View Full Version : Cocosfett ( jada jeg vet)

Nillomien
03-03-08, 09:28
Kjøpte det på matbutikken i sverige får en stund siden. funker det like bra? Det er 0 karbo i det. trenger vel ikke kjøpe det på helsekosten? hvor mye hver dag skal jeg ta synes dere?
holder det med 3-4 ts?
Står på pakka at det er bra til issjokolade, fritering, fondu++

Zincite
03-03-08, 10:32
Er dessverre ikke alltid slik at kokosfett er helt det samme. Om du har kjøpt tilsvarende delfiafett - som jeg antar når det kan brukes til fritering og issjokolade(som jo ligner delfiakake i smak/konsistens) så får du ikke noe som er egnet til kosttilskudd. Denne er ikke kaldpresset. Legger med en annen tråd så kan du lese der

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=816&highlight=delfiafett

Kommer jo litt an på hva du skal ha den til. Og er jo godt mulig jeg tar feil når jeg umiddelbart koblet til delfiafett :)

Megvel
03-03-08, 10:32
Må være Virgin (kaldpresset) for å telle som kosttilskudd. Pass også på at den ikke er herdet og har transfett. For da kan du likegodt koke i sojaolje...

Nillomien
03-03-08, 10:40
Må være Virgin (kaldpresset) for å telle som kosttilskudd. Pass også på at den ikke er herdet og har transfett. For da kan du likegodt koke i sojaolje...
Ok. Og dette kjøper jeg på helsekost?
Må ha alt inn med ts.. ler

Smula
03-03-08, 12:45
Hva er det du vet, og hvorfor spør du isåfall...?
:confused:

Det heter Cocosa på helsekosten og den med lysegrønn etikett er den som smaker kokos.

Nillomien
03-03-08, 12:58
Hva er det du vet, og hvorfor spør du isåfall...?
:confused:

Det heter Cocosa på helsekosten og den med lysegrønn etikett er den som smaker kokos.
Spørr fordi jeg ikke vet.. Men jeg vet at det er mas. hehe..
fordi nettopp veldig mange andre har spurt også. Men ikke om helt det sammen...

Smula
03-03-08, 13:13
Å SÅNN nå...!