300 gr blomkål = 6,9
50 gr smør = 0,5
Salt og hvit pepper
Kok blokmålbuketter til de er helt møre, sil av.
Ha alt i gryta/kjøkkenmaskinen og miks sammen til det er en glatt masse.
Server til kjøtt eller fisk.
Blomkålstappe er en klassiker for mange lavkarbospisere. Jeg bruker det mye selv og lager etter omtrent samme oppskrift. I tillegg til at det smaker godt er det også ganske mettende. Etter en middag med kjøtt og blomkålstappe er jeg mett i mange timer.
Jepp. Jeg fant også tipset om blomkålstappe her inne så har forstått at dette er en klasiker .....
Bruker mye samme oppskrift som deg..... og hvis man i tillegg tar i en liten skvett fløte samt koker litt etter den er ferdig most så blir den ekstra ekstra god:D
Jeg har fetaost også i, ca. 1/3 pakke grønn feta fra Arla. Blir helt fantastisk. Synd at ikke mannen liker det, er ikke alltid jeg gidder å lage det bare til meg. Han må være syk, det går da ikke an å IKKE like noe sånt!
Jeg har fetaost også i, ca. 1/3 pakke grønn feta fra Arla. Blir helt fantastisk. Synd at ikke mannen liker det, er ikke alltid jeg gidder å lage det bare til meg. Han må være syk, det går da ikke an å IKKE like noe sånt!
Blomkålstappa er jo super å fryse da, Iset ;) Så når du først lager, så lag masse og frys ned i porsjonspakninger :D Det gjør jeg...
Jaa det kan jeg jo gjøre. :D
LilleRosin
22-01-08, 21:17
Blomkålstappa er jo super å fryse da, Iset ;) Så når du først lager, så lag masse og frys ned i porsjonspakninger :D Det gjør jeg...
Det var ett supert tips. Det har jeg ikke tenkt på før.
Jeg har fetaost også i, ca. 1/3 pakke grønn feta fra Arla. Blir helt fantastisk.
Kremost smaker også godt i blomkålstappa, selv bruker jeg kremost med krydder eller urter.
Og jeg bruker å ha oppi en god skvett med fløte, og synes det smaker best. :)