View Full Version : Tips mot forstoppelse?

bibi
09-02-08, 21:45
Flere enn meg som har problemer med forstoppelse? :confused:

Summer
09-02-08, 21:54
Jeg vil anbefale deg å ta to teskjeier med psylliumfrø i et glass med vann, la det stå i 10 minutter og så drikke det (jeg mener vi plukket opp det tipset fra Atkins).

bibi
09-02-08, 22:02
Takk for tipset! Får jeg psylliumfrø i vanlig matbutikk?

Summer
09-02-08, 22:08
Psylliumfrø selges i helsekost, men de selger fiberhusk i matbutikker, det er knuste psylliumfrø (jeg bruker det i bakverk). Jeg tror du kan bruke det også slik, - om du har det, så er det hvertfall verdt et forsøk om du har trøbbel (og jeg kan vel egentlig ikke helt se at det skal være den store forskjellen ...).

Areola
09-02-08, 22:41
Jeg trodde de måtte være hele? Fordi når de kommer i vann så blir de "slimete", trodde kanskje det var grunnen til at det hjalp. Er ikke sikker, kanskje de blir slimete i knust form også?
Jeg er ikke sikker altså.
Mener det hjalp når jeg prøvde det, men helledussen så ekkelt det var og få i seg.... :s

bibi
09-02-08, 22:45
Jeg har noe som heter "Benefiber" i kjøkkenskapet. Kjøpte det i sommer. Går det an å bruke dette også? Står at det er 0.7 g karboh pr 4 gram.

Summer
09-02-08, 22:45
Ja, når jeg tenker meg om, så blir det slimete på en helt annen måte når de er knuste, det blir som en slags ... hva skal jeg kalle det ... gelemos i hele vannet. Hm, nå må jeg bort og prøve denne mengdefordelingen og se.

Summer
09-02-08, 22:47
Det var visst tomt for fiberhusk i skapet mitt. :noterer på handlelisten:

bibi
09-02-08, 22:57
Kjenner dere til Benefiber? (Se svaret mitt ovenfor...)

Summer
09-02-08, 23:12
Ja, jeg så det spørsmålet, og så tenkte jeg at det kjenner jeg ikke, så det får noen andre svare på. Men jeg skulle skrevet det, slik at du ikke trodde jeg overså deg. :)