View Full Version : Vita hjertegod leverpostei?


Selma
31-01-08, 10:43
Hvordan er det å spise denne typen med f.eks littegranne majones på? Ser ikke noe til leverpostei i menyforslagene til Lindberg, men er ikke det en god proteinkilde?

MorStine
31-01-08, 11:13
Gikk på fedon for endel år tilbake og da spiste jeg leverposteien til delikat. Dere teller jo ikke karber, men gi, står det ingen leverpostei i gi-listene?
Finnsbråten er jo den med minst karber, 1 KH

Iset
31-01-08, 11:49
Jeg er litt skeptisk til de produktene pga. oljene. Oljene er jo kanskje sunne i sin naturlige form, men jeg vet ikke hvor oppvarmede/bearbeidede de oljene er i de ferdige produktene, så jeg holder meg unna. Osten deres kunne det ALDRI falt meg inn å spise! :eek:
Tror jeg ville gått for ekte leverpostei. Lindberg anbefaler jo feks. ekte majones fremfor lettvarianten, han er ikke så gnien på mettet fett nå som han var før.

Selma
31-01-08, 12:18
Hmm.....bruker ekte majones ihvertfall:) Trodde egentlig den var et sikkerstikk, men nå ble jeg usikker igjen....Uff, at det skal være så komplett umulig å få ting inn i det tjukke hodet:o Vel, lese mer da;)

Trille
31-01-08, 16:37
Du kommer mer inn i Lindberg etterhvert:)
Jeg spiser ikke leverpostei, har tenkt at det er for mye karber og for høy GI (litt sånn som vanlige pølser), men er jammen ikke sikker. Litt skader uansett ikke.

Selma
31-01-08, 16:50
Du kommer mer inn i Lindberg etterhvert:)
Jeg spiser ikke leverpostei, har tenkt at det er for mye karber og for høy GI (litt sånn som vanlige pølser), men er jammen ikke sikker. Litt skader uansett ikke.

Det blir jo ikke store mengdene som spises...Det blir i alle tilfeller bare et tyyyyyyynt lag på et knekkebrød eller en tyyyyyyyyyn Lindberg-skive:D

Trille
31-01-08, 16:59
Det du må passe på som ny på Lindberg er å få i seg nok proteiner. Det er veldig lett om en eks er vant til lavkaloridietter å spise for lite proteiner. Tenk om du får i deg nok proteiner hele tiden. Suppler eks med egg eller cottage cheese om du spiser skive med leverpostei.