moreheavygravy
20-02-08, 11:24
Jeg har prøvd meg på et par tester med nyinnkjøpte ketostix, og nå gir de nesten ingen farge (heller ikke negativt) når jeg prøver å bruke dem :confused:
Betyr det at jeg har ødelagt dem med kontakt med luft? Jeg har hatt dem i 3 dager, så da synes jeg det er lovlig lite :mad: Har vært flink å ta de raskt ut også. Eller kan det være fordi jeg har drukket mer vann de siste dagene?
Grrr... blir sinna hvis de er ødelagte nå...
Er det noen utløpsdato på boksen?
Slike bokser skal vel holde seg 3 månder etter at de er åpnet, så ødelagt dem kan du da ikke ha gjort!?!?!:confused:
Torkil skriver i boken at ødelagte stix ofte får en grønnaktig farge.
moreheavygravy
20-02-08, 11:58
Ikke vet jeg, det er derfor jeg spør ;)
Vet nemlig at de kan reagere på fuktighet i luft, og det er derfor jeg frykter de er ødelagt :(
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092
her står alt du trenger å vite om ketose. Jeg tror ikke det er noe galt med stiksen din. Så lange du har utslag er du i ketose, graden på stiksen har ikke så mye å si.
Håper du leser linken for den er virkelig nyttig.:)
moreheavygravy
20-02-08, 12:03
Det er problemet mitt. Stixen slår så lite ut, at det går nesten ikke an å lese av om den er negativ en gang. Den er nesten hvit. Det har ikke noe med "graden" av ketose å gjøre. Kanskje det er pga mye vann, ikke vet jeg.
Det er problemet mitt. Stixen slår så lite ut, at det går nesten ikke an å lese av om den er negativ en gang. Den er nesten hvit. Det har ikke noe med "graden" av ketose å gjøre. Kanskje det er pga mye vann, ikke vet jeg.
Akkurat på grunnelag av hva du skriver råder jeg deg til å se på linken jeg ga deg. Der står ALT du trenger å vite om ketose og stiks. :ja: helt sant. VELDIG opplysende innlegg :ja:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092
jeg har hele tiden hatt det lyyyyseste utslaget på stixen. Og jeg drikker mye vann.
Så lenge det er utslag på stix, så er du i ketose :ja:
:)
Jeg har også slitt mye med fargeløse stix'er og fått endel råd i journalen min. Jeg håpte at stix'ene var ødelagt, men i og med at sambo fikk utslag, visste jeg jo at de virket. Nå har jeg brukt opp alle stix'ene, og det er egentlig greit å være uten, da slipper jeg å bli så stressa.. ;)
moreheavygravy
20-02-08, 13:44
Okei. Da satser jeg på at det er noe sånt ;) Takk for god hjelp
moreheavygravy
21-02-08, 17:26
Da prøvde jeg å måle i urinprøveglass i stedet for, og skulle man sett, der var ketosen gitt :cool: Da er det ro i sjelen igjen!
Har også veldig lyst utslag, men bryr meg ikke så mye om det. Hvis jeg lurer på om jeg er i ketose er det bare å holde hånden foran munnen et par pust :D