BiB
13-12-07, 17:26
Ja, nå er jeg litt dristig, siden siste trinn ikke er testa helt ut, men det virker så løftefullt at jeg lar det stå til :p Det som mangler er den siste kvalitetssjekken på at de faktisk tørker den siste lille biten for å bli som krumkaker, etter 10 min er de fortsatt litt myke. Tror de bør tørke over natta på benken (ikke i boks men på rist)
4 egg vispes til eggedosis (4 KH)
150 g SMØR smeltes (1,5 KH)
1 ss Splenda røres ut i 3 ss kokende vann (2 KH)
1 pk Atkins vaffelmiks ( 50 KH) og 1 ts kardemomme tilsettes sammen med vann/Splenda og smelta SMØR i eggedosisen, bland godt (jeg brukte miksmasteren)
Det blir en litt fast røre, men fungerer tilsynelatende bra. 1 ts i jernet, press godt sammen, stek ellers som vanlig. Litt mindre søte enn vanlige krumkaker (kan justeres med å tilsette mer Splenda), og som sagt, litt mykere enn krumkaker. Gjenstår fortsatt å se om de stivner tilstrekkelig, men smaken var veldig god og de er lette å forme til rør rundt håndtaket på en sleiv.
57,5 KH delt på omlag 28 krumkaker blir ca 2 per stk.
4 egg vispes til eggedosis (4 KH)
150 g SMØR smeltes (1,5 KH)
1 ss Splenda røres ut i 3 ss kokende vann (2 KH)
1 pk Atkins vaffelmiks ( 50 KH) og 1 ts kardemomme tilsettes sammen med vann/Splenda og smelta SMØR i eggedosisen, bland godt (jeg brukte miksmasteren)
Det blir en litt fast røre, men fungerer tilsynelatende bra. 1 ts i jernet, press godt sammen, stek ellers som vanlig. Litt mindre søte enn vanlige krumkaker (kan justeres med å tilsette mer Splenda), og som sagt, litt mykere enn krumkaker. Gjenstår fortsatt å se om de stivner tilstrekkelig, men smaken var veldig god og de er lette å forme til rør rundt håndtaket på en sleiv.
57,5 KH delt på omlag 28 krumkaker blir ca 2 per stk.