View Full Version : Fløte


Bigmamma
18-12-07, 14:36
Ny her og venter på boka i posten, men i mellomtiden hvordan er det å bruke fløte for å få opp fettprosent?
Da tenker jeg vispa fløte til krem å mumse på (ja jeg liker det selv uten søtning), rar ja vell :rolleyes:

Ellers gleder jeg meg til å komme i gang selv om jula står for døra, mye god ribbe her i huset:)
Noen som har gode råd om hvilke feller jeg bør unngå i det minste i starten?:eek:

Eilan
18-12-07, 15:49
Hei hei! Hvilken bok er det du venter på i posten, ketolyse?

Hm, feller, altså, det meste av kjøtt, ost og grønnsaker er ok, så lenge du holder deg på et minimum av karbohydrater. Se tabellene på forsiden av forumet. Mel, sukker, ris, pasta, belgfrukter, frukt og enkelte grønnsaker som potet og gulrot er neinei.

Og TA KOSTTILSKUDDENE. Veldig veldig viktig. Mangelplager kan være skikkelig bedritent.

Noen reagerer på søtstoff, noen på kaffe, noen på melkeprodukter og noen på alkohol. Kanskje du gjør det, kanskje ikke. Her må du prøve deg frem. Så lenge vekta går nedover og du har det bra, spiser du riktig.

Om du føler deg dårlig i begynnelsen er det vanlig.

Lykke til!

Bigmamma
19-12-07, 11:51
Hei igjen.

Jeg venter på Skaldeman sin bok for kvinner, er rett rundt hjørnet nå.
Har forstått slik at jeg kan fråtse i kjøtt og fett, holde et minimume med grønsaker som vokser over jorda og kutte ut alt med sukker/søtt, frukt, bær, brød, spagetti ris osv. hvor karbohydratene er.

Dette blir spennende:Dvirker som om dette er en fornuftig vei å gå når en ser hvor mye som produseres av mat i dag med tilsettningsstoffer.

Utover det - forslag til kosttilskudd jeg bør ta:confused:

nettan
19-12-07, 13:57
Ta kosttilskudd som du får kjøpt på ketolyse .no. da vet du at du får i deg det kroppen trenger.
Veldig vktig og ta kost tilskuddene.. jeg har vært litt sløv i det sisste så det merker jeg på kroppen.. får heldig vis mine nye kosttilskudd tabeletter i neste uke håper jeg.
Fløte er godt det:) du merker fort om du tåler det.. jeg personlig må holde meg unna slikt.
Men seff så unner jeg meg jo både rømme og fløte en gang i blant. Men personlig merker jeg at vekten beveger seg mye fortere om jeg lar være..
Denne kuren virker flott :) slippe og være sulten er tingen:). Det værste med denne kuren er at folk har så store fordommer mot den...Kan bli slitsomt i lengden.. Lykke til detta klare du :D:D

Veggpryd
19-12-07, 20:58
Jeg fikk mer fart i nedgangen min når jeg kuttet ut fløte i kaffen. Det skjer med mange, og egentlig er det ikke så rart.

På Skaldeman og andre lavkarbo-kosthold skal man ikke behøve å spise mellom måltidene, fordi maten man spiser er næringsrik og har godt med fett. Det gjør oss mette i mange timer.

Når vi drikker kaffe med fløte mellom måltidene, fungerer det egentlig som mellommåltid. Jeg drikker en del kaffe, og hvis jeg har fløte i hver kaffekopp ville det bli det samme som å småspise hele dagen. Og som Skaldeman sier; "Mellommåltid er for sukkerspisere". :D

Bathory
28-05-08, 12:52
Ny her og venter på boka i posten, men i mellomtiden hvordan er det å bruke fløte for å få opp fettprosent?
Da tenker jeg vispa fløte til krem å mumse på (ja jeg liker det selv uten søtning), rar ja vell :rolleyes:

Ellers gleder jeg meg til å komme i gang selv om jula står for døra, mye god ribbe her i huset:)
Noen som har gode råd om hvilke feller jeg bør unngå i det minste i starten?:eek:


Om jeg blir snope syk eller får lyst til å kose meg, pleier jeg å piske meg litt krem uten noe søtning å gomle litt:) så det er vel lov, du kan bruke det som dessert i sammen med et måltid om du har fått litt for lite fett fks?:)

Pearl
28-05-08, 18:08
Husk at du må telle karbene i fløten også.