View Full Version : Til alle som går på South Beach!


Snillgutt30
23-01-08, 14:19
Hei alle sammen.

Ser at det er lite aktivitet under kategorien for kostholdsfilosofien South Beach. Prøver derfor å få i gang litt mer aktivitet her. Håper du kan bidra til dette. I første omgang ved å skrive i denne tråden.
Hvis du går, har gått eller planlegger å gå på South Beach, håper jeg du kan skrive inn noen ord her.
I første omgang er det fint om du kan skrive inn følgende:

Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 21/1-08
Fullførte:
Gikk ned kg: 0 så langt
Erfaringer: Har mistet mye av matsuget/sukker suget etter bare 2 dager. :D
Tips og råd: Viktig å planlegge maten en dag i forveien. For ellers blir det mye salat som man kan gå lei.

Håper du kan ta deg tid til å skrive noen ord.

Bigmamma
25-01-08, 09:33
Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: Starter 28 januar 2008 - skal ned ca 20 kg
Fullførte:
Gikk ned kg:
Erfaringer: Har kun erfaring fra Nutrilett i 1994 - gikk ned 26 kg på 1 år - så dette blir spennende :eek:
Tips og råd: Tar mer enn gjerne i mot tips og råd - vil bruke forumet aktivt.

Bigmamma
30-01-08, 14:52
Nei her er det stille gitt.
Er det virkelig så få som bruker SB:confused:

Hadde virkelig håpet på å kunne utveksle erfaringer med personer som har gått på SB en periode - og som har erfaringer både negative og positive.
Det er det som inspirerer i hverdagen.
Vel jeg får bare holde ut og håpe flere kommer til:eek:

martefie
30-01-08, 15:27
Jeg er her jeg også, men merker at det blir mer og mer egenkomponert for hver dag. Men visse prinsipper holder jeg på, som ekle tomatjuicen før frokost. (aner ikke hvorfor, siden jeg synes den er vond :confused:)


Påbegynte: begynte (på'n igjen) 6. januar. Vil ned 6-8 kg
Fullførte:
Gikk ned kg:
Erfaringer: Gjorde dette våren 2006 også, og gikk da ned 6 kg :D, og holdt meg der til jeg ble gravid og så utrolig fysen på brød. Nå går jeg ikke like kjapt ned, kanskje fordi jeg tenker for mye selv.
Tips og råd: LapTopLunchboks! Utrolig morsomt å lage lunsj til den!

Mari82
30-01-08, 21:42
Skal starte på den den 10 februar, bare vente til etter en del feiringer... :p

Heydi
31-01-08, 16:17
Lurer litt på denne selv, har bestilt en bok om SB dietten. Må lese litt når boken kommer, så artig hvis det blir flere aktive.

Mari82
07-02-08, 13:03
Da har jeg fått boken, og er klar til å starte etter helgen. Tenkte jeg skulle kjøpe inn varer til de første dagene på lørdag:D Ble litt skuffet når jeg så jeg måtte kutte ut min kjære kaffe med kofeinfri kaffe:( Men det skal vel gå, håper jeg. Også lurte jeg på en ting, kan man kutte ut desserene? Er ikke så stor på dessert, har det noe å si?

Gleder meg til å begynne nå, spent på resultatene:p

martefie
07-02-08, 18:17
For å si det slik, jeg drikker kaffe tre ganger om dagen og spiser dessert innimellom. Det har funket likevel.

Mari82
11-02-08, 11:00
Første dag på SB:) Startet med en koffeinfri kaffe og det var ikke så galt, skal straks spise frokost. Egg og bacon hehe Høres ikke så galt ut:p

Snillgutt30
12-02-08, 16:45
Hei alle sammen.
Hyggelig å se at det har blitt en del aktivitet på denne siden.
Jeg for min del er nå i 2. uke av fase 2, men desverre har jeg ikke klart å være så flink under den andre fasen.
Men har skjerpet meg fra idag av.
Og til Maria82: Hvis du ikke liker desser og vil kutte det ut, så er det helt greit. slik jeg har forstått så er meningen med Desser at folk ikke skal bli fristet til å spise usunne desserer, at de har lagt ved oppskrifter til sunne desserer.
Håper å se mer aktivitet her.
Snakkes folkens!

martefie
12-02-08, 20:48
Jeg for min del er nå i 2. uke av fase 2, men desverre har jeg ikke klart å være så flink under den andre fasen.


Kjenner meg så sinnsykt igjen! Har så lett for å skli ut så snart man får mer frihet. Det står det vel om i boka også? I dag skle jeg ut med litt restemarsipankake på jobb. Men jeg går på igjen i morgen, med intensjon om å spise kun det jeg skal. :D

Snillgutt30
13-02-08, 12:07
Fint å høre at det er flere enn meg som har den samme erfaringen med å ikke klare å følge dietten.
Jeg for min del prøver så goft jeg kan, men det er ikke lett.
Har nå bestemt meg for å doble lengden for fase 2. dvs til 4 uker.
Noen som har erfaringer med det?

martefie
13-02-08, 22:12
Jeg ble i fase 1 i nesten 4 uker og fase 1 1/2 i to uker. Nå er jeg vel i 1 3/4... Jeg dirver med opptrapping (når jeg da ikke hører marsipankaker rope navnet mitt :p) Er det ikke meningen man skal holde seg i fase 2 til man er nær idealvekten da?

Har nå roa ned på nøttespisinga, som ga meg en OPPGANG :eek: på 1,5 kg forrige uke. Nå er det vekk, pluss 700 gram til.

Har kjøpt kokeboka SB Cookbook - quick and easy et eller annet. Masse godt, og alt går fort å lage (max 30 min i følge forsiden), bare jeg lærer meg amerikanske mål. Gleder meg til å prøve den ut i praksis.

Budeia
17-02-08, 19:54
Hei folkens! Ny her, og rota meg inn hit etter at jeg leste om Soth beach dietten.
Har bestilt boka, og har planer om å gi det et forsøk.
Hadde vært fint å dele erfaringer. Starter når boka kommer og jeg får lest meg opp litt.
Jeg er en typsik hvitt brød og sukkerslave, så jeg håper at jeg skal klare det her!:D

martefie
17-02-08, 20:01
Jeg er en typsik hvitt brød og sukkerslave, så jeg håper at jeg skal klare det her!:D

Lykke til! :heia:De første par dagene var litt tunge for meg, men det går over! Gled deg til den gode maten!

martefie
17-02-08, 20:01
Jeg er en typsik hvitt brød og sukkerslave, så jeg håper at jeg skal klare det her!:D

Lykke til! :heia:De første par dagene var litt tunge for meg, også sukkerslave, men det går over! Gled deg til den gode maten!

Pastajunkie
17-04-08, 12:35
jøss her har det vært stille lenge!!
Roper; HAAAALLLOOO ER DET IGJEN NOEN HER?? =)

Jeg går nå på SB dietten. Er på dag 4 i fase 1! Ble litt skremt av du som gikk opp av nøtte spisinga?! Er du her? hvor mye spiste du og hvor ofte? Er liksom det jeg gleder meg til i løpet av dagen- de 20 peanøttene med skall som jeg kan kose meg med på kvelden og være stolt over at jeg klarte enda en dag!

Har ikke fått ordnet nye batterier i vekta enda så vet ikke om jeg har gått ned noe. Målet er å gå ned 8kg før midten av juni. :) Veier nå 68kg så målet er 60kg. Er 171 høy. =)

La på meg 30 kg da jeg gikk gravid.. Har gått ned mye av det uten noen spesiell diett, men nå merker jeg at det står helt stille og til og med går en kg opp innimellom. Skrekk og gru!

så denne dietten SKAL OG MÅ gjennomføres før sommeren! Flere her inne på SBdietten nå`? så kan vi gjøre denne tråden aktiv og støtte hverandre! Snillgutt er du her? hvordan går det med deG?

martefie
17-04-08, 21:00
Roper; HAAAALLLOOO ER DET IGJEN NOEN HER?? =)

Jeg er her! Men siden det skjer lite her, er jeg rundtomkring andre steder her inne også :)

Jeg går nå på SB dietten. Er på dag 4 i fase 1! Ble litt skremt av du som gikk opp av nøtte spisinga?! Er du her? hvor mye spiste du og hvor ofte? Er liksom det jeg gleder meg til i løpet av dagen- de 20 peanøttene med skall som jeg kan kose meg med på kvelden og være stolt over at jeg klarte enda en dag!

Jeg tok litt av på den nøttespisinga, det ble liksom flere store never med nøtter hver dag... :o Det ble i overkant, kan du si.

så denne dietten SKAL OG MÅ gjennomføres før sommeren! Flere her inne på SBdietten nå`? så kan vi gjøre denne tråden aktiv og støtte hverandre! Snillgutt er du her? hvordan går det med deG?

Pastajunkie
18-04-08, 17:04
hei igjen:)
Så koselig å høre fra noen! Jeg tar 10-20 peanøtter med skall på kvelden, men tok ikke i går siden vi var borte på besøkhos ei eldre dame og jeg syns jeg måtte ta èn kakebit. Ble heller ingen leett is på meg i går da. Men idag veide jeg meg- har gått ned 1,6kg på 4 dager! =) STOLT:) hvor ellers her inne henger du da? er det noe mer liv andre steder her inne?

martefie
18-04-08, 20:02
Det blir litt på de generelle temaene og litt på Fedon, men ketolyse og skaldeman blir litt for langt unna det jeg tror på... Egen journal har jeg ikke fått ut fingeren på ennå. *treig*

1,6 på 4 dager! Kjempebra! :D Hold ut det er ikke mange dagene til du kan spise *litt* "melmat" igjen! Det blir mindre og mindre viktig med "melmat" jo lenger ut i kickstartperioden du kommer.

uhan
05-05-08, 13:55
Heisann alle sammen. Jeg er nå ferdig med fase 1 - de første 2 ukene. Jeg har holdt meg ganske strikt til dagsplanen - med en del ombytting på dagene - samt begynt å gå tur. Ca 45 min 2.hver dag. Jeg har til nå tatt av 6 kg.
Det fine med denne kuren er at kroppen blir vendt av med å produsere for mye insulin - noe som var årsaken til at jeg ikke sluttet å legge på meg, eller at ingen vanlig slankekur virket. (legens kommentar)
Har ikke noe søtsug, men alltid litt skrekk i forkant av måltidene - om jeg kommer til å bli mett :-) men dette har gått over all forventning.
skriver mer senere når jeg er kommet skikkelig i gang med fase 2.
Ps.. jeg har ikke spist noe mellom måltidene eller drukket noe annet enn vann og koffeinfri kaffe - noe jeg ikke skjønner helt vitsen med ;-/

Subiaco
05-05-08, 14:18
Hvorfor må man drikke koffeinfri kaffe? Jeg har nettopp begynt i fase1, dette blir spennende:)

Snillgutt30
04-06-08, 13:49
Hei alle sammen.
Har ikke vært her inne på en stund nå, men ser at det har vært litt aktivitet siden sist. Det er alltid hyggelig, spesielt hyggelig er det med nye medlemmer som skriver her inne.
Jeg for egen del har klart å holde de få kiloene jeg gikk ned, men desverre ikke vært så flink til å følge opp etter at jeg var ferdig med fase 1 og 2.
Men må nok skjerpe meg nå. Tror jeg kommer til å gå tilbake til fase 2 i 2 uker, for å se hvordan det fungerer.
Takk til Pastajunkie, for inlegget og for at hun spurte etter meg. ;-)
Snakkes.

uhan
08-07-08, 13:24
:)Heisann..:-) Startet 21.04.08 og har til nå gått i fase 2. Raste ned 6kg de første 14 dagene. Har videre gått ned 7kg. Det har vel ikke gått så fort men jevnt og trutt. Jeg intervall trener ( gå/jogg) tre ganger i uken. Prøver å spise variert, men det blir nok mye salat, ja. Skal prøve å skrive noen ord litt oftere. :-):D

quebec
07-09-08, 09:58
ja, da skal jeg gjøre min plikt å få noe på gang her inne....men nå er jo tråden gammel da,så kanskje det er noen som har falt fra eller kommet til?

anyway:

Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 06.09.08
Fullførte:
Gikk ned kg: igår sto vekta på 67.8
Erfaringer:
Tips og råd: jeg kommer i de første 2 ukene å kjøre rent, rent og atter rent. Ikke mye hybelkaniner her å finne :)

Mellon
17-11-08, 08:13
*blåse bort støv*

Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 17.11.08
Fullførte:
Gikk ned kg:
Erfaringer: Har tatt GR før, gikk da ned 16 kg, men har lagt på meg igjen 10 :o
Tips og råd:

Mrs_Maya
15-06-09, 13:06
Tørker støv av denne tråden :o:

Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 15.06.09
Fullførte:
Gikk ned kg: 0 hittil
Erfaringer: Gikk ned ifjor 14 kg, på egenkomponert diett. Ikke gått opp mer enn 2 kg igjen etter det.
Tips og råd: Nybegynner på SB, vil gjerne ha tips selv! :D

Smakfull
16-06-09, 19:13
Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: Slutten av april
Fullførte:
Gikk ned kg: 7 kg hittil
Erfaringer: Synes det er veldig greit å ha en liste over hva som er lov :) Jeg unngår de verste karbo og fett-måltidene, men er litt rund i kantene på andre. Men det fungerer for meg, går ned omtrent 1 kg i uken, trener 3 dager i uken. Ingenting annet har fungert, og har bare 6 kg til så er jeg fornøyd.
Tips og råd: Å lage all mat fra bunnen av..
Jeg har akseptert at det er umulig å få ting uten sukker i, med mindre man vil leve med kokt skinke og ost resten av livet. Så jeg har valgt enkelte pålegg som har litt sukker i dem.

ijad
17-06-09, 13:03
Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 22.06.09
Fullførte:
Gikk ned kg: 0 hittil
Erfaringer: Prøvd det meste og er en klassisk jojo slanker. Har gått ned 10 kg med endring av kosthold og trening. Men nå har det stangnert litt og trenger en dytt.
Tips og råd: Vil gjerne ha noen råd da jeg er helt fersk med SB levemåten

raptuza
02-07-09, 23:25
Begynte på SB tirsdag 30.juni og har no hatt tre dagar med dietten. Saknar frukt og Nutrilettbars!!! Brødet var eg lunken til frå før. Melkeprodukt er og eit savn. Men har byrja å gå inn runt livet og det er jo kjekt!! Kanskje tapt 1 kilo hittil.

Lurer*
01-08-09, 21:53
Jeg sitter nå, en lørdagskveld og lurer på om dette skal bli mitt forsøk på å gå ned i vekt....trenger det virkelig!

Jeg tror jeg begynner med å bestille boka, og leser litt mer her inne for å se om dette er det jeg er på jakt etter.

snuppsi
22-09-09, 18:34
Ingen krav å spise desserter som jeg har forstått. Så lenge man begrenser det det står i lista at man skal begrense, spiser man vel hva man vil tror jeg:)
På southbeach.no står det at man kan drikke koffeinholdig kaffe også, bare med måte..:)

ladyshi
27-09-09, 23:57
hei

har gått på south beach tidligere og den kan jeg anbefale, gikk på den og den funket perfekt kombinert med trening..men gikk opp i vekt fordi jeg ble så lat og en del fristelser jeg ikke klarte å motstå!!!

vet ikke helt om jeg skal begynne på den igjen sånn sett, følge den slavisk..har ihvertfall bestemt å frigjøre meg selv fra tanken om å følge en diett. jeg inkluderer den stort sett i hverdagen 70 prosent, og har begynt å trene igjen...

konklusjon..south beach er effektiv kombinert med trening.

martineeee
30-09-09, 22:37
hei! jeg begynte på SB for omlag fem uker siden. synes ikke første fasen var noe særlig vanskelig så holdt den i ca tre uker før jeg spiste første frukt;) motivasjonen min forsvinner dag for dag ettersom vekttapet så godt som minimalt. har maks mistet omlag 0.5 kg og det er vel ikke sånn det skal være:P??

"dietten" blir mer og mer egenkomponert, men holder meg helt unna hvete, brød, ris osv. spiser også normale porsjoner og trener mye. vet ikke hva som skjer, så tar gjerne i mot motiverende tips;)

er det også noen som vet ca. hvor mange karber som skal inntas i løpet av en dag?

ha en fin kveld alle sammen!

maggie123
29-10-09, 12:59
Hei. Har nettopp startet på South Beach. Er på andre dag. har ikke fått satt meg helt inn i dietten, har ikke kjøpt boken,bare sett på den norske nettsiden og litt her inne. er det noen som har forslag til frokost og lunsj? Er så vant til å spise brød og yoghurt, noe som er strengt forbudt! :o

Margrethe
29-10-09, 21:41
Hei. Har nettopp startet på South Beach. Er på andre dag. har ikke fått satt meg helt inn i dietten, har ikke kjøpt boken,bare sett på den norske nettsiden og litt her inne. er det noen som har forslag til frokost og lunsj? Er så vant til å spise brød og yoghurt, noe som er strengt forbudt! :o

Eggerore med turkeybacon, salat med kylling og hjemmelaget oljedressing, ovnsbakte gronnsaker med fisk eller kjott, wok +++ Middag til frokost er et stikkord.

Yoghurt av typen yoplait dobbel 0% blir lov i fase 2, det er deilig!

Kiddo
31-10-09, 11:23
Hei alle!
Da vil jeg også prøve meg på dette. Jeg er en 32 år gammel jente som ikke akkurat er ny her inne, har vært her lenge og hentet tips til oppskrifter etc, men ny i den forbindelse at jeg aldri har skrivd noe..Jeg tenker nå at dette blir lettere om man kan oppdatere seg litt her inne, det blir lissom litt mer virkelig da på en måte, og også vanskeligere og snike seg unna. ;)
Det har vel stort sett vært Atkins og generell lavkarbo denne har prøvd seg på tidligere, ikke tenkt så mye over SB, men når jeg leste om den syns jeg nok at den virker ganske perfekt egentlig. Time will show, men nå prøver jeg hvertfall!
Håper og plukke med meg endel tips fra dere proffene, har ikke kjøpt boken enda, men det er vel neste skritt.
Lykke til alle! Håper vi snakkes og kan hjelpe hverandre her..
:))

Sandra35
02-11-09, 21:41
Hei dere,

Jeg er ny i SB også. Har laget en oversikt over hva jeg skal spise til de ulike måltider.. men jeg synes det er vanskelig likevel. Det som står inne på SB siden sier bare at du skal spise fett, protein, osv..

Er det noen som har mulighet til å skrive litt mer hva dere egentlig spiser en dag? Synes oppskriftene i boka krever en del.

Margrethe
05-11-09, 01:57
Hei alle!
Da vil jeg også prøve meg på dette. Jeg er en 32 år gammel jente som ikke akkurat er ny her inne, har vært her lenge og hentet tips til oppskrifter etc, men ny i den forbindelse at jeg aldri har skrivd noe..Jeg tenker nå at dette blir lettere om man kan oppdatere seg litt her inne, det blir lissom litt mer virkelig da på en måte, og også vanskeligere og snike seg unna. ;)
Det har vel stort sett vært Atkins og generell lavkarbo denne har prøvd seg på tidligere, ikke tenkt så mye over SB, men når jeg leste om den syns jeg nok at den virker ganske perfekt egentlig. Time will show, men nå prøver jeg hvertfall!
Håper og plukke med meg endel tips fra dere proffene, har ikke kjøpt boken enda, men det er vel neste skritt.
Lykke til alle! Håper vi snakkes og kan hjelpe hverandre her..
:))

Jeg kjenner veldig igjen det du mener med "virkelige liv". Jeg vil ikke føle at jeg lever på diett resten av livet - og jeg har virkelig savnet (store mengder) grønnsaker, grovt korn og det å føle at jeg spiser sunn mat på ketolyse. Kanskje er det bare psykisk - men jeg foretrekker lettprodukter og belgfrukter fremfor biff med rømme. Og da er South Beach perfekt :D

Hei dere,

Jeg er ny i SB også. Har laget en oversikt over hva jeg skal spise til de ulike måltider.. men jeg synes det er vanskelig likevel. Det som står inne på SB siden sier bare at du skal spise fett, protein, osv..

Er det noen som har mulighet til å skrive litt mer hva dere egentlig spiser en dag? Synes oppskriftene i boka krever en del.

Jeg er verdens dårligste eksempel. Dietten er jo mer en livsstil, du skal finne ut hva du trives med å spise og likevel går ned. Jeg spiser nok for lite og helgen har vært en eneste stor utskeielse. Så jeg er ikke så mye til hjelp...

Men jeg spiser egg og turkey bacon, jeg spiser fullkornswrap med kylling og salat, jeg spiser low carb wraps med fettfri philadelphia og kyllingpålegg, jeg spiser rent kjøtt, grønnsaker og blomkålris, jeg spiser supper...

Jeg er ikke helt representativ siden jeg spiser mye ute. Indisk er fint og så blir det mye wraps, salat og suppe da...

Kiddo
05-11-09, 11:20
Jeg kunne ikke vært mer enig!! :) Jeg har fortsatt ikke lest boka, den skulle forhåpentligvis komme i butikken i morgen. (Håper det. jeg tenker at helgen blir litt enklere om jeg har den og støtte meg på.) Men utfra matlister og slikt jeg har lest, ser dette ut som noe som er enklere for meg og holde meg til, føler man har litt mer frihet enn på de fetthøye metodene. Jeg har trua!
Nå er jeg på dag tre i fase 1, egentlig fire, men jeg må innse at mandagen ikke teller siden den ble ødelagt av planlagt besøk på kinarestarant. De sausene der inneholder vel ca en kilo sukker tenker jeg.. Det jeg stort sett har spist hitill er:
Frokost: Omelett med skinke, tomat og purre
Lunch: Salat med hva de har i kantinen her, i går ble det egg og reker
Middag: Laget en chilligryte m mager kjøttdeig, hvite bønner, crusha tomater og løk, og hadde brokkoli/blomkål mos ved siden av.
Mellom: Kålrot, og på tirsdag var det noen pistasjenøtter.

Ser dette ok ut?

Eneste jeg kjenner jeg har lyst på er klementiner...typisk at de har begynt og komme akkurat nå. De lukter jo bare så fantastisk! Men om et par uker..mmm..

Rottis
05-11-09, 11:40
Hvor kan jeg lese mer, og utfyllende om South Beach? Var innom southbeach.no, men syns det var vanskelig å finne noe? Kanskje jeg er for utålmodig?

Kiddo
05-11-09, 12:33
Jeg fikk tips om disse sidene fra Margrethe i en annen tråd under South Beach

http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm (http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm) og http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p2.htm (http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p2.htm) burde gi de fleste svarene. Men jeg anbefaler virkelig å kjøpe boken. Der er masse menyer og oppskrifter, gode tips og ideer.

Ellers kan du kikke her:
http://www.southbeach.no/
http://www.southbeachdiet.com/sbd/publicsite/index.aspx

Eller i de andre trådene her inne...finner fine matlister feks! :)

Rottis
05-11-09, 18:21
Takk! Da er boka reservert på biblioteket. Blir spennende å lese. Skal til samme plass som Margrethe om noen måneder, og virker som om den type mat er lettere der enn lavkarbo-høyfett.

Kiddo
05-11-09, 21:44
Så dig med tur da!! God reise til land med sikkert masse god mat og forskjellige ting og velge mellom! :D Når jeg ser ut i slapseværet kjenner jeg at det hadde vært helt riktig og vært en annen plass!

Vettel
11-11-09, 11:04
Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 12.10.09
Fullførte: kontinuerlig...
Gikk ned kg: 5 hittil antar jeg. Har ikke vekt, men vil tro det stemmer.
Erfaringer: For 5 år siden gikk jeg ned en del kilo på fedon/low carb + skolestress. Gått opp igjen og antar i sommer nådd min høyeste vekt noensinne.
Tips og råd: Hjemmelaget mat er best!

Mine cm-mål:
18/07/09 mage: 86,2 Lår: 68,4 Hofter: 113,5 (medode: gå tur ofte, spise flere g. per dag)
14/09/09 mage: 87 Lår: 69,8 Hofter: 114
07/10/09 mage: 87,5 Lår: 68,4 Hofter: 113 (over på south beach... )
15/10/09 mage: 86 Lår: 68,2 Hofter: 112
24/10/09 mage: 85 Lår: 67,8 Hofter: 111,8
06/11/09 mage: 84,5 Lår: 67,8 Hofter: 110,5 (selv etter ferie i Frankrike, og svigers!)

Therese
02-12-09, 12:34
Er det noen som har mulighet til å skrive litt mer hva dere egentlig spiser en dag? Synes oppskriftene i boka krever en del.

Min dag ser omtrent slik ut:
Frokost: Egg! :rolleyes: Omelett, stekt, kokt, porsjert osv osv... (det er ganske kjedelig så nå leiter jeg etter no mer spennende som ikke krever mye matlaging :confused:)

Lunsj: Salat eller omelett. Varierer mellom skinke, kylling, reker, tunfisk, egg osv... men har lært meg å holde meg unna fetaost (det drar kalorier og karber). Som dressing bruker jeg litt rømme/creme fraiche eller olivenolje med basilikum (fra Oliviers = snadder!:))

Mellommåltid: Youghurt. Varierer mellom Skyr og Yoplait 0%

Middag: rent kjøtt og salat eller woka grønnsaker. Prøver meg fram på oppskriftene i boka, eller Fedon sine. Noen av de er knallgode og jeg får litt dilla på dem. :D

Jeg har slutta med brus. (etter nesten 2 liter pepsi max pr dag) Jeg har ellers finni ut at farris gjør at jeg fyser lettere (blant annet på brus) så jeg holder meg til vann.

Med dette kostholdet ligger jeg på ca 1000 kcal og 20 g karber pr dag. Jeg trener skikkelig (minst en time svettings) minst 3 ganger pr uke og har som mål å røre mest mulig på meg i løpet av en dag (trapper, parkere langt unna, gå til møter, gå flere ganger til bilen når jeg bærer inn unger og varer osv osv)

Håper det hjalp deg litt... Jeg har en utfordring i å spise variert nok, for jeg blir litt enspora og da går jeg lei...

Therese
02-12-09, 12:44
"dietten" blir mer og mer egenkomponert, men holder meg helt unna hvete, brød, ris osv. spiser også normale porsjoner og trener mye. vet ikke hva som skjer, så tar gjerne i mot motiverende tips;)

er det også noen som vet ca. hvor mange karber som skal inntas i løpet av en dag?

Det hjalp meg MASSE å lage meg et excel ark der jeg skrev ned absolutt ALT jeg hadde i meg. Jeg veide maten og skrev ned hver minste ting... Så gikk jeg inn på matvaretabellen (tror det er næringsmiddel.no eller no sånt) der jeg kan skrive inn nøyaktig gram og få innholdet i karbohydrater og kcal bl.a.:o

Det lærte meg at det er enten karber eller kcal i de utroligste ting, og som jeg da burde kutte ut...:eek:

Lettbrus (aspartam og andre kunstige søtstoffer) kan lure kroppen og få den til å holde på kiloene ved å pøse på med insulin fordi den tror du tar inn sukker.:(

Jeg tror at et normalt, stabiliserende kosthold skal ha mellom 40 og 50 g karber hver dag. Jeg holder det under 20 gram (veit at ketolysekuren sier mellom 10 g 15) Noe av poenget med SB er vel å holde kcal inntaket også nede... Jeg klarer et kosthold på 20 g karber og 1000 kcal og går ned i vekt.

Stå på! Finn din egen vei! På den måten blir det varig :)

anette76
09-12-09, 09:29
Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: Skal begynne jan 2010
Fullførte:
Gikk ned kg:
Erfaringer: Har tatt GR før, gikk da ned 16 kg, men har lagt på meg igjen 10 :o
Tips og råd:

Hei på dere.
Jeg skal igang med South Beach dietten etter jul. Har lest masse og fant ut at dette er en diett jeg vil prøve. Tror man kan leve med denne type mat. For meg så er LCHF litt for mye av det gode ..
Jeg trener mye men har maaange kilo å gå ned..

Har en del spørsmål ang hva som er lov i Fase 1 og fase 2. Holder på å lese boka så jeg er godt forberedt når jeg starter..Men denne nye Skyr saken står jo naturlig nok ikke noe sted..Har sett på southbeach.no også men står ingenting. Regner jo egentlig med at den er lov for det er jo lite sukker , mye protein og lite karber..

Blir veldig glad for oppdateringer på dere andre hvis dere har noen??Gått ned mange kilo??

Anette

Sandra35
09-01-10, 00:12
hei! jeg begynte på SB for omlag fem uker siden. synes ikke første fasen var noe særlig vanskelig så holdt den i ca tre uker før jeg spiste første frukt;) motivasjonen min forsvinner dag for dag ettersom vekttapet så godt som minimalt. har maks mistet omlag 0.5 kg og det er vel ikke sånn det skal være:P??

"dietten" blir mer og mer egenkomponert, men holder meg helt unna hvete, brød, ris osv. spiser også normale porsjoner og trener mye. vet ikke hva som skjer, så tar gjerne i mot motiverende tips;)

er det også noen som vet ca. hvor mange karber som skal inntas i løpet av en dag?

ha en fin kveld alle sammen!

Hei! På SB skal det være følgende per dag:

Kvinner: 15 karb
Menn: 20 karb

Victory
09-01-10, 00:52
Hei! På SB skal det være følgende per dag:

Kvinner: 15 karb
Menn: 20 karb

Takker! :) Det hadde jeg ikke fått med meg helt..

Victory
09-01-10, 11:03
Men du..dette må vel bare gjelde fase 1? ... eller...?

anette76
10-01-10, 12:02
Ja Victory det må da være i fase 1! Har ikke lest de tallene noe sted men det virker lite i fase 2.:eek:

Vi skal jo spise de sunne karbene i fase 2 og da er vel 15 litt lite..

Victory
10-01-10, 12:04
Ja det var det jeg tenkte jeg også! Når man innfører korn etc ryker man jo over 15 på et blunk!
Skal kikke litt mer i boka og se om det står noe om antall der.. Trodde egentlig ikke man telte noe veldig heller, men var nøye på at det er de rette karbohydratene man bruker, og hvor ofte man gjør det..

Charlott
10-01-10, 13:31
15 og 20, det samme som på Ketolyse? Fungerer det så lenge dere ikke skal ha noe særlig fett da? Har liten peil på SB så jeg spør ;)

Vettel
12-01-10, 10:00
Jeg har mer fett og mindre karbohydrater enn "vanlig" south beach. Men mye mindre fett enn atkins, etc. Altså en kombinasjon. Dette for at jeg skal kunne spise mest mulig variert og tilnærmet samme som resten av familien.

Karbohydratene kommer hovedsaklig fra grønnsaker. Men unner meg en halv håndflate med knekkebrød/fullkornspasta, ris, etc. Altså halv til hel håndflate per dag, ikke per måltid!

Funker fint for meg.

Når familien har pasta/ris, så fyller jeg på med ekstra kokte grønnsaker. Men tillater meg altså mer fett, spesielt i ost, enn Lindberg anbefaler.

Smakfull
14-01-10, 16:26
Hmmm.. Jeg har gått ned 7 kg på dette kostholdet før og da visste jeg ikke om lavkarbo.no. Jeg spiste det som var lov på southbeach.no. Så jeg telte ingen karbohydrater? Jeg drakk vel pepsi max hver dag og hadde ingen problemer. Så om noen får problemer med søtningsstoffer, så gjør ikke alle det :)

Synes 1000 kcal om dagen var litt lite?

Det jeg passet på var at jeg fikk i meg nok proteiner. Så jeg spiser matvarer med mye proteiner og lite fett og lite karbohydrater. Men etter et par måneder godtok jeg makrell i tomat (som inneholder 7 gr sukker per 100 g, men man spiser jo 15 gram på brødskiven) og diverse andre matvarer.

men alle må finne et kosthold de trives med! :) Jeg er ikke så glad i smør og oljer, men spiser heller de ooopsierollsene her inne med lett kremost og kjøttpålegg :) Blir fort lei egg ;)

Leste boken i går og der er det viktig å få i seg de rette fett-kildene og grønnsaker og bønner med lav glykemisk indeks. Men står ingenting om hvor mye karbohydrater man skal ha i seg.. Hvertfall ikke som jeg har lest.

Særlig siden de kostholdsplanene inneholder mye tomatjuice man skal drikke (som jeg antar inneholder en del karbohydrater..)