View Full Version : Vanvittig søthunger av p-piller


Miriam
31-08-04, 13:33
Pga store blødninger i forbindelse med mensen så har jeg nå i en måned prøvd en ny type p-pille som inneholder kun gestagen. Dette medikamentet er ikke godkjent her i Norge men vil bli det derfor måtte jeg søke om tillatelse for å benytte meg av det.
Siden jeg begynte med Fedon kost i slutten av april så har det gått nedover og det har gått greit.
Men nå etter å ha inntatt disse pillene i en måned så er jeg stadig sulten og må ha søtsaker.

Noen med lignende erfaringer eller som har gode råd?

HP
31-08-04, 15:27
Gode råd har jeg ikke... Annet enn slutt å ta dem... :snill: Men siden du bruker dem av andre grunner enn prevensjon så har du vel gjerne ikke noe valg?

Men uansett: P-piller er horminpiller, altså du tilfører kroppen et hormon som har til hensikt å lure kroppen til å tro at den er gravid eller av andre grunner ikke skal ha eggløsning... :p

Altså P-piller tukler med hormonene... Lavkarbokost balanserer hormonene... Hormoner i ubalanse kan gi: søthunger, vektøkning, blokkere vekttap (det er uheldig å ta av om en er "gravid"), kviser, angst, depresjoner og masse annet...

Litt spent å høre andres erfaringer med hormontilskudd, som P-piller! :)

magdalena
31-08-04, 16:21
Jeg plages også med store blødninger under mens,og brukte pillen Trionetta før.Men humøret var ustabilt,jeg opplevde vektøkning,og var mer nedfor og deppa.Jeg har aldri gått til lege med mitt problem,men jeg fant ut at jeg ikke ville gå på pillen mer siden jeg har lest at den kan øke faren for brystkreft,og jeg er vel disponert for det siden min mor og mormor har det.Men humøret er mer stabilt nå,jeg "biter" ikke mer plutselig uten grunn,og gikk ned 6kg.Jeg blør ikke så voldsomt mye mer og plages ikke så mye med menssmerter som før,om det skyldes kosten,vites ikke..:confused:

Miriam
31-08-04, 17:12
Dessverre gjaldt ikke kostomleggingen på meg hva pms eller blødninger angår så jeg hadde faktisk ikke noe valg. Jernlageret har ligget under 5 siden svangerskapet for over 3 år siden så det sier seg selv at det som kom en gang i måneden og ofte hyppigere var mye.
Denne pillen skal bestå av en snill hormon dosering slik som homonspiralen men jeg føler meg alikevel ikke sikker. Brystkreft er det i min familie også. Mamma fikk det for 4 år siden.

Nei å være kvinne er ikke alltid lett:)

Vil gjerne høre andre erfaringer.

elian
01-09-04, 09:18
Jeg plages også med store blødninger under mens,og brukte pillen Trionetta før.Men humøret var ustabilt,jeg opplevde vektøkning,og var mer nedfor og deppa.Jeg har aldri gått til lege med mitt problem,men jeg fant ut at jeg ikke ville gå på pillen mer siden jeg har lest at den kan øke faren for brystkreft,og jeg er vel disponert for det siden min mor og mormor har det.Men humøret er mer stabilt nå,jeg "biter" ikke mer plutselig uten grunn,og gikk ned 6kg.Jeg blør ikke så voldsomt mye mer og plages ikke så mye med menssmerter som før,om det skyldes kosten,vites ikke..:confused:

Jeg har ALLTID hatt store problemer med kraftige blødninger. Jeg har testet ut alle p-piller, spiral, og bruker på Nuvaring (p-ring) (har gjord det i 9mnd.)

Nå har jeg spist lavkarbo i snart 7 uker, og har nå min andre mens i løpet denne perioden. Sist gang merket jeg tydelig at mengden var blitt merkbart mindre, og nå denne gangen er det ENDA mindre igjen!
Jeg kan ikke tro annet enn at det har med kostholdet å gjøre...

Miriam
01-09-04, 09:41
Jeg har ALLTID hatt store problemer med kraftige blødninger. Jeg har testet ut alle p-piller, spiral, og bruker på Nuvaring (p-ring) (har gjord det i 9mnd.)

Nå har jeg spist lavkarbo i snart 7 uker, og har nå min andre mens i løpet denne perioden. Sist gang merket jeg tydelig at mengden var blitt merkbart mindre, og nå denne gangen er det ENDA mindre igjen!
Jeg kan ikke tro annet enn at det har med kostholdet å gjøre...
Så flott at det hjalp deg:) Til tross for at jeg har vært pinlig nøye med hva jeg inntok i endel måneder så hjalp det altså ikke meg.