1. Noen som har oppskrift på dette?
2. Smaker det greit?
3. Hvor får jeg kjøpt Johanneskjernemel?
4. Hvor mange karber pr vaffel?
Har så lyst på vafler med meierismør og Natreen på :D
Johannsbrødkjernemel, mente jeg, ønsker vaffeloppskrift med dette, eller noe annet jeg lett får kjøpt med få karber.
Du får kjøpt det på helsekost. Jeg har dessverre ikke prøvd å lage vafler med det før. Men det er sikkert verdt et forsøkt! :ja:
Prøv denne:
3 dl rømme - evt delvis kremfløte
4 egg
2 ts bakepulver
5 ts johannesbrødkjernemel
100 gr. smeltet smør
1 ts kardemomme
1 ss søtstoff fx natreen
Er mindre enn 1 karb per vaffelplate.
Oooh, tusen takk for oppskriften, denne skal prøves!!
:D
Du kan slite med å få fatt i johannesbrødkjernemel, det er visst problemer med å få det fra leverandøren. Jeg har kjøpt opp alt de hadde på alle de 7 helsekostbutikkene i kommunene her. :DMen du kan jo kjøpe Nestargel på apoteket har forstått at det funker på samme måten, har ikke prøvd det selv ennå da jeg har flere glass med JBK:p
Du kan slite med å få fatt i johannesbrødkjernemel, det er visst problemer med å få det fra leverandøren. Jeg har kjøpt opp alt de hadde på alle de 7 helsekostbutikkene i kommunene her. :DMen du kan jo kjøpe Nestargel på apoteket har forstått at det funker på samme måten, har ikke prøvd det selv ennå da jeg har flere glass med JBK:p
Stemmer :)
http://www.babyverden.no/templates/QApage____2208.aspx
Sitat:
Nestargel er fremstilt av johannesbrødkjernemel, som er et naturlig vegetabilsk fortykningsmiddel. Det har er lavt energi-innhold og inneholder ingen absorberbare kullhydrater.
Kan disse brukes som pannekakerøre? Har ikke vaffeljern se
ninniaasen
23-03-08, 17:43
Jeg bakte nettopp vafler fra bakemixen til ketolyse, de ble veldig tørre desverre, noen som har noen andre erfaringer ?