View Full Version : Jeg lurer og lurer

Sol
14-01-08, 17:10
Først leste jeg Skaldemann, og i forordet står det at hans metode passer like godt om jeg skal ned 5 eller 50 kg. Det passer bra for meg, for jeg ønsker å gå ned 5-7 kg. Så leser jeg boka om ketolysekuren, og den passer ikke for meg som skal ned mindre enn 15 kg. Kan noen forklare meg hvorfor? Finner såpass mange fellestrekk i de to bøkene.

De siste 5-7 kg sitter godt fast,- men hvorfor vil ikke en ketogen kur være å anbefale for meg?

Må si at jeg i utgangspunktet har hatt er ganske bra kosthold, med mye fokus på å redusere karbo-innholdet i måltidene, samtidig som jeg trener en del med hovedvekt på kondis-trening.( Ikke i nærheten av et ketogent kosthold, mer i gata til Fedon...) Likevel har vekta en tendes til å snike seg oppover i stedet for nedover hvis ikke jeg hele tiden er superstreng med megselv.

Så altså: Hvorfor ikke ketolyse for meg?

lokkebiff
14-01-08, 17:24
Det er vel fordi ketolysekuren er laget av en lege med kunnskaper,
mens Skaldeman-dietten er laget av... ja nettopp: Skaldeman!
En vanlig mann alså, med egne erfaringer, og kun dèt.

Sol
14-01-08, 17:28
Det er vel fordi ketolysekuren er laget av en lege med kunnskaper,
mens Skaldeman-dietten er laget av... ja nettopp: Skaldeman!
En vanlig mann alså, med egne erfaringer, og kun dèt.

Men han kan vel forklare hvorfor!

lokkebiff
14-01-08, 17:32
Men han kan vel forklare hvorfor!
Skaldeman? Vel, kanskje han ikke vet selv hvorfor...
Han vet vel bare at den funket på ham, men ikke hvorfor!

Sol
14-01-08, 17:56
Skaldeman? Vel, kanskje han ikke vet selv hvorfor...
Han vet vel bare at den funket på ham, men ikke hvorfor!
Nei, jeg mener Torkil. Jeg finner ikke noen begrunnelse i boka hans, bare en beskjed om at ketolyse ikke er egnet for sånne som meg....

lokkebiff
14-01-08, 17:59
Nei, jeg mener Torkil. Jeg finner ikke noen begrunnelse i boka hans, bare en beskjed om at ketolyse ikke er egnet for sånne som meg....
Åh? Jeg mener da at det skal stå der... Hmmm...
Vi får høre med Gerd, hun er (bortsett fra Torkil selv) ketolyse-eksperten her inne!! :D

Gerd
14-01-08, 18:04
He he.. ;)

Her er det diskutert før : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=259706&highlight=ketose+bmi#post259706

Sol
14-01-08, 18:11
He he.. ;)

Her er det diskutert før : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=259706&highlight=ketose+bmi#post259706

Takker for svar og link....Nå lurer jeg litt mindre:)