View Full Version : Nick


melene
18-08-04, 22:20
:cool: Dere har så mange fine navn her inne, hvor får dere dem fra..?:confused:
Mitt nick"melene"er gresk, me lene, og betyr "jeg heter" Tøft? Og så er jeg jo ganske grekofil, da, og det er jo deilig i disse OL-dager...:cool:

magdalena
18-08-04, 22:29
Vet ikke hvor jeg har fått nicket mitt fra egentlig..Heter Maria til mellom navn,og Maria Magdalena er fint synes jeg.Kunne tenkt meg å ordnet et til mellomnavn,men da blir det så langt..Heter stort sett det samme andre plasser også.

Nille
18-08-04, 22:45
Jeg fikk mitt i 6. klasse ...... Kom ny til skolen og alle der hadde kallenavn. De lurte fælt på hva de skulle kalle meg. Så tok de etternavnet mitt som utgangspunkt og Nille ble "døpt". Siden da har en utvalgt krets kalt meg Nille. Spesielt etter at billigkjeden "stjal" navnet mitt prøvde jeg å bli kvitt det, - men det gikk ikke gitt..... Nå har jeg akseptert det og bruker det der det passer....:o

....if you can't beat'em join'em !

Huldr
18-08-04, 22:52
Hallo melene, denne tråden likte jeg- og nicket ditt! :) Elsker navn, ord og betydninger, særlig personlige!

Jeg har tatt nicket mitt fra en av mine yndlingsblomster som blomstret på den tiden jeg ble medlem her. Blå tepper av scilla er så nydelig...

Men egentlig er det ikke helt "meg", selv om jeg føler meg som en uanselig liten blomst til tider :rolleyes: .Er grekofil jeg også, og har tidligere brukt Afrodite som nick enkelte steder fordi det har med navnet mitt å gjøre... men det er jo utrolig mange som bruker det, så det har jeg kuttet ut.

Klem fra Scilla og velkommen hit (har ikke sett deg før, men har vært borte lenge så jeg har ikke rukket å lese...) :)

melene
19-08-04, 15:31
Hadde ikke håpet på så mye respons på denne tråden, så dette var jo koselig, takk til dere alle! Når jeg i tillegg er rimelig fersk her, og føler meg litt "alensom" som south beacher'er, så er det SÅ kjekt med koselige svar! :)

Jeg kaller meg også som oftest melene i alle sånne nett-sammenhenger, det er et nick som pleier å være ledig. men nå spørs det vel :o. Men det fins sikkert andre morsomme greske ord8utrykk og, som f.eks "Fili ya panda". Nå kan dere lure :D

Summer
19-08-04, 15:34
Mitt nick er det mine foreldre som har servert meg...:snill:

melene
19-08-04, 15:40
Så Lise heter Lise, rett og slett.

Uff, ja, hvorfor skal vi i det hele tatt kalle oss noe annet enn det vi heter..?

Til ettertanke...

MHM
19-08-04, 15:49
som f.eks "Fili ya panda". Nå kan dere lure :DPanda i filodeig? Pandavårrull?

Jeg har rett og slett initialene mine jeg. Hadde aldri vært på noe forum før jeg kom hit, og tenkte vel ikke så nøye over hva jeg kunne/burde ta. Tror jeg skulle ha funnet på noe sprekere nå, eller bare tatt fornavnet mitt.

melene
19-08-04, 15:54
Panda i filodeig? Pandavårrull?

Jeg har rett og slett initialene mine jeg. Hadde aldri vært på noe forum før jeg kom hit, og tenkte vel ikke så nøye over hva jeg kunne/burde ta. Tror jeg skulle ha funnet på noe sprekere nå, eller bare tatt fornavnet mitt.
Initialer, enkelt og greit. Og ganske stilig når du har tre.. Mine to ville sett så kjedelig ut, syns jeg.

"Fili ya panda" betyr "venner for alltid", hvis ikke tolken har lurt meg:cool:

Summer
19-08-04, 15:54
Så Lise heter Lise, rett og slett.

Uff, ja, hvorfor skal vi i det hele tatt kalle oss noe annet enn det vi heter..?

Til ettertanke...det kan være godt å skjule seg bak et nick og være litt anonym av og til også...:)
Men for meg var det riktig å bruke navnet mitt her... Men ikke allesteder..;)

Summer
19-08-04, 15:56
. Tror jeg skulle ha funnet på noe sprekere nå, eller bare tatt fornavnet mitt. Betyr det at jeg kan få lov til å bruke fornavnet ditt når jeg svarer deg?
Det er så tiltak å si: Genialt MHM, når jeg mener: Genialt ******... :p

Summer
19-08-04, 15:57
Initialer, enkelt og greit. Og ganske stilig når du har tre.. Mine to ville sett så kjedelig ut, syns jeg.Hva er dine to da?
HP har bare to...:cool:

Summer
19-08-04, 15:58
Duverden, nå må noen flere svare før jeg opptar hele tråden for meg selv her....:D

Nille
19-08-04, 16:26
"Noen" må jobbe også !!! :snill:

HP
19-08-04, 16:36
Om noen skulle ønske seg et nytt nick så er det bare å ta kontakt... :snill:

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med mitt eget... :_punk:

nalana
19-08-04, 18:13
....fullt av skjønnhet, og noe av det skjønneste som finnes for meg er kattedyr, så begynnelsen "nala" er navnet til en av løvene i "Løvenes Konge". Slutten er navnet til en annen skjønnhet som heter "lana". Tror ikke jeg vil komme nærmere innpå hvem det er, noen kunne jo tro jeg var helt skjør;) . Synes det holdt med en "la", og dermed ble det nalana, som jeg synes lyder ganske bra, og passer på flere forum.

magdalena
19-08-04, 18:17
Skulle jeg brukt initialene mine ville det blitt HMM:p ,Ligner jo da masse på MHM og ville kanskje skapt forvirring...?Ikke når det gjelder fagkunnskap,for der kan jeg ikke måles med MHM.

melene
19-08-04, 18:20
Wow, nalana, har sansen for så spennende nick, planlagt med kjærlighet og entusiasme!

Og så håper jeg ikke noen med tobokstavs nick er gretne fordi jeg ikke syns mine 2 initialer duger. Ofte syns man jo at det alle andre har ser bedre ut enn sitt eget, ikke sant?:)

nalana
19-08-04, 22:28
selv er jeg kjempemisunnelig på @nn@ med to alfakrøller. Tenk om jeg hadde kommet på det, n@l@n@ er jo fullt av a'er. Hadde det ikke vært stilig. Har prøvd å registrere meg med disse a'ene i nalana andre steder, men det går Ikke.

melene
20-08-04, 09:10
selv er jeg kjempemisunnelig på @nn@ med to alfakrøller. Tenk om jeg hadde kommet på det, n@l@n@ er jo fullt av a'er. Hadde det ikke vært stilig. Har prøvd å registrere meg med disse a'ene i nalana andre steder, men det går Ikke.

@nn@ er skikkelig tøft. Nettopp det jeg tenkte d@ jeg startet tråden, hvordan kommer de på sånt? Jeg er tydeligvis ikke så fantasifull. melene oppstod på første gresk-kurset, om trent det første man lærer å si:D

Summer
20-08-04, 09:34
@nn@ er skikkelig tøft. Nettopp det jeg tenkte d@ jeg startet tråden, hvordan kommer de på sånt? Jeg er tydeligvis ikke så fantasifull. melene oppstod på første gresk-kurset, om trent det første man lærer å si:DMen vi andre synes jo at du har vært veldig kreativ da.....;)

melene
20-08-04, 13:18
Men vi andre synes jo at du har vært veldig kreativ da.....;)
:blomster: Tusen takk...

Marit
21-08-04, 23:46
Mitt nick er det mine foreldre som har servert meg...:snill:
Samme her!!!

Ikke så spennende, men det er meg.....:)

HP
22-08-04, 11:10
Satt å tenkte på nick ved frokostbordet idag, og HP er vel det jeg har blitt kalt siden jeg gikk på ungdomskolen... Når "The julekalender" gikk som er farsått over landet ble jeg ofte kalt Hansi, selv om jeg ikke syntes det var noe flatterende da... :rolleyes: Men HP har det liksom blitt, ikke at jeg har ønsket det, men det har bare blitt sånn. Når jeg skulle ha min første e-post adresse hos telenor så måtte jeg ha 6-8 bokstaver, og det måtte være en kombinasjon av fornavn og etternavn, så da ble det hpwilhelm. Det heter jeg fortsatt rundtom på nettet, men det er liksom ikke meg det da... :snill:

Så HP er det kallenavnet livet har servert meg... :_punk:

Fedonisten
22-08-04, 11:19
Så HP er det kallenavnet livet har servert meg... :_punk:
Dette fikk meg til å tenke på de kallenavnene jeg fikk i min barndom..... Skrangle og Stakine! I kombinasjon med en del handlinger heter det visst mobbing har jeg hørt.

Hvorfor jeg heter Fedonisten er for meg helt innlysende. Et bedre ord enn Fedon-tilhenger'n f.eks.

Dessuten er Fedonismen en av de bedre -ismene jeg kjenner til. Eneste krigen som utføres i denne ismen er mot kilo - for helse - og en og annen verbal kamp i media.

;)