View Full Version : Takknemlighetsdagbok
For mange mange mange år siden, så jeg på en Oprah episode, hvor
hun satte i gang en "kampanje"
Her skulle seerne hver eneste kveld skrive opp 5 positive "ting"/hendelser som hadde "skjedd" den dagen, i en takknemlighetsdagbok.
Fantastisk og undervurdert idè.
Hadde vært kjempeflott om noen kunne henge seg på.
Ser for meg at det er utrolig motiverende å bare ha en tråd fylt med positive ting.
Enten de er personlige eller ikke, så er positive hendelser og impulser oppmuntrende.
Man trenger ikke skrive begrunnelser eller noe sånt..
Trenger absolutt ikke være store, svære, blodseriøse, livsviktige, omfattende ting heller! Absolutt ikke.
Det er de små tingene i livet som tells.
Men det MÅ være fem punkter!
og man BØR skrive hver dag.
(men av og til er bedre enn aldri)
Alle er velkommen!:D
vel..
Jeg først (ikke i prioritert rekkefølge)
Kroppen min. Den er fantastisk, rett og slett. Setter vanvittig stor pris på den. Sterk og finner seg i MYE rart. Heia kroppen!
lavkarbo.no. Setter utrolig stor pris på dette forumet. Er sååå mange fantastiske mennesker som hvertfall blir sterkt prissatt av meg!
TV Fantastisk oppfinnelse. hva skulle jeg gjort uten?:p I love it!:heia:
Treningslyst Veldig fremtredende om dagen:p
Mamman min For ei dame!!
Koselig, nellie. En god idé! :klem:
1. Vennene mine. Er takknemlig for at jeg har flere virkelige gode venner som jeg stoler på og som er der for meg, som jeg også kan stille opp for :love:
2. Sykkelen min. Det gjør meg virkelig glad å sykle :stortsmil
3. At jeg er frisk OG at jeg har en fantastisk fordøyelse. (Jeg vet det er så mange som har problemer med magen ... :klem:)
4. At jeg er økonomisk selvstendig og kan ta vare på meg selv (herunder at jeg bor for meg selv og har et minimum av materielle ting som man (jeg i alle fall) trenger i hverdagen)
5. Dette forumet. :love:
Hui, jeg er med!
1. Gode, fine kjærestemannen min, som bare er verdens beste
2. Leiligheten min, som jeg eier (sammen med Mannen) og elsker
3. Min kule frisørvenninne som klipper tøffe frisyrer på meg, helt gratis
4. At jeg skal møte mamma, lillesøster og pappa i morra, for første gang på 6 mnd
5. Frokostpannekaken. Hva skulle man gjort uten?
Equilibrium
13-03-08, 14:49
5 Ting jeg er takknemlig for:
1. Min 5 mnd gamle sønn. En nydelig liten krabat med et smil som stråler om kapp med solen.
2. Hans mor som han har arvet smilet fra.
3. Hvert øyeblikk jeg kjenner vinden i ansiktet.
4. Den gode samtale.
5. Medmenneskelighet.
Selvfølgelig ville vi, hvis vi fortsatte nedover lista, også finne bacon og meierismør! :)
1. Min 5 mnd gamle sønn. En nydelig liten krabat med et smil som stråler om kapp med solen.
4. Den gode samtale.
5. Medmenneskelighet.
Selvfølgelig ville vi, hvis vi fortsatte nedover lista, også finne bacon og meierismør! :)
liker spesielt nummer 1 og 2 der:love:
Og bacon og meierismør. hihi
1: Bacon
2: Meierismør
3: At jeg har en fast jobb som jeg elsker
4: At jeg eier leiligheten min
5: At jeg bor i Norge
Equilibrium
13-03-08, 15:10
Takker for en god tråd Nellie!
En av de trådene som får en til å tenke over hvor godt en egentlig har det!
Lyset blir lysere og duften av nystekt bacon enda mer innbydende ;-)
Petronella
13-03-08, 15:18
1. Mine nydelig,vakre,gode og herlige barn ( De må jo stå først ;))
2. For at jeg har "gubben min", min beste støttespiller på alle områder
3. At jeg kom over Ketolysekuren akkurat når jeg gjorde det ( helt riktig tidspunkt for meg)
4. At det går mot vååååår :D
5. At jeg fant denne tråden :)
Mine 5 ting (i tilfeldig rekkefølge):
1. At Mian min ikke gråt i går da jeg gikk etter å ha levert henne i barnehagen.
2. At jeg har gått ned 9,2 kilo siden 7. januar takket være ketolyse.
3. At jeg endelig fikk fiksa de skjemaene jeg skulle ha ordna for lenge siden.
4. At jeg snart skal til Porsgrunn.
5. At jeg har gått ned 9,2 kilo siden 7. januar takket være ketolyse.
:)
Såå takknemlig for evangeliet, det har hjulpet meg så mye..
Vennene mine!!! Jeg er så heldig som har de vennene jeg har
Anneli! veldig takknemlig for henne.. hun er et forbilde på mange måter...
Familien min!! Jeg elsker dem alle som en
Tingeling Hunden min og *U S A* !!!!!!
Kor koselig, her e mine fine ting,
1; At æ har to flotte, friske livlige jente:)
2; At kjæresten e omtenksom og spør om det e greit at han og jentene spis sjokolade før dem proppe det i sæ (og det e det jo-for det lukte sååå godt!)
3; At vekta går nedover.
4; At æ har bytta arbeidsplass og stortrives.
5; At det snart e påske, ei høytid da det e sosialt akseptert å stappe i sæ masse egg:D
God påske alle sammen!
Ting jeg er takknemlig for som jeg noen ganger tar for gitt:
1. Varme(varmekabler i gulvet, varmt vann i dusjen, varm vind, varm dyne, osv.. )
2. Matbutikker i nærheten av der jeg bor
3. Alle opplevelser som har gjort meg til den jeg er i dag, både positive og negative
4. Kattemat (kunne aldri tenkt meg å lage mat til pus selv)
5. Muligheten for å la en maskin vaske koppene mine (selv om jeg ikke har en sånn vidunderlig ting)
Fantasktisk tråd
I dag er jeg takknemmelig for
at denne tråden ble startet - og hjelper meg til å fokusere på det positive i livet
at jeg har hatt tid og overskudd til å planlegge bursdagspresang til kjæresten min
at jeg har smaksløker og luktesans som gjør at jeg kan nyte teen jeg kjøpte i går - nydelig rooiboos vintersjokoladete (med kakaobiter, kanel, kardemomme og ingefær :p mmm)
at jeg kan legge meg i min egen seng og sove i kveld
og denne burde stå fremst - alle menneskene og englene i livet mitt som jeg er glad i og som gir meg så mye både glede og utfordringer og hjelper meg på min vei til å bli et helere menneske
TUSEN TAKK !!!
:heia: FLOTT at folk skriver!
Flere, flere!
Jeg er i dag takknemlig for:
De flotte, skjønne og snille barna mine.
At jeg og den omtenksomme, morsomme, sjarmerende, snille og gode mannen min har så gode samtaler!
At det er lyst og går mot vår, veiene er tørre og snøen smeltet i hagen.
At jeg har oppdaget scrapbooking som jeg koser meg sånn med.
At det går fremover med helsen min.Kjempeflott tråd! :)
vel. en ny dag er forbi. Nesten. og det er på tide å oppsummere dagens positive. Er ikke allverdens impulser jeg har fått i dag, i og med at jeg for det meste har vært inne og sett på tv i nesespray og paracetrus, men positiviteter klarer vi alltid å lete frem.
pappaen min Vi er ikke hverandres i blod, men i hjerte og alt som tells så er vi hverandres i aller høyeste grad. Jeg er som snytt ut av nesa hans, personlighetsmessig (til mamma sin store fortvilelse av og til:p) og han er den personen i livet mitt som jeg virkelig vet ville kaste alt han har i hendene for å hjelpe meg med både små og store ting. My hero:love:
nesespray Trenger vel ikke utbroderes noe særlig. Takk til den som oppfant det
musikk Enten den er dårlig, stygg, morsom, bra eller hva den måtte finne på å være, så er det vel få ting som kan kickstarte humøret, sånn som en sang kan?
god helse Jeg er pretty much frisk fra forkjølelsen min og nå er bare symptomene igjen. Bra i formen, bra i humøret. Og tåler å hoste litt og litt snørr.
dessert Jeg er blitt ekspert på "kveldskos" som jeg velger å kalle det:P (vel det skjer på kvelden og det er KOS) akkurat nå står en deilig bolle med blåbær, jordbær, vaniljekesam og ricotta og venter på meg i kjøleskapet. Jeg gleder meg:D:spent: flere?
Kan jeg ta en runde til altså?
1: Takknemlighetstråden!!
2: Søte gutter som stiller tafatte spørsmål som betyr "jeg liker deg"
3: Laks
4: Avocado
5: Å blir frisk når man har vært syk
Kan jeg ta en runde til altså?
ta så mange runder du orker du:p
men ikke alt på en gang da!
Photobscura
14-03-08, 07:49
Dette er et vakkert tiltak, Nellie, jeg så også den Oprah-episoden :D
Ettersom det er min første post her, så får jeg begynne med det generelle, så får man ta det daglige ettersom dagene kommer:
1: Kjæreste, familie og venner, enorme støttespillere som lar meg være den jeg er og utvikle meg, puste og leve
2: At jeg endelig har en stabil økonomi, jeg er ikke lenger blakk lenge før nesten oppfyll på kontoen
3: At jeg er frisk, at kroppen min er i stand til å si fra når noe går rent galt
4: Alle muligheter jeg har via talentene mine, jeg har blitt tildelt store kunstneriske årer, og det er en stor ting for meg å vite at de er der, og å klare å bruke dem
5: Alle de små tingene, bare noe så enkelt som å kjøpe et trehvitt tv-bord fra Ikea og male det svart, lage solbrillestativ av en stekeovnsrist, og samme dag finne verdens søteste og tøffeste solbriller på Nille for tjue spenn, nytt billig svart servise fra Ikea, vintageveggkalender til halv pris, sollys gjennom vinduet, varm pust i nakken fra kjæresten om natten, overraskelsesbesøk, klemmer, finne småpenger elle andre artige ting i jakkelommer når sesongen skifter, medmenneskelighet mellom fremmede mennesker på gata etc. Kunne holdt på i evighet er :)
Takk igjen for fin tråd, Nellie. Gleder meg til å skrive mer her!
Min første liste...
1) den utrolig søte lille jenta jeg har hjemme som for tiden "villikke"
2) at "den eneste rette" finnes, og at han ville gifte seg med meg...
3) at medisinen finnes, for ellers hadde ingen i familien levd
4) at det våres
5) at den nye jobben min er dritkul
Sånn! ny dag, med nye muligheter og gleder!
Jeg forventer endel rapportering her;)
Og takk til alle som takker både for tråden og for alt annet:klem:
Charmtassen
14-03-08, 09:16
Flott tiltak!
Jeg begynner også litt generelt, så her er mitt bidrag for dagen:
1) Familien min - liten, men god!
2) Venner - fordi de alltid er der for deg.
3) Kjærligheten - fordi jeg endelig tør å håpe igjen ...
4) Hobbyer - fordi jeg må ha noe å henge fingrene mine i.
5) Hundene mine - selvsagt!!!
I dag er jeg takknemlig for:
1. At jeg har så gode venner som bryr seg om meg! :love:
2. At lillebror pludret og var i godt humør når han våknet, og at vi hadde en sånn utrolig koselig morgen på badet i en halv time, bare han og jeg og masse kos og stryk og prat og barnelatter og pludring. :hearts:
3. For mannen min som lager frokost til meg nå.
4. For solen som skinner og lager vår i hagen og stuen.
5. For den friske glade gule påskeduken jeg har kjøpt som skal ligge på bordet, men nå ligger i en krøll i sofaen etter at lillebror styrte med den før han skulle i barnehagen.
1: Det er sooooool ute!
2: Jeg har spist deilig frokost
3: Verdens største kopp (decaf) kvadruppel espresso med kanel og fløte har navnet mitt på seg
4: Jeg har påskeferie!
5: Jeg har kommet i gang med morgenyogaen igjen
Morgenstund med mye gull i munn.. En kopp kaffe.. Sesong 1 av Grey`s Anatomy som jeg "oppdaget" først i går.. En litt smågretten Emilpjusk som surrer rundt.. Enda stille i den lille "byen" min.. Hvordan blir været i dag tro?
Ricotta med cocosa Aaaaah, Takk for tipset Eilan! Er jo knallgodt. I love
Samarbeid mellom kropp, hode og sjel Kroppen min lystrer virkelig mine ønsker om dagen, og det er jo bare helt fantastisk.
lukte og smakssans Etter to-tre dager hvor det meste har smakt nesespray og luktet luft.. så er jeg OVERLYKKELIG over å endelig lukte deilig frokost kaffe og smake søt paprikasmak. Oh lykke.
Evnen til å være takknemlig Jeg har så mye å takke for at jeg kunne skrevet ett innlegg her, i timen. Men tenker jeg skal begrense det ned til max to om dagen:pHa en vakker dag, alle:klem:
1. Youtube og Google video
2. Musikk som kickstarter dagen
3. Hair metal :p
4. Muligheten for skolegang
5. The Secret, både filmen og boka
slenger meg på her jeg :p
1: for at jeg har verdens beste type som jeg skal gifte meg med om ett år :love:
2: at jeg har verdens beste mamma og søsken som jeg ikke kan leve uten!!!!!
3: at jeg faktisk har bra helse i motsetning til ett år siden :D takket være lavkarbo!
4: at jeg har tatt meg selv i nakken nå- nytt og bedre liv på vei igjen!
5: for at jeg har folk som bryr seg om meg... får aldri takket dere nok!!
Petronella
14-03-08, 11:58
Idag er jeg takknemlig fordi:
1. Det er fredag og bare noen timer igjen på jobb :stortsmil
2. Jeg i helga skal være sammen med familien min og bare ha det koselig. Ingen planer ovrehodet, så vi kan gjøre akkurat det vi vil, det er SÅ deilig :)
3. Jeg har fått lønning og syns jeg mar mye penger, enn så lenge :_plystre:
4. Vi hadde en super, morgen der alt gikk som smurt uten stress :hearts:
5. Alle rundt meg er blide og glade og fredagsklare:D
Sesong 1 av Grey`s Anatomy som jeg "oppdaget" først i går..
Å, den har jeg så lyst til å se - hvor "oppdaget" du den??:spent:
Og så takknemmelig-listen min:
1. Min kjære datter:love: - har vært på samtale på skolen idag og det meste er bra:)
som mor blir man så utrolig takknemmelig når man hører sånt!!
2. Formen og kroppen fungerer bedre og bedre for hver dag som går:D.
3. Har det så trygt og godt med mannen min:hearts:.
4. Venner og familie er veldig viktig for meg!!
5. Trives og har det bra på jobb!!
Misjonærene som alltid stiller opp for meg..
Mamma som er så snill
Pappaen min
Ketosen jeg er inne i
At vi har rent vann i springen
Ctr: Er du mormoner?
I kveld er jeg takknemlig for:
1. Bading og gøyt samvær med venner.
2. Hvor gøy jeg hadde det i vannet med storebror.
3. For deilig kveldsmat som var klar når vi kom hjem igjen.
4. Hvor deilig det var for meg å svømme litt, og at det gikk fint mtp bekkenløsningen.
5. For ryggen til min kjære der han sitter i andre enden av stuen og jobber, og likevel er sammen med meg.
I dag har jeg SÅ mye å takke for! Vanskelig å få begrensa det ned til 5 punkter, men vi prøver;)
overraskende penger Dette var i utgangspunktet en TRANG måned økonomisk sett. Jeg sa opp jobben min og etter å ha jobbet 200% så gikk jeg ned i under 100. MEN! fikk sluttoppgjøret fra jobben med feriepenger og alt og fikk utbetalt dobbelt så mye som jeg trodde jeg skulle få:D Betalt alle regninger og mastercardgjeld og går i 0!! FANTASTISK! Må bare takke for det.. Nå kan jeg begynne å se fremover isteden for å ha gamle regninger hengende over meg.
planer for fremtiden Masse boblende planer ang skole til høsten. Det ordner seg, det blir gøy, spennende og fantastisk og det er så DIGG.
mat med mening påskeskinke og atkinsendulge;) mmmm
Bibliotek For et genialt sted! Nostalgi uten like å komme inn på et bibliotek.. Og varme varme minner fra barndommen, da jeg kunne tilbringe mange tiiiiimer på biblioteket. Og hallo. Gratis bøker?? Jatakk.
Nytt på nytt Jeg ler meg SKAKK av det.. Hver eneste fredag:p Jon Almås namnamnamFlinke dere er alle som skriver:klem:
fredagstakknemlighet....
1; salg-har spart flere tusen kroner idag!:)
2; tv-fri kveld- deilig å hvile ørene.:p
3; å få lese en bunke aviser hjemmefra.:cool:
4; at minsta sovna med en gang ho la hodet på puta.;)
5; at det va mi puta ho sovna på,så no e senga mi go`og varm.:o
Photobscura
15-03-08, 00:08
Tror ikke jeg rekker å skrive noe her i morgen, men jeg er takknemlig for noe i dag også!
1: At vi ramla over han lydmannen til bandet vårt som har gjort noen demoopptak for oss som er hundre ganger bedre enn de gamle!
2: At jeg ble påmint om at sjokolade er oppskrytt og at maltitol har mindre morsomme effekter på magen
3: At jeg fant en naprapat etter magefølelsen som har fått kroppen min til å føles veldig mye bedre
4: At kjæresten min er så utrolig nydelig, sånn at jeg blir varm i sjela bare av å se på ham
5: At jeg klarte å redde en plante. Har aldri planter så jeg vet ikke hva man gjør, men noen fikk for seg at jeg skulle ha en sånn en, og jeg glemte den i tre måneder, men klarte utrolig nok å redde den, hoi!
Jon Almås namnamnam :ja:
1: At jeg eier leiligheten min (det er brukt før men jeg er jammen takknemlig for det en gang til!)
2: Dr Atkins
3: At det finnes mennesker å være glad i
4: ELLE Interiør
5: Stillhet i heimen
Hadde egentlig ikke tenkt til å skrive her før i kveld. Men akkurat nå så trenger jeg å minne megselv på de gode tingene:
å glede seg til jobb Gleeeeder meg til jobb i kveld. Skikkelig "Blessed" som har en så herlig jobb.. Skal bare slække. Lage god mat til guttene mine. Se på underholdningen tv2 og nrk måtte ha å by på(har bare de kanalene der se:p), lese i boka mi.. Kooooooselørdag på jobb.
fremtidsplaner mye planlegging, drømming og tenking på gang ang fremtiden, om dagen. Det er digg! I will have it all.
Emilpusekatten Den fantastiske lille klumpen.. Jeg er så inderlig glad i han. Ligger og sover inne i "Hulen" sin og er så vakker og skjønn og myk og vidunderlig vakker. Om ei uke har vi vært hverandres i to år:) På tide å skaffe ei lillesøster til han..
Blomster Får en sånn varm følelse innimeg når jeg pusler med blomstene jeg har i leiligheten:) De er vakre og levende og fulle av liv.
Mat gjenganger:p Goooood frokost i dag. Det var deilig.. Blir goooood lunch også:D jeg GLEDER meg!!Åh.. that felt good..
Photobscura
15-03-08, 12:45
Er litt takknemlig i dag og jeg.
1: Jeg er takknemlig for at solen skinner her også, vakkert! Endelig betaler det seg å kjøpe tre solbriller på en uke :D
2: Jeg er takknemlig for kaffe, kaffe er hoppende godt!
3: Jeg er takknemlig for den vinen jeg skal drikke i kveld
4: Jeg er takknemlig for at jeg kan tillate meg selv å hilse på ei lekker dame i speilet
5: Jeg er takknemlig for øyebrynsfarge, sånn at jeg faktisk er i stand til å ha et fullendt ansiktsuttrykk :D
Petronella
15-03-08, 21:49
Idag er jeg utrolig takknemlig fordi:
1. Det har vært en superfin dag idag. Først koselig handletur med gubben så kinotur med unger + ei god venninde. Perfekt lørdag!:)
2. Mine to vakre nå ligger på hver sin hodepute med fornøyde smil og trøtte men glade øyne:hearts:
3. Imorgen har vi en hel lat søndag til å hygge oss enda mer på.
4 Jeg er positiv og nyter livet litt mer nå enn før :love:
5. Jeg fant cavalier konfekt i butikken, så nå har jeg litt kos på påskeaften også.:D
Dette har vært en herlig kveld:)
venneflørting på høyt nivå Jobba sammen med superguttkollegaen min i dag.. Vi har verdens herligste tone og vaktene våre sammen er GULL! I dag har han kilt meg, stukket føttene opp i trynet på meg, gjort ALT han vet at jeg ikke kan fordra. Jeg har ledd så jeg har grint.. Jeg har sparket og jeg har slått. (og spyttet, men det skal vi ikke snakke så høyt om, for det er ikke særlig ladylike:nei:)
bestemødre til kollegaer, som gir kompliment Var på butikken sammen med denne kollegaen min, da vi møtte bestemoren og bestefaren hans. Så sa hun til han: "jeg skjønner godt at du liker deg på jobb, når du jobber sammen med så pene jenter" hihi
evnen til å GÅ VIDRE Spist masse greier i dag, som jeg kanskje ikke burde spist. Men i morgen er en ny dag og jeg har ingen planer om å la dagens utskeielsr ødelegge for meg! DEILIG følelse:) Jeg vokser..
Fredrikstadfolk Lange flate ballær.. What more can I say:o de er så søte så. *klappe litt på hodet*
støle magemuskler enten de kommer av trening eller om de kommer av for mye latter:P
Mye å velge mellom :D
Og da begynner jeg med kveldens filosofering over noe av det jeg er takknemmelig for
for det har vært en vakker dag i dag
for at mine foreldre ga meg meg så mye i min barndom
for at jeg har funnet ut at lavkarbo er godt for kroppen min
for at jeg har klart å rydde opp i noe av mitt rot i dag
for at vi fikk satt vakre stemorsplanter på graven til far - så de kan lyse opp på gravlunden i påsken - og han vet at vi tenker på han
:o ble det flere ting på siste punktet? henger sammen :) så går nok bra:)
Hiver meg på denne, jeg også. Jeg har en kjip kveld, så det kan faktisk være godt å skrive ned fem ting jeg faktisk er veldig takknemlig for (for å få litt perspektiv):
1. Jeg har den beste kona i verden
2. Jeg har to flotte unger
3. Jeg jobber innen det fagfeltet jeg ønsker; sykepleie, musikk og manus
4. Jeg bor i Norge
5. Jeg har mange venner
4. Den gode samtale.
5. Medmenneskelighet.
Selvfølgelig ville vi, hvis vi fortsatte nedover lista, også finne bacon og meierismør! :) *ler* og sier meg enig:lol:
Ting jeg er veldig takknemlig for i dag:
1. Taxisjåfører som kjører meg hjem uansett hvor full jeg måtte være :o
2. At jeg bor alene
3. Varmekabler i gulvet på badet som gjør det overlevelig å sovne der
4. First price boblevann
5. Pepsi max og cola light :p
Photobscura
16-03-08, 11:28
På denne vakre søndag er jeg takknemlig for
1: At bassisten sendte oss verdens j*****e bandplaket til den neste spilejobben vår, jeg vet ikke om det var pga hans manglende kunstneriske evner, eller for å få oss til å lage noe bedre, men nå lager vi i alle fall noe bedre, vi med kunstutdannelse, hihi... Bassisten er iallfall meget fornøyd
2: Vakkert vær! Like fint å se på fra innsiden av huset, da jeg vet at løkkaboere er som bier rundt honningkrukka, og det er omtrent umulig å komme seg ut av døren så fullt av folk som det er
3: For the Simpsons, da jeg ikke kom meg ut på byen i går og ble hjemme, så la jeg meg under dyna og kosa meg gløgg i hjel med den nyeste episoden. Klokka halv to hagla sms-ene fra festglade mennesker inn, da var det for sent gitt
4: Ift den forrige; at jeg er i en alder og trygghet at jeg ikke blir fortvilt og føler at jeg gikk glipp av noe selv om jeg ikke gikk ut i går
5: For at jeg hver morgen våkner opp med den deiligste mannen that is
i dag er jeg takknemlig for :
1. at jeg har verdens beste søs!
2. de fem minuttene jeg får snakke med gubben!!! ( bare tre uker igjen!)
3. for at det snør- ekte påskevær :D
4. at jeg har gode venninner :love:
5. bilen min.... hadde ikke klart meg uten den :lol:
1: Miscela d'Oro koffeinfri espresso, som gjør det mulig å drikke fantastisk morgenkaffe selv om man er på induksjon.
2: Morgenkaffe :D
3: At jeg sitter i en super sofa og har det fredelig og stille denne søndagsformiddagen
4: At jeg har masse uleste bøker i bokhyllen
5: Hvite kubbelys
1. Å så sove to timer ekstra i morges, mens mannen sto opp med ungene.
2. Kyss i nakken i solen.
3. Fuglene som kvitrer og lager vårfølelse.
4. Solen som varmer meg i ansiktet.
5. Valgmuligheter.
1: at jeg har fri i dag
2: at jeg og Erlend hadde den beste morgenstunden sammen!
3: Sola som såvidt blinker igjennom skyene
4: At jeg har verdens beste familie
5: At jeg har tak over hodet og fyr i peisen...
oioiOI her var det dårlig oppmøte i dag! Skjerpnings!!
Mamman min Har passet på meg i dag:love:
Pappaen min Har vært nydelig i dag
(Sminkefrie)Søndager Jeg bare ELSKER søndager. Beste dagen i uka. :love: Gidder ikke sminke meg, tæsser rundt i joggebukse og slækkeklær. Yeah.. Søndag er til for å NYTES. Enten man jobber eller sitter i sofaen i morgenkåpen frem til 18.00
De siste timene før en helt ny uke Om noen få timer så er denne uken over og en HELT helt ny uke er på gang!! Tenk det. 7 dager.. 168 timer. 10080 sekunder med solskinn, kjærlighet, håp, drømmer, planlegging, gode venner, familie, god mat, latter, smil, bevegelse. Og denne uken som kommer er det jo påske! som enten betyr: FRI, evt overtidsbetalt jobb! YEAH! Jeg GLEDER meg til denne nye uken! Den blir bra. Kanskje treffer jeg drømmeprinsen? Kanskje lærer jeg noe skikkelig nyttig, nytt noe? Mulighetene er uendelige :D
Han her (http://www.youtube.com/watch?v=ONmhQJy1ViA) kan bare ikke slå feil:nei:
1: At jeg bor 10 minutter fra sentrum. Det var jeg glad for da det begynte å SNØ idag.
2: At jeg idag traff en skjønne mann jeg har tenkt på siden juli
3: Avocado
4: Paul McKenna
5: Lavkarbo.no
hehe, ja jeg holder på å skrive :D
1: Er veldig takknemmelig for den utrolige snille og TOLMODIGE kjæresten min som støtter meg gjennom tykt og tynt
2: Er veldig takknemmelig for at mamma og pappa ENDELIG fikk seg en ordentlig ferie etter mange års slit me djobb og husbygging
3: Er veldig takknemmelig for at det finnes en så god måte å gå ned i vekt på, bacon, fete oster, smør, majones, you name it.....
4: Er veldig takknemmelig for at jeg har så mange goe blogg-venner som backer meg opp på dårlige dager
5: Er veldig takknemmelig for at jeg har det fint i livet, hus og hjem, mat, drikke, folk rundt med som jeg er glad i og som er glad i meg....
Hmmm.... bra tiltak nellie :suss:
Søndag 16. mars 2008
1. Kortspillet UNO.
2. Texas Hold'em.
3. Trommestikkene mine.
4. Stigespillet jeg lagde sammen med samboeren min for maaange år siden, det er supermoro!
5. Spilledagen søndag.
(Vil anbefale folk å lage egne stigespill, det er så gøy, hehe!)
Søndag 16. mars 2008
1. Kortspillet UNO.
2. Texas Hold'em.
3. Trommestikkene mine.
4. Stigespillet jeg lagde sammen med samboeren min for maaange år siden, det er supermoro!
5. Spilledagen søndag.
(Vil anbefale folk å lage egne stigespill, det er så gøy, hehe!)
spill er undervurdert:heia:
FLINKE dere er, dere som har skrevet i dag!
Nå er det en ny uke og denne tråden skal blomstre, kjenner jeg.
ha en fin uke alle sammen:love:
ny dag :D
1# sola skinner!!!!
2#lille søte pusekatten min
3#har verdens beste kjæreste... savner han...
4#at jeg skal snart ut i snøen og knipse :D
5#at det er PÅSKE!!!!
1: Det er soooool! Gleder meg til spasertur i finværet!
2: Jeg har råd til å pusse opp hjemme.
3: Den skjønne mannen (igjen, det får stå seg)
4: Vennene mine her inne som backer meg noe utrolig når det butter
5: Kroppen min som fungerer til alt selv om den og jeg ikke er helt enige om hvordan den skal se ut.
Tror jeg vil forsette en gang til jeg :D
1: For at går gjevnt og trutt ned i vekt :heia:
2: For at sola skinner og jeg er så glad
3: Skal ha pappa-trukket seifillet til middag i dag :sikle:
4: For at det er påskeferie og mange hyggelige turister i byen
5: For at softisen har kommet og jeg skal kjøpe is til helga......
Dette er jeg takknemlig for i dag:
1. At jeg har verdens søteste kjæreste
2. At det ikke er kaos på jobb for en gangs skyld
3. At det går an å være like forelska, eller enda mer forelska i typen etter over et år :love:
4. At Nelliesøtami er så søt som hun er :love:
5. At jeg har litt mer motivasjon i dag enn det jeg har hatt den siste tiden.. til slanking altså.. :ja:
Petronella
17-03-08, 14:42
Idag er jeg utrolig takknemlig for:
1. At det kun er 1 dag og noen timer til påskeferie:D
2. At jeg bare skal kose meg med familien i påska :hearts:
3. At jeg skal spise masse deilig lavkarbo-påskemat :hungry:
4. For feel-good musikk på bussen..lalala..tralalalala...;)
5. For søte,snille,herlige mennesker rundt meg overalt :klem:
Photobscura
17-03-08, 17:21
I dag er jeg takknemlig for at:
1: Såpass mange løkkaboere har dratt på ferie at det var mulig å få et bord på utekafé i det strålende solværet i dag!
2: At jeg endelig har fått tak i riktig garn sånn at jeg får strikka ferdig hetta på genseren nevøen min skulle hatt til jul
3: At jeg og supermannen min har fri de vanlige dagene i påsken så vi får hengt sammen før vi drar hvert til vårt på påskeferie
4: At jeg endelig har fiksa universalfjernkontrollen sånn at dvd-spilleren vår faktisk kan brukes
5: At verden er et godt sted å leve i, tross alt!
Charmtassen
17-03-08, 18:08
1) Vann ...
2) Hodepinetabletter ...
3) At det ikke tar så lang tid før jeg er i ketose (bør forklare 1 og 2!)
4) Snille og tålmodige hunder.
5) God mat og kaffe!
Nok en dag er snart forbi:)
Den søte sjefen min Han er alltid så blid og hyggelig:)
Dyr Vel.. hva skulle man vel gjort uten? Jeg kan ikke se for meg livet uten mine..
Mat I dag: Erter og kyllingsalatkjøtt med grillkrydder, pinjekjerner og en klump setersmør. Smaker og lukter akkurat som noe skikkelig bra kinesisk junk. YEAH! Kyllingkjøttet kjøpte jeg i sverige. sånn svær 2 kg pose. Helt genialt godt..
Krøller i håret Jeg klippa av meg en halvmeter av håret for noen måneder siden. Så begynte jeg å ta B-vitaminer. Nå er håret begynt å bli langt igjen. Og det er tjukt og fint og når jeg ikke grer det når det er vått så blir det krøller i det når det har tørket:D DET er jeg glad og KJEMPE takknemlig for. Egentlig var det noe av det beste jeg kunne gjøre for håret.. å klippe det. HURRA HÅRET!!
Gutter snille, søte, gamle, unge, lave, høye, tynne, tjukke, morsomme, nerdete, norske, danske, arabiske, finske. Jeg liker gutter.. De er gode å ha.. TAKK FOR GUTTER!!
Dagens fem
1. At jeg har trent - svømming - i dag
2. At det var skikkelig utslag på stixen i kveld
3. At vi spiste en helt fantastisk rekegryte til middag. Oppskriften fant jeg her inne
4. At lavkarbo.no finnes
5. At jeg snart skal ut i praksis
1: At jeg har råd til utrolig god mat
2: At det er soool igjen!
3: Lavkarbokosthold. Det er helbredende på så mange måter.
4: Ikea
5: Serien 24! Gudd å spennende!
Photobscura
18-03-08, 16:26
1: NRK nett-TV! Det funke ikke å se på før, men nå gikk det finfint! NRK :hearts:
2: At jeg kan sy! Guri malla så mange penger man sparer på det! Elsker å sy :D
3: Kaffe, mmmm! Kaffe
4: Kjendiser på løkka, alltid like morsomt
5: Våren!!!
1. Deilige pannekakeoppskrifter som gjør godt i kroppen min.
2. Lubne små barnearmer rundt halsen og kos.
3. Lange store storebror som også er liten og trenger å krype opp i fanget litt.
4. For at vi kan sove, for det er så godt.
5. For at man høster det man sår.
Jaaa. nok en dag er over!! og dette har jammen vært en fantastisk flott en!!
Jobben min Sikkert kjedelig å høre om jobben min stadig vekk, men jeg føler meg bare så velsignet som har en jobb som gjør meg så glad, rørt, trygg og lykkelig. Kollegaene mine er fantastiske.. Faktisk bare 1 ugrei person av ca 40. DET er ikke værst. Faktisk helt utrolig flott!!
Sola Det var bare så fantastisk å våkne og se sola skinne lykkelig utenfor vinduet mitt. perfekt, herlig, deilig, fantastisk start på dagen!!
LOLCATS!! (http://lolcats.com) Trenger jeg eeeegentlig å si så mye mer??
søte gutter fra Brummundal Nei. ikke Gaute)
Frihet Jeg har bare masse frihet på alle områder i livet mitt nå! Jeg jobber når jeg vil, jeg spiser når jeg vil, jeg trener når jeg vil. Alt skjer når jeg VIL! Og det er bare utrolig flott! I love it!
Charmtassen
18-03-08, 23:03
Mitt bidrag for dagen:
1) Kaffe med fløte!
2) Ingen hodepine.
3) Godt vann i springen.
4) De snille hundene mine :hearts:
5) Påskeblomstene mine.
I dag er jeg takknemmelig for at
moren min er så snill, i dag fikk jeg påskeliljer av henne
gårsdagens hodepine har gått sin vei
mennesker er glad i meg selv om jeg tenker "dumme" tanker om meg selv
jeg har mulighet til å bestemme hvor jeg vil gå herifra i livet mitt
jeg lærer å bli glad i meg selv og verden slik vi er
1) Positiv allergitest (kumelk :eek:), kanskje jeg blir bedre i astmaen nå??
2) Plutselig påskeferie, vi må reise en dag tidligere pga det stygge været som er meldt torsdag
3) At mannen min er tilbake på land, om enn ikke hos meg...
4) At jeg snaks skal gå å legge meg
5) Uttrykket "snaks", gullet sier det, "kommer snaks tilbake", straks og snart samtidig altså :love:
1; påskeferie
2; lammerullen som skal i gryta iløpet av dagen
3; at 15åringen min ikkje oppføre sæ som mora (ehmm) da
ho va 15....:rodme:
4; Rottatouille, morsom film:stortsmil
5; fine femarma lysestaken med turkis glasspynt på som æ
fant billig billig!
God morgen. :)
I dag starter jeg dagen med å være takknemlig for:
1. Livlige unger som spår sommervær på liksomværmedlingen og danser soldansen.
2. For den søte ungen som sitter og leker titt-tei borte i døråpningen.
3. For den overivrige 6 åringen som leker "verdens sterkeste" til fare for alt som er like høyt oppe i stuen som de tingene han bærer over hodet.
4. For påskeferie og masse tid til å kose, leke og bare ha masse tid og rolige dager sammen med ungene.
5. For påskeoverraskelser som vil glede!
For mange mange mange år siden, så jeg på en Oprah episode, hvor
hun satte i gang en "kampanje"
Her skulle seerne hver eneste kveld skrive opp 5 positive "ting"/hendelser som hadde "skjedd" den dagen, i en takknemlighetsdagbok.
Fantastisk og undervurdert idè.
Hadde vært kjempeflott om noen kunne henge seg på.
Ser for meg at det er utrolig motiverende å bare ha en tråd fylt med positive ting.
Enten de er personlige eller ikke, så er positive hendelser og impulser oppmuntrende.
Man trenger ikke skrive begrunnelser eller noe sånt..
Trenger absolutt ikke være store, svære, blodseriøse, livsviktige, omfattende ting heller! Absolutt ikke.
Det er de små tingene i livet som tells.
Men det MÅ være fem punkter!
og man BØR skrive hver dag.
(men av og til er bedre enn aldri)
Alle er velkommen!:D
1. Våknet glad og frisk som en fisk.
2. Gleder meg til å dra på hytta.
3. Her snør det og vi har skikkelig vinter.
4. Barn og barnebarn har sn om at de har det bare bra.
4. Mange fridager med glad familie i fjellet.
1: Morgenkaffe. Selv om den er decaf.
2: Stillhet
3: Solen!
4: Røkelaks
5: Livet
1. Sola som titter inn vinduet :love:
2. Høy bråkete musikk( Manowar er perfekt når noen har holdt deg våken mesteparten av natta :p)
3. Kattepusin som er ute i snøen bare for å få kos når hun kommer inn igjen
4. Vaskemaskina mi
5. Internett :D
Jeg er takknemlig for...
1. ... at det er påskeferie om 58 minutter.
2. ... at 3-liter'n med rødvin er pakka ned i sekken min.
3. og gleder meg til kl. 11:30, for da skal jeg spise 4 skiver Lollypop-brød med majones, salami og agurk, nam nam!
4. ... at jeg skal møte alle mine kjære i dag (etter noen kjipe timer på buss).
5. ... at jeg får mye skryt på jobb for at jeg har gått ned i vekt.
Det er så koooselig og deilig å lese innleggene deres:)
Håper flere slenger seg på..
blir tidlig i dag!! siden det antakeligvis blir ille tidlig nattan her i gården:p
intuisjon som sier: nellie.. kjør den gamle veien du. Tro som jeg er imot intuisjonen min så svarer jeg :ja: okei. Og skadefryden (som kanskje ikke er noe hyggelig, men ganske deilig) jeg føler når jeg suser forbi verdens kjipeste og lengste kø.
Remagutter avstandscrush i over ett år nå:love:
Elektriske lekesaker Har kjøpt blender og smoothiemaskin. Venter på at juicepressemaskinen skal komme fra komplett.no. Lagde smoothie ista.. Den var såååå god. THANK YOU!
Jobben min Tidligvakt i dag som gikk ultrafort! 1-2-3 så hadde de 7.5 timene gått.
Tv-serier Helt oppslukt av Grey`s anatomy. Får ikke sett så mye men.. Fantastisk flott serie..
Charmtassen
20-03-08, 10:10
Takk for:
1) En tidlig kald morgen i påsken.
2) Hunder som er raske til å gjøre sitt en tidlig kald morgen i påsken :D
3) Den varme senga som ventet på oss når vi kom inn igjen.
4) Kaffe og salat til frokost.
5) Trådløst internett ;)
1: Stor sofa og varmt pledd for ugne morgener
2: At jeg ikke egentlig trenger å gjøre noe idag
3: At det snør ute, så jeg har en god unnskyldning for å være hjemme
4: Ibux
5: Kjøleskap fullt av deilig mat
(høhøh, litt bitter men klarte jammen å finne 5 ting likevel)
Photobscura
20-03-08, 12:45
1: Kreppsengetøy på pikerommet. Mmmm!
2: En mamma som har kjøpt en kartong røyk til meg i Sverige, selv om hun ikke liker å gjøre det.... :rolleyes:
3: At pappa har funnet en måte å bli såpass smertefri på at han klarer å pusse opp i kjelleren
4: Den vakreste deiligste lille tanteungen som bare ler og ler og ler og ler uansett hvor trøtt han er
5: At det er to meter snø her hjemme, sånn at jeg kan være takknemlig for at det ikke er noe snø i Oslo når jeg kommer hjem etter påske
1. Glitrende vakker snø i hagen og store tykke snøfiller som laver ned.
2. Nyryddet heim.
3. Nyorganisert scrappeskuffe.
4. Orden.
5. Struktur.
1. At lillebroen min dro hjem til familien i påskeferien etter å ha isolert seg fra venner/familie i lang tid
2. At jeg fant det kuleste klesplagget jeg ikke tok meg råd til på halv pris fordi det manglet en knapp
3. Den nye PVR Get-boksen, så jeg aldri mer trenger å se reklame!
4. At jeg fikk en random koselig mail fra mamma
5. At jeg endelig er på vei mot å lære meg å puste som et normalt menneske.
1. Dagdrømmer tidlig om morgenen :love:
2. Musikk
3. At jeg har en frisk kropp
4. Cola light
5. Dyna mi :hearts:
I kveld er jeg trøtt, så jeg tenker litt sent. Men uansett mye å være takknemmelig for :)
jeg har begynt lese en bok som får meg til å tenke
tåler påskeliljene jeg fikk av min mor - om jeg ikke stikker nesen helt bort i de, og de lyser som en vakker sol i stua mi
jeg har hatt litt mer energi i dag enn jeg ofte har, deilig!!
jeg kan kose meg med en halv flaske rødvin som jeg fikk av en som vil meg vel
for at jeg ser lysere på livet mitt fremover, og selv kan bestemme meg for hvilken vei jeg skal videre
-blanke ark og fargestifter ;)
1: nellie, solskinnsjenta!
2: At man blir frisk når man har vært syk
3: At jeg faktisk kan spise meg mett og gå ned i vekt
4: Dr Atkins
5: Kafétur idag!
1- paraceten som kvittet seg med ørebetennelsen :D
2- sola som endelig hadde bestemt seg for å titte frem
3- for at det påske!!!
4- go gutten min som kommer hjem snart
5- at det finnes MOBIL!!!! så jeg kan snakke med gubben min :love:
1. At jeg føler takknemlighet for så mye om dagen, også de små ting som;
2. Å ha ro til å sitte å lese om morgenen
3. Å føle roen til å nyte
4. Å tenke positivt om fremtiden
5. Å føle at jeg står på startstreken til noe fint
Takk for fin tråd!:)
Gårsdagens:
Morsomme roadrage berter
snøøøø
smoothies
Grey`s Anatomy (som bare blir bedre og bedre)
Overraskende hyggelige vakter på jobb
Grey`s Anatomy (som bare blir bedre og bedre) :ja: Hvem av legene er du forelska i? Bare si det
:ja: Hvem av legene er du forelska i? Bare si det
jeg må bare gå HELT imot strømmen og si at jeg foreløbig (etter å ha sett ferdig 1. sesong i dag) er ille forelska i Alex. Han er så "tøff" og "kul" og prøver så hardt han kan liksom. tror han er FRYKTELIG god på bunnen.
Alex er en skjønning! Men Burke er min favoritt han :love:
Jeg må innrømme at jeg har vært ille betatt av Katherine Heigl, helt siden jeg var liten og så en film som het: My father, the hero.
Equilibrium
21-03-08, 20:34
1. Å kjenne kroppens skrik etter å bli brukt.
2. Å kjenne at kroppen endelig tåler bruken igjen!
3. Et godt selskap til å nyte pkt. 4 + 5 i.
4. En god kaffe.
5. En god håndlaget sigar til kaffen.
Charmtassen
21-03-08, 20:40
1) Takk for trøtte hunder!
2) Takk for at jeg fikk god og riktig mat på familiemiddag.
3) Takk for deilig vann i springen!
4) Takk for varm og god leilighet.
5) Takk for dårlig tv-program (for min smak) for da kan jeg surfe litt her :)
Smått og stort er like viktig.
I dag har listen min litt av begge deler :) men det lille er også det store;) oj, så filosofisk jeg ble i kveld. Også uten rødvin da :eek:
det som jeg er takknemmelig for i kveld er:
at jeg kan kose meg alene og finne roen
fantasien og skaperevnen min
friheten min - på mange plan, som jeg har begynt å kreve
tilgivelse - som kan være så vanskelig og så viktig, ikke minst i forhold til å tilgi seg selv
naturen med luft, planter, jord, vann - vakker og sterk på en gang - og som gir oss så mye, selv om vi ikke alltid behandler den like godt
1. Den lille pling-lyden når man har prikket noen, den er bare så utrolig god :love:
2. Hårstylingprodukter
3. En varm dusj
4. Dårlige partyremixer av gamle klassikere :D
5. At håret mitt ser helt fantastisk ut akkurat nå!
I dag er jeg glad for følgende:
1. Ungene kommer hjem fra påskeferie på søndag. Jeg savner dem!
2. Jeg kan sitte ved pc-en selv om kona har lagt seg (Vi har pc-en på soverommet)
3. Jeg har dårlig ånde (!) Jeg har aldri dårlig ånde ellers, men har fått det etter at jeg begynte på ketolyse igjen. Ånden pluss utslag på stix, er jo sikre tegn på at jeg er i ketose (eller at jeg bør begynne å pusse tenna? Neida, de er pusset og passet). Skal kjøpe SB12 i morgen.
4. Jeg har svømt i dag
5. Jeg har vært i avisen og slått et slag for homo-saken.
Jeg er i kveld takknemlig for:
1. Påskeegget som skal gis til forventningsfullt barn i morgen.
2. Deilige luren jeg fikk mulighet til i formiddag.
3. Deilige lyse vårdager!
4. Drømmemannen som lever sammen med meg hver dag.
5. Herlig barnelatter i huset.
Har mer å være takknemlig for jeg :)
1. Følelsen jeg har av å passe i min egen kropp. Vi er et team :ja:
2. Herlige menn som er hjemme på påskeferie :D
3. Smil. Elsker å smile selv, og blir så utrolig glad når noen smiler til meg :love:
4. Følelsen av å glede seg til resten av livet, kjenne at det er mye godt i vente
5. At jeg fortsatt ser helt utrolig bra ut på håret..
2. Herlige menn som er hjemme på påskeferie :D We like!
1: Jeg er nesten nesten frisk igjen!
2: God musikk
3: Skjønne menn jeg ligger litt våken om natten og tenker på :)
4: Venner jeg kan snakke med om alt
5: Min søte pus som lå under dynen og sov i natt
1. De nye scrappe-sakene som venter på at jeg skal ta dem i bruk.
2. De vakre gule blomstene som står på stuebordet og i vinduet.
3. Røde barnekinn inne i varmen etter å ha vært ute i kulden.
4. Forventningen i magen min til den koselige påskeaften-middagen vi skal ha nå.
5. Gleden i ansiktet til storebror når han fant påskeegget sitt! :hearts:
For den sorte neglelakken jeg har kjøpt i dag, som jeg kommer til å bruke lang tid på å venne meg til.
Mamman min.
Leggvarmerne mine.
Symaskinen min.
Valfer.
Fantastisk ide nellie!:D
At jeg har påskeferie
At jeg har så god helse som jeg har
At jeg i min 38 kvm. store leilighet har alt jeg trenger
At min gjeld blir mindre og mindre
At det var deilig å gå ute i dag, og ikke glatt i det hele tatt.
:sove: snart senga her, men må jo innom hit og få hjelp til å avslutte kvelden på en så fin måte :)
5 om dagen - får meg til å tenke på noe annet ;) men her er i alle fall kveldens liste
kjæresten min, selv om han er en utfordring.. Er i grunnen noe av det som gjør at jeg er takknemmelig for ham
felles varmtvannstank med naboene - og dermed kunne jeg stå i dusjen og bli varm i en halv time i kveld
fikk min søsters gamle musikkanlegg som funker supert for meg
påskegodtet mitt - som er nammenam og lavkarbo, og jeg blir forsynt av et par biter
avocado - så gode og så enkelt når jeg er lat, dagens middag sammen med ferdigstekt og oppskjært svinestek
Sov godt alle sammen
topp 10 gutter
verdens nydeligste, herligste "bruker" som jeg jobber med
pandadokumentarer på TVNorge eller kanskje pandaer generelt. Noe så vakkert og flott
HERLIGE kollegaer
At jeg ikke er ei gammel kjerring på 22 år.
Ting jeg er spesielt takknemlig for nå i natt:
1. Oppdaget at ene jakken min er aaaltfor stor
2. Pusin ligger ved siden av meg og sover :love:
3. Radiokanaler for alle mulige dagsformer og humør
4. At jeg snart skal legge meg
5. på sofaen :o
1: Jeg er normalvektig
2: Jeg begynner å skjønne at jeg er normalvektig
3: Lord Of The Rings
4: Søndagsmorgener
5: Sol inn vinduet :love:
Charmtassen
23-03-08, 19:12
1) Lavkarbovafler!
2) Snille venner som enkelt løste et problem for meg.
3) Trøtte hunder.
4) Nydelig kaffe.
5) Gule påskelys - som både lyser opp og varmer meg.
At en butikk hadde åpent så jeg kunne kjøpe smør og dermed lage Ghee
At jeg har fått vasket (nesten) hele kjøkkenet
At solen har skinnet fra en skyfri himmel
At jeg har et varmt hjem å komme hjem til etter en gåtur ute i kulden
At jeg har fri i morgen og kan vaske resten av kjøkkenet
1. Positive mennesker i livet mitt.
2. Den herlige latteren til lillebror før han skulle legge seg i kveld. Han skratt-lo en sånn utrolig perlende herlig latter som bare var til å smile og le sammen med ham av. :love:
3. Livligheten barna bringer inn i livet vårt.
4. Snøen i hagen som har spor etter kjelken vi dro lillebror rundt på i går.
5. Den deilige maten jeg skal spise nå snart.
:) i kveld ja, er det også godt å finne noe å være takknemmelig for - så her kommer lista
snille mennesker som er der for meg og som lar meg være der for dem
boken Healing without Freud and Prozac
Englekortene mine, som gir meg innsikt og håp
stearinlys som gir varme og hygge
krydder som gir smak- og luktesans daglige gleder
God natt til alle :)
Huhei! nok en dag er over.
Søte kattepjuser som passer på meg når jeg er kvalm
Søte gutter som passer på meg når jeg er kvalm
Mamma
Maren
Alle her. Ingen nevnt, ingen glemt.
1: At jeg har et så himla behagelig og gøy liv!
2: At det går an å være lat når man er syk
3: Solen skinner!
4: Noen jeg kanskje liker, liker kanskje meg :flau:
5: At hjemmet mitt er veldig veldig vakkert
I dag er jeg takknemlig for at;
1. At jeg har kommet igjennom påsken uten å legge på meg.
2. At hverdagen begynner igjen i morgen etter en nødvendig og lang god ferie
3. At jeg fikk kose meg med noen av barnebarna i ettermiddag
4. At jeg fikk tid til å være her inne
5. At jeg fikk et godt råd om "holde rundt meg selv" til en forandring:)
:) Blitt en del av kveldsritualet dette, og skulle jeg skrevet det i egen bok kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at det hadde blitt 1-2 kvelder og så hadde jeg glemt det :o
Og dermed over til de 5 takknemmelighetspunktene i kveld:
å gi seg lov til å bare være og puste
at JenJen har så flott avatar - blir i kjempehumør hver gang den titter opp på skjermen (uhelbredelig kattebeundrer jeg)
vanilje - er bare nydelig, både lukt og smak
følelser - krevende, men så kjedelig det hadde vært om man ikke ble forelsket innimellom
at jeg hadde en veldig hyggelig telefonsamtale i dag
1. En koselig ettermiddag sammen med venner.
2. Vakker stjerneklar himmel når vi skulle hjem igjen, med unger "oppe på overtid".
3. At ungene sovnet raskt når vi kom hjem igjen.
4. De gule vakre blomstene på bordet mitt!
5. Gode tilbakemeldinger fra mennesker som betyr mye for meg.
Charmtassen
24-03-08, 22:50
Kveldens 5 punkter:
1) Veiedag med godt resultat :heia:
2) En hyggelig telefonsamtale med ei venninne langt unna.
3) Godt humør - selv om det snør.
4) Ostechips med tacosaus.
5) Trøtte, men kosete hunder.
Jeg hiver meg med, og starter på grunnplanet. Jeg er utrolig takknemlig for:
1. Kjæresten min, som også er mannen min og bestevennen min.
2. Barna mine, fem freske.
3. Trygg økonomi, og at jeg er flink med penger.
4. Frisk kropp som liker å jobbe hardt.
5. Nye muligheter.
1. Eurax i loppesesongen :o
2. At jeg har en fryser
3. Lammesteik til frokost
4. Automatsikringer
5. Eurax igjen...
Photobscura
25-03-08, 08:37
Har ikke skrevet her på en stund, men i dag er jeg takknemlig for:
1 Mine herlige foreldre, alt de har gjort for meg, alt de har gitt meg, de verdier de har pakka med i bagasjen min
2 Den varme kroppen jeg kryper inntil hver natt
3 Forumet; En god og rettferdig ledelse, uendelig med kunnskap, superhyggelige medbrukere og all støtte, optimisme og oppmuntring jeg blir møtt med
4 At folk fortsatt kjemper for og tror på menneskerettigheter
5 Mat!
De store tingene i dag :D
At dette blir en praktfull dag
At det endelig er hverdag igjen
At jeg har det supert og trives med min vegetarkost
At jeg har innset ting som vil forbedre livet mitt
At jeg vil lykkes med å jobbe med denne nye innsikt
1: at jeg har gått ned de kiloene jeg har, og at jeg har motivasjon og støtte til å gå ned 10 til:)
2: Det er SOL ute!!!
3: Jeg har en jobb å gå til!!
4: Jeg var ganske så opplagt da jeg våkna i dag!
5; jeg har verdens beste kjæreste!:)
Idag er jeg glad for
1: at påsken er over og jeg kan spise fornuftig igjen uten påskelokkeduene i hodet mitt får meg til å spise noe jeg ikke skal spise...
2: at solen skinner
3: at barna mine er frisk
4: at jeg har en jobb jeg trives i
5: at jeg snart skal ut og gå tur
1: Sooooolen skinner!
2: Jobben min
3: At jeg er singel
4: Dr Atkins
5: Livet :)
:D et av kveldens fornuftige gjøremål dette :D
dagens hjemmelagde kjøttboller, smaskens!
flere hyggelige telefonsamtaler i dag med gode venner, uten at jeg ble sliten!!
at de ikke var utsolg for cocosa på helsekosten da det var eneste grunnen til at jeg gikk ut i dag (fikk siste glasset)
egenkomponert cocosa-bounty = smaskensx2
at jeg har holdt vekten i over 2 måneder nå (ikke noe mål å gå mere ned i øyeblikket)
stor natta :klem: til alle
Photobscura
26-03-08, 00:18
Jeg er fortsatt takknemlig jeg!
1 Jeg fikk det nydeligste femtitallsbordet av venninna mi som skal flytte! Hun bærte det hele veien, insisterte til og med, for jeg er så forkjøla at jeg knapt klarte å bære veska mi
2 For at jeg har klart å spise meg mett i hele dag, og for at jeg KAN det!
3 At jeg har en kort uke, og at jobben er fleksibel nok til at jeg kan ta meg fri på mandag og komme meg
4 At jeg ikke skal noe i helga
5 At måneden snart er over, og jeg har fortsatt penger, dette er fortsatt ganske nytt for meg :D
Slenger meg på jeg også, seint men godt. Super tråd, Nellie! :suss:Fikk ikke prikke deg, men tusen takk, dette er et fantastisk flott initiativ!
1. At jeg har begynt i rosenterapi og at jeg gjør store oppdagelser om meg selv hver gang
2. En fin topp jeg kjøpte på Indiska i dag
3. En nydelig glasstekanne og glasskopper jeg også kjøpte på Indiska rett før påske og som jeg gleder meg glugg ihjel over hver gang jeg bruker den (ble litt materielt dette, men det er bare off the top of my head ...)
4. At faren min har sendt meg noen penger så jeg bl a kan ha råd til disse tre tingene over her :love:
5. At kjærligheten til livet, meg selv og menneskene rundt meg vokser for hver dag
Glemte å skrive i går, men altså: Jeg er takknemlig for:
At dagen i går ble så utrolig inspirerende og satte mange nye tanker igang
At jeg fikk nytt mot og inspirasjon til å komme igang med mitt prosjekt
At nye gode venner dukker opp hele tiden
At jeg fikk sovet tre timer i natt mot alle odds
At dagen i dag blir vidunderlig!
1: At jeg har alt jeg trenger
2: At søte menn vil ha nummeret mitt og invitere meg ut på kaffe
3: At jeg har ressursene til å lykkes i det jeg vil
4: At jeg er glad i så mange mennesker!
5: At så mange mennesker er glad i meg!
Petronella
26-03-08, 13:00
1. At dette forumet finnes - har savna dere SÅ i påsken!! :hearts:
2. At jeg kan bråsnike meg innom her i arbeidstida;)
3. At dagene mine er hektiske, men fine.
4. At det går mot vår:heia:
5. At andre er misunnelig på matpakka mi :p
Charmtassen
26-03-08, 13:23
I dag er jeg veldig takknemlig for:
1) At jeg er evig optimist ...
2) og har jevnt, godt humør!
3) At jeg kanskje skal se på sofa i dag!
4) At jeg endelig har klart å hente meg en halvliter vann!
5) At jeg er god og mett!
At jeg har gjennomført det i dag jeg avtalte med meg selv
At hun jeg kranglet med før påske var blid som en sol
At jeg har plenty med energi
At jeg blir verdsatt på jobben
At det å visualisere funker så utrolig brahttp://www.rettkost.com/forum/images/smilies/th_whee.gif
Dagens lille liste kommer her :)
vann, hatt et stort behov i dag :)
alle de inspirerende menneskene her inne:klem:
at jeg kan sove i egen seng :sove:
musikk!!!
lys!!! men også skyggesidene mine, selv om jeg er litt redd dem
ble visst nesten 6, men det kalles vel egentlig overflod :p?
God kveld til alle
I kveld er jeg bare takknemlig. :love:
Mennesker i livet mitt som underholder meg når jeg er syk Søt gutt fra Brumunddal, Marenmus og Emil
Grey`s Anatomy
Nye starter
Pågangsmot
Kålrabistappe med masseee meierimør
I dag er jeg spesiellt takknemlig for:
1. Kjæresten min.
2. at snøen forsvant på veien.
3. kjøttdeig, som er så fantastisk anvendelig.
4. nattjobben min, et helt kontor for meg selv hele natten!
5. at jeg er så glad i, og flink til, å sove på dagen:D
I kveld er jeg bare takknemlig. :love: :love:
1: Morgenkaffen. Den ordentlige :love:
2: At jeg har alt jeg trenger
3: At jeg er singel
4: At jeg plutselig fikk en frihelg!
5: Verdenen min, akkurat slik den er
I går var jeg takknemlig for
1. Hyggelig kommentar fra sjefen
2. Et overraskende måltid midt i uka
3. At jeg møtte og fikk klem av barnebarn på vei til jobb
4. At jeg ble så glad i går og det virket hele dagen
5. Snakket lenge og "godt" på telefon med ei venninne
Takk :)
1. at jeg har fri og har sovet lenge i dag, derfor er jeg ikke trøtt og har tenkt å surre rundt i huset i aleneheten min utover natten.
2. at hundene mine er kjempelykkelige når jeg står opp etter nattevakt, fordi vi skal gå tur i solskinnet.
3. solskinnet som var i dag.
4. middagsrestene fra i går.
5. søte barn som legger seg selv med et "natta mamma:suss:"
Charmtassen
27-03-08, 23:01
I kveld er jeg spesielt takknemlig for:
1) At jeg fant Ciss sin oppskrift på fløtegratinert blomkål. Det var utrolig godt til løvsteken min i kveld!
2) Mine 3 herlige nevøer, som jeg har fulgt som "mine egne" fra de var små. De stiller opp for tanta si når hun trenger hjelp :love:
3) "Ny" salong (eller rettere sagt pent brukt).
4) Metthetsfølelsen som varer leeeenge.
5) Årets laveste vekt - så langt! :cool:
Gårsdagens kommer litt forsinket her.. T-bane krøll tok energien fra meg :eek:
TAKKNEMMELIG fordi
jeg kunne legge meg og samle krefter da jeg kom hjem etter en slitsom ettermiddag, ingen ting jeg MÅTTE gjøre
jeg fikk åpnet mobilnummeret mitt etter å ha vært uten i over en uke
[*jeg ]har mange mennesker jeg er glad i, og som jeg vet er glad i meg (selv om jeg ikke alltid forstår hvorfor :o)
jeg fikk testet meg kinesologisk, og tåler sukrin bra!!
all glede og inspirasjon denne tråden gir meg - og jeg tror og håper den gir mange
I dag er jeg takknemlig for
1: kjæresten min
2: at jeg har tak over hodet
3: at jeg har en fastlege å gå til
4: at jeg har mat i kjøleskapet
5: at jeg har varme klær
1: At Amazonjulenissen sendte meg bøker igår, bl.a. "The Low-Carb Gourmet" av Karen Barnaby!!
2: At jeg har energi igjen nå da kaffen er tilbake på menyen
3: At jeg har ting å glede meg til
4: Stillheten i meg og rundt meg
5: At jeg skal treffe en venn idag som jeg er veldig glad i :):)
At mitt liv med all tydelighet begynner å forandre seg i ønsket rettning
At jeg også i dag har overholdt min avtale med meg selv
At det skjer nye og spennende ting hele tiden
At jeg taklet en irriterende person i dag uten å eksplodere
At jeg trives så utrolig godt på jobb
1. At jeg fikk gått en times tur i dag
2. At jeg har h att en fin dag med kjæresten
3. At jeg tross alt kom meg ut og var med på Oslo-lavkarbotreff en time og fikk satt ansikt på mange fine Lavkarbere:)
4. At jeg har klart 4 frosker i dag:p
5. At jeg føler meg vel og fornøyd i kveld
Takk!
Kveldens 5 takker :)
Ingrid Bjørnov sin fantastiske måte å sette ting sammen på
jeg hadde energi nok til å komme meg på forestillingen
marsipan med sukrin og en liten dæsj cognac og kaffe, nam
kyllinfiléer og grønnsaker
kan legge meg når jeg vil = om 10min :D
natta:klem:
Jobben min. Vært syk denne uken, så det var deilig å komme tilbake
Den første dagen min på induksjon gikk som en drøm
Godis "boblevann". Smaker såååå godt når man holder seg unna light brus. Ramløsa spesielt;)
Søt gutt fra Brumunddal, som er så søt og god.
Fri i morgen kveld:) Da skal jeg hjem til mamma og spise kyllingvinger. Gleeeeder meg:D
Jeg er takknemlig for:
- kjempegreie foreldre, som alltid er der, som jeg er veldig glad og som er glade i meg
- mange venner jeg er veldig glad i
- dette forumet, som har forbedret livskvaliteten min
- at jeg bor i Norge, og derfor har muligheter til å gjøre nesten hva jeg vil
- at jeg bor i en leilighet jeg liker veldig godt
Petronella
29-03-08, 08:26
Idag er jeg takknemlig fordi:
1. Det er helg, og det skal bli så himmelsk deilig:ja:
2. Det er bare koselige ting på planen denne helga:stortsmil
3. Jeg har to deilige pysje-barn som elsker lange lørdagsmorgener og en blid mann som våkner ved siden av meg:hearts:
4. God mat som gjør at vekta går ned og jeg koser meg og er mett :D
5. At jeg har gått ned enda en str i overkroppen (så kommer vel underkroppen etterhvert):p
1: Livet
2: Verden
3: Morgenkaffe
4: At det er lørdag!
5: Skjønnhet
At det synes som jeg har funnet den type mat som er best for meg
At jeg skal på en spennende kurs i dag
At jeg føler meg så utrolig vel
At jeg er sund og frisk
At jeg har noe å gi til andre mennesker
Photobscura
29-03-08, 12:53
På denne lørdag er jeg takknemlig for:
At jeg ikke føler meg så veldig forkjøla lenger! Hurra! Det gikk jo så fort over :D
At det her regna i hele natt sånn at den forbitrede snøen i Oslo snart er heeelt bort, og så er det mildt :D
At matlysten min er på topp!
Jeg føler meg glad og kreativ i dag!
Forumet: Love you all :hearts:
1. nye muligheter.
2. vedovn midt i stua.
3. masse deilig ved i vedskjulet.
4. lavkarbo pizzabunn.
5. min utrolig søte mann som sier vakre ting til meg :love:
Charmtassen
29-03-08, 17:54
Takk for:
1) Fløtegratinert blomkål!
2) Trådløst internett.
3) Snille, spretne, morsomme hunder.
4) At jeg motsto søsters bollepose.
5) At det er helg!
:) min plan er egentlig å skrive på kvelden slik at jeg tar takknemmeligheten med inn i søvnen. I går var det for lite energi til å slå på pc'n, så tenker det er greit å ta de 5 i dag i stedet:)
Da kan jeg jo ta takknemmeligheten med meg videre i dag:D
Takker for
at jeg er flinkere til å kjenne på kroppen og ta ansvar for hva den forteller, og at jeg kommer til å bli enda flinkere til det
vår og vekst - selv under snøen ligger det klart til å springe ut
fred i sinnet, og at jeg kan velge det selv - trener på å være lenger i den følelsen
tillitt til universet
han jeg er glad i ringte i går, godt å høre stemmen da vi ikke har fått til å treffes på alt for lenge
-at venninna mi har fått kjemperesultater av strålebehandlinga :heia:
-nye venner
-klemmer og gode ord fra mennesker man knapt kjenner
-at jeg er lykkelig
-at jeg har lært meg å sette grenser
Dagens takknemligheter;
Minsta som leker frisør med børste og kam på hodet mitt:p
Te med sitron i:)
Ny kommode på soverommet mitt-kaoskontroll!!!:rulleøyne
Fordøyelsen min etter jeg begynte å spise lollipop-brødet:D
Kjæresten min som ligger og sover,varm og deilig....:rodme:
Jeg tror jeg er litt takknemlig i dag og jeg...
1. Våknet tidlig og utvilt etter en god natts søvn
2. Følte meg fornøyd da jeg våknet
3. For at jeg hadde tegnet forsikringen "Mobil back-up"
4. Trives om dagen
5. Hadde en koselig prat med kjæresten i går
Takk!:)
1: Meditasjon, som løser opp i så utrolig mye!
2: Morgenkaffe
3: Gode venner jeg treffer etter ikke å ha sett på lenge
4: Gode venner jeg treffer hele tiden
5: At jeg er kjempeglad i jobben min!
Photobscura
30-03-08, 15:26
At jeg kanskje har solgt et bilde :eek: :D
Hennahårfarge, lavaansiktsmaske og øyebrynsfarge
At jeg og min elskede ikke er langsinte og kan snakke oss ut av teite konflikter
At jeg muligens har begynt å gå ned i vekt igjen
At verden er et ganske så fantastisk sted, det får jeg stadig bekreftelser på, og det er viktig å se det også oppi alt f**nskap som skjer her på lille Goya Tellus.
Charmtassen
30-03-08, 20:18
I dag vil jeg takke for:
1) Nevø og sambo som stilte opp med varebil og bærehjelp.
2) "Ny" skinnsalong.
3) At jeg fant hamburgere jeg hadde gjemt i fryser'n.
4) Kosete hunder :hearts:
5) Følelsen over å være fornøyd med ukas innsats.
I dag kan jeg være takknemlig for
1. At jeg tok meg råd til å kjøpe symaskin da jeg flyttet.
2. At jeg klarer å bruke den til enkle ting
3. At jeg i dag har fått sydd om 4 plagg
4. At jeg har fått ryddet enda mer i skapene mine
5. At jeg trives med meg selv om dagen
Mandag formiddag, og jeg er så takknemlig for:
1. at jeg har kontordag.
2. at jeg er så glad i egg.
3. at jeg endelig har bestemt meg for tema til hovedoppgaven min:o
4. at alle i familien min er friske nå.
5. at kontordag betyr at pc'n står på, og ved siden av meg, og er lovlig:D
jeg kan stenge verden litt ute når jeg har behov
jeg hører mer og mer på kroppen min - og lar den få bestemme litt mer
jeg lærer mer om mine egne grenser
jeg vokser som menneske hele tiden
jeg rydder unna noen av hindringene jeg selv har plassert ut i livet mitt
gode ting å ta med seg utover dagen :)
Siden de forrige egentlig var de for i går kveld kommer 5 til nå :)
kroppen min har nesten nedkjempet en infeksjon, flink kropp
jeg har godt vann og kan drikke meg utørst
frisk luft inn gjennom vinduet gir bedre energi her inne
er på vei til å få mer energi
har ikke dårlig tid
Dette var kveldens takksigelser :)
og da sier jeg god natt til alle - zzzzzzzz neste
jadaaaa..
Min beste venn Atkins :love:
Jobben min :love: Og nå får jeg mer fast jobb:spent:
Søt gutt fra Brumunddal (selvom han kan være en skikkelig dust)
Ramlösa :)
Maaatmatmatmatmatmat. Bacon, egg, brokkoli, NAMNAM. maaaaat:love:
I dag er jeg sååå takknemlig for at:
1. barna mine gledet seg til å komme til skolen og treffe vennene sine.
2. jeg fikk frokost på senga av Kjæresten min.
3. nakken min var mindre vond i dag tidlig enn den bruker å være.
4. jeg kjenner jeg sterk, og har mye energi.
5. jeg må fokusere på hva jeg er spesielt takknemlig for i dag!
:rodme: føler meg som en avart av linselusa her, trådlusa som ikke er lett å bli kvitt. Liker bli minnet om å fokusere på alt jeg er takknemmelig om :D
dermed blir den første - hjelpen jeg får til å fokusere på alt jeg er takknemmelig for - liker denne tråden!
dagens laksemiddag - namminam
bommet på en avtale i dag, men hun tok det veldig fint, noe jeg er veldig glad for - og vi utsatte til torsdag
muligheten til å ta laaaaange dusjer
latter
I dag er jeg glad for dette
1. At jeg endelig fikk mensen. Humøret har steget med flere meter fra en dag til en annen.
2. At det finnes oppskrifter på allslags døg mat her på forumet.
3. At jeg har ordnet med overnatting på sykehuset i morgen kveld siden jeg jobber kveld i morgen og dag på torsdag (Jeg bor langt ut i hutta heiti, og har ikke lyst til å komme hjem klokken 24.00 for så å måtte opp 05.15)
4. At vi har Au Pair
5. At jeg hele dagen har klart å ligge unna karbiser:):):).
I dag er jeg takknemlig for
1. At jeg har fått en fin start på dagen hjemme
2. At jeg møtte barnebarnet på vei til skolen i dag og fikk en god, varm og myk klem
3. At jeg husket å ta med boka mi når jeg gikk hjemmefra i dag
4. At jeg hadde fine samtaler med kjæresten i går
5. At dagene kjennes gode ut.
1: nøtter
2: kaffe
3: nymalt bad!
4: mer energi
5: det er vååååår!!! :love:
Akkurat nå er jeg så glad for at:
1. jeg kjenner meg modig og sterk!
2. jeg har gode venner.
3. barna, gubben og jeg fikk tid til en kortspillrunde før jeg dro på jobb.
4. jeg kom i gang med en kjeeeedelig jobb idag, og fikk gjort halvparten. Hurra!
5. det er vår!
Induksjon/Atkins
Hvitløk
Fridag med Sverigeshopping:spent:
Sola skinner i sæærp
MAT kjøttdeig, smør, moussaka, ramløsa(som vel er drikke), kyllingvinger, salat, paprika YOU NAME IT! I love it!
Akkurat nå er jeg veldig takknemlig for:
-alle hjemme som lurer på hvordan det går :)
-vann med kullsyre
-at jeg trosser angsten og kommer styrket ut av det :)
-mormor som tar vare på pusin
-trådløst internett :D
Etter påminnelser litt lenger her oppe..
kaffe !!
fikk møtt kjæresten om bare et kort besøk - gjorde veldig godt
kjæresten min - selv om han ofte er en sopp
muligheten til å sette mobilen på lydløs
telefonsvareren min
og veldig trøtt her, så sov godt og god natt til alle når dere blir klare til det :D zzzzzzzzzzzzz gjesp zzzzzzzzz
Fridag med solskinn og Marenmus
Ramlösa med blåbærsmak
BILLIG nettshopping
Mamman min som bare VET at jeg er trist og ringer ut av det blå (mammaintuisjon)
Blomsten min som er rosa og snill
Photobscura
03-04-08, 23:47
Jeg har ikke vært utakknemlig i det siste, bare litt lite tid, så jeg tar det igjen nå!
Jeg er takknemlig for:
At jeg har et musikalsk talent, noe som er kilden til mye glede, som for eksempel å spille konsert i morgen :spent:
At jeg endelig føler at jeg har helt kontoll på å spise i stedet for å gå og sulte
At kjæresten min faktisk er utrolig forståelsesfull og forsonende og støttenede når han endelig bare får trøkt factsa inn i det tjukke (dog vakre) hodet sitt, hehe
At jeg har en jobb som ikke suger ut all energien min, med masse kule og flotte kolleger og en mulighet for avanse fra og med august. Håpe håpe! (og ikk e minst en uventet fridag i morgen, fordi jobben har sponsa alle supervisorer med en langhelg i Frankrike, noe som er utrolig velfortjent, de gjør en uvurderlig jobb!!!)
Våren! Åh, hellige moder maria, sola skinte så deilig i dag, enn om den var borte da jobbdagen var over, så ga det håp og varmet sjela inderlig :D
At kjæresten min faktisk er utrolig forståelsesfull og forsonende og støttenede når han endelig bare får trøkt factsa inn i det tjukke (dog vakre) hodet sitt, hehe
:lol:
En flott dag, og jeg er takknemlig! Spesielt er jeg så glad for at:
~barna mine er friske og har venner.
~mannen min er min bestevenn.
~jeg kjenner meg klar for å rydde opp i gammelt gruff.
~kroppen min liker kosten den får.
~jeg har planlagt, og handlet inn til, måltidene våre, til og med mandag.
Photobscura
04-04-08, 08:52
Jeg er litt ambivalent i dag, tror jeg er litt nervøs for konsert i kveld, kanskje? Uansett, jeg er som alltid takknemlig:
1: Etter å ha sett ett innslag på teve for Røde Kors, så er jeg bare så innmari takknemlig for at jeg har tak over hodet, mat i magen, klær på kroppen, i det hele tatt, valgfrihet til å skape mitt eget liv og min egen lykke:heia:
2: Middagsrester fra dagen før, kjøttdeig i tomat og rømme smaker fortreffelig etter en natt i kjøleskapet
3: Kaffe! Kaffe er sinnsykt godt
4: Og dette har jeg merkelig nok aldri nevnt! Leiligheta vår! Den er herlig, nedslitt på en sjarmy måte, men ikke sjaber, romslig, finnes ikke lytt, koselig og atmosfærisk og i høyeste grad et hjem :hearts:
5: Nyvaska hår! Har "avfetta" håret i en liten uka, og nå er det deilig med velduftende, mykt hår igjen. For ikke å snakke om nyfarga :)
1: Kaffe
2: Kaffe igjen :D
3: Livet som er herlig og spennende og ordner seg på magiske måter
4: Karb-opptrapping, en ny verden av energi!
5: Frihelg!
Rolig kveld sammen med mamman og pappan min
Tidligvakter som går så fort som bare det
Gode kollegaer
Mamman min som snek til meg en 200 lapp. Alle monner drar
Bra hårdag
1: Etter å ha sett ett innslag på teve for Røde Kors, så er jeg bare så innmari takknemlig for at jeg har tak over hodet, mat i magen, klær på kroppen, i det hele tatt, valgfrihet til å skape mitt eget liv og min egen lykke
Dette må være punkt 1,- så lett å glemme, vi har det så godt hele tiden...
2. Mot. (Jeg er modig. Slik er det. Jeg er modig. Slik er det. Jeg er..)
3. Tro.
4. Godt sovehjerte.
5. Peppermyntete.
mennesker som støtter og bygger opp
queen konsert på tv
entrecote-stykket som ble så vellykket
formen er blitt bedre utover kvelden
meditasjon
Charmtassen
05-04-08, 08:13
Har hatt noen dager hvor jeg ikke har vært så takknemlig ... bare sliten av syke hunder, MEN i dag er jeg takknemlig for at:
1) Hundene mine er bedre! :hearts:
2) Jeg er fornøyd med maten.
3) Jeg har en mage som fungerer.
4) Jeg er så glad i vann!
5) Jeg har fått levert kjøkkenbord og stoler til min yngste nevø.
2: Blå himmel
3: At jeg har penger til å kjøpe meg det jeg trenger
4: At jeg har enda mer penger, så jeg kan kjøpe et par ting bare for kosen :)
5: Fine gutter som ringer når de sier de skal, selv om det skremmer dagslyset ut av Eilan
Photobscura
05-04-08, 13:45
I dag er jeg takknemlig for at:
Jeg til tross for åtte glass rødvin i går våkna opp i rimelig bra form i dag :)
At til tross for at vi gjorde vår dårligste konsert hittils i går, ikke gjorde en dårlig konsert
For alle flotte tilbakemeldinger vi fikk i går!
For at våren ser ut til å ha kommet for å bli!
For the food I'm about to eat :D
Maaaaaaaat.
viljestyrke
Emilen min
lavkarbo.no
søvn
- At svigermorbesøket går bra så langt
- At vi skal gå tur og grille i morgen hvis det blir fint vær
- At jeg har begynt på nye medisiner
- At jeg har fått jobb på føden!!!
- At jeg skriver på et nytt manus, denne gangen en roman.
1. At vi er så snille med hverandre her inne :love:
2. Gode kommentarer som gjør hverdagen litt lettere
3. Gleden min er aldri så langt unna, selv om det noen ganger kan virke sånn :rolleyes:
4. Magemedisiner og søndagsåpent apotek
5. At jeg blir kjent med meg selv på nytt, og at jeg liker den nye meg :)
Å, det var bra jeg kom over denne her nå, holdt på å glemme å være positiv!
1. Jeg er takknemlig for at de jeg er glade i har det bra
2. Jeg er takknemlig for motivasjonen min
3. For alle de uselviske menneskene her inne!
4. For god mat
5. Mer sjelefred enn noen gang
Jeg er takknemlig for:
1. At vi er så snille med hverandre her inne :love:
Helt enig, JenJen! Godt sted å bygge seg opp,- og minke:D
2. Barna mine er så gode venner.
3. Jobben min.
4. Deilige lavkarbo nistepakker.
5. Arbeidslyst, arbeidsglede.
Charmtassen
06-04-08, 10:14
1) At hunden min har fått medisiner som endelig virker.
2) At jeg er så mett at jeg ikke har orket å tenke på frokost en gang.
3) At jeg har laget fløtegratinert blomkål som jeg kan ha til flere måltider.
4) At jeg har klart 3 uker på ketolysekuren.
5) At jeg har fått kost meg med en god kopp kaffe på morgenkvisten.
1: Livet, som gir meg det jeg trenger for å bli friere og gladere!
2: Sooooolen!
3: At det finnes så mye å glede seg til
4: Kaffe
5: At jeg har masse energi :heia:
all den gode energien det gir å lese denne tråden
at jeg har mulighet til å velge nye "sannheter"
tilbakemeldinger fra andre som gir meg ny innsikt
har fått avtale i morgen med noen som kommer og henter alt jeg har pakket til loppemarked
pc'n som gir så mange muligheter
Fotballkjekkasen min, selvom han er et mysterium
søvn
hvitløk:sikle:
Diiiiigg jobbeuke å se frem i mot nå:)
søndagskjæresten min, selvom vi ikke fikk vært sammen i dagTUSEN TAKK!!
Charmtassen
07-04-08, 10:00
I dag vil jeg takke for:
1) Vekta, som viste nedgang.
2) Helsa, som bare blir bedre og bedre.
3) Hundene, som er så herlige med sine krumspring.
4) Været, selv om det regner.
5) Ryddeånden min, som jeg håper skal vare en god stund.
Blir med jeg også:)
Jeg vil takke for at jeg har en snill mann som backer meg opp ved behov.
Jeg vil takke for at jeg har en fin familie som er der for meg, (og motsatt).
Jeg vil takke for gode venners støtte og oppbacking.
Jeg vil takke for at alle jeg er glad i og meg selv er friske, i det store og hele.
Og, jeg vil takke vovsen, som alltid er der og som får meg ut på tur nesten hver dag.
1: At beina mine ser slanke ut i de nye buksene jeg har kjøpt :heia::heia:
2: Energi
3: LIVET! Selv om det er dritskummelt noen ganger
4: Fargen lysegrønn, som jeg bare aldri blir lei
5: Dette øyeblikket akkurat NÅ
1: at jeg er i god form
2: at jeg får masse penger igjen på skattn i år
3: gode venner
4:pappaen min
5: verdens hærligste datter :)
For at det er så mange vakre og flotte mennesker som skriver i denne tråden. Det er så flott og deilig å lese
Fotballkjekkasen min, som forblir et mysterium. Men jeg skal løse det en dag. BASTA
Troa
Håpet
Kjærligheten
Kveldens 5 punkter blir
har fått vasket klær og sengetøy i dag
kosen med å legge seg i ren seng
loppemarkedet har hentet 6 kolli med ting som ikke lenger er i leiligheten
en jeg er glad i har vært og sjekket hjertet uten at de fant noe farlig
jeg er ikke totalt utslitt fysisk etter dagens innsats
Petronella
08-04-08, 18:32
1. Mannen min som vet akkurat når jeg trenger han litt ekstra
2. Barna mine som er tvers igjennom vakre
3. At jeg føler lykke hver dag
4. At jeg ikke føler at jeg slanker meg:)
5. God mat :D
1: penger igjen på skatten
2:deeeeilig vær i Bergen
3:PRADA solbrillene jeg kjøpte i dag :rolleyes:
4:lørdager med mulighet for festing
5:kjærlighet
1: at hodepinen slapp!!!
2: At jeg er mett i magen
3: At jeg kan bestemme over min egen kropp
4: at jeg har verdens beste kjæreste
5: at jeg har en jobb jeg trives i!!
I dag (også i dag) er jeg takknemlig for:
at livet forandrer seg i rekordtempo
at jeg er så glad
at jeg har så masse energi
at jeg kan vende "lidelse" til noe positivt
at jeg betyr noe for andre
trodde jeg la meg, men måtte innom her og liste opp noe jeg er takknemmelig for :D
vakker orkidé som står på bordet og får meg til å smile
kjøpte 3 nye lerreter i dag som bare venter på maling og pensel
bestemoren min kommer hjem fra sykehus i morgen
jeg har klart å sette et par grenser i dag
jeg er glad i mennesker
1: Det er vår!
2: Det er (nesten) sol!
3: Kaffe
4: Rare søte menn
5: Dette Øyeblikket Akkurat Nå
Petronella
09-04-08, 19:22
1. For ALT det positive jeg har i livet mitt :)
2. For at det går mot vår selv om det ikke ser sånn ut akkurat nå :rolleyes:
3. For gleden over "småting"
4. For at jeg er så utrolig priviligert og heldig!:hearts:
5. For de livserfaringer jeg har hatt som har gjort meg til meg ;)
Litt store tanker på en onsdag, men var litt i det hjørnet idag ;)
Photobscura
09-04-08, 21:01
Jeg er takknemlig for at:
-Det regner sånn at det blir grønt og frodig i byen
-For at jeg har en kompis som er tålmodig og oppmundtrende, og har tillit nok til meg til å ta meg med på øvelseskjøring selv om jeg ikke har vært bak et ratt på tolv år, og tok meg med på bykjøring og motorveiskjøring :eek: :D!
-For at jeg av ovennevnte kompis fikk en nesten ubrukt ergometersykkel som han bare var glad for å bli kvitt :spent: (om jeg nå bare får til å skru på setet igjen som løsna da jeg skulle regulere det. Kompis er en nitti høy, det er på ingen måte jeg)
-For at jeg fortsatt har kontroll på mat og appetitt
-For at ungdomsheltene Dia Psalma spiller på Garage på lørdag, and I've got tickets :_punk:!!
Idag er jeg takknemlig:
1. For en fantastisk tråd!
2. For ungene mine
3. For mannen min
4. For smilet jeg sitter med idet jeg skriver dette
5. For livet:)
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wWs1CGT/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWs1CGT/)
Må bare fortsette.
I dag hadde jeg en dag som kunne blitt som et mareritt. Alt for mye som skulle ordnes på alt for lite tid. 3 unger skulle på henholdsvis bursdag 20 minutter unna i bil, sportsaktiviteter 20 minutter unna den andre veien og på besøk 10 minutter den tredje veien. I tillegg skulle jeg selv på dugnea 30 minutter unna. og mannen min skulle jobbe til langt på kveld. Ingen god dag altså, men hva skjer? Mens jeg er på jobb ringer en mor til en venninne av "bursdagsjenta" og sier hun kan kjøre og hente til bursdagen. TAKK. Jeg får lov å gå tidlig fra jobb for å rekke over ting. TAKK. Kommer hjem til en 15 åring som rydder på kjøkkenet. TAKK. :) Hører at 2ern har tatt buss til venninna direkte fra skolen. TAKK. Løper for å kjøpe presanger og kjole (som jeg selvsagt ikke har ordnet før) Henter minsten i barnehage, styrter hjem og får dusjet jentungen som skal i bursdag. Kaster mat i minstemann og drar han med meg på dugnaden hvor han er en engel som vanlig. TAKK. Får en telefon fra mor til der 2ern er på besøk med beskjed om at min datter faktisk skal på håndballkamp i dag. (Noe jeg ikke har fått beskjed om..) Hun har ordnet med transport og låner bort datterens håndballdrakt. TAKK, TAKK, TAKK! Etter dugnaden er det hjem til blide fornøyde barn som forteller om bursdager, besøk, håndballkamper, hvordan treningen var og livet er bare herlig!
Litt for mange takk her, men jeg kan jo ikke utelate noe heller :rolleyes:
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wWs1CGT/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWs1CGT/)
I dag er jeg veldig takknemlig for:
1. tannlegen min, som gjør alt han kan for å gjøre dette til en positiv opplevelse :)
2. at jeg er hjemme i min egen leilighet om 47 timer :spent:
3. vann med bobler
4. suppe
5. bedøvelse (thankyouthankyouthankyou)
For at bestefar er på bedringens vei
For Marenmus som jeg er blitt så veldig glad i
For min vakre kollega som har gått ned 6 kilo på ketolyse på 2 uker nå
For at jeg har nok talent til å klare å sjekke opp mr. 203
For mamma som bare er vakker og nydelig
Nellie!! Du er SØTEST i VERDEN!
Maren
Love uuuuu! :hearts:
1: Frode
2: sol og blå himmel
3: lavkarbo wraps og pita
4: grønne planter
5:nye leiligheten min :love:
kjenner dette er litt vanskelig i kveld, men det er jo da det er mest å hente på å skifte fokus.. :o
hadde uvanlig lang og hyggelig samtale med gutten min
har fått gode innspill i forhold til et bilde jeg prøver male
øyelegen min er flink og hyggelig
jeg brukte ikke penger på ting jeg ikke trenger i dag, var fristet - men hadde bare gitt forbigående tilfredstillelse med etterfølgende anger
er rimelig solid plantet på min vei, og den er rett for meg
kjenner dette er litt vanskelig i kveld, men det er jo da det er mest å hente på å skifte fokus.. :o
Det er når man har det litt tungt, denne dagboken virkelig trengs:klem:
Bestefar er såååå mye bedre nå:love:
For at jeg har så siiiinnsykt draget på 203 og sjarmer han i senk. Gi meg et par måneder, så skal jeg ha han på kroken!
2 uker induksjon er vel gjennomført :heia:
Emilen min:love: I loooove him
Gleder meg stooort til helgen:spent:
1: piercingen jeg tok i navlen i dag
2:møte med gamle venner
3:bilen min mmmm...
4:mektige vennen min jan
5:sukkerfrie produkter og at jeg tåler maltitol :rolleyes:
Charmtassen
11-04-08, 09:48
1) at jeg har fått lønning!
2) at jeg skal hente hjem Donna sånn at hundeflokken blir samlet igjen.
3) at jeg har vært flink og effektiv på jobb denne uka.
4) at jeg er god og mett og har funnet trivsel i kuren denne gangen.
5) at jeg har vært passelig flink til å rydde hjemme.
Frihet til å spise hva jeg vil, gjøre hva jeg vil, føle hva jeg vil
Nattejobbing Deilig å ha hele dagen fri:)
Vann ingenting som er bedre når man er ordentlig, skikkelig tørst.
Tarotkortene mine skal begynne å bli kjent med en ny stokk i dag
Tro, håp og kjærlighet jeg har troa, og håpet og venter på kjærligheten
:eek: holdt på glemme denne i kveld ;)
fisk til middag
muligheten til å stenge av tv'n innimellom
helgen er foran meg
har vasket opp og ryddet litt i dag, flink pike
tannbørste og tannkrem
1: Livet
2: Kaffen
3: Enkelhet
4: Fridager
5: Stillheten
:) Takker for
Nærheten jeg fikk i dag
Ryddig rundt meg
Musikk
Tro på positive forandringer
Tegneserier
I dag vil jeg veldig gjerne takke for:
Sykebesøket hos bestefar som gikk så bra:klem:
"prosjektet mitt" som gir meg inspirasjon og gjør at jeg har det litt spennende i hverdagen
Hjernen min som jeg satser alt jeg har på
Hvilende nattevakt:sove:
mamman min som er så snill og søt:) Når hun sa meg ista så sa hun: " så pen du er i dag a"
2: Fred
3: Hvile
4: Livet!
5: Kaffe :D
1: Dagfinn Lyngbø showet jeg var på i går..kjeeempe gøy :D
2: at det finst venner av meg som vil danse når de er på byn :D
3:jenten min som sitter og leker fint med modell kitt akkurat nå og er så søt :love:
4: ny uke med trening står for tur :D
5: forbrenningen min :D
fant sølvtøyet som hadde gjemt seg
sier som Eilan : KAFFE
kan krype under dyna og slappe av når kroppen min ønsker det
bøker
farger
1: Det magiske, magiske livet som bare ikke lar seg kontrollere!
2: Kaffe :D
3: Kjærligheten
4: Ikea
5: Glede, glede, glede!!!
Jeg hiver meg på jeg også :)
1. Kaffe :D Jeg trodde jeg var tom, men jammen fant jeg nok til en kopp :love:
2. At jeg har en plan for en semisikker inntekt til høsten.
3. Gode venner.
4. Jeg kjenner oftere og oftere at jeg har et godt liv.
5. Jeg er takknemlig for at jeg tillater meg selv å lykkes :) (har nemlig ikke gjort det så ofte tidligere)
1: solarium og at jeg er god og brun nå :)
2: mat butikker med godt utvalg
3: snille gamle barnehagen
4: seng,dyne og pute :rolleyes:
5: snille gruppen (terapien min)
At det funker så bra å skrive i denne Takknemlighetsdagbok
At du åpnet denne tråd nellie
At jeg fikk 4200 kr tilbake i skatt
At jeg uventet fikk ca 3000 kr ekstra i lønn denne måned
At veien fremover tegner seg så tydelig som det den gjør!:D
Har ikke skrevet på noen dager, men har nok stort sett vært takknemlig disse dagene også!
I kveld er det litt ekstra, hele bygda her langs svenskegrensen har tent lys for lille Engla.
Jeg blir så trist når jeg tenker på hennes og hennes families smerte.
Derfor er jeg bare så indelig, og
5 x takknemlig for at mine barn ikke har opplevd overgrep eller vold, og
5 x takknemlig for at pappan deres og jeg ikke har opplevd å miste et barn, verken på den ene eller andre måten.
Takk:hearts:
Denne tråden er så goood!!!Og så bra!!!og viktig!!
1: Denne tråden (så dere den komme??)
2: Erlend min, som er best i verden
3: Familien min
4: At jeg har venner som bryr seg
5: Ferdig mat og fyr i peisen da jeg kom hjem fra jobb.....:hearts:
YEAH!! Dette er jeg utroooolig takknemlig for i dag:
Mamman min som er så vakker og verdens snilleste:love:
I can do ANYTHING!!
Cola light som reddet meg fra å sprekke enormt i dag
Alle dere her Den fantastiske gjengen i bloggene og dere her på forumet ellers også. Dere er jeg litt ekstra takknemlige for!!
Emilen min:love: har vært på avlastning hos bæssmor i dag men nå er han hjemme og lyser opp livet mitt igjen:D
I dag og de siste par dagene har jeg vært veldig takknemlig for:
-drikkevann rett fra springen
-pusin min :love:
-min helt egen seng, pute og dyne :hearts:
-at jeg tør å oppleve litt eventyr på min ferd her i livet :)
-stipend og studielån..
1: Den myke myke Stillheten som er der bare man lytter
2: Skjønnhet
3: Nydelig frokost og deilig kaffe en solskinnsmorgen!
4: At kroppen min har det bra
5: Det spennende Livet!
:love:
sov bra sist natt
fikk vasket klær
rotet mitt krymper over tid
godgutten min er glad i meg
har tro på at jeg skal klare legge nytt gulv før jul
1: Å våkne tidlig og ha en lang morgen
2: Varmekabler på badet
3: At jeg har så utrolig mye å glede meg til
4: At jeg er lett å glede :D
5: Farger!!
1. At jeg møter gode mennesker som bidrar så positivt i mitt liv. På akkurat den måten jeg trenger det når de kommer :love:
2. Fremdeles veldig takknemlig for at jeg tillater meg å lykkes. Jeg har ikke tillatt meg det de første tre årene av studiene.. jammen meg på tide :ja:
3. Musikk om morgenen!!
4. Statoil (rett rundt hjørnet) som supplerer meg med "gratis" kaffe når jeg har glemt å kjøpe selv..
5. At ting ordner seg.
:love:
1. At jeg nå har venner som jeg føler jeg kan gi noe, som gir meg noe og som jeg passer sammen med.
2. Jeg er i mye bedre fysisk for enn for noen måneder siden.
3. Det er vår! :)
4. Jeg får mest sannsynlig gjøre det jeg har mest lyst til til høsten.
5. At jeg ikke lenger isolerer meg når ting ikke går min vei.
Øyekrem med K-vitamin som bare er helt amaaazing
Jobben min
Atkins:love:
Forventninger
203
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.