View Full Version : Lavkarbokosthold i forbindelse med graviditet


fiskum
13-09-04, 10:44
Stemmer det, som jeg har hørt fra noen, at lavkarbokosthold i forbindelse med graviditet bør begrenses? Finnes det noen undersøkelser på dette? Synes selv det høres noe søkt ut...

/F

Får jeg GMail nå?

Kristian
13-09-04, 11:23
Gravide skal ikke slanke seg stod det i min Atkinsbok. Atkins ville nok ikke ha skylden for alle de spontanaborter som skjer mye oftere enn det vi hører om. Personlig så vil ikke jeg anbefale å være i sterk ketose under graviditet, rett og slett fordi det er ingen som vet med sikkerhet om det er bra for fosteret. Men ett sunt kosthold med mye fisk, kjøtt og grønnsaker vil jeg absolutt anbefale for å unngå svangerskapsforgiftning.

HP
13-09-04, 11:26
Stemmer det, som jeg har hørt fra noen, at lavkarbokosthold i forbindelse med graviditet bør begrenses? Finnes det noen undersøkelser på dette? Synes selv det høres noe søkt ut...

/F

Får jeg GMail nå?
Du har ikke presentert deg... ;)

Nille
15-09-04, 19:36
Atkins anbefaler lavkarbokosthold for gravide han. Han anbefaler vedlikeholds nivå på karbene, rundt 60-150. IKKE ketose, men det er fordi man ikke vet hvordan det virker på fosteret. Kjenner mange som har blitt gravide, gått gravide og fått barn mens de har gått på lavkarbokost ala Atkins, - uten problem ! Uansett er det bra for gravide å ligge unna mel, sukker, stivelse og mat som gjør blodsukkeret ustabilt.