View Full Version : Stillestående vekt????


renate
13-08-04, 12:12
Heisan!!

Nå er jeg litt deppa da..:( ... har ikke gått ned et gram på 1 uke.... er ferdig med 2 uker på Atkins Induksjon.. fortsetter nå ¨på 3 uken... har lagt til 5 gram... altså et "wasa fiber + knekkebrød.... drikker også litt lightbrus + funlight saft....tror dere det kan ha noe med det å gjøre??
hm... men jeg har jo drukket det på Induksjonen også da... og gikk ned 4kg på 2 uker... ikke så værst det :o ....

Har noen noe råd eller opplevd at de har "stått stille" lenge??

..er kanskje litt utålmodig..:rolleyes: ... kan noen forresten svare på om det er greit å drikke te med natreen suketter i??????????

Renate:)

Nille
13-08-04, 12:31
Det er helt naturlig å stå stille en stund (noen står stille en uke, noen to-tre)etter induksjonen. Kroppen trenger tid til å justere seg, å venne seg til det nye regimet. Det som som regle skjer er at fettcellene blir fylt med vann som "erstatning" for fettet som er mistet. Kroppen "sparer". Når den så finner ut at den virkelig FÅR mat, og ikke behøver å sulte, - så slipper den vannet. Det er flere her inne som har opplevd akkurat det. Så bare vær tålmodig du ! Du har allerede et flott resultat etter 14 dager.

En annen ting er at søtstoffet Aspartam er kjent for å være en "partystopper", dvs. vekttap hemmende. Selv om du har drukket det under indusjonen og gått ned er det ikke sikkert du tåler det. Kan godt hende kroppen tar litt tid for å oppdage det bare..... Ville prøvd å kutte ut det også hvis jeg var deg.

Du kan godt drikke te me Natreen suketter, men hvis det er vanlig te inneholder den sikkert koffein, og det kan gjøre blodsukkeret ustabilt (og bl.a. få deg til å føle deg mer sulten). Et par tre kopper til dagen gjør sikkert ikke så farlig. For mye av det gode kan også være galt vettu !

Når du går over i vedvarende er første steg på 5 grams stigen flere grønnsaker, - knekkebrød har du vel teknisk sett ikke kommer til enda ? Hvis du MÅ ha noe brødaktig er det bedre med Fiber Rik eller Helse klibrød. Mindre karber og mer fiber.....

Hvordan gjøre vedvarende kan du lese mer om i boka eller her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=475

Har du forresten målt deg ? De fleste som står stille i vekt i lengre perioder mister fremdeles centimeter, selv om vekta står stille....
Om du står stille i både vekt og mål i mer enn 6 uker - da er det på tide å se litt nøyere på hva og hvorfor.

Lykke til videre !! :D

renate
13-08-04, 13:48
Hei igjen!!


Tusen takk for fint svar...:)
Da kutter jeg ut "wasa fiber +... å dytter i meg litt extra grønntfor istedefor...:p
+ at jeg skal prøøøøøøøøøøøve å ikke drikke noe særlig lightprodukter... det blir nok tøft ja...

Renate:)