View Full Version : Mandagsveie-klubben (for alle)

Sider : [1] 2

matvraket
21-03-08, 17:03
Da tar jeg Lise på Ordet og danner Mandagsveie klubben!! :)

her kan vi støtte hverandre og gi hverandre tilbakemeldinger på opp og nedturer :)

Lise har jo helt rett!!! sammen er vi strekere

Er forresten veldig spent på veiedagen på mandag ;)

cathrine
21-03-08, 17:06
Er det plass for alle her eller?
Det er motiverende å ha en sånn felles veiedag.. -for oss som skal ned noen kilo!
Nå starter jeg i morgen da, så om jeg får være med blir det nok ikke så mye å "vifte" med den første gangen :p..

Lava
21-03-08, 17:33
Jeg vil og bli med, selv om jeg ikke skal ned mange kilo,
kan være greit å ha en plass hvor "alle ser",
slik at det blir litt om å gjøre, å gjøre en innsats, og ikke lure seg unna,
slik jeg har gjort i flere uker nå *flau*

Tenker på hvor flinke mange er, og som har mange kilo å ta av,
så klarer ikke jeg ha vilje nok til dette??

Nei du, jeg skal bli med og fortelle her hvor mye/lite jeg har gått ned.
Har mandag som veiedag, men nå blir det ikke nedgang denne uken, siden
jeg nettopp har begynt etter feiren, men om en uke.....

matvraket
21-03-08, 18:20
velkommen hit Tullehøna og Catrine!!
jada, denne klubben er åpen for alle..! liten og stor, for deg som skal ned litt eller mye..!

Og Tullehøna: tror vi alle "lurer oss unna" av og til... jeg vet heller ikke om jeg har gått ned noe denne uka, men jeg har hvertfall klart å la vær å veie meg siden forrige mandag...! *stolt*
det er vanskligere å gå ned for dem som skal ned litt, enn dem som har mye å ta av (tror jeg hvertfall ;) )

annabanana
22-03-08, 00:18
hei hei :)

jeg også vil melde meg på her! skal begynne i morga tenker jeg. da er butikkene åpne så jeg får handla litt.

MokkMokk
22-03-08, 08:29
Melder meg på. :)

Nå har jeg fulgt ketolysekuren i en uke allerede, og snikveiing i går avslørte -2 kg allerede. :D Spennende å se om jeg kan legge til enda litt når mandagen kommer. Jeg måler litt også, rundt om på kroppen, og er spent på om de resultatene også.

matvraket
22-03-08, 21:49
velkommen hit Annabanana og lykke til med shoppingen :)

Så artig at du har fått resultater allerede Mokkmokk!! blir spennende å se på den store veiedagen våres på mandag da... ;)

Madeleine
22-03-08, 22:10
Melder meg også herved inn i klubben....:)

Bra for motivasjonen og kunne jelpe og støtte hverandre...

Vet noen forresten hvordan jeg får liv i trickeren min?Ønsker å bytte den ut med en annen...:D

bærrgen
23-03-08, 00:12
Jeg er også mandagsveier, men førstkommende mandag kommer vel til å bære preg av det er påske *kremt, host, hark* :o

Lava
23-03-08, 00:23
Å blir spennende på mandag ja... *kremter litt jeg og* :D

totitten
23-03-08, 13:49
Jeg blir også med. :) Har veie dag på mandag, og det kan jo være kjekt å støtte hverandre i en sånn tråd :) Men som flere andre sier her, så er jeg litt små skeptisk til at det har vært påske. :D Får bare krysse fingrene. :)

MokkMokk
23-03-08, 14:10
Litt småutskeiings i helga dessverre, det har sannelig ikke vært lett å lukke ørene for påskesnopet som har ropt etter meg fra skap og skuffer. :o
Men fra idag er det cold turkey igjen. :D Tror ikke jeg har gått noe opp ifm. utskeielsene, men det spørs om jeg har gått ytterligere ned. Vi får se i morgen.

Lykke til med morgendagens veiing, alle sammen. :)

MokkMokk
24-03-08, 09:20
Ok, siden jeg har A-barn og har vært våken i flere timer allerede, kan jo jeg begynne. ;)
Mine resultater etter en drøy uke på ketolyse er som følger. Jeg måler med målebånd i tillegg til å veie meg, syns det er så motiverende.

Vekt: -2 kilo
Tapte cm totalt: -10 (midje -2 cm, mage -5 cm(!!), rumpe -1 cm, lår -1,5 cm, overarm -0,5 cm)

Jeg er veldig fornøyd til nå. Særlig fordi jeg har et stort forbedringspotensiale - har jo skeiet ut en gang i løpet av disse dagene, og ikke trimmet noe videre. Er det rart jeg elsker denne kuren. :love:

Lava
24-03-08, 10:27
Ingen nedgang her, men heller ikke opp da :p

Måling drev jeg med i begynnelsen, nå skal jeg måle meg når jeg er ferdig,
for å se da. har gått inn masse cm, men gidder ikke føle med hele tiden.

Så for min del: stillstand

bærrgen
24-03-08, 10:45
*kremt* med +1,2 siste uken er jeg ikke akkurat stolt. MEN, nå er påsken over og jeg er igang med nytt mot :D

matvraket
24-03-08, 11:26
ja da var det min tur... :) er ganske fornøyd altså.. regnet med at jeg hadde gått enten litt opp eller at jeg stod stille, men jeg har altså gått ned 400g :heia:

Mokkmokk: kjempebra!!!!
tullehøna: stillstand kan være greit det også innimellom da ;)
Bærgen: dette fikser du lett ved å hanke deg inn igjen :)

ha en flottersdag!! :)

Traxior
24-03-08, 11:39
Hiver meg med her jeg også, så skal vi se hvordan dette går.. Startet opp altså opp med ketolyse, andre forsøk på tirsdag, veide meg på onsdag, og veide meg i dag..

Hard facts:
Vekt
20/3: 143 kg
24/3: 136.5 kg

Cm, magevidde
20/3: 137 cm
24/3: 135 cm

matvraket
24-03-08, 11:49
en liten "regnefeil" kremt.. jeg har gått ned fra 81,6 til 80,8, og det blir vel sånn ca dobbelt så mye som det jeg skrev over... hehe :flau:
men desto bedre!!! jippi Jei me :heia:

annabanana
24-03-08, 11:55
ja, men dette ser jo bra ut! :) tror ikke jeg veier meg i dag for jeg begynte i går! men neste mandag blir det steike spennande :p

essa, en liten pluss, stått stille, og noen har gått ned! neste mandag går vi alle ned.. ikke sant? :)

msplum
24-03-08, 13:57
Jeg vil også være med!

Etter 6 dager med lavkarbo viser vekta -4,9 kilo

*jppi*

totitten
24-03-08, 15:02
Kosa meg med bacongull i går kveld, og det vistes på vekta i morges.:rolleyes: Den var på 78.5 kg mot 78 blank her før helga. Men satser med friskt mot denne uka, og skal ikke drikke kaffe, ikke spise søtningsmiddel, moderat med fløte og trimme hver dag. (hvis dette greierne i brystet gir seg, føles litt som lungebetennelse, men jeg vet ikke...)

Flotte resultater dere andre i Mandagsveie-klubben. Kjempebra jobba :klem: Og lykke til i denne uka. Dette går bare en vei, og det er nedover. :D

Madeleine
24-03-08, 15:50
Grattis med nedgang....juhuu....DIGG!!!:DJeg tenkte også å bli med i mandagsveieklubben....MEN HVORDAN FÅR DERE TID TIL ALT DETTE??:confused:

Føler jo nærmest jeg har fått ny boadr..lavkarbo.no nr 1.:D

Tror jeg får holde dere oppdatert på journalen min...Veiet meg i dag selv:o*ler*

Ser jo nå vi nesten er jevngamle.......og samme forkjærlighet til is!!

Kan det bli bedre???

Ha en herlig dag lille venn!!:)

matvraket
25-03-08, 17:19
Grattis med nedgang....juhuu....DIGG!!!:DJeg tenkte også å bli med i mandagsveieklubben....MEN HVORDAN FÅR DERE TID TIL ALT DETTE??:confused:

Føler jo nærmest jeg har fått ny boadr..lavkarbo.no nr 1.:D

Tror jeg får holde dere oppdatert på journalen min...Veiet meg i dag selv:o*ler*

Ser jo nå vi nesten er jevngamle.......og samme forkjærlighet til is!!

Kan det bli bedre???

Ha en herlig dag lille venn!!:)

hehe.. bor nesten her inn jeg og ;)

is er godt ja, fikk ikke laget multeis på søndag ;(

mange flinke veiere her inne!!

cathrine
25-03-08, 18:25
Ja, litt seint ute men...bedre sent enn aldri!
Har gått ned fra 79.1 til 77.7 den siste uken. Men jeg kan ikke skryte av å være så flink da! Har spist lavkarbo en dag, så en dag "vanlig"..osv..
Men nedgang er det.
Og når jeg får ketolyse boka håper jeg at noe "detter" litt på plass for meg :o

Artig
25-03-08, 18:40
Vil også gjerne være med. Fikk ikke med først uke, men startet først i går og satser på Ketolysekuren. Har ikke fått boken ennå, men leser forumene her flittig og finner mange tips. Kommer nok ikke helt i gang før jeg har fått boken, men prøver meg i mellomtiden og håper på et kilo eller to:rolleyes:
Har gått nedd noen kilo på og ikke spise snop, men stod stille over påskeuken.

Budeia
25-03-08, 19:35
Oj, flere som har veiedag på mandag jo!
Har fått noen kommentarer på at det er bedre å velge en annen dag, fordi da blir man ikke demotivert hvis det synes på vekta at helga var veldig koselig.:rolleyes:
Men jeg tenker helt motsatt!
Kan jo ikke finne på å slurve i helga når det er veiedag på mandag!!
Funker så fint så.
Har gått 4 uker på ketolyse nå.
Sist uke ned 0.8 kilo.:D

TattyTeddy
26-03-08, 07:39
Jeg vil være med også!

Var så flink tidligere i år, men så sklei det bare mer og mer ut.
Så nå må jeg bare skjerpe meg!
Godt å ha noen som passer på meg kjenner jeg!

;)

annabanana
26-03-08, 11:00
weee, gleder meg til mandag!! har gått ned 3 kg allerede.. nå må jeg være flink så jeg ikke får pluss til mandag :P snik veiing

matvraket
28-03-08, 11:02
oi så morro at det blir flere folk her!! :)

jeg liker å ha mandag som veie dag, men det er nok fordi jeg er ferdi med den der "ut å feste" perioden i mitt liv for en laaaaaaang stund, og da har jeg hele helgen på meg til å slappe av og sove orntlig, drikke masse vann.. så på mandagsmorningen er jeg vanligvis opplagt og full av energi.. (ikke bestandig altså)

blir spennende å se på mandag hvordan det har gått med alle sammen!! stå på!! :heia:

annabanana
30-03-08, 23:59
ja, i morga er det mandag.. iiik.. jeg har veid meg hver dag, det går både opp og ned ;p

Lykke til alle sammen, og lykke til til meg :)

bærrgen
31-03-08, 08:11
Kroppen min klargjør seg for mens, så jeg står stille denne uken :(

matvraket
31-03-08, 08:13
ja, da ser du ut som jeg var den heldige som ble først her i dag... :)
jeg har ikke gått ned noenting denne uka.. har faktisk gått opp littegranne :(
har fått mensen, er fremdeles litt småpjusk, og så kjenner jeg at kroppen holder på mye vann og avfallsstoffer.. kaldsvetter litt i dag, men jeg har ikke feber, men jeg skulle ønske at jeg lå i den varme senga mi istedenfor å sitte på jobb og leke at jeg er våken...

lykke til dere andre, håper dere har gått ned litt for meg og :D

Budeia
31-03-08, 09:31
0.8 kilo ned denne uka også. Er storfornøyd jeg!:D

annabanana
31-03-08, 10:27
Jeg har gått fra

101 kg - 97,3 kg MINUS 3,7 kg :) :)
113 cm - 108 cm MINUS 5 cm.. rundt livet altså.

jeg er SUPER fornøyd:)
nå skal det sier at dette er min første uke altså! da er det jo vanlig å gå ned litt mye, men dette var over all forventning.

flinke dere er alle sammen :) det skal bli spennende og se når det tikker inn mer her

Artig
31-03-08, 16:00
Første uke på lavkarbo, og ketose fra og med onsdag av. Ned 1,8 kilo fra 77 til 75,2 og det føles utrolig deilig:D Er veldig fornøyd med kuren og synes det er masse god mat og velge mellom. Har tydd til baconsvor, når tyggenøden har meldt seg, men håper å bli flinkere til å styre unna:o

Lisekir
04-04-08, 21:44
jeg melder meg herved inn oxo.. er i min første offesielle uke, så første veiedag blir mandag som kommer..
grugleder meg.. snikveing viser vertfall -1kg.. meeeen om kvelden så er jeg plutselig 2 kg over det igjenn...

så får holdet meg til å veie meg kun mandags morgen nå altså.. blir helt tullete av forsjelldig tall forsjelldige dager å tider på døgnet;)

Lykke til alle andre oxo:D

matvraket
04-04-08, 22:14
veldig lurt lisekr.. mange som vier seg for ofte blir for opphengt i det tallet som står der, og i perioder nåe vekta står stille og kroppern oppdaterer seg på et plaåt, så blir man så stressa at man faktisk får angst for å veie seg.. jeg hadde det slik, og jeg vet om mange andre både her inne og IRL :)

velkommeh hit ;)

msplum
07-04-08, 07:23
Godmorgen

Vekta viser -6,3 kilo og målebåndet viser -4 cm rundt magen.

:D:D

bærrgen
07-04-08, 09:20
Juhu, litt over 1 kilo i minus siste uken :D

Lisekir
07-04-08, 09:27
minus 3 kilo burde være strålende fornøyd, meen pittelitt skuffet side vekta har vist 4-5 minus vær dag, men i dag landet jeg på 3

fikk vel straffa for mine 2 rubrødskiver igår:mad: hvem ante for et pa uker siden at jeg må bynne å kalle rugbrød for utskeielse og at jeg får straff for å spise det...:p

Penny Lane
07-04-08, 09:41
hehe ja det er helt rart hvordan tenkemåten har forandret seg..... rugbrød er fy fy, men egg og bacon er ja mat liksom! hehe

Nå er jeg akkurat ferdig med min andre uke på ketolyse, og har gått ned 6 kilo! Den første uka gikk jeg ned 5 kg og denne uka 1 og er storfornøyd(ettersom jeg vet at de fem første var vann og glukoselager), hehe og det er jo litt mer realistisk å gå ned 1 kilo i uka enn 5

annabanana
07-04-08, 11:01
97,3 - 96,1 kg ned 1,2 kg
108 - 106 cm ned 2 cm.. (måler bare livet)

totalt 4,9 kg, og 7 cm !!

jeg er kjeeempe fornøyd :) :)

usj... tickeren min vil ikke ta med det som er bak komma! så hvis jeg er 95,8 kg.. så tar den det som 95.. hmmmmm

så flinke dere er!! alle har jo gått ned :)

Charmtassen
07-04-08, 13:11
usj... tickeren min vil ikke ta med det som er bak komma!Bruk punktum isteden, så fungerer det ;)

Melder meg herved inn jeg også!
Har gått på ketolysekuren i 3 uker nå - begynte likegodt mandagen i påskeuka.
Første uka gikk jeg ned 2,2 kilo, andre uka 200 gram og tredje uka 1,2 kilo. Tilsammen 3,6 kilo på 3 uker. Fornøyd!

:heia: til alle dere andre også!

bærrgen
07-04-08, 14:16
Bruk punktum isteden, så fungerer det ;)

Takk, da lærte jeg meg noe nytt idag også :klem:

matvraket
07-04-08, 17:10
:heia: grattis med nedgang Msplum,bærgen, lisekir, pennylane, annabanana og charmtassen :heia:

:) :) :) :) :)

jeg har også nedoverpil fra forrige uke hvertfall.. så jeg er fornøyd ;)

ha en strålende dag alle sammen!!

totitten
07-04-08, 21:24
Ned 800 g denne uka :heia:

totalt 5 kilo siden starten :D

Budeia
08-04-08, 10:13
OPP 200 gr da eller?
Nei, vil ikke regne med det egentlig. Vekta var 0.5 mindre på søndags morgen. Men på søndag laget jeg en stor porsjon lavkarbo-vafler, i tillegg til at jeg spiste masse til kvelds, så jeg følte meg helt stinn på mandagsmorgen egentlig.
Så jeg kaller det stillestående denne uka jeg. (og lærer å ikke spise så mye dagen før veiedag neste uke..;))

Budeia
08-04-08, 17:07
OPP 200 gr da eller?
Nei, vil ikke regne med det egentlig. Vekta var 0.5 mindre på søndags morgen. Men på søndag laget jeg en stor porsjon lavkarbo-vafler, i tillegg til at jeg spiste masse til kvelds, så jeg følte meg helt stinn på mandagsmorgen egentlig.
Så jeg kaller det stillestående denne uka jeg. (og lærer å ikke spise så mye dagen før veiedag neste uke..;))
Men da jeg veide meg nå etter jobb i dag så står vekta på det samme som søndags morgen, så da oppdaterer jeg tickeren og kan skryte av 0.8 kilo ned forrige uke også!!

Dippsey
09-04-08, 12:40
Hallo!!! jeg melder meg også inn her:)....Vekta mi har stått stille en uke nå, så er veldig spent om det skjer noen forandringer til neste mandag.....Skal prøve å være flink å spare veinga til mandag...:)

Lava
13-04-08, 16:04
Er dere klare for ny veiedag? I morgen er det MANDAG :D

Jeg er klar men vet nå ikke om jeg skal vente særlig mer nedgang.

Lykke til alle sammen :D

bærrgen
14-04-08, 09:04
Jeg kan rapporter om minus 300 gram :o

Charmtassen
14-04-08, 10:50
Og jeg kan rapportere om + 300 gram! :( (Men jeg vet hvorfor, så da er det greit likevel! :))

matvraket
14-04-08, 11:41
og jeg kan rapportere at jeg er 1,4 kilo lettere enn forrige mandag!! :D
er på 70tallet nå (79,6) og dette har jeg feiret med en god porsjon av Gerds Rømmegrøt :)

lykke til dere andre!! det går litt opp og litt ned her i verden ;)

:suss: og :klem:

Kristin_B
14-04-08, 12:41
Får melde meg inn jeg også da!
-0,5 kg denne uken. Og er jo fornøyd med at det tross alt går nedover. Menne..det kunne godt ha gått litt fortere... :geip:
Lykke til dere andre ;)

annabanana
14-04-08, 12:43
jeg har gått fra 96,1 - 95,4 minus 0,7 kg.. :) det er jeg kjempefornøyd med, for jeg har hatt en glipp og ikke kommet skikkelig i ketose enda. (spor)

106 cm - 106 cm... 0 cm..

lykke til videre alle sammen :)

Lisekir
14-04-08, 12:50
2 kg ca ble det uka her, jeg har ikke digital vekt, så det var så nære 2 kilo det gikk ant å komm...

Midje cm 7/4 122-14/4 119

Lava
14-04-08, 21:07
Jeg holder meg her jeg, ikke ned ikke opp,
men har ikke vært flink heller da... ;)

msplum
14-04-08, 21:18
-300g denne uka :(

Lisekir
21-04-08, 08:55
-1kg ca idag... som sakt ikke gramvekt, så må nesten ta der tallet er nærmest..

14/4 100kg
21/4 99kr

Midje
14/4 119
21/4 118

msplum
21-04-08, 09:28
jeg har gått opp 600 g :mad:

Jeg som har vært så flink... men jeg tror kroppen har satt seg på sparebluss fordi jeg har spist for lite.

LilleT
21-04-08, 09:45
Kan jeg også være med her? Jeg skal ikke ned så mye, men disse kiloene er desto mere seige, tror jeg ...:o Idealvekta mi er 59 kg.

07.04.08: 67,0
14.04.08: 66,1
21.04.08: 65,8

Det går da riktig vei, om ikke annet ...

Charmtassen
21-04-08, 09:54
En halv kilo er borte fra forrige uke! :heia:

bærrgen
21-04-08, 09:59
Jeg utsetter veiing til neste mandag :_plystre:

Sulphur
21-04-08, 10:05
Jeg melder meg inn med minus 2 kg siden forrige mandag!

Charmtassen
21-04-08, 10:07
Gratulerer! En flott start! :heia:

Budeia
21-04-08, 11:59
-1 kilo denne uka! Ekstra fornøyd siden vekta sto stille forrige uke.:D

Charmtassen
21-04-08, 12:17
-1 kilo denne uka! Ekstra fornøyd siden vekta sto stille forrige uke.:DSkjønner jeg godt! Det gir en ekstra god følelse da, ja! :heia:
Blir i så godt humør når jeg ser avataren din forresten. Skikkelig herlig! :stortsmil

luringen
21-04-08, 13:07
stand by her...greit nok.

Lava
21-04-08, 21:24
Jeg utsetter veiing til neste mandag :_plystre:

Me too :rolleyes:

Elanessë
21-04-08, 21:56
Åh mange med felles veiedag er kjempeflott http://forum.scrapscandistyle.com/images/smilies/cheerleader2.gif Håper jeg kan joine.
Hadde ketolysestart i dag, så veide meg med en startvekt ja. Blir spennende å se om det blir noe differanse neste mandag.

AnetteS
24-04-08, 09:32
Jeg vil være med her :D (liker å føle litt forpliktelse:p)

Begynt å like mandager! Hvertfall når veiinga går bra he he:)

14.4 vekt 85,3
21.4 vekt 84,4 (ned 0,9 :ja:)

Snikveide meg idag:liste: *fy* og vekta viste 1,1 mindre enn på mandag, så skal være flink i helgen og håpe på ett bra tall;)
Gleder meg bare så utrolig til å se 7 tallet nå, det blir en ny erfaring:p

Stå på de neste dagene folkens! Er imponert over hvor flinke alle sammen er!:stortsmil

karbolia
25-04-08, 18:43
Får jeg også være med?

Mandag 21/4: x9,4

(Ja, jeg er litt anonym med det første tallet mitt... :rolleyes: )

matvraket
27-04-08, 17:33
Bre så det er sagt: alle er velkommen hit i klubben :D
store som små ;)
jeg veide meg ikke forrige mandag, og det tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre i morgen heller.. men jeg skal da stikke innom for å se hvordan det har gått med dere andre :)

:klem:

msplum
28-04-08, 05:31
Jeg er tidlig på an i dag.

Kan rapportere om -2,4 kilo siden sist uke :D
Totalt 6 cm mindre rundt magen.

Og jeg som til og med spiste peppes pizza på onsdag :eek:

Kjempefornøyd!

Elanessë
28-04-08, 06:54
-900 gram på min første uke her. Hadde kanskje håpet liiitt mer, men det ble litt salt flæskesvær i helga ja, så tror nok jeg inneholder endel vann.
Er storfornøyd med å få ned da! Er noe nytt det å se lavere tall på vekta. Sånn skal det fortsette ja http://forum.scrapscandistyle.com/images/smilies/splumfairysmile.gif

Charmtassen
28-04-08, 06:58
En til som er ganske tidlig på'n og fornøyd med dagen. :D
Minus 2,1 kilo denne uka, og totalt 5,8 etter 6 uker på ketolysekuren.
Gratulerer med flott nedgang til msplum og Elanessë også! :heia:

Lava
28-04-08, 07:59
:heia: til alle som har gått ned i vekt!

Stillstand her igjen, at jeg aldri lærer! ;)

Ha en fin dag

karbolia
28-04-08, 08:02
Jeg holdt på å dette i gulvet i dag... :D

NED : 3,4 kg

Jeg er sååååå glaaaad!! :spent:

LilleT
28-04-08, 08:06
28.04.08: 64,5

AnetteS
28-04-08, 08:19
Ny uke nye muligheter:)
Gratulerer med vekttap folkens!
vekta mi viste - 1,6 så jeg er superfornøyd:)

Ønsker alle en fin mandag

totitten
28-04-08, 09:09
Vekta mi viste ned 1 kilo siden forrige mandag, jeg er superfornøyd. Håper på 1 kilo ned denne uka også. :)

Sulphur
28-04-08, 09:25
+ 1 kg. :snurt:

bærrgen
28-04-08, 12:04
Minus 400 gram :rolleyes:

matvraket
28-04-08, 13:52
jeg hadde jo egentlig ikke tenkt til å veie meg i dag, så overraskelsen var stor da jeg snikveide meg i morrest :lol:

minus 600gram!! :heia: :heia: :heia:

nu er jeg 79 blank og fremdeles på 70 tallet!!! fan -steike meg- tastisk!!!

Alfamann74
28-04-08, 14:18
2,6 kg første uka på halvveis lavkarbo (kjører litt avvenning på min vante kost i ett par uker).

Charmtassen
28-04-08, 14:25
Så mange flotte resultater det var i dag! Riktig en fest å lese her! :heia:

Dippsey
28-04-08, 14:28
ned 1.5 kg denne uken..... Veldig fornøyd med det.... 8kg to go :)

Elanessë
05-05-08, 07:10
28.april: -0,9 kg
5.mai: - 2,2 kg

http://s248.photobucket.com/albums/gg163/lindasusann/th_happy2.gif

Charmtassen
05-05-08, 07:16
Jeg vil ikke være her i dag ... :( :stortsmil Joda! Men må melde om + 200 gram denne uka. Neste uke er de borte igjen! :heia:

Budeia
05-05-08, 07:18
Jippi! -1.2 kilo etter forrige ukes stillstand!!
Sjekk tickeren min da dere, jeg er så glaaad!:D

karbolia
05-05-08, 07:22
Ned 3,6...dvs totalt 7 kg på to uker. :D

Nå satser jeg på at det går litt saktere nedover... :cool:

msplum
05-05-08, 07:32
Jeg kan melde om -800 g denne uka og det til tross for stooore utskjeielser.
Så jeg er storfornøyd med at jeg har hatt nedgang i det hele tatt.

AnetteS
05-05-08, 08:29
Gratulerer folkens:)

Ned 0.3 her. Men er fornøyd for jeg trodde vekta skulle stå stille:) Venter på det første platået nå.

Synes vi er flinke alle sammen jeg, alt som blir borte er fett, liker tanken på det og at det ikke er muskler ;p

karbolia
05-05-08, 08:35
Er det rundt uke 3-4 man kan *forvente* et platå? :confused:

LilleT
05-05-08, 08:54
Gratulerer alle sammen! :)

05.05.08: 65,1 (Konfirmasjon i helga :rolleyes:)

AnetteS
05-05-08, 08:55
Er det rundt uke 3-4 man kan *forvente* et platå? :confused:

Jeg vet egentlig ikke. Tror det er litt inividuelt? Sist gang jeg gikk ned i vekt stoppet nedgangen da jeg nådde nesten 10 kilo. Det platået gjorde at jeg gav opp, så er derfor jeg har stålsatt meg denne gangen. :)

nellie
05-05-08, 09:15
Fliiiiinke dere er!!

hso
05-05-08, 09:30
Jeg slenger meg med i denne klubben jeg også! Vekta i dag viste -1,3 kg! :) er allerede spent på neste veiing! hehe
Ha en fortreffelig dag alle sammen!

Icerus
05-05-08, 11:19
Får henge meg på her etter å ha blitt opplyst fra Elanessë (http://forum.lavkarbo.no/member.php?u=3015) om at det faktisk fantes en mandagsveieklubb her nå og.. He he.. Den jeg var med i sist er siste innlegg lagt inn i mars 2007.

I alle fall:
Mandag 28.04.08 - 76 kg
Mandag 05.05.08 - 73 kg = reduksjon denne uken på 3 KG!!!!

Er kjempe fornøyd med resultatet selv om jeg ikke har klart å holde ketolyse 100%. Har redusert antall karber hele uken til nå. Nå er det bare å finjustere litt :)

Lykke til til dere andre også. Håper at dere får gode resultater enten på cm eller kg.

Klems

Søster
05-05-08, 13:31
Melder meg inn i klubben jeg også :) Har hatt en uke på ketolyse nå, og jeg må si meg storfornøyd med at vekten viser minus 3,3 kg i dag :D Hurra! :w00t: :heia:

matvraket
06-05-08, 17:22
kjempebra resultater på dere :) jeg har vært på kurs i tigerstaden, og veier meg ikke før neste mandag.. så jeg venter i spenning :spent:

msplum
12-05-08, 06:47
Godmorgen

Jeg er tidlig oppe og gikk på vekta i stor spenning.

-1.1 kilo siste uka. Det betyr at jeg har passert det magiske 10 tallet. Totalt -10.3 kilo :D

Nå håper jeg at dette snart skal begynne å vise..... :p

karbolia
12-05-08, 07:33
Ned 4 kg denne uken... totalt 11 kg på tre uker... :eek:

Søster
12-05-08, 08:35
Jeg kan dessverre ikke juble like høyt i dag :( Vekten har faktisk gått opp med 1,1 kg. siden forrige mandag. Men jeg håper og tror at varmen som har vært kanskje har spilt inn. Jeg er i ketose og jeg har tatt ketolysetablettene og spist bare lavkarbomat (innenfor 15 karber pr. dag). Vann har jeg fått i meg rikelig av, har vært veldig tørst og tørr i munnen. Er det noen andre som har opplevd dette på andre uke før det snur?
Jeg er selvsagt redd for at dette skal slå feil vei og at jeg nå ender med å legge på meg av den feite maten :confused:

Elanessë
12-05-08, 08:55
Opp 300 gram, og aner ikke hvorfor.... kunne i det minste stått stille, men neida. Må bare fortsette i samme spor da (har vært i ketose hele uka) og håpe at det løsner til neste uke da.

hso
12-05-08, 08:58
Til tross for noe laber innsats viste vekten -0,6 kg. Må vel egentlig si meg fornøyd med det!

hso
12-05-08, 09:02
Ned 4 kg denne uken... totalt 11 kg på tre uker... :eek:

Oh my!!! Hva skjer? :eek: Hvor mye skal du ned totalt da? Men bøyer meg i støvet :)

hso
12-05-08, 09:12
Opp 300 gram, og aner ikke hvorfor.... kunne i det minste stått stille, men neida. Må bare fortsette i samme spor da (har vært i ketose hele uka) og håpe at det løsner til neste uke da.

Har du ikke spist bacon snacks igjen da? :)Du er kjempeflink - bare stå på videre! Jeg blir så inspirert av journalen din og ikke minst lavkarbosiden din! Keep up the good work!

Elanessë
12-05-08, 09:14
Har du ikke spist bacon snacks igjen da?
Nope ikke på over 2 døgn før veiedag

karbolia
12-05-08, 09:20
Oh my!!! Hva skjer? :eek: Hvor mye skal du ned totalt da? Men bøyer meg i støvet :)

Jeg skal gjerne ned 9-10 kg til...så kan det godt stoppe opp. :cool:

Jeg har gått fra å spise nesten et halvt brød om dagen til å ikke spise noe brød. Jeg antar kroppen min virkelig liker denne typen næring. :)

hso
12-05-08, 09:51
Jeg skal gjerne ned 9-10 kg til...så kan det godt stoppe opp. :cool:

Jeg har gått fra å spise nesten et halvt brød om dagen til å ikke spise noe brød. Jeg antar kroppen min virkelig liker denne typen næring. :)
Ingen tvil om at dette er effektivt for deg nei! Også virker det kanskje som om du virkelig har tatt grepet i forhold til fysisk aktivitet. Det hjelper jo. Merker du noe ellers i forhold til energinivå, hodepine, ubehag osv.?

karbolia
12-05-08, 09:54
Ingen tvil om at dette er effektivt for deg nei! Også virker det kanskje som om du virkelig har tatt grepet i forhold til fysisk aktivitet. Det hjelper jo. Merker du noe ellers i forhold til energinivå, hodepine, ubehag osv.?

Jeg er full av energi...sliter med å sitte stille. Hodepine har jeg ikke hatt på snart 4 uker... og tilogmed pollenplagene har vært mindre i år! :D

Kiera
12-05-08, 10:02
Gratulerer til dere alle som har gått ned! Det er så morsomt å høre at det går bra.

Søster: Jeg har hatt perioder hvor jeg har gått opp! Jeg har da prøve å gå tilbake og se om det kunne være ting jeg ikke burde spise. For eksempel måtte jeg kutte ut koffein og en annen gang fant jeg ut at jeg rett og slett spiste for LITE karbo. Jeg har til og med hatt en periode hvor det viste seg at jeg spiste litt mye. Jeg har også hatt uker hvor jeg har kuttet ut søtningsmiddel med god resultat i påfølgende uke. Håper du klarer å bite tennene sammen og avvente. Det er så mange andre ting som kan spille inn også. Menstrasjon, varmen, medisiner osv.

En annen ting du bør følge med på er målene dine. Det kan jo tenkes at du har blitt mindre selv om vekten har gått opp litt. Trener du så er det en veldig stor mulighet.

Hold ut også skal du se at du kommer sterkere tilbake. :goodluck:

AnetteS
12-05-08, 10:12
Da er det mandag og veiing igjen, -1,2 på meg denne uka:) er 3 smørpakker det!

Kjempeflinke alle sammen her, stå på videre! ;)

LilleT
12-05-08, 10:55
05.05.08: 65,1
12.05.08: 63,4

Charmtassen
12-05-08, 11:02
Minus 1,1 kilo på meg også! Mange flotte resultater her! Gratulerer alle sammen! :heia:

smilefjes
12-05-08, 11:53
Den siste uka: 3 kg ned :)

matvraket
12-05-08, 16:26
og så var det min tur: stillstand!!! usj og æsj!!

merker jeg er livredd for at jeg en dag skal gå på vekta og at 70tallet er borte...
mulig det er denne angsten min som gjenspeiler seg i stillstand.. når man har angst/ stresser, tror kroppen det er dårligere tider, den skiller ut stresshormoner som igjen nekter å slippe på godsakene rundt midja... festlig :D

men så lenge det er stillstand, så skal jeg ikke si noen ting jeg.. og så må jeg jo tillstå at jeg har spist multekrem, baconsnacks, ikke vært flink til å drikke vann, jeg har spist aaaaltfor lite fett.. og ikke på langt nær nok grønnsaker.. såehh...:
*klapper meg selv på skulderen* og sier bedre lykke neste uke :lol:

til dere med nedoverpil: gratulerer :heia: :heia: danser fettburner dansen for dere:
til dere som står stille/ litt oppover: dette går seg til.. :klem:

mvh freidige frøken matvraket

Lava
12-05-08, 16:42
Jeg trekker meg ut av veieklubben!
Har sagt meg fornøyd med vekttapet og avslutter
slankekrigen min :heia:
Grattis til alle som har gått ned,
Og lykke til neste uke til de som ikke har gått ned :klem:

Charmtassen
12-05-08, 16:58
Har sagt meg fornøyd med vekttapet og avslutter slankekrigen min :heia:For en deilig følelse det må være! Gratulerer så masse! :blomster:

msplum
19-05-08, 07:58
Godmorgen

-1.1 kilo denne uken også. Totalt 11.4 kilo.

Totalt - 9.5cm rundt magen.

:D:D:D:D:D:D:D

karbolia
19-05-08, 08:20
Ned 3,2 kg denne uken. Veldig fornøyd!! :D

Amber
19-05-08, 08:23
Karbolia, wooooow, det er jo helt fantastisk, du når jo målet ditt på rekordtid :D :heia: :heia:

Selv noterer jeg 900 gram ned sist uke, jeg er superfornøyd, holder jeg dette tempoet, så er jeg der jeg skal være om i underkant av 4 måneder :D

karbolia
19-05-08, 08:25
Bra Amber! :D

Dette går kanskje litt fort, men jeg får liksom ikke stoppet det heller. Har sett på det jeg spiser og hva jeg gjør...og alt er liksom etter boken. Satser på at det går greit. :rolleyes:

smilefjes
19-05-08, 09:35
Uææææhhhh! Stillstand!!!
:eek::(:mad::eek::eek::confused:

Ikke har jeg jukset heller, med unntak av en neve baconcrisp 17. mai...

Men jeg tror jeg har spist for lite. Har tøyd måltidene litt for å være ekstra flink, og heller vært litt sulten. Ikke smart kanskje. Prøver med de antallene måltider jeg egentlig skal spise i løpet av en dag denne uka.

Charmtassen
19-05-08, 10:01
Jeg har en ned-uke og en opp-uke sånn annenhver uke nå, så denne uka er det opp 300 gram igjen. Men litt baconcrisp og mye vann i kroppen er nok det jeg kan skylde på - og neste uke er det ned igjen!

Flott resultat, Karbolia! Må nok inn i journalen din og sjekke de sjokoladedrømmene dine! :heia:
Og :heia: til dere andre også! Flinke er dere!

Eplekjerne
19-05-08, 10:52
19. mai: 64 kilo.

Charmtassen
19-05-08, 11:13
Jeg har en ned-uke og en opp-uke sånn annenhver uke nå, så denne uka er det opp 300 gram igjen. Men litt baconcrisp og mye vann i kroppen er nok det jeg kan skylde på - og neste uke er det ned igjen!RETTELSE! Ny feil kommer ... :p

Gikk inn på vektskjemaet mitt for å skrive inn dagens vekt og jeg har bomma på en kilo når jeg har "tenkt ut" forrige ukes vekt og dagens.:eek:

Jeg har med andre ord minus 700 gram å melde om istedenfor + 300! :heia: Og :heia: Excel! :stortsmil

karbolia
19-05-08, 11:15
Gratulerer!!! :D

Budeia
19-05-08, 11:20
500 gram ned!:D
Jiha!
Karbolia, du er jo helt vill i vekta!
Skulle jeg fått til det der måtte jeg levd på en kyllingvinge daglig og løpt herfra til torvbyen og tilbake to ganger om da`n!:eek:
Skriver du i dagboka di hva du spiser?

karbolia
19-05-08, 11:37
500 gram ned!:D

Skriver du i dagboka di hva du spiser?

Gratulerer! :D

Jeg har skrevet opp i journalen de to første ukene... de to neste har stort sett vært variasjoner av det jeg skrev opp da.

Jeg spiser mye blomkål og brokkoli... i tillegg til kjøtt/fisk/kylling. Har alltid spist mye av det, men da ved siden av poteter. Nå er potetene borte... og vekta minker. Ingen dårlig deal. :cool:

AnetteS
19-05-08, 11:48
jeg kan melde om en oppgang på + 1,4 denne uken. Hatt en "fullkarbo" helg så forventet ikke noe annet:) Men nå er det tilbake på rett sti igjen!

Gratulerer masse med vekttap folkens :klem:

Søster
19-05-08, 15:44
Gratulerer til dere alle som har gått ned! Det er så morsomt å høre at det går bra.

Søster: Jeg har hatt perioder hvor jeg har gått opp! Jeg har da prøve å gå tilbake og se om det kunne være ting jeg ikke burde spise. For eksempel måtte jeg kutte ut koffein og en annen gang fant jeg ut at jeg rett og slett spiste for LITE karbo. Jeg har til og med hatt en periode hvor det viste seg at jeg spiste litt mye. Jeg har også hatt uker hvor jeg har kuttet ut søtningsmiddel med god resultat i påfølgende uke. Håper du klarer å bite tennene sammen og avvente. Det er så mange andre ting som kan spille inn også. Menstrasjon, varmen, medisiner osv.

En annen ting du bør følge med på er målene dine. Det kan jo tenkes at du har blitt mindre selv om vekten har gått opp litt. Trener du så er det en veldig stor mulighet.

Hold ut også skal du se at du kommer sterkere tilbake. :goodluck:

Tusen takk for oppmuntrende ord Kiera! Det trengte jeg virkelig da motivasjonen ble litt dalende. Har dessverre ikke tatt mål med målebånd, men får kanskje kjøpe meg et målebånd snart og få tatt målene. Vekten i dag viste -500 g. Ikke allverden, men det går rette veien :) Så jeg er egentlig fornøyd.

Søster
19-05-08, 15:48
Gratulerer til dere andre forresten! Mange flotte resulatater :heia:
Budeia: Har du prøvd frokostpannekaken? Den er veldig god :)

LilleT
19-05-08, 22:55
19.05.08: 63,4

Jeg er i grunnen strålende fornøyd med stillstand etter 17.maifeiringa ...:o

Elanessë
20-05-08, 09:08
400 gram opp denne uken også - veldig irriterende

annabanana
20-05-08, 09:50
hallo :)

nå har jeg rota og tulla helt siden jeg skrev innlegg her sist.. og det er leeenge siden. men nå er jeg altså i ketose igjen :) hurra hurra!

etter å ha gått opp og ned så er jeg nå er jeg 93,3 kg :) dvs at jeg har gått ned 200g på 3 uker. men jeg er fornøyd med å være i gang igjen :) :)

matvraket
21-05-08, 10:28
pila viser ikke nedover denne uka heller... :rolleyes:
bedre lykke neste uke, dvs veier meg om et par uker, skal på ferie, og har ikke tilgang på vekt :heia: :D

bærrgen
26-05-08, 07:43
:D Etter at jeg forrige mandag så at jeg hadde gått opp i vekt de siste ukene, kan jeg idag rapportere om minus 3,4 kg denne siste uken :D

smilefjes
26-05-08, 07:43
Så var det mandag igjen...
Den siste uka har jeg tatt av 1,2 kilo - endelig beveger det seg :):):)

Eller endelig og endelig... Nå som det er bevegelse og jeg ser lyst på fremtiden igjen så synes jeg plustelig ikke at ti dagers stillstand var noe å lage allverdens mye drama for... Men det føltes ikke sånn da...

Jaja - 1,2 kilo er jeg fornøyd med da :)

smilefjes
26-05-08, 07:46
Du store min hatt Bærrgen!!! Du er jo rå på vekten her. Gratulerer! :klem:

karbolia
26-05-08, 08:05
Nok en uke med nedgang... - 3,8 kg å melde herfra... :D

søt uten sukker
26-05-08, 08:34
Du er jo bare heeelt fantastisk Karbolia!! Gratulerer! Du er faktisk mitt idol her inne. :love:Det er jo helt rått hvor mye du går ned hver uke. Har jo sett at du er bein hard med deg selv da.. Tror jeg bare må fortsette å følge med på deg for motivasjon og inspirasjon.:klem:

Selv har jeg gått opp og ned mellom 76 og 77 i flere uker. Har hoppet på induksjon i dag. Starter denne uke 76.2. Forrige uke var 77. 6:D

Hvor mye skal du ned totalt karbolia? ( hvis det er lov å spørre da..:p)

karbolia
26-05-08, 08:40
Du er jo bare heeelt fantastisk Karbolia!! Gratulerer! Du er faktisk mitt idol her inne. :love:Det er jo helt rått hvor mye du går ned hver uke. Har jo sett at du er bein hard med deg selv da.. Tror jeg bare må fortsette å følge med på deg for motivasjon og inspirasjon.:klem:

Selv har jeg gått opp og ned mellom 76 og 77 i flere uker. Har hoppet på induksjon i dag. Starter denne uke 76.2. Forrige uke var 77. 6:D

Hvor mye skal du ned totalt karbolia? ( hvis det er lov å spørre da..:p)

Gratulerer med vektnedgang!! :)

Planen er å komme meg ned til ca 55 kg... jeg er ikke så høy at det gjør noe... :rolleyes:

søt uten sukker
26-05-08, 08:43
Hva er det som gjør at du går så fort ned? Hva er dine tips?? Hva spiser du i løpet av en dag?:confused: Meeeget nysgjerrig:p

karbolia
26-05-08, 08:46
Hva er det som gjør at du går så fort ned? Hva er dine tips?? Hva spiser du i løpet av en dag?:confused: Meeeget nysgjerrig:p

Det kommer svar på dette i journalen min etterhvert. ;)

søt uten sukker
26-05-08, 08:55
Så bra:p Alltid fint å følge med på de som går ned så mye. Skikkelig inspirasjon for oss andre:p

smilefjes
26-05-08, 08:58
Karbolia.... Grønn av misunnelse, og ivrig applauderende herfra - du er KJEMPEFLINK!!! :lol: :klem:

Amber
26-05-08, 09:04
Ned 400 gram siste uken, og tilsammen 3,8 kg på fire uker (forøvrig det samme som Karbolia har gått ned den siste uken :w00t: ) Jeg er superfornøyd, det er grovt regna en kg i uka, det er det som er målet mitt, og så lenge jeg ligger innenfor det, så er jeg glad :heia:

msplum
26-05-08, 09:11
Flotte resultater jenter! Karbolia er jo helt rå da.....

Jeg kan melde om 400 gram siste uka. Ikke så mye å skryte av i denne gjengen, men jeg tar med meg alt jeg kan få jeg :)

bærrgen
26-05-08, 09:22
Karbolia; du ruuuuuler :heia:

Elanessë
26-05-08, 10:29
900 gram ned her, og fornøyd med det! Var kjedelig med litt oppgang i to uker på rad så. Har -3,3 kg på 5 uker, så går ikke foooort. Men kjenner det på cm mest og det er jo også vesentlig :D

Charmtassen
26-05-08, 10:30
Gratulerer til alle flotte resultater denne uka! :heia:
... og så kommer jeg med mine 200 gram i minus da :lol: Det er to løvstek det! :p

annabanana
26-05-08, 11:06
93,3 kg - 92,4 kg

minus 900g siden tirsdag. Det er jeg veldig fornøyd med :) :)
Gleder meg til 80 tallet!

flinke dere er alle sammen !

Feb.08 - 103 kg - minus 2 kg GR
23.3.08 - 101 kg
31.3.08 - 97,3 kg
7.4.08 - 96.1 kg
14.4.08 - 95.4 kg
17.04.08 - 94.5 kg
17.04-19.5.08 - opp og ned, rot og tull (oj, nesten kasta bort 1 mnd)
20.5.08 - 93.3 kg
26.05.08 - 92.4 kg Greit å ha oversikta J
1 Delmål nådd 17.04. 2 Delmål : 89 kg

karbolia
26-05-08, 12:23
Nå har jeg skrevet litt i journalen min. :rolleyes:

LilleT
26-05-08, 19:29
Jeg heier på dere alle! :D. Her går det smått, men så lenge det ikke går feil vei, er jeg ganske fornøyd. :) Fire kilo igjen til målet er nådd.

26.05.08: 63,0

Tone-G
26-05-08, 20:35
Jeg tror jammen jeg vil være med i denne klubben:-) Men jeg starter ikke før neste mandag.. Om det er ok dah :)

Søster
26-05-08, 21:15
Uff, har nesten ikke lyst til å skrive her i dag :( Vekten viser 100 g opp fra forrige uke. Forstår ikke helt hvorfor det skal gå så sent med nedgangen, men noe må det være. Må vel ta noen grep. Det som er litt skummelt, er at når jeg ikke går ned, så forsvinner litt av motivasjonen og jeg føler at jeg mister litt troen. Men jeg skal ikke gi meg. Må kanskje prøve meg på en uke med ren mat og bare vann for å se om det hjelper :rolleyes: JEG VIL GREIE DETTE!

Klapper for dere andre :) Karbolia vil du bytte med meg en stund? :p

Tone-G
26-05-08, 21:20
Uff, har nesten ikke lyst til å skrive her i dag :( Vekten viser 100 g opp fra forrige uke. Forstår ikke helt hvorfor det skal gå så sent med nedgangen, men noe må det være. Må vel ta noen grep. Det som er litt skummelt, er at når jeg ikke går ned, så forsvinner litt av motivasjonen og jeg føler at jeg mister litt troen. Men jeg skal ikke gi meg. Må kanskje prøve meg på en uke med ren mat og bare vann for å se om det hjelper :rolleyes: JEG VIL GREIE DETTE!

Klapper for dere andre :) Karbolia vil du bytte med meg en stund? :p

Veier du deg på samme dag og klokkeslett som sist uke da?

Budeia
26-05-08, 21:31
Jaja, jeg kan absolutt ikke klage på 300 gram ned, særlig ikke når jeg fortsatt ikke har greid å ta meg selv ordentlig i nakken etter 17 mai...:o
VIL VIL MÅ MÅ!!!!

søt uten sukker
26-05-08, 21:46
Åh.. vet åssen du har det:klem:Har gått opp og ned en hel kilo i 4 uker nå jeg...:eek: Det er derfor jeg nå starter på induksjon :D Bare heng deg på! Dette skal vi få til! sikkert lurt med en liten kickstart for motivasjonen skyld..

:Dellers spist:
2lunsjkaker:eek: , svinefilè , salat, ca 50g ost og litt bacon. Masse vann:D Og trena litt over en time:D

Søster
26-05-08, 21:53
Veier du deg på samme dag og klokkeslett som sist uke da?

Tja, nei, jeg veide meg sikkert noen timer tidligere denne mandagen enn sist mandag, så det kan selvsagt være at om jeg hadde veid meg noen timer senere så hadde vekten vist litt mindre. Men det er likevel så lite :( Vil at det skal gå raskere :p Men får vel prøve å kutte ned på diverse (Søtningsstoffer f.eks.). Har også en mistanke om at jeg flere dager har fått i meg for få karber.

Tone-G
02-06-08, 06:47
Min første veiedag:):)

3 kilo ned siden forrige uke, så det var jammen en pangstart.

Jeg er superfornøyd!!! :heia:

msplum
02-06-08, 07:42
Jeg har mensen, så jeg har gått opp en kilo :(
Tar det igjen neste uke!

Gratulerer til alle som har gått nedover. Kjempeflott Amariel!

smilefjes
02-06-08, 07:56
Så var det mandag igjen da...
Har bare gått ned en halv kilo siden sist mandag, men ringene sitter enda trangere, så jeg har fått enda mer vann i kroppen. Skjønenr ikke hvorfor i all verden jeg legger på meg vann hele tiden???

Ok - jeg har mensen nå da, så kanskje det er derfor men jeg har jo lagt på meg flere kilo med vann i løpet av denne prossessen så langt.

Velvel - nå har jeg kutta ut saltet - det vil si mye av det ihvertfall - og drikker vann som en gal for å opprettholde væskebalansen og satser på at vannet fordufter snart.

Det viktigste er vel å holde fokuset på at fettet reiser sin vei...?

Lykke til alle andre mandagsveiere der ute :-) :klem:

Nike
02-06-08, 08:35
Så var det mandag igjen da...
Har bare gått ned en halv kilo siden sist mandag, men ringene sitter enda trangere, så jeg har fått enda mer vann i kroppen. Skjønenr ikke hvorfor i all verden jeg legger på meg vann hele tiden???

Ok - jeg har mensen nå da, så kanskje det er derfor men jeg har jo lagt på meg flere kilo med vann i løpet av denne prossessen så langt.

Velvel - nå har jeg kutta ut saltet - det vil si mye av det ihvertfall - og drikker vann som en gal for å opprettholde væskebalansen og satser på at vannet fordufter snart.

Det viktigste er vel å holde fokuset på at fettet reiser sin vei...?

Lykke til alle andre mandagsveiere der ute :-) :klem:

At du har mye vann i kroppen kan - om det ikke utelukkende er pga mensen - skyldes allergi/intoleranse. Enten fra mat/drikke eller omgivelsene - typisk pollen. Det kan også tenkes at det ekstra vannet skyldes at kroppen (fortsatt) jobber med å skille ut en del avfallsstoffer, og trenger vann for å rense ut kroppen.

smilefjes
02-06-08, 08:41
Aha! Allergi kan det kanskje være - jeg har begynt å nyse mye for tiden. Har ikke vært plaget med allergi på mange år, men har vært allergisk mot gresspollen før.

Har jo aldri hatt tendenser til vann før, unntatt da jeg har vært gravid, men etter at jeg la om kosten merker jeg at føttene og hendene er mye mer hovne, og vekta til legen viser også at jeg øker i vann. Trodde jeg hadde tatt tipset om å salte maten for bokstavelig jeg...

Jeg skal kjøpe allergimedisin i dag og teste om det hjelper. Takk for tipset :-) Merker at fettet forsvinner, og det synes jo på tanitavekta også, men jeg vil jo se det på totalkiloene også :-)

Nike
02-06-08, 08:45
Aha! Allergi kan det kanskje være - jeg har begynt å nyse mye for tiden. Har ikke vært plaget med allergi på mange år, men har vært allergisk mot gresspollen før.

Har jo aldri hatt tendenser til vann før, unntatt da jeg har vært gravid, men etter at jeg la om kosten merker jeg at føttene og hendene er mye mer hovne, og vekta til legen viser også at jeg øker i vann. Trodde jeg hadde tatt tipset om å salte maten for bokstavelig jeg...

Jeg skal kjøpe allergimedisin i dag og teste om det hjelper. Takk for tipset :-) Merker at fettet forsvinner, og det synes jo på tanitavekta også, men jeg vil jo se det på totalkiloene også :-)

Og så er det jo så ubehagelig med mye vann synes jeg - man føler seg liksom litt "sprengt". Håper det hjelper med allergimedisin:)

Elanessë
02-06-08, 08:57
Absolutt stillstand her siden forrige uke... jaja egentlig fornøyd med et da. Men jeg kjenner jo at cm krymper også da, så det holder meg iallefall oppe :heia:

Charmtassen
02-06-08, 09:38
Og jeg kan melde om en halv kilo ned, og er absolutt fornøyd med det. :stortsmil

annabanana
02-06-08, 09:41
23.3.08 - 101 kg
31.3.08 - 97,3 kg
7.4.08 - 96.1 kg
14.4.08 - 95.4 kg
17.04.08 - 94.5 kg
20.5.08 - 93.3 kg
26.05.08 - 92.4 kg
02.06.08 - 90.6 kg

Ned 1,8 kg !!! Det er jeg såklart super fornøyd med!! jippi, snart på 80 tallet :) :) må lage med et 3 delmål nå... hah :)

Lykke til alle andre :)

1 Delmål nådd 17.04. 2 Delmål : 89 kg 3 delmål: 83 kg (letteste jeg vært i voksen alder)

Amber
02-06-08, 10:45
Nok en uke med 400 gr. ned - totalt nå 4,2 kg - det går sakte, men sikkert nedover:)

karbolia
02-06-08, 11:34
Da har jeg passert 20 kg... og med det tar jeg en pause herfra. Nå må det jobbes med å venne kroppen til vekten.

Lykke til videre alle sammen!!

smilefjes
02-06-08, 11:42
Gratulerer Karbolia! Du har vært kjempeflink! Lykke til videre! :klem:

LilleT
02-06-08, 17:44
Gratulerer karbolia! :)

Her er mine tall ...

06.05.08: 63,0

Jeg har vært alt annet enn flink siste uke og er både overrasket og fornøyd over å ikke ha gått opp ...

Søster
03-06-08, 14:55
Og jeg har gått opp 100 g til denne uken :( Forstår faktisk ikke hva jeg gjør galt :confused: Har denne uken kuttet ut søtningsstoff (altså lettbrus og sukkerfri sjokolade), jeg har drukket store mengder med vann, spist mer grønnsaker, fått i meg fett, og jeg har bevegd meg mer. I tillegg spiser jeg mindre. Jaja, jeg får holde ut og håpe at det snart snur seg. Bare så synd at det nå bare er fire uker igjen til jeg skal i bryllup. Og da hadde jeg tenkt at jeg skulle være noen kilo lettere :rolleyes:

Elanessë
03-06-08, 15:03
Det kommer til å snu seg Søster om du fortsetter sånn her ja :klem:

Søster
04-06-08, 15:29
Det kommer til å snu seg Søster om du fortsetter sånn her ja :klem:

Håper du har rett. Takk for oppmuntringen :)

søt uten sukker
04-06-08, 23:33
Stå på søster!!! Sikker på at det snur seg.. Har du skrevet opp hva du har spist? sikkert noen her inne som vil se på det for deg, og se om det er noe du spiser feil..

Tone-G
09-06-08, 06:44
Ja, da var det ennå en kilo ned.. :p

smilefjes
09-06-08, 08:42
Da var det mandag igjen...

Hva jeg har gått ned... er ikke godt å si... Har jo rast opp og ned med vann og rot den uka som har gått.

Men summe summarum veier jeg halvannen kilo mindre nå enn sist mandag. :)

Ser ut som vannet slipper taket også - jeg har stort sett tisset hele søndagen etter å ha drukket te og pepsi max hele helga, pluss et halvt glass rødvin på kveldene.

Max
09-06-08, 08:45
800 gram ned siden forrige mandag, herlig, etter en stillestående periode igjen :D

LilleT
09-06-08, 09:12
05.06.08: 63,0
12.06.08: 63,1 :sukk:

Rent bortsett fra at jeg ikke spiser brød, er det ikke mye jeg gjør for å få vekta nedover om dagen. Oppgang er vel fortjent ... :skjerpings:

msplum
09-06-08, 09:38
Hmm.. jeg gikk opp en kilo sist uke, og den henger fortsatt med....Jeg står altså helt stille.

Elanessë
09-06-08, 10:00
Endelig litt bevegelse i riktig retning igjen - 300 gram ned

Charmtassen
09-06-08, 10:21
Jeg kan også melde om 800 gram eller 0,8 kilo ned denne uka. Etter 12 uker har jeg nå totalt gått ned 8,9 kilo og er veldig fornøyd med det. :stortsmil

Søster
09-06-08, 11:29
Jippi! Endelig har vekten gått litt ned :D Har gått ned 0,8 kg. denne uken, og er tilbake der jeg var etter en uke på ketolyse. Håper bare at jeg ikke går opp til neste uke igjen.
Har vært på ketolysekuren i seks uker nå, og vektapet er tilsammen 3,3 kg. Er ikke kjempeimponert, men jeg trives med det nye kostholdet mitt og har ingen planer om å gå tilbake til det gamle :p

matvraket
09-06-08, 12:02
endelig viser vekta nedoverpil igjen!!! :heia: :heia:
0,6 kilo ned!! og i dag er jeg altså 78,4 :D
så nå er jeg (forhåpentligvis) inne i en nedoverperiode igjen etter flere uker med stillstand!

nita58
10-06-08, 08:53
Hei alle sammen!;)

Jeg veier meg mandager, så jeg tenkte å komme inn her skrive ned eventuelle gode eller dårlige resultater. Jeg måler meg også annen hver uke!

Ok, min første uke på Ketolyse er -1,8 kg, er fornøyd med resultat, men skulle ønske at det var mer....da alle andre raser ned i vekt første uken. Skal prøve å være flinkere med fett til alle måltider, ser at jeg trenger å bli bedre der!

Ha en super dag folkens!:p

søt uten sukker
10-06-08, 12:03
og jeg holder på som før.. opp og ned.. mellom 77 oh 76. Denne uke 76.6.. Samme råd til meg selv som forrige uke.. Ikke LUKT engang på alkoholen.. tåler det ikke.. lurer på om jeg kan ha slik sopp? sånn som de som ikke går ned i vekt?? Hvordan merker man det egentlig?

matvraket
11-06-08, 02:41
Nita: ikke alle andre raser ned i vekt her inne da :klem: jeg gjør ikke det.. noen ganger står det bare bom stille, og jeg tror jeg gikk ned 2 kilo eller noe på de to første ukene, og så ble jeg der gitt.. men så plutselig løsner det, og da er det morro :)

Søt uten sukker: candida albicans :) jeg har selvdiagnostisert meg selv med det.. etter at jeg leste atkinsboka.. så bare stemmte alt det han skreiv om problemet. slapp, dårlig hukommelse, tørr på øynene, og hoven mage.. når jeg spiser høykarbo, får jeg skikkelig ont i magen og gass som ikke lukter blomster :p og jeg har litt samme problem enda når jeg spiser ost og sopp.. hvis du bruker søke menyen og søker på candida albicans, og show posts, så finner du nok noen linker du kan lese i hvis du vil.. ellers er det bare å spørre :D

søt uten sukker
12-06-08, 20:01
Nita: ikke alle andre raser ned i vekt her inne da :klem: jeg gjør ikke det.. noen ganger står det bare bom stille, og jeg tror jeg gikk ned 2 kilo eller noe på de to første ukene, og så ble jeg der gitt.. men så plutselig løsner det, og da er det morro :)

Søt uten sukker: candida albicans :) jeg har selvdiagnostisert meg selv med det.. etter at jeg leste atkinsboka.. så bare stemmte alt det han skreiv om problemet. slapp, dårlig hukommelse, tørr på øynene, og hoven mage.. når jeg spiser høykarbo, får jeg skikkelig ont i magen og gass som ikke lukter blomster :p og jeg har litt samme problem enda når jeg spiser ost og sopp.. hvis du bruker søke menyen og søker på candida albicans, og show posts, så finner du nok noen linker du kan lese i hvis du vil.. ellers er det bare å spørre :D

Jada.. noe av det høres ganske kjent ut, hoven mage, mye luft som ikke lukter blomster nei.. Noe som forresten er helt borte etter jeg gikk over på lavkarbo..Tusen takk!

Samhaineve
12-06-08, 21:02
Hei alle sammen

Håper det ikke er for sent å melde seg på her sammen med dere. Fikk tips om denne siden på søndag og er i full gang. Jeg er i alle fall veldig motivert.
Har fått laget meg signatur å greier. Nå skal jeg bare vente til mandag og kaltre opp på vekten. Har en lang vei å gå.

søt uten sukker
12-06-08, 22:56
Velkommen skal du være!! Flott å være sammen og her inne er det utrolig mye kloke hoder, støtte og motivasjon. Så heng deg på !:p

Elanessë
16-06-08, 07:35
Jeg har gått ned 800 gram! Veldig fornøyd :D
Håper det går bra med alle dere andre også :klem:

Samhaineve
16-06-08, 08:27
Ja ja, 1 kg denne uka er ikke så ille. Ikke med tanke på at det ble litt for mye rødvin på lørdag og en liten bakrusburger på søndag.

smilefjes
16-06-08, 09:12
Hm... en kilo opp i dag...

Ikke så rart egentlig - var på ostelag på lørdag. Holdt meg unna kjeksen, men ser utsom det ble for mye karb med osten også, så da var det litt opp på søndag. Så spiste jeg en kjempehaug med ostelasagne i går da... Og magen har slått seg helt vrang, så på badet har jeg ikke vært heller.... Så - jeg tar det med stor ro - tenker nok det ikke er så ille lell. Ketoseprøven var begynt å bli rosa igjen sent i går kveld, så jeg ser om det ikke er i orden igjen om en dag eller to :smil:

Gratulerer til de med flotte resultater!

Søster
16-06-08, 09:23
4oo g ned :) Ned er ned! :D Gratulerer til dere som har gått ned, og bedre lykke til dere andre i uken som kommer :goodluck: :klem:

msplum
16-06-08, 09:56
Jeg står stille, eller det vil si, jeg har gått opp 200 gram siste uka. Det er festlig - først går man opp ett kilo og så står man stille :S

Gratulerer så mye til dere som har gått ned! *grønn av misunnelse*

Skytten
16-06-08, 11:49
Hei:) Jeg vil også kjempegjerne være med i mandagsveieklubben. Hjelper en jo å ha litt skjerpings i helgene:p Har vært på ketolysekuren i 1 uke allerede og gått ned 3,4 kg siden forrige mandag. Kjempespennende å se hvordan ukene fremover går, for regner jo med at det går saktere nå som vannet er "unnagjort";)

Max
16-06-08, 15:42
1,8 kg ned, totalt er jeg 23,7 kg lettere enn i oktober :D

Kjennes ut som det har løsnet!!! Og det er godt, nå kjører jeg strengt, og har trimmet hver eneste dag :D

noli
16-06-08, 16:43
Jeg vil også være med i mandagsveieklubben. Kommer sterkere tilbake neste mandag. :D

MMM
16-06-08, 22:29
Heisan! Her vil jeg gjerne være med! Har holdt på med lavkarbo siden ca 20.04. Til å begynne med var jeg mye innpå her og leste, men så tok så mye annet opp tida. Nå er jeg med igjen og hiver meg på her for litt selskap og motivasjon :).
Denne uka gikk jeg ned 1,4 kg og det er mer enn på lenge :D :D

Charmtassen
17-06-08, 11:53
Tror jeg bytter veiedag til tirsdag jeg :rolleyes:
Men altså ... 300 gram ned siden forrige mandag (og det er etter 2 dager på hotell forrige uke, med en liten utskeielse den ene kvelden).
Men i dag viser vekta mye, mye mindre allerede - så jeg er fornøyd med alle gram som går i minus. :stortsmil

annabanana
17-06-08, 22:03
Jeg er helt på kjøret igjen :(

starte på ketolyse igjen i dag, så vi får se neste mandag.

LilleT
17-06-08, 22:29
Ned 300 gram, men det er en feil et sted. Jeg burde ha gått tre kilo opp ... Regner med at jeg får det igjen ved neste veing.

Samhaineve
23-06-08, 08:10
Ned 200g denne uka. Det går jo i riktig retning, men guri så tregt ting skjer....

noli
23-06-08, 08:30
I løpet av uken har jeg gått ned 1,2 kg, og det selv med "karboutskeielser" både lørdag og søndag! :meditere:

Elanessë
23-06-08, 09:29
Ned 400 gram på meg og jeg er oooverlykkelig! http://forum.nybaktmamma.com/images/smilies/lykkelig.gif
Er redd hver uke for at forrige ukes tall skal vise seg og være feil, men får heldigvis ikke beskjed om det. Jeg ER jo flink! :D

Søster
23-06-08, 10:28
Ned 600 g. denne uken :D Har kommet meg over på et annet titall, og er veldig fornøyd med det. Håper det fortsetter nedover. Gratulerer til dere andre også!

Charmtassen
23-06-08, 10:51
Overlykkelig i dag! Minus 1,7 kilo siden forrige mandag! :stortsmil

smilefjes
23-06-08, 12:09
Jadda... Da har jeg vært hos legen og veid meg skikkelig i dag...

Nettoen er en kilo ned. Men bruttoen er fem kilo mindre vann og fire kilo MER FETT??????

Men so legen sa - det er noe som ikke stemmer. Dette hadde du ikke klart å legge på deg på så kort tid om du hadde prøvd engang.

Så... Jeg vet ikke helt jeg. Akkurat nå er jeg mest forvirra :eek::(

Men - jeg har holdt på å bli sprø mens jeg har gåt ut og inn av ketose nå, så jeg har uansett tatt dette som en læreperiode for å finne ut hva som funker for meg for å holde ketosen stabil.

Og lært at da tåler jeg _minimalt_ med karbohydrater, langt mindre enn det som er vanlig på eurodiett.

Så heretter er det superstreng ketogen kost på meg, kun ispedd de ed produktene med aller lavest karbo.

Så får jeg prøve å bli kvitt de andre på et vis :-)

Men jeg er glad for en kilo ned likevel jeg... Selvom vekta sier fy med store bokstaver...

Ved nærmere ettertanke...
Hvis jeg skulle lagt på meg fire kilo fett på tre uker, så måtte jeg spist minst firetusen femhundre kal per dag - hver dag. Jeg har ikke spist over femtenhundre en eneste dag... Kanskje legen har rett i at det var noe feil der et sted.

Trøster meg med det jeg - og holder meg på under 15 karb så ketosen ikke stikker av igjen inntil jeg ser at vekta begynner å lee på seg...

Skytten
23-06-08, 12:33
ok, første uka gikk jeg ned mye, så jeg ble jo helt i ekstase:D. Nå regner jeg med at det går litt tregere. MEN, jeg er kjempefornøyd med nedgang 1,2 kg denne uka:stortsmil

anneca
23-06-08, 13:27
Minus 1 kg siden forrige uke. Totalt MINUS 21 kg siden november.

annabanana
23-06-08, 13:38
23.3.08 - 101 kg
31.3.08 - 97,3 kg
7.4.08 - 96.1 kg
14.4.08 - 95.4 kg
17.04.08 - 94.5 kg
20.5.08 - 93.3 kg
26.05.08 - 92.4 kg
02.06.08 - 90.6 kg
23.06.08 - 92,5 kg PLUSS 1.9 kg.....

Sååå, som jeg sa neste mandag også. jeg begynner på igjen i dag. kasta bort enda en mnd jeg :) matvrak

Max
23-06-08, 14:00
Minus 1,3 forrige uke, nå minus 25 kg totalt :)

Charmtassen
23-06-08, 14:21
Anneca og Max - :heia: :heia: :heia:

søt uten sukker
24-06-08, 22:05
Forrige uke: 73.8
Nå etter en uke på rhodos: 76.6:eek:
Men satser på bedre resultat neste uke ja.. Som dere sikkert skjønner har jeg kost meg masse.:o

matvraket
30-06-08, 06:45
lykke til dere som skal veie dere i dag!! jeg skal kanskje bare smugtitte litt på vekta, står parat til å hoppe av hvis den stabiliserer seg på et feil tall :lol: men først skal jeg hjem og sove littegranne.. men altså lykke til dere andre som er inne i en god steam :heia: :heia: :heia: :heia: :heia:

MMM
30-06-08, 07:24
Her er det heldigvis nedgang igjen, etter oppgang forrige uke :). Men jeg er litt utålmodig - synes liksom jeg er så flink hele tiden og er også i ketose hele tiden. Men - ned er ned :D. Lurer litt på det Lollipopbrødet, det har jeg spist siste tre uker litt til og fra, kanskje det holder igjen vekta...

MMM
30-06-08, 07:40
Jeg gjør nok noe feil med tickeren min, for når jeg ser tilbake på det jeg har skrevet før, ser jeg at den nå er forandret på gamle innlegg også...?
Glemte å få med at nedgangen er på 1,2 kg fra forrige uke, men på 400 gr fra uka før det igjen. Forrige uke var det oppgang på m.a.o

Nå må jeg springe - begynner på jobb om 24 minutter :D
Ha en super dag alle sammen!:cool::);)

noli
30-06-08, 08:04
Opp igjen pga mensen og en skikkelig dritthelg. :(

Samhaineve
30-06-08, 08:04
Ned 600g siden sist mandag. Er bare sånn passelig fornøyd, men jeg har meg selv å takke.
Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

Charmtassen
30-06-08, 09:14
Jeg gjør nok noe feil med tickeren min, for når jeg ser tilbake på det jeg har skrevet før, ser jeg at den nå er forandret på gamle innlegg også...?Neida, du gjør ikke noe feil. Tickeren følger med signaturen din, og når du endrer så endrer den seg i alle innlegg du har hatt. Helt riktig observert!

Jeg melder ikke inn noe resultat i dag. Jeg har ketolyseferie i 1 uke, og starter opp igjen mandag 7. juli. Går akkurat nå på "jordbær-dietten", men vil ikke anbefale den for de som fortsatt vil ned i vekt ... :rolleyes: Men det er veldig godt, og jeg koser meg masse! :D Ses igjen senere! :klem:

Elanessë
30-06-08, 09:25
Stillstans denne gangen, og er egentlig fornøyd med det...

quebec
30-06-08, 09:47
jeg også vil være med på denne.
har egentlig veiedag på tirsdager, men bytter om :)

Vekt idag: 73.2 :)

feriekiloene slipper taket :)

Skytten
30-06-08, 13:30
hmmmm, det var 0,2 kg OPP det :(..jajaja...mange mandager igjen:)

MMM
01-07-08, 00:25
Neida, du gjør ikke noe feil. Tickeren følger med signaturen din, og når du endrer så endrer den seg i alle innlegg du har hatt. Helt riktig observert!

Jeg melder ikke inn noe resultat i dag. Jeg har ketolyseferie i 1 uke, og starter opp igjen mandag 7. juli. Går akkurat nå på "jordbær-dietten", men vil ikke anbefale den for de som fortsatt vil ned i vekt ... :rolleyes: Men det er veldig godt, og jeg koser meg masse! :D Ses igjen senere! :klem:

Så bra da - da er alt i orden!
Jordbær, ja, de er jo helt fantastiske om dagen! Har vært oppe i sikkert 20 bær noen dager for det er vanskelig å stoppe. Hjelper når jeg tar fløte og Splenda på - da deler jeg opp bærene ganske smått så blir det liksom mer av det :)
Men du da, er det noe som heter jordbærdietten eller er det bare det at du tar av nå som det er sesong? Er ikke helt med i jungelen av dietter, som du skjønner :o

noli
01-07-08, 01:07
Jeg hopper over "meldeplikten" denne uken.

Charmtassen
01-07-08, 09:54
Men du da, er det noe som heter jordbærdietten eller er det bare det at du tar av nå som det er sesong? Er ikke helt med i jungelen av dietter, som du skjønner :oNeida, "jordbærdietten" er bare noe jeg har satt opp fordi jeg har spist så mye jordbær om dagen. :D Siden jeg har "ferie" fra ketolysekuren denne uka, så synes jeg ikke det skulle stå "ketolysekuren" i det feltet akkurat nå. ;)

matvraket
02-07-08, 19:19
må vel innom å rapportere min stillstand denne uken og :rolleyes:

jaja, bedre lykke neste uke ;)

bolleboll
02-07-08, 23:21
Her vil jeg også være med. Veide meg i dag, men egentlig er det mandager jeg veier meg. Sneik veide meg for jeg hadde gått opp en kg pga utskeielser på lørdag. Ble så glad når jeg hadde gått ned kg igjen. Stikker innom på mandag.:D

Turi
05-07-08, 21:35
Slenger meg på her, veide meg mandag, og jeg veide mye mer enn jeg trodde. :sukk:

Noen som er behjelpelig til å lage en "sticker" om det er det det heter, for å tikke nedover på vekta. hilsen noe dataudyktig.

Elanessë
06-07-08, 18:45
Noen som er behjelpelig til å lage en "sticker" om det er det det heter, for å tikke nedover på vekta. hilsen noe dataudyktig.Om du trykker på min ticker f.eks så blir du videresendt til siden som lager de :ja:

bolleboll
07-07-08, 07:21
-1,3 denne uken:)

quebec
07-07-08, 07:38
idag viste vekta 71,7 :)

er veldig fornøyd, men mer fornøyd av at jeg har vært i ketose siden jeg tok et oppgjør med meg selv :)

Elanessë
07-07-08, 08:29
Alkohol og baconsnacks i helgen + mensen nå gjør at jeg avventer veiingen til neste mandag

Nivanna
07-07-08, 08:38
Slenger meg på den her jeg..

Dette blir mitt andre forsøk på ketolyse, den første gangen var jeg nok kanskje ikke så motivert som jeg burde være, og det ble sprekk etter ett par uker, der jeg liksom skulle være med Lindberg, men så sprakk jo alt det etterhvert..

Vet med meg selv at jeg må ha ståldisiplin, og ikke noe "litt av det skader jo ikke", osv osv. Strikt kur, da funker det kjempebra!

Nå er jeg ferdig med mine 4 første uker, og har gått 7,2 kg. Det er jeg fornøyd med, men er jo en lang vei igjen å gå! :)

Det ble 1,2 kg siden forrige mandag ved veiing i dag! :)

msplum
07-07-08, 10:42
God formiddag

Etter 6 lange uker med bare vas og tøys, så har jeg endelig gått ned noen gram. Bare 300 gram, men guud så fornøyd jeg er :D

Håper inderlig at det skal løsne nå.

Gratulerer så mye til dere andre med fin nedgang!

pazuza
07-07-08, 11:27
kan jeg oxo slenge meg med her, :p sliter litt her.:( går veldig opp å ned i vekt fra 70 til 68,8 å opp til 69 kg igjen

matvraket
07-07-08, 11:42
jaaaaaa!!! etter flere uker med stillstand har jeg endelig gått ned 400gram!! :heia:kjempefornøyd er jeg!!!! veier nå 77,6kg!!!

pazuza
07-07-08, 12:04
grattis:D godt jobbet.

bærrgen
07-07-08, 12:25
Etter mange ukers slurv i matveien, tok jeg meg selv i nakken forrige mandag. Har være i ketose hele uken og spist så fornuftig og bra atte. Så når vekten bare viser 400 gram ned ble jeg litt sur!

magdalena
07-07-08, 12:55
Slenger meg på her,jeg også!Begynte på ketolyse tirsdag,og idag var vekten som i går. 84.4kg ned totalt 2.1 kg siden tirsdag.Er godt fornøyd!

Turi
07-07-08, 15:15
Veier :81,7, altså ingen vektnedgang. :sukk:

Maskotten
07-07-08, 19:24
Jippi.. så gøy med mandagsveieklubben :O)
Jeg veide meg idag...
startvekt 101 (3 uker siden)
nå: 97,6 =3,4 kg lettere (idag)
Stolt :D

Gulleline
07-07-08, 20:07
Jeg slenger meg selvsagt med her, jenter!!!
Hadde min første tur på vekta idag - siden slutten av mars. Huff, det var skikklig trist å se, gitt. Så heretter er det full skjerpings, altså.
Så jeg er klar for neste mandag, ja! Det blir spennende å se!

MMM
08-07-08, 00:34
Hei igjen! klokka rakke såvidt å runde midnatt, men for meg er det enda mandag!

Ser at det har vært mange flinke folk denne uka, men også at det er endel med ujevne resultater. Jeg hører definitivt med i sistnevnte kategori... hrmpf :mad::(!! Jeg synes liksom jeg har vært så flink hele tiden, men det monner liksom ikke. Sist uke klarte jeg å skrive at jeg skulle kutte ut Lollipopbrødet og heller vende tilbake til kokte egg og brie... sånn ble det ikke, nei. Havna på noen turer her og der hos venner, på camping m.m hvor det var praktisk å ha med brødet for å ha på pålegg. I tillegg ble det noe lavkarbo øl flere dager(maks tre den ene dagen, ikke så galt, da :o?) + to tre glass hvitvin og et par øl den andre dagen osv. Men - ikke noe særlig for mye karbo i mat, den var jeg flink med. Uansett - jeg gikk 0.7 kg opp siste uka :eek::eek:. Ok - så forventet jeg ikke å gå ned, men jeg kan ikke fatte at dette skulle være nok til å legge på seg av!! Nå sliter jeg med motivasjonen i grunn, synes liksom ikke at noe monner skikkelig, det blir bare opp, ned, opp. I morges var jeg ikke i ketose engang, og det skjønte jeg på forhånd, for jeg har vært skikkelig fsulten og fysen noen dager! Men her kommer dagens lyspunkt - da jeg veide meg kl 23.30, så var jeg igjen i ketose :D. Så står det igjen å se om jeg forbrenner fett for det da...

Følte meg forresten dårlig noen dager forrige uke også, var veldig kvalm i perioder, og onsdag trodde jeg jeg skulle kollapse på jobben. Etter å ha roet det ned en lang stund, drakk jeg to glass juice og spiste en krokanrull etter råd fra lavkarbovenninne, og etter 15-20 min. var jeg rimelig i farta igjen... Hva var det!? Lavt blodsukker? Skal starte en tråd på dette om jeg ikke finner noe som passer...

Sånn - da var jeg ferdig med sutringa for i dag :o

smilefjes
08-07-08, 11:38
Hjemkomst fra toukers ferie i går kveld - første veiing i dag tidlig... Minus to kilo :lol:

Har lett rivieraen rundt etter ren mat og omeletter med stor suksess og laget mye mat i leiligheten. Det gikk kjempefint. Men på kjøreturen ned og opp igjen var det en utfordring av de store å leve lavkarbo - det finnes ikke noen verdens ting å spise noe sted på veien...

Men - jeg var bevæpnet med eurodiettmåltider i tilfelle det skulle bli vanskelig, så det gikk da på et vis likevel. Til og med i Eurodisney - og der sukrer de _alt_.

Vekttapet kunne kankjse vært større, men jeg er kjempefornøyd uansett jeg. For omsider sitter ketosen slik den skal. Jeg må bare holde meg under femten g karb i døgnet viser det seg. Så jeg spiser kun grønnsaker og noe rømme / fløte med karb - ehm... Og rødvin...

Hadde det ikke vært for lange deilige kvelder med kjempeutsikt og rødvin hver dag, så hadde jeg kanskje tatt en kilo til, men det spiller ingen rolle. To kilo med ferieinnstillingen på maks og kos, kos kos er toppers, og jeg har det superdupert!

msplum
08-07-08, 12:38
Hjemkomst fra toukers ferie i går kveld - første veiing i dag tidlig... Minus to kilo :lol:

Har lett rivieraen rundt etter ren mat og omeletter med stor suksess og laget mye mat i leiligheten. Det gikk kjempefint. Men på kjøreturen ned og opp igjen var det en utfordring av de store å leve lavkarbo - det finnes ikke noen verdens ting å spise noe sted på veien...

Men - jeg var bevæpnet med eurodiettmåltider i tilfelle det skulle bli vanskelig, så det gikk da på et vis likevel. Til og med i Eurodisney - og der sukrer de _alt_.

Vekttapet kunne kankjse vært større, men jeg er kjempefornøyd uansett jeg. For omsider sitter ketosen slik den skal. Jeg må bare holde meg under femten g karb i døgnet viser det seg. Så jeg spiser kun grønnsaker og noe rømme / fløte med karb - ehm... Og rødvin...

Hadde det ikke vært for lange deilige kvelder med kjempeutsikt og rødvin hver dag, så hadde jeg kanskje tatt en kilo til, men det spiller ingen rolle. To kilo med ferieinnstillingen på maks og kos, kos kos er toppers, og jeg har det superdupert!

WOW! Det er jo knallbra! Så flink du har vært! :_punk:

Jeg må bare få si at jeg tror virkelig at det har løsna for meg nå. Hadde en liten snikveiing i dag og da viste vekta 1,3 kilo mindre enn i går - og så lavt har den aldri vært. Jeg noterer den ikke som offisiell men håper at det er et tegn på at jeg nå er over platået mitt.