View Full Version : Fullkornsbrød???


ema
26-08-04, 14:39
Jeg er så lei av å spise de tørre knekkebrød-liknende sakene som jeg har spist i to mnd.. :spisesnak På min oppdagelsesferd i butikken i går, så fant jeg fullkornsbrødet til Fedon, med bare 18,2 karber!!!! Jeg tenkte straks at dette er noe for a mor. Knekkebrød dingsen har jo 33 karber eller noen sånt. Har jeg gått glipp av noe:blinke: eller er dette brødet for a mor (altså jeg). Kan en innbarka atkinson spise dette???

Håpe Håpe ??

Jeg er veldig glad for svar. Helst positive:)

Anne
26-08-04, 14:46
Jeg får svare for meg selv, men jeg er Lindberger da. Det er godt og det er proteinberiket, men skal du spise det så vil jeg ikke anbefale mye. En skive eller to i løpet av dagen.

Jeg tror ikke Atkinsere i tidlig fase spiser det:cool: Kanskje de spiser det på vedvarende...eller på vedlikehold.

Min samboer, som også får/spiser Lindberg mat har spist Lindbergbrød hele tiden. En skive til lunsj, og han har tatt av 15 kilo. Skal ikke mer ned.

HP
26-08-04, 15:19
Jeg er så lei av å spise de tørre knekkebrød-liknende sakene som jeg har spist i to mnd.. :spisesnak På min oppdagelsesferd i butikken i går, så fant jeg fullkornsbrødet til Fedon, med bare 18,2 karber!!!! Jeg tenkte straks at dette er noe for a mor. Knekkebrød dingsen har jo 33 karber eller noen sånt. Har jeg gått glipp av noe:blinke: eller er dette brødet for a mor (altså jeg). Kan en innbarka atkinson spise dette???

Håpe Håpe ??

Jeg er veldig glad for svar. Helst positive:)
Det kommer an på hvor langt du har igjen, og hvor raskt du venter å ta av det. :ja:

Sånn for prevedlikehold og vedlikehold er det brødet bra, et stykke uti vedvarende også om du ligger på et høyere karbohydratnivå, og ikke minst om du tåler det...

Det er ikke mange brødskivene som skal til før karbohydrattallet monner altså... :snill:

Nille
26-08-04, 22:23
Brødvarer som Lindbergs bør du normalt vente med til et godt stykke ut i vedvarende. Om du følger Atkins sin stige vil det si ved trinn 9 - 50-60 karber til dagen. Svært få vil kunne legge det til før de kommer over i vedlikehold.

MEN - Det er ingenting i veien for at du prøver tidligere, - bare vær obs. En Klibrød skive veier 10 gram, en slik brødskive 2-3 ganger så mye - minst !

Du har tatt av så mye på så kort tid at det er ganske så mulig at din kropp har en høyere karbotoleransegrense og at du kan tillate deg mer enn normalt.

Prøv deg frem du ! Syns du at vekten stagnerer for mye er det jo bare å kutte ned/ut !!

Lykke til med forsøket !! :D

Carbokiller
26-08-04, 22:51
Som et tips kan du jo forsøke både Skorpias brød og Snuppeline-brødet. Begge er veldig lavkarbo og kan med fordel benyttes til et måltid istedet for klipappen. Du finner begge oppskriftene her inne.

ema
27-08-04, 11:41
Tusen takk for flotte svar. :klem: Dere er jammen gode å ha. I dag har jeg gått ned en kilo til, så nå er jeg på topp igjen. Flott å ha støtte fra mennesker i samme situasjon.