View Full Version : Billige ketostix!


elian
19-08-04, 22:48
Jeg har lest et par steder her inne at noen ikke har fått kjøpt seg Ketostix enda, fordi er så dyre... (?) Da lurer jeg på om det finnes forskjellige typer stix til forskjellige priser?

Jeg kjøpte nemlig en pakke med 50 stk. stix til bare 57kr! Og DET synes jeg var KJEMPEBILLIG! :)

HP
19-08-04, 22:59
Det er vel det ketostix'ene koster... :snill:

De som er dyre heter KetoDiabur5000 og måler både ketoner og glukose i urinen. Det er endel Apotek som bare fører denne varianten. Forskjellen er at KetoDiabur er laget for diabetikere, mens Ketostix er mer beregnet på slankere... :)

Glukose skal forresten ikke forekomme i urinen, så får en utslag på det så bør en oppsøke lege snarest! :p

magdalena
19-08-04, 23:02
Heisann!Det finnes flere typer ja.De som er så billig heter nok bare ketostix og måler ketoner,det er jo nok med det!Men apoteket mitt sier at de er vanskelig å få tak i så jeg kjøper ketodiabur og de koster 99kr for 50 stk.De måler også glukose.

De første stiksene jeg kjøpte kostet 297!!:eek: Og het noe med combur test..De testet både ketoner,glukose,ph,og to andre ting jeg ikke husker..Så,ja det finnes ulike typer stix som måler ketose..

magdalena
19-08-04, 23:06
Men pakningsvedlegget til ketostix står det at hvis det er utslag,så kan det være en stor fare for å gå i sjokk og noe(husker ikke,men står ingenting om slanking).Mens ketodiabur sier at ved utslag betegnes det som suksess for slankere...Ville da trodd at det var motsatt,HP:forvirret

HP
19-08-04, 23:14
Diabetikere bør bruke den som måler glukosen i tillegg for å holde styr på diabetesen sin...

Årsaken til at det står slik i pakkningsvedlegget er nok at den ene er mer oppdatert enn den andre... :snill:

magdalena
19-08-04, 23:52
Jupp,er nok enig i det.Men jeg fikk litt panikk når jeg leste pakningsvedlegget i ketostixen om diabeteskoma og slikt,men det bevisste jo bare at jeg har godt av å lese boken par ganger til!:snill:

Sol-Angelica
16-06-10, 19:57
Heisann!Det finnes flere typer ja.De som er så billig heter nok bare ketostix og måler ketoner,det er jo nok med det!Men apoteket mitt sier at de er vanskelig å få tak i så jeg kjøper ketodiabur og de koster 99kr for 50 stk.De måler også glukose.

De første stiksene jeg kjøpte kostet 297!!:eek: Og het noe med combur test..De testet både ketoner,glukose,ph,og to andre ting jeg ikke husker..Så,ja det finnes ulike typer stix som måler ketose..

Vet at tråden er gammel men jeg har Combur her hjemme kom jeg på når jeg så tråden her, testet og fikk 2+. Er jeg i ketose da? Hva er forskjellen på 1+ og 3+?

Sol-Angelica
16-06-10, 23:07
Ingen som vet? Er det foresten slik at de kan gi utslag om man er tørst??

Mill
20-06-10, 16:01
Vet at tråden er gammel men jeg har Combur her hjemme kom jeg på når jeg så tråden her, testet og fikk 2+. Er jeg i ketose da? Hva er forskjellen på 1+ og 3+?

Så lenge det er utslag, er du i ketose.
Et kraftig utslag kan bety at du drikker for lite vann, at urinen din er for konsentrert. Pøs på med vann, det er bare sunt :D

Sol-Angelica
21-06-10, 17:35
Så lenge det er utslag, er du i ketose.
Et kraftig utslag kan bety at du drikker for lite vann, at urinen din er for konsentrert. Pøs på med vann, det er bare sunt :D

Fant fort ut at det var ketose jeg var i ja ;) Har enda ikke fått utslag etter min LILLE utskeielse på fredag. Men kjenner at det "nærmer" seg kanskje jeg kan si.. Er til vanlig en frossen pinne men i ketose så er jeg VARM ;)