View Full Version : Trenger litt hjelp


tuttelure
21-11-07, 13:44
:o
Hei, jeg er ny her..Har kastet meg på Skaldeman sin filosofi og har fulgt dette i 5 uker. Jeg er ikke overvektig men ønsker å ta av meg de 5kg som har kommet den senere tiden og lagt på magen..Jeg har prøvd alt av ``slankekurer` i årenes løp. Greid å gå ned 5 kg men så er det på`n igjen.
Det som er genialt med Skaldeman er at man ikke blir fysen og at man faktisk er mett! I tillegg så har jeg slitt med mye mageproblemer og dette er nå borte:) God følelse. Min utfordring er at jeg har gått ned bare 1,5 kg og stått stille i 14 dager. I tillegg så trenger jeg hjelp til hva jeg skal spise iløpet av en dag. Nevne at jeg trener 3-4 timer i uken.
Kan noen ta seg tid??

Fnutte
23-11-07, 21:02
Anbefaler deg å legge inn spørsmålet under Kostholdsfilosofier, skaldemann. Er nok flere som kan hjelpe deg der;)

Veggpryd
30-11-07, 19:04
Helsegevinstene er helt fantastiske med lavkarbo ala Skaldeman, og når kroppen får mat som er naturlig for oss mennesker - justerer man sin helse og sin vekt automatisk. Kanskje du egentlig ikke er overvektig? 5 kilo synes ikke jeg er særlig mye å klage over ;).

Du sier også at du trener 3 - 4 timer i uken. Du klarer sikkert å bygge opp kroppen din på en mer riktig måte nå. Trening ved siden av sultekurer (VG's vektklubb, Grete Roede osv.) gjør at man mister både fett og muskler. Da vises det jo veldig godt på vekten, siden muskler veier mer enn fett. På lavkarbo kan det virke som om du nå får maksimalt ut av treningen din, selv om du ikke går ned i vekt.

Jeg går ut fra at du om noen uker til vil se forandring av kroppen din, selv om du ikke ser det på vekten. Du blir sikkert ikke så sliten og støl lenger heller. :)

Lykke til!