View Full Version : Forvirret


apple
18-08-04, 13:52
Nå har det ikke gått meg hus forbi at Atkinsboken inneholder en del feil. Hvilke feil har jeg imidlertid ikke fått med meg.
Har nå endelig startet opp, er på tredje dagen nå.
Når jeg slo opp her på Atkins-sidene, ble det sagt at man kun skulle spise rundt et par hundre gram ost om dagen. I boken står det at man fritt kan spise dette.
Hva er riktig?:rolleyes:
Hvis boken inneholder feil på dette området, er det da flere matvarer som ifl boken er tillatt men egentlig ikke er velegnet under induksjonen?

Setter pris på om noen kunne informere meg om det de måtte vite om dette. Akkurat nå er jeg bare interessert i induksjonsmaten.

Må forøvrig si, akk jeg er jo stappa mett til enhver tid, med tre måltider om dagen! Hvis dette virkelig funker er det jo bare fantastisk!:D

HP
18-08-04, 15:01
Om du vil gjøre Atkins etter boka så anbefaler jeg deg å lese noen av trådene som er klistrert i induksjonsforumet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8

Der ligger oppdaterte matvarelister og regler. Det er disse som gjelder. :ja:

"Den nye slankerevolusjoen" inneholder forsåvidt ikke noen kjente oversetterfeil, men den er ikke oppdatert og er basert på menneskekroppen slik Atkins så den i 1991.

"Atkins for Livet" inneholder flere til dels grove oversetterfeil.

Kjekt det går bra med Induksjon! Bare pass på at du spiser nok nå når du ikke er sulten... :snill:

apple
19-08-04, 07:43
Jeg registrerte i går at jeg allerede har oppnådd ketose. Det er vel ketosen som fører til vektreduksjon? Med andre ord kan jeg fortsatt flotte meg med ost og drikke min lille kaffeskvett, forutsatt at jeg fortsatt er i ketose?

Takknemlig for svar.

Kristian
19-08-04, 08:40
Du går ikke ut av ketose av å drikke kaffe, men det kan øke søthungeren slik at du ikke følger dietten godt nok. Klarer du å holde deg til dietten og du går ned i vekt kan du drikke litt kaffe . Når det gjelder ost så tror jeg det er bare noen få som ikke kan spise mye ost når de går på Atkins. For meg så funker det ivertfall med mye ost.