liggende om du pleier å få det... SÅnn at om du sprekker, så er det med "lovlige" ting... Eller kansej du kan spise nøtter i stedet?

Princess88
06-01-11, 18:47
Er det sukker i Lindt Excellence 85% sjokoladen?

Fagerfredløs
21-01-11, 16:21
Jeg bruker Lindt Excellence 90 % sjokolade som inneholder 14 gram karbohydrater (hvorav 7 % er sukker) pr 100 g. Det er den sjokoladen med minst sukker som jeg har funnet. Spiser en rute (10 gram) av gangen og det tåler jeg fint. Men jeg har ikke funnet denne i norske butikker, kjøper den når jeg er i Sverige. Noen som vet om den finnes i Norge?

Elanessë
24-01-11, 09:47
Jeg kjøper Cavaliersjokolade på helsekosten, som jeg koser meg med på lørdager :ja:

Photobscura
24-01-11, 09:52
Jeg bruker Lindt Excellence 90 % sjokolade som inneholder 14 gram karbohydrater (hvorav 7 % er sukker) pr 100 g. Det er den sjokoladen med minst sukker som jeg har funnet. Spiser en rute (10 gram) av gangen og det tåler jeg fint. Men jeg har ikke funnet denne i norske butikker, kjøper den når jeg er i Sverige. Noen som vet om den finnes i Norge?
Jeg mener å ha sett Lindt i Norge, men husker dessverre ikke når og hvor.
Men den distribueres i Norge, i hvert fall. Dette er hva jeg fant på Wikipedia (http://no.wikipedia.org/wiki/Valora_Trade_Norway)! Du kan jo sende en mail til distributøren og høre hvilke utsalgssteder de sender til?

Kari Marita
24-01-11, 10:05
Jeg kjøper Cavaliersjokolade på helsekosten, som jeg koser meg med på lørdager :ja:
Den er veldig god,men jeg måtte slutte å spise den fordi jeg fikk veldig dårlig mage av den og ble kvalm.Er vel maltosen i den tenker jeg:(