View Full Version : Glutenfritt brød


elian
04-09-04, 15:31
Er det sunt??

Jeg var på bakeriet for å kjøpe Lindberg brød i går, men de var tomme. Jeg spurte om hun hadde noe lignende brød, noe som ikke inneholdt noe særlig (helst ingenting) hvetemel. Ja! Det hadde hun... Og kom tilbake med en Glutenfritt brød.... :confused: Så ikke særlig sunt ut... Alt for fint...

Det står på posen at det inneholder hvetestivelse... hmm... ? Er ikke det hvete da?

Kristian
05-09-04, 14:45
Er det sunt??

Jeg var på bakeriet for å kjøpe Lindberg brød i går, men de var tomme. Jeg spurte om hun hadde noe lignende brød, noe som ikke inneholdt noe særlig (helst ingenting) hvetemel. Ja! Det hadde hun... Og kom tilbake med en Glutenfritt brød.... :confused: Så ikke særlig sunt ut... Alt for fint...

Det står på posen at det inneholder hvetestivelse... hmm... ? Er ikke det hvete da?
Du kjøpte vel ikke det brødet? Det er faktisk verre enn vanlig brød fordi proteinet er fjernet fra brødet. Brødet er beregnet for de som har Søliaki. Altså er alergiske mot proteinet Gluten.

MHM
05-09-04, 15:24
Glutenfritt brød har kjempehøy GI og er ikke sunt i det hele tatt. Det er en av grunnene til at de med Cøliaki ofte går opp i vekt etter å ha fått diagnosen... Mye bedre å ta deg noen rugknekkebrød. :)

elian
05-09-04, 16:34
[QUOTE=Kristian]Du kjøpte vel ikke det brødet? QUOTE]


Jo.... Jeg gjorde det. Men det ligger fremdeles i fryser'n...

Får vel bruke det som bikkjemat da... :confused: