View Full Version : Oppsigelse


Nille
19-08-04, 12:43
Med dette vil jeg si opp mitt ansvar som voksen.

Jeg har bestemt at jeg kun vil akseptere ansvarsområdene til en 8-åring. Jeg vil gå på McDonalds og tro at det er en 4-stjernes restaurant. Jeg vil tro at M&Ms er bedre enn penger, fordi jeg kan spise dem. Jeg vil ligge under et stort tre og ha en saftis sammen med vennene mine en varm sommerdag.

Jeg vi tilbake der livet var enkelt: Når alt jeg kjente til var farger, gangetabellen og barnesanger. Og ingenting brydde deg, for alt du ikke visste, brydde du deg ikke om. Alt du visste var å være lykkelig fordi du ikke visste om bekymringer som du skulle bekymre deg for.

Jeg vil tro at verden er rettferdig, og at alle er ærlige og snille. Jeg vil tro at alt er mulig. Jeg vil ha muligheten til å bli overbegistret for de små ting igjen. Jeg vil leve enkelt igjen. Jeg vil ikke at min hverdag skal bestå av datakrasj, fjell av papirarbeid, dårlige nyheter, hvordan få lønnen til å vare en hel måned, regninger og sladder. Jeg vil tro på betydningen av en klem, et smil, et vennlig ord, sann rettferdighet, fred og drømmer. Jeg vil lage engler i snøen igjen.

Så... Her er mitt visakort, mine bilnøkler, mine regninger og pensjonsforsikringen min. Jeg trekker meg herved offisielt som voksen! Og hvis dere vil diskutere dette videre, så må dere fange meg først...

Fordi... «Sisten! Du har den.»

Anne
19-08-04, 12:58
Supert Nille... :ja:

Åh så viktig å være barn....og leke litt. Jeg er med. Lover å lage engler i snøen til vinter'n også:klem:

HP
19-08-04, 13:20
Knallbra Nille!

Ble litt nervøs et lite øyeblikk før jeg så hvor tråden lå... :p

Hvor leverer jeg inn alt "stæsjet"?

MHM
19-08-04, 13:23
Herlig Nille!

Jeg har en barnslig favoritt-smiley, som går på noe av det samme. Det er "Orker-ikke-være-voksen-og-ha-ansvaret-for-noe-lenger"-smileyen min:

http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage44/5.GIF

Anne
19-08-04, 13:27
http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage44/5.GIF:lol: Den er nok "barnslig " nok, til at du får bli med i klubben til Nille

magdalena
19-08-04, 13:51
Kjempebra!I dagens samfunn hadde det vært herlig å hatt bekymringsløse dager og null ansvar i blant! Men viktig å bevare barnet i seg...Lager engler i sneen hver vinter jeg:p

guro
19-08-04, 14:58
Det er barnslig og ikke kunne være barnslig!

Fedonisten
19-08-04, 14:58
http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage44/5.GIF
En firkant med et rødt kryss inni er alt jeg får frem... Er det no'n morsom smiley da????? :rolleyes:

MHM
19-08-04, 15:15
En firkant med et rødt kryss inni er alt jeg får frem... Er det no'n morsom smiley da????? :rolleyes:Ja, harru ikke humor a'?
Prøv igjen, jeg fikk også rødt kryss i stad. Prøv å høyreklikke.

melene
19-08-04, 15:46
Og tenk så deilig det ville vært å kunne glede seg hemningsløst til julaften igjen! Og siden det høljer her i dag, har jeg akkurat vært ute og hoppet i alle sølepyttene, uten støvler. Jippi!

Men tilbake til virkeligheten; når jeg kommer hjem, er det ingen som står klar med håndkle og varm kakao...

Summer
19-08-04, 18:20
Kan vi ikke gjøre begge deler a`? :snill:

melene
19-08-04, 18:25
Kan vi ikke gjøre begge deler a`? :snill:
Mener du både hoppe i sølepytter, og drikke varm kakao som vi lager selv?
Joda, så klart. Kunsten er å være barnslig voksen...