View Full Version : In-Zone


elian
23-08-04, 13:46
Jeg har en eske med In-Zone stående. Jeg kjøpte den en gang jeg drev med Nutrilett... :rodme: :rodme:

Men har egentlig aldri forstått hva det er godt for... Kan noen fortelle meg litt om det?

* Skal det taes i steden for mat, eller sammen med mat?
* Kan dette kombineres med et Atkins kosthold?

Det smaker for øvrig PYTON! :eek: Har tatt en pose...

nalana
23-08-04, 14:10
....med In-zone. Det er et fullverdig måltid når det gjelder alle næringsstoffene vi trenger. Så enten kan det brukes som kosttilskudd, eller som måltidserstatter (2 poser)

Forskjellen fra andre slike pulver, er at In-zone er tilpasset lav-karbo spisere, og har en svært lav GI. (Husker ikke hvor lav, se på pakken) Akkurat på introduksjonsfasen ville jeg latt det være, men det er fint å bruke innimellom etterhvert hvis man ikke har tid eller lyst til å lage mat.

Smaken er ikke noe særlig, men blir faktisk god hvis du bytter ut 1 dl av vannet med fløte. Og da blir enda et behov dekket også, for det er ikke sikkert det er så mye fett i dette pulveret. Ikke akkurat mest tilpasset Atkins, nærmere Lindbergs filosofi tror jeg.

Sundt er det i hvert fall, har vært testet ut på ukonsentrerte og "hyperaktive" skolebarn også, med godt resultat.

MHM
23-08-04, 15:26
Jeg klipper inn det jeg skrev om In Zone i en annen tråd under "Kosttilskudd":

Det positive med InZone er at det er laget av vanlig mat og uten syntetiske tilsetningsstoffer. Men det skurrer veldig i ørene når produktet reklamerer med: ”Måltidspulveret InZone er et enkelt alternativ til full kostomlegging”. Altså kan noen poser med InZone rette opp i et kosthold som ellers har feil fett, er proteinfattig og har mye karbohydrater. Dette er en direkte misvisende påstand. InZone er ikke mer hokuspokus enn hva det er laget av (erter, egg, nyper, epler).

En ting er den villedende markedsføringen for hvordan InZone skal brukes; at det er løsningen på dine problemer uten at du trenger gjøre noe annet. Noe annet er det faktiske næringsinnholdet i dette kosttilskuddet. En pose InZone gir deg svært lite næring; bare 7 gram proteiner, 2 gram fett, 6 gram karbohydrater og 2 gram fiber. Omregnet i matvarer, så får du det samme om du spiser ½ eple, ½ egg, 2 skiver skinke og 4 mandler. Hørtes det så vanskelig ut å få i seg? Dersom du bruker fem poser InZone per dag og ikke spiser noe annet, har du fått i deg bare 345 kcal og 37 gram protein. For en person som prøver å gå ned i vekt bør kalorimengden minst ganges med fire og proteinmengden ganges med to eller tre, i forhold til hva fem pakker InZone gir. Dessuten er det svært mangelfullt m.h.t vitaminer og mineraler :(

elian
23-08-04, 19:06
Tusen takk for svar! :)


Jeg tar da utgangspungt i at jeg kan ertatte et måltid i ny og ne med In-Zone da?

Synd å la den stå i skapet, husker jeg ikke feil, kostet den 300kr!?! :eek:

Den gikk ut på dato i mai-2004, så jeg må vel kjappe meg litt og...

nalana
05-09-04, 17:58
Men hvis du får lyst til å ha noe erstatningspulver igjen senere, så er det sikkert bedre å kjøpe et proteinpulver av høy kvalitet. Jeg har også lært litt mer siden jeg skrev innlegget over, og vil ikke anbefale In-zone fullt så varmt lenger. :p Tror allikevel det er for bra til å bli kastet!