View Full Version : Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10?

mamma til tre gutter
15-03-08, 21:10
Er bare nysgjerrig jeg! Er så motiverende, interessant og opplysende å høre om andre som har gått ned!:)

Nillomien
15-03-08, 22:07
Nydelig pjokken din er da.
lang tid. .hehe.. 2 mnd.. men det er ikke så veldig llang tid da.. smiler..
Denne gangen håper jeg også det bare tar 2 mnd..

Gerd
15-03-08, 22:12
Jeg brukte ca 2 mnd på de første 10 kiloene :ja:

Nillomien
15-03-08, 22:13
Men må legge til at det aldri er bra å gå ned får mye fort heller alså.. bare så du vet det=)
1 kg i uken er supert=)
selv håper jeg at jeg klarer 8 kg til innen 17 mai:D

Linn H
15-03-08, 23:00
jeg brukte ca 5 mnd på 10 kg hvis jeg ikke husker feil.

breeze
15-03-08, 23:20
Jeg er akkurat ferdig med kostholdpille-boksene (50 stk - altså 7 uker) og har gått ned 10 kilo.:)

Robyn
16-03-08, 12:09
Jeg brukte ca 3 måneder på de første 10 kiloene.

Jeg skal ned totalt ca 30 og har kommet litt over halvveis men har konvertert til ED underveis. (Er insulinresistent og sluttet å gå ned på ketolyse.)

Photobscura
16-03-08, 14:10
Husker ikke eksakt, men de ti første kg gikk av ganske fort, tror ikke jeg brukte mer enn to måneder på det, så sto det stille litt før de neste ti kg gikk av. Nå har jeg ti kg igjen, ca, og har stått stille i ni måneder. Hoi.

Liiiz
16-03-08, 17:01
Jeg brukte i underkant av tre måneder på tre kilo. Gikk ned 4 kilo første uka, så deretter en kilo i uka. Etter hvert begynte det å gå litt tregere

LilleVille
16-03-08, 17:09
Første gang brukte jeg 6 mnd på 10 kg. Gikk saaakte, og ble demotivert, hoppa av hele greia.. og gikk opp igjen 8 kg på ett år. Nå har jeg gått ned 3 kg på 6 uker. Må gå ned 25 kg til for å få BMI under 25, så jeg hadde kanskje håpet på litt raskere nedgang i starten for å få en kickstart og holde motivasjonen oppe... Men får være fornøyd med gjevnt og trutt tror jeg. Skal ha siste prøverørsforsøk i juni, og håper jeg har gått ned 10 kg innen det.

Denne runden er mannen også med på kuren. Han veide 140, så han hadde litt mer å begynne med, men han har rast ned 10 kg på 6 uker da, så du skal se han tar meg igjen....

Photobscura
16-03-08, 17:12
Av en eller annen dum grunn så går menn fortere ned enn kvinner. No fair!

Ignite
16-03-08, 18:42
Brukte tre måneder. Men så er jeg ikke særlig disiplinert heller.

Max
16-03-08, 18:54
Gikk end 10,1 kg på de ni første ukene på ketolyse. Har hatt et platå, og det går saktere nå, men vekta har minsket med over 17 kg på totalt 5 mnd, så jeg er veldig fornøyd likevel :)

Fnutte
16-03-08, 19:04
Tok 2 mnd på meg også, selv med litt utskeielser :D

Pearl
16-03-08, 20:29
Husker ikke eksakt, men de ti første kg gikk av ganske fort, tror ikke jeg brukte mer enn to måneder på det, så sto det stille litt før de neste ti kg gikk av. Nå har jeg ti kg igjen, ca, og har stått stille i ni måneder. Hoi.

Du er jo bare utrolig utholdende.

Photobscura
16-03-08, 21:25
Jeg vil påstå det ja :p
Men jeg har vært tjukk hele livet, å bruke tid på å bli slank har jeg forsåvidt ingenting i mot (selv om det stritter litt til tider, for jeg er veldig strikt og nøyaktig med opplegget mitt).
Men jeg har insulinresistens, og ikke den beste forutsetning sånn sett til å gå ned raskt og jevnt, jeg må bare være tålmodig. I mellomtida nyter jeg at jeg er våken om dagen og trøtt om natta, sånn det skal være, at jeg ikke er oppblåst, at jeg er kvitt alle allergier jeg noensinne har hatt (nøtter, sitrus, pelsdyr og pollen), at jeg er kvitt en migrene som var så ille at jeg måtte slutte i jobben min og at jeg tross alt har gått ned tjue kg og kan gå og handle klær i vanlige butikker, være utenfor fare for diabetes og andre kjipe sykdommer.
Så når jeg legger alt sammen så er det mest positivt. Jeg vurderer løpende nye tiltak for å få av de siste ti kg, jeg vet i hvert fall godt hvordan jeg kan leve når jeg er ferdigslanket, da jeg i nesten tre av disse ni månedene har levd i vedlikehold.

Oban
17-03-08, 09:34
Har brukt 10 uker på 8.1 kg. Om jeg fortsetter i samme forsiktige tempo, kan jeg passere 10 kg om 2-3 uker. Så hvis jeg sier 3-4 måneder, så tror jeg det vil stemme ganske godt.
Er usikker på målet, men har valgt meg ut 80 kg, som er 18.4 kg ned fra utgangspunktet jeg hadde 7. januar.

Budeia
17-03-08, 10:54
Her gikk jeg ned 1 kg den uka jeg begynte så smått å legge om til lavkarbo, uke 2 der jeg kjørte ketolyse fullstendig gikk jeg ned 3 kilo, 3 uke 1.5 kilo, og nå siste uka har 0.5 kilo blitt vekk.
Tilsammen 6 kilo altså, på 4 uker. Må vel regne sikkert en måned til før 10 kilo i alt er vekk.

Bellunda
17-03-08, 21:36
Jeg brukte 4 uker på 10kg. Jeg har vært helt nazi på maten og trent 5-10 timer i uken. Vel og merke hadde jeg super usundt kosthold på forhånd. Overtidsmat hele tiden og bare tull. Jeg har ikke veid meg på noen uker men har gått på kuren i ca 6 uker nå.

Målet var å gå fra 98,5 til ca 80kg. Skal veie meg til torsdag så det blir spennende.

Nillomien
17-03-08, 21:44
Jeg brukte 4 uker på 10kg. Jeg har vært helt nazi på maten og trent 5-10 timer i uken. Vel og merke hadde jeg super usundt kosthold på forhånd. Overtidsmat hele tiden og bare tull. Jeg har ikke veid meg på noen uker men har gått på kuren i ca 6 uker nå.

Målet var å gå fra 98,5 til ca 80kg. Skal veie meg til torsdag så det blir spennende.
Gud så flink da.. det hadde vært noe alså.. :D

mamma til tre gutter
18-03-08, 20:42
Nydelig pjokken din er da.
lang tid. .hehe.. 2 mnd.. men det er ikke så veldig llang tid da.. smiler..
Denne gangen håper jeg også det bare tar 2 mnd..

Takk! Ja, han er en liten hjerteknuser!:love: Har to til da, men de er litt større! Henholdsvis 3 og 7 år!

Så flink du har vært da! 2 måneder er ikke å forkakte på 10 kg! Hvor mye skulle du ned i utgangspunktet?:)

mamma til tre gutter
18-03-08, 20:49
Takk til dere alle for svar!:)

Dere har vært/er kjempeflinke alle sammen! Stå på videre! Inspirerende å lese at folk går ned! Håper jeg også kan få det til!:)

lillejill
19-03-08, 12:06

Har du veid deg da?

turbokano
19-03-08, 20:31
tjah,ca rundt 2 måneder før de 10 første var av,har gått ned 13 på 9 uker sånn ca:)
har ikke skeiet stort ut med snop/karbo mat.
en del turer på flaska har det dog vært:) alt kan man ikke ofre,må ha vodka redbull ett par helger i måneden.
men er storfornøyd med resultatet så!

Nillomien
20-03-08, 09:42
Takk! Ja, han er en liten hjerteknuser!:love: Har to til da, men de er litt større! Henholdsvis 3 og 7 år!

Så flink du har vært da! 2 måneder er ikke å forkakte på 10 kg! Hvor mye skulle du ned i utgangspunktet?:)
Mye.. hehe..
Skal ned iallefall 20 kg til.. iallefall.. smiler.. neida.. så ille er det ikke.. eller jo.. skal ned 20 kg akkurat=)

Bellunda
20-03-08, 09:45
Har du veid deg da?

15 kg på 6 uker. Det er helt sinnsykt. Men treningsturer på 2-3 timer med 80% i puls gjorde susen. Men gud så næsti det er uten karbohydrater, lårene er stive og har lite futt.

:D

Photobscura
20-03-08, 12:41
Bellunda! Det går seg til altså :)
Jeg orker mye mer nå, fantastisk å kunne gå opp alle trappene til leiligheta i tredje etg, uten å ta seg til lårene, og kjenne det stramme i brystet:)

Veldig bra jobba forresten :heia:

Lucky Tess
20-03-08, 21:29
Hei ! Er også mamma til tre. To jenter på 8 og 10 + en gutt på 19mnd. Har tidligere slanket meg 15 kg med Herbalife, men nå tåler jeg ikke det lenger, så nå har jeg begynt på ketlyse. Siste utvei. Kiloene etter nr tre sitter MYE bedre fast på kroppen en de etter nr en og to.

Begynte på ketolyse 12 feb i år, og har til nå tatt av 7 kg.

lettereliv
29-11-08, 22:36
test

Vibekebra
29-11-08, 22:55
Hei eg gjekk vel ned 10 kg på ca 2 mnd eg og...

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel (http://uhort.no/artist/Angel)

Flink du er å syngje forresten!!!!

elian
29-11-08, 23:17
Jeg brukte 8 uker på de første 13kg. Og ca 30 uker på de neste 12kg... :)

mamma til tre gutter
29-11-08, 23:18
Hei eg gjekk vel ned 10 kg på ca 2 mnd eg og...

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel (http://uhort.no/artist/Angel)

Flink du er å syngje forresten!!!!

Hei!

10 kg på 2 mnder er jo KJEMPEBRA!:)

Svarer deg på meldingen jeg har fått litt senere. Har en liten forkjølet tass oppe som trenger meg nå!;)

Tusen takk for at du tok deg tid til å lytte til sangene mine, det setter jeg stor pris på. :) Det er jo bare utkast, men håper å få spilt de inn med bedre akkompagnement og lyd etterhvert. Uansett, så kommer det snart flere sanger. Veldig koselig at du likte det du hørte!:)

Anitra
29-11-08, 23:25
Jeg har gått på dette i 2 mnd, men mangler 1,5 kg på 10 :)