View Full Version : Hard mage og kramper, samt stillestående vekt.


apple
04-09-04, 08:19
Er dessverre plaget med hard mage etter at jeg startet med dietten. Dette er forferdelig plagsomt, og nesten slik at jeg ikke orker mer....:(
Tradisjonelt sett skal man jo spise mye fiber, lactulose osv osv. Så hva gjør jeg nå ? Sliter virkelig med dette, drikker forøvrig bøtter med vann, så det er ikke der problemet ligger. Noen med noen gode, effektive råd for hvordan jeg holder magen helt myk???

Er også plaget med leggkramper om natten. Minner meg faktisk om da jeg gikk gravid, hvilket jeg ikke er nå!:rolleyes:


For det tredje, nå står vekten stille. Har hørt om slike wooosh-perioder, men er det noen som kan forklare meg rent fysiologisk hva som skjer når kroppen sparer slik, og plutselig kan gå ned flere kg på få døgn?

Summer
04-09-04, 11:30
Hei Hei Apple! :)


Ikke noe godt med hard mage nei... Men heldigvis går det an å gjøre noe med det!
Som du sier er det ikke noe lurt å ta lactulose, det skaper bare større problemer på sikt.
Atkins abefaler å kjøpe psylliumfrø å ta.
Det har både jeg og min bedre halvdel prøvd meg veldig godt resultat...;)
Du finner det på helsekostforetningene.
1 teskje blandes i et glass vann og lar det stå i 10 minutter, så driker du dette med masse vann. Dette kan du gjenta opptil 4 ganger for dagen til det løsner (kahende det funker etter først gangen).

Når et gjelder kramper, så trenge du å ta magnesiumtilskud.
Jeg tar to tbl hver kveld, og siden jeg startet med det så har musklene mine vært veeeldig snille :)

Lykke til! Håper det bedrer seg kjapt! :klem:

(Når det gjelder vektnedgangs stoppet ditt, så er det jo ike så vldig rart når magen er som den er... Skal se det løser seg når du får orden på den! :) )

seagirl
04-09-04, 18:42
Hei Apple :)


Jeg opplevde det samme som deg, da tok jeg meg en tur på helsekosten og kjøpte sukkerfri/diabetes godteri(noe lakris og noe fruktaktig mykt) - maltitol var søtningstoffet - spiste mye og magen tømte seg helt i løpet av kvelden, det var vondt mens det pågikk - men en lettelse etterpå :o
Det er jo ikke lov på induksjonen med dette godteriet, men jeg tok sjansen siden jeg var så uvel og oppblåst:cool:

HP
04-09-04, 19:04
Kansje vi skal tipse Cavalier om dette?

"Endelig et velksmakende avføringsmiddel!"

Knallbra slagord! :lol:

Summer
04-09-04, 19:28
Hei Apple :)


Jeg opplevde det samme som deg, da tok jeg meg en tur på helsekosten og kjøpte sukkerfri/diabetes godteri(noe lakris og noe fruktaktig mykt) - maltitol var søtningstoffet - spiste mye og magen tømte seg helt i løpet av kvelden, det var vondt mens det pågikk - men en lettelse etterpå :o
Det er jo ikke lov på induksjonen med dette godteriet, men jeg tok sjansen siden jeg var så uvel og oppblåst:cool:
Au..., tror jeg velger den humane måten istedet jeg...;) :p

Nille
04-09-04, 19:44
hm...........3 dag med magekramper, psylliumfrø og kli og alt det der.... og fremdeles ikke noen "løsning" .......1 kg opp i vekt......tror jeg må kjøpe meg en pakke Solanas isteden jeg........ *sukker tungt*

For mye macadamias, for mye proteiner ??? - skjønner ikke hva jeg har gjort gæli jeg....:(

Huldr
04-09-04, 20:25
hm...........3 dag med magekramper, psylliumfrø og kli og alt det der.... og fremdeles ikke noen "løsning" .......1 kg opp i vekt......tror jeg må kjøpe meg en pakke Solanas isteden jeg........ *sukker tungt*

For mye macadamias, for mye proteiner ??? - skjønner ikke hva jeg har gjort gæli jeg....:( Uffameg, det hørtes ikke godt ut, Nille! :eek: Føler med deg...

Jeg vet ikke hva du kan ha gjort "feil", men kan tipse om "Engelsk salt" (magnesiumsulfat, tror jeg) som fåes på apoteket. Det skal tas om morgenen på fastende mage. Det virker opprensende på tarmsystemet, men skal ikke brukes for ofte. (Jeg tok det før induksjonen for å rense opp før jeg begynte.)

God bedring og god lørdagskveld! :klem: Scilla

nalana
04-09-04, 21:21
Er det noen som på atkins har opplevd det helt motsatte av hard mave. Jeg opplevde det i går, og det var så løst at det var helt skremmende. Noen dager før hadde jeg ubehagelig hard mage en stund, som jeg har skjønt skal være ganske normalt.

Har gått ganske mye ned i vekt de siste dagene også, så jeg håper det er noe positivt som skjer. Uansett, hadde vært fint med en forklaring, eller om noen andre har opplevd noe lignende.

Kristian
05-09-04, 14:40
Er dessverre plaget med hard mage etter at jeg startet med dietten. Dette er forferdelig plagsomt, og nesten slik at jeg ikke orker mer....:(
Tradisjonelt sett skal man jo spise mye fiber, lactulose osv osv. Så hva gjør jeg nå ? Sliter virkelig med dette, drikker forøvrig bøtter med vann, så det er ikke der problemet ligger. Noen med noen gode, effektive råd for hvordan jeg holder magen helt myk???

Er også plaget med leggkramper om natten. Minner meg faktisk om da jeg gikk gravid, hvilket jeg ikke er nå!:rolleyes:


For det tredje, nå står vekten stille. Har hørt om slike wooosh-perioder, men er det noen som kan forklare meg rent fysiologisk hva som skjer når kroppen sparer slik, og plutselig kan gå ned flere kg på få døgn?
Du skriver at du drikker mye vann men drikker du mye vann rett etter fiberrike måltid og etter å ha tatt tilskudd av fiber. Jeg selv kan få hard mage hvis jeg ikke drikker mye vann etter å ha spist plommer, sviske eller nøtter. Vanligvis drikker jeg mye vann etter hvert måltid og da har jeg alltid fin mage.

Carisma
03-11-04, 22:58
Er dessverre plaget med hard mage etter at jeg startet med dietten. Dette er forferdelig plagsomt, og nesten slik at jeg ikke orker mer....:(

Visstnok skal hele linfrø ha lakserende effekt. I følge lindberg hvertfall.... Hvis man ble hard i magen kunne man spise litt ekstra linfrø (hele, ikke knuste) sa de på kurset.

lilletrine
12-04-07, 01:35
Kansje vi skal tipse Cavalier om dette?

"Endelig et velksmakende avføringsmiddel!"

Knallbra slagord! :lol:

:lol:
Synes denne var så artig i natten at jeg måtte dra frem denne tråden.
:cool:

Tuppen
12-04-07, 03:51
:lol:

chili
12-04-07, 08:55
:lol:
Synes denne var så artig i natten at jeg måtte dra frem denne tråden.
:cool:


..he he... ! :) :cool:


Ja, det er noe veldig mange får kjenne på , det der... I starten av et lavkarbo-kosthold ... :D


(funker litt bedre med fiber (f.eks. havrekli..) og ekstra mye vann (!), enn godis uten sukker, da, hvis noen har skikkelig forstoppelse... !)
:D

chili
12-04-07, 09:01
Er det noen som på atkins har opplevd det helt motsatte av hard mave. Jeg opplevde det i går, og det var så løst at det var helt skremmende. Noen dager før hadde jeg ubehagelig hard mage en stund, som jeg har skjønt skal være ganske normalt.

Har gått ganske mye ned i vekt de siste dagene også, så jeg håper det er noe positivt som skjer. Uansett, hadde vært fint med en forklaring, eller om noen andre har opplevd noe lignende.


Jeg fulgte Atkins de første 9 - 10 mnd med lavkarbo...
Og ja, av og til har det skjedd at jeg plutselig fikk litt vel løs mage...

Tror jeg da hadde spist for mye fett dagen før, eller tidligere samme dag.. !

- Er ikke så lett, alltid, å beregne riktig mengde fett i.f.t. grønnsaker og fisk/kjøtt ! ( :o )