View Full Version : Hvor bestille Atkins-produkter billigst på nett?
Jeg skulle gjerne fått bestilt både advantage bars og andre atkinsprodukter, men de er jo så himla dyre her i norge så jeg vurderer å bestille de fra utlandet. Men hvilke nettsider er trygge å bestille fra, har trivelige priser, og relativt kort leveringstid?
http://www.buyatkins.com/index.asp?.
gogle Atkins.com så finner du sikkert mer. Jeg har ikke skjekket det ut selv så veit ikke hvem som sender ut av landet og ikke.
Si gjerne fra hvordan det går :ja:
dette lurer jeg også på..
hva med andre lavkarbo ting og tang...??
Jeg vil ha bakemix... Finnes det lenger?
Betzy Boop
13-04-08, 19:55
Hei!
Vet ikke hvor Atkins produktene er billigst,men du får i alle fall tak i mange herlige og spennende produketer på www.lavkarbopikene.no (http://www.lavkarbopikene.no)
I tillegg til en masse andre produkter.. Løp og kjøp;).
Har selv kjøpt masse derfra som jeg gleder meg til å prøve. Bl.a brownie mix,muffins,cheddar chips og mange deilige sjokolader. Nam nam..:p
Lavkarbopikene var jo ikke så veldig billig i grunnen. 3 kroner dyrere pr bar enn det de vil ha på rimi. I tillegg kommer betaling for frakt... Men takk for tipset Betzy Boop. :klem:
Er det virkelig ingen som bestiller lavkarboprodukter på nett, fra utlandet for eksempel?
Jeg shopper barer her: http://www26.netrition.com/cgi/prices.cgi?manu_id=89
Pass på å handle for under 200 kroner, så går det fort fort fort.
Og det lønner seg veldig.. + at du jo slipper å betale momsen eller tollen eller hva det er..
det koster fra: 26 til 44 kroner for pakke på 5 barer
frakta varierer vel litt, men ligger rundt 160-170 kroner når du handler for under 200 kroner..
så hvis du da handler f.eks 3 pakker til 44 kroner og 2 til 26
Så betaler du, med frakten, litt over 14 kroner pr bar!!
Kan ikke bedre bli!
Santa Sofia
15-04-08, 22:22
Og det lønner seg veldig.. + at du jo slipper å betale momsen eller tollen eller hva det er..
frakta varierer vel litt, men ligger rundt 160-170 kroner når du handler for under 200 kroner..
Kan ikke bedre bli!
NEI! Takket være deg er jeg nå 68 dollar fattigere, men jeg venter i spenning på pakken min fra junaiten :stortsmil
ah. takk for netrition-tips. De barene høres jo så sinnsykt gode ut også!! Jeg kjøpte for 40 dollar. Brukte en omregner først som sa at det ble 196 kroner. Prøvde en annen omregner etterpå som sa at det ble 200,5 kroner. Jeg håper og regner med at dette går under momsgrensen altså. Med porto så ble det 350 kroner, for 35 barer!! blir 10 kroner baren det! Hurra! Jeg gleder meg!!
uansett om du må betale 50 kroner til i moms, så blir det jo billig for 35 barer:)
Santa Sofia
15-04-08, 23:44
uansett om du må betale 50 kroner til i moms, så blir det jo billig for 35 barer:)
Jeg feiga ut på 36 dollar, for jeg orker ikke vente på flere fortollinger nå. Har ventet 10 dager på noe snadder fra Sverige :(
Jeg feiga ut på 36 dollar, for jeg orker ikke vente på flere fortollinger nå. Har ventet 10 dager på noe snadder fra Sverige :(
36 dollar skal gå mer enn bra.
40 er jeg litt usikker på. får opp at det er 200,50 kroner..
Og man må regne med at de er firkanta til beinet:p
Men kan håååpe på at det går bra!!
Santa Sofia
15-04-08, 23:52
36 dollar skal gå mer enn bra.
40 er jeg litt usikker på. får opp at det er 200,50 kroner..
Og man må regne med at de er firkanta til beinet:p
Men kan håååpe på at det går bra!!
Hmm...tror man skal ha flaks da! Jeg har handlet en del på ebay, så jeg har fått min andel av tollklareringer. Det er stor jubel hver gang noe sniker seg utenom :uskyldig:
Gleder meg mest til "caramel cookie dough" - det høres så siinnssyyyykt godt ut :)
Gleder meg mest til "caramel cookie dough" - det høres så siinnssyyyykt godt ut :)
:sikle: jeg må seriøst sjekke ut den siden :D
lønna kom på fredag, og den er allerede borte :eek:
så må nok vente til 12 mai igjen gitt :rolleyes:
det er lenge til det :D
Jeg fikk barene mine i dag!! Måtte betale 100 kroner i tollavgift og 50 kroner i moms da.. Tette meg som bestilte for typ 210 kroner eller no:p
Lesson learned
Santa Sofia
16-04-08, 23:12
:sikle: jeg må seriøst sjekke ut den siden :D
lønna kom på fredag, og den er allerede borte :eek:
så må nok vente til 12 mai igjen gitt :rolleyes:
det er lenge til det :D
Jeg har bestilt! Kanskje du må bruke dine lekre molter som valuta? Litt moltebær mot en Atkinsbar? :D
Jeg fikk barene mine i dag!! Måtte betale 100 kroner i tollavgift og 50 kroner i moms da.. Tette meg som bestilte for typ 210 kroner eller no:p
Lesson learned
Er det noe med hvor mye du handler og hvor stort beløpet blir når det gjelder tollavgift og moms? Jeg mener, om du bestiller for 500 kroner eller 1000 kroner - er det stor forskjell i tollavgiften og momsen eller er det det samme så lenge det er over 200 kroner?
Åh, crap.. MÅTTE dere vise meg denne siden? :D
Driver og snuser på siden jeg også :sikle:
Kan ikke bedre bli!
Takk for at du la ut tipset her! La inn en bestilling nå, på OatMeal&Raisin frokostbarer og Cookiedough barer! Uhummmmmmmm, gleder meg til pakken kommer. Ingen sak og bestille derfra! I tillegg var det lett og finne ut frakten med frakt-kalkulatoren! 3 pakker med Oatmeal og to pakker med Cookiedough kom på 252 kroner MED frakten. 141 kroner FØR frakten. Synes ikke det er så gærent jeg:)
Så igjen, takk for tipset!
Ps. hvor lang tid pleier det og ta før du får pakken din vanligvis?? Det stod mellom 1-2 uker på lev.tiden men, hva pleier det og ta for deg?
:):D
Jaja... da handlet jeg for rett under 200 kroner og det kom på 358. Tror de er billig. Ble vel 15 barer av ymse slag, 2 pakker med lavkarbo lefser, pita brød, en kjeks bakemix..:sikle: GLEDER MEG!!
I love nellie.. :suss:
Takk for at du la ut tipset her! La inn en bestilling nå, på OatMeal&Raisin frokostbarer og Cookiedough barer! Uhummmmmmmm, gleder meg til pakken kommer. Ingen sak og bestille derfra! I tillegg var det lett og finne ut frakten med frakt-kalkulatoren! 3 pakker med Oatmeal og to pakker med Cookiedough kom på 252 kroner MED frakten. 141 kroner FØR frakten. Synes ikke det er så gærent jeg:)
Så igjen, takk for tipset!
Ps. hvor lang tid pleier det og ta før du får pakken din vanligvis?? Det stod mellom 1-2 uker på lev.tiden men, hva pleier det og ta for deg?
:):D
Mine pakker er blitt stoppet i tollen, for jeg har handlet for over 200 kroner. Nå tok det akkurat 14 dager.
men venninnen min som handlet for under 200 fikk sine etter ca ei uke.
Blir jo MYE billigere enn her til lands! Sparer jo over 10 kroner på barene... og mellom 10 og 20 kroner på lefser og kebabbrød... :) :) :)
Var visst ikke bare jeg som lurte på dette nei... he he.
Tusen takk for link, Nellie! :Suss:
Må vente litt med å bestille jeg for vi reiser straks på ferie, men når jeg kommer hjem igjen så skal visakortet frem.
Men dere som har bestilt for over 200 kroner. Hvor mye bestilte dere for, og hvor mye ekstra måtte dere betale?
Men dere som har bestilt for over 200 kroner. Hvor mye bestilte dere for, og hvor mye ekstra måtte dere betale?
jeg bestilte for typ 210 kroner og måtte betale 100 kroner i tollavgift og 50 kroner i moms.
og regner med at de prisene bare stiger, jo mer man betaler over 200.
Men du får MYE for 200 kroner.. (jeg fikk jo 35 barer for det)
Takk igjen, Nellie :klem:
Oh, nå så jeg forresten den fantastisk lave prisen på mama lupes tortillas der også. Under 25 kroner pr pakke... La linken til på "favoritter" jeg. :stortsmil
Ser de har masse flott så jeg håper noen kan fortelle meg som enda er lavkarbo-novise hvilke lavkarboprodukter de anbefaler meg å bestille fra denne siden... I tillegg til atkinsbarene da:sikle:
:blomster:
Takk igjen, Nellie :klem:
Oh, nå så jeg forresten den fantastisk lave prisen på mama lupes tortillas der også. Under 25 kroner pr pakke... La linken til på "favoritter" jeg. :stortsmil
Ser de har masse flott så jeg håper noen kan fortelle meg som enda er lavkarbo-novise hvilke lavkarboprodukter de anbefaler meg å bestille fra denne siden... I tillegg til atkinsbarene da:sikle:
:blomster:
faktisk under 17 kroner pr pakke! + frakt da
Men er det 200 kroner INKLUDERT frakt?..
eller er det 200 du kan handle for, så kommer frakten i tillegg?
Men er det 200 kroner INKLUDERT frakt?..
eller er det 200 du kan handle for, så kommer frakten i tillegg?
du må handle for under 200 kroner.. frakten kommer utenom.
faktisk under 17 kroner pr pakke! + frakt da
Dette blir bare bedre og bedre. :D
Men hvor finner du valuttakalkulator som stemmer med tollvesenet sine satser?
Blir nok veldig dyrt hvis man bare skal handle Mama lupes. mtp at frakta er ganske så dyr. Menne hvis du slenger inn noen barer og sånn, så sparer du nok mye. Tollvesenet bruker vel ikke så annerledes kurser enn banken.. Pleier å regne med 5.2 jeg. I følge banken ligger det rundt 5.05-5.15
Mine pakker er blitt stoppet i tollen, for jeg har handlet for over 200 kroner. Nå tok det akkurat 14 dager.
men venninnen min som handlet for under 200 fikk sine etter ca ei uke.
Takker og bukker! Ikke så værst tidsmessig det da :)
http://www.dagbladet.no/dinside/kalkulatorer/valuta/?h=YjowOw%3D%3D&v=58%2C57&f=EUR&t=NOK
Jeg gleder meg til pakken kommer! I dag er det 10 dager siden jeg bestilte. Jeg reiser bort på onsdag, så jeg håååååper pakken kommer før det! :-)
Jeg gleder meg til pakken kommer! I dag er det 10 dager siden jeg bestilte. Jeg reiser bort på onsdag, så jeg håååååper pakken kommer før det! :-)
du bestilte sånn at du må betale moms? da tar det lengre tid.. Men de burde komme snart:)
Var visst ikke bare jeg som lurte på dette nei... he he.
Tusen takk for link, Nellie! :Suss:
Må vente litt med å bestille jeg for vi reiser straks på ferie, men når jeg kommer hjem igjen så skal visakortet frem.
Veit ikke hva tollen er nå... men typen bestilte seg t-skjorter..han glemte 200 kroners regelen.. Så måtte han betale 198 kroner hvorav de tok 98 for å åpne pakka siden det ikke stod noe utpå og 100 var 25% moms=toll.....
Så det er lønnsomt å bestille under 200 og heller bestille i flere vendinger..
Fikk vite hva tollen var mens jeg skreiv...hehe..:D
Jeg henta pakka mi i går. HURRA! Betalte ikke moms og toll. Bestilte for 40,50 dollar. Med porto ble det 350 kroner, for 35 barer! Jeg har ikke smakt på så mange av dem ennå, men har ihvertfall smakt på endulge-baren med kokos. Sååå god. Smaker som bounty med mørk sjokolade! Nå har jeg barer for måneder fremover. Har med meg en med peanøttcrisp som jeg skal spise før trening i dag. Gleder meg allerede!!
Jeg henta min pakke på fredag, knallfornøyd! La inn ny bestilling med en gang, like godt.
annabanana
08-05-08, 00:34
heia :)
nå bestillte jeg for 189 kr.. men jeg lurte på.. hvis jeg krysser av på at det er en gave, da legger de ikke ved hva produktene koster. blir det tollfritt da?? skulle jo tro det.. jeg er uansett fornøyd med å ha fått barene til 11 kr stk :) wee
Hvis det sendes som gave, skal det bli tollfritt hvis det er under 1000 kr. Bestiller du for under 200 kr blir det tollfritt uansett.
Men jeg stusser litt på den gave-greia ... Leste dette i "nettavisen" :
De fleste varer kan sendes som gave så lenge de ikke trenger spesielle tillatelser. Matvarer, alkohol og tobakkvarer er blant varene som trenger slike tillatelser.
Det er jo matvarer dette, vil det si at det ikke kan sendes som gave likevel da, at man ikke slipper tollen uansett (med mindre det da er under 200 kr) :confused:
En annen ting: Jeg prøvde meg på en bestilling på netrition, og når jeg gikk til "betaling", kom dette:
Your order contains products which are sensitive to heat.
We recommend adding Thermal Packaging to your order at a cost of $2.95. Thermal Packaging consists of an insulated box and ice bricks.
Netrition.com will not be responsible for any heat-damaged product if you do not accept the Thermal Packaging service.
De anbefalte også en leveringsmetode som tar 2-3 dager for å minske sjansen for skade på produkter pga varme.
Dere som har bestilt barer/sjokolade/annet som er varmefølsomt; har dere valgt "Thermal Packaging" for ekstra beskyttelse? Og har noen opplevd skader/smelting på noen av disse varene når dere har fått dem?
Jeg bestilte uten "thermal packaging". Barene mine er ferske og fine og mindre varmeskadet enn de man kjøper på Deli de Luca!
Bestilte også uten Thermal. Er sjokoladene myke legger jeg dem i kjøleskapet før jeg åpner pakken. Litt rar fasong smaker like godt.
Pffft, første gangen jeg bestilte fikk jeg IKKE opp den beskjeden.
Nå bestilte jeg jo litt andre ting, så jeg sjekka hvilke varer det gjaldt nå,
og det gjaldt da de samme tingene jeg hadde bestilt før.
Det går heeeelt fint, så nei takk.
Santa Sofia
08-05-08, 23:32
Jeg har også bestilt uten slik spesialinnpakning og det har gått helt fint i forhold til smelting. Noe annet er at min amerikanske vaniljeessensflaskehadde gått lekk under transporten over dammen, så det luktet vanilje av alle pakningene ;)
Da har endelig jeg også fått bestilt.
Har bestilt 20 barer, en pakke med tortillas, og så en pakke med pitabrød. Tenkte jeg like godt kunne teste disse pitabrødene og se hvordan de var.
Gleder meg til å få pakke!
Jaja....
Ett eller annet i pakken min inneholder riboflavin og niacin - produkter som klasifiseres som legemidler. Synd for meg, for da får jeg ikke denne pakken, men den returneres til avsender. Ikke får jeg penger i retur heller, for dette er mat som har vært ute på reise, og det er jeg som har gjort en feil ved å bestille forbudte produkter så synd for meg. Sure nesten 400 kroner :(
Bestillingen min var forresten:
1 171-0011 7-inch Low-Carb Tortillas, 10 tortillas $3.19 $3.19
1 281-0001 Low Carb Marshmallows, 75g $1.69 $1.69
1 443-0001 Low Carb Pita Bread, 6 pack $3.09 $3.09
1 89-0082 Morning Start Breakfast Bars, Chocolate Chip Crisp, 5 bars $5.69 $5.69
1 89-0968 Advantage Bars, Caramel Chocolate Peanut Nougat, 5 bars $6.69 $6.69
1 89-0970 Advantage Bars, Caramel Double Chocolate Crunch, 5 bars $6.69 $6.69
1 89-0971 Advantage Bars, Caramel Fudge Brownie, 5 bars $6.69 $6.69
da er det bare å gå på jakt etter det/de forbudte produktene, og så legge inn ny bestilling når lønna kommer om 2-3 uker...
Edit:
Da har jeg funnet ut at ALLE Atkinsbarene inneholder både niacin og riboflavin. Det betyr i praksis at alle som bestiller atkinsbarer fra denne nettsiden kan oppleve det jeg opplevde nå. Surt, men sant. Vi kan visstnok bestille fra EU, men jeg finner ingen nettsider innen EU som har disse produktene like billig dessverre. Jaja, da blir det ingen bestilling siden...
Jaja....
Ett eller annet i pakken min inneholder riboflavin og niacin - produkter som klasifiseres som legemidler. Synd for meg, for da får jeg ikke denne pakken, men den returneres til avsender. Ikke får jeg penger i retur heller, for dette er mat som har vært ute på reise, og det er jeg som har gjort en feil ved å bestille forbudte produkter så synd for meg... :(
da er det bare å gå på jakt etter det/de forbudte produktene, og så legge inn ny bestilling når lønna kommer om 2-3 uker...
:eek::eek::eek: nææææææ! fyttikatta da hadde jeg blitt sur og lei:mad:
ingen anelse om disse ingrediensene heller jeg... Fa.. så surt!
Hadde vel ikke gjort så mye om de visste dette var ulovlige ting der dem sendte det :rolleyes:
:eek::eek::eek: nææææææ! fyttikatta da hadde jeg blitt sur og lei:mad:
ingen anelse om disse ingrediensene heller jeg... Fa.. så surt!
Hadde vel ikke gjort så mye om de visste dette var ulovlige ting der dem sendte det :rolleyes:
Det er jo ganske vanlig med både niacin og riboflavin, så det er jo i og for seg ikke noe galt i det. Problemet er at vi bestiller fra USA. Hadde dette blitt bestilt fra EU så hadde man uten problemer kunnet bestilt opptil 3 mnd forbruk og ingen hadde sagt noe på det.
Esj, nå kjenner jeg at jeg blir litt gretten. Hadde gledet meg til barer, tortillas, og pitabrød. Nå blir det null og niks...
Jeg bestilte akkurat det samme som deg og fikk alt i posten uten spørsmål!
Edit:
Da har jeg funnet ut at ALLE Atkinsbarene inneholder både niacin og riboflavin. Det betyr i praksis at alle som bestiller atkinsbarer fra denne nettsiden kan oppleve det jeg opplevde nå.
Så frustrerende! Jeg fikk pakke i dag med atkins-bars. Ren flaks at ikke min pakke ble stoppet også da.
Ser at også pastaen inneholder riboflavin forresten.
Har fått andre pakka med akkurat de tingene du beskriver.
Sikker på at det ikke er en AMATØR idiot som behandlet akkurat dine varer? Det er ikke reseptbelagte legemidler det der!!! Ville klaget!
Samboen gjorde det en gang. De sa det var legemiddel. (var en plantegreie) - han sendte regelverket og der stod det ikke at det var ikke reseptbelagt legemiddel. Så lenge det er godkjent å selge over disk her til lands skal du kunne kjøpe det!
Grrrr. :( så sinna på dine vegne.. men KLAG!!
Jeg bestilte akkurat det samme som deg og fikk alt i posten uten spørsmål!
I følge menneskene jeg har kranglet med på telefonen i dag, så har alle andre enn jeg "griseflaks, for det skal ikke kunne gå an. De produktene inneholder stoffer det etter norks lov er forbudt å innføre"... YEAH RIGHT. Hvor mange har bestilt fra denne linken, og fått varene sine - joa, så langt jeg kan se så har det funket for alle unntatt meg. :rolleyes:
åhh... ja, jeg forstår deg så godt :mad:
http://www.smilie.dk/ked/c046.gif
kanskje bare kjøpe deg en trøste "milk chocolate & creamy caramel" (nutrilettbar med 2 karber) ... til litt trøst :o
Grrrr. :( så sinna på dine vegne.. men KLAG!!
De har nok rett. Har snakket med ikke mindre enn 3 forskjellige mennesker på telefonen. Her er lista til statens legemiddelverk forresten: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19991227-1565.html#2
er nok bare å gi seg på dette...
Det er ikke mulig!! Sikker på at det ikke er en AMATØR dust som har behandlet saken?? Har fått andre pakka nå jeg.. ikke noe problem!
Samboen klagde en gang. Han ble nekta en plantegreie som de mente var legemiddel da.. men det selges jo på helsekosten UTEN resept. Mener de ikke har lov å stoppe det som selges over disk her til lands... De gjør MANGE feil der asså..
En eller annen fersking eller sommervikar som har gjort en feil!!! KLAG på det :ja: Det er jo ikke sånn at du innfører akkurat DE STOFFENE naturell da.. blir så sinna på de amatørene. Det er jo et lovlig innhold i matvarer.. i EU og i Norge... Får jo ensten ikke kjøpt en matvare uten de stoffene i!
KLAG...sier jeg bare. Så får de erstatte varene hvis de mugner.. MAKAN.. :(
kanskje bare kjøpe deg en trøste "milk chocolate & creamy caramel" (nutrilettbar med 2 karber) ... til litt trøst :oGodt tips, men jeg tror det må kraftigere lut til. Dette lukter baconkrisp og rømmedip, og et digert glass med cola zero.
Der står det til og med Askorbinsyre.. ! Det er jo c vitamin. ALLE legemidler står på den lista, men det betyr ikke at de er forbudt. RESEPT belagte legemidler er jo noe annet... men ikke det som er fritt..
Send skriftlig klage.. !
Hvis det er sånn kan man ikke bestille NOE fra junaiten da...
Ser sånn ut ja... Men vi kan bestille fra EU
Godt tips, men jeg tror det må kraftigere lut til. Dette lukter baconkrisp og rømmedip, og et digert glass med cola zero.
off http://www.smilie.dk/ked/c046.gif ja... Er sinna MED deg jeg nå asså:mad:
så rart. aldri hørt om, enda så mange jeg har sett som har bestilt derfra.
Kan ikke være rett. Jeg er helt sikker. Man bestiller en MATVARE..matvarer inneholder jo tilsetningstoffer som står på den lista. I seg selv er jo slike stoffer legemidler men når det er tilsatt i mat er jo saken en HEEEELT annen.. Amatører av noen tollere!
Pakken jeg fikk i dag var jo åpnet og sjekket liksom.
Hvis det hadde vært sånn, så hadde de vel stoppet den også?
Sikkert en eller annen tullertoller som ville ha varene selv!!
Jeg går omtrent i frø her nå, så jeg har sendt følgende mail til posten:
Til rette vedkommende
Jeg mottok i dag et brev som sa at min bestilling fra USA (sendingsnr KU008447602NO) var ankommet, men ikke tillates innført fordi den inneholder legemiddel som ikke er tillatt.
Etter det jeg har fått beskjed om, så er det innholdet av riboflavin og niacin i mine "Atkins Advantage barer" som utløser dette.
Da er mitt spørsmål til dere, slik at jeg ikke går i denne fellen igjen siden;
Er det slik at jeg ikke kan bestille mat fra USA overhodet? Har kikket på lista til legemiddelverket nå, og jeg tror ikke det finnes en matvare man kan bestille, som ikke inneholder ett eller annet på den lista. Niacin og Riboflavin er ganske alminnelige B-vitaminer, som det er helt normalt å tilsette i alskens mat, både her i Norge, og i land rundt om i verden. Ser at alle andre vitaminer og mineraler også er på legemiddelverket sin liste, og utelukker så godt som enhver annen tilgjengelig matvare der ute.
Vil gjerne ha en snarlig tilbakemelding på dette, da dette er mat som ingår i mitt daglige kosthold, og som jeg snarest vil bestille på nytt.
Er det også slik at deres kontroller skal stoppe disse matvarene? Jeg ble anbefalt å bestille fra USA på en nettside for mennesker i samme situasjon som meg. Der er det flere som bestiller i kvanta som må fortolles, og mange som har bestilt flere ganger og aldri opplevd noe liknende - alle selvfølgelig fra samme nettside i USA. Hadde jeg bare "uflaks" og de har vært usedvanlig heldige? Vil gjerne at dere ser på min pakke igjen, og vurderer hvorvidt det kan være gjort en feil her.
Mvh
Calvin
Kunne sikkert formulert meg bedre og alt det der, men jeg vil ha et svar nuh!
Jæ*** BRA!! Er så sinna på dine vegne grrrr. :( *slåmegihue*
Da MÅ de svare. Mail stiller som vanlig brev ifl. lovverket! Nå må de dustene svare for seg... gleder meg.. *gnimegihenda*
Må ikke gi deg på dette asså. Støtter deg fullt ut mot overmakta! :ja:
Pakken jeg fikk i dag var jo åpnet og sjekket liksom.
Hvis det hadde vært sånn, så hadde de vel stoppet den også?
Sikkert en eller annen tullertoller som ville ha varene selv!!
hæhæ...:lol: Bare såååå enig. Sikkert ei lubben tolldame som går på lavkarbo!! hohoho... :lol: maktsjuke dritts***
det var kjempe bra!
håper du får svar fort og at du kan få hentet varen dine. Jeg håper og tror det er som Impulsiw sier :ja:
Tror dere sinne kan være med på å øke forbrenninga?
*håper det kommer noe godt ut av det her*
:lol: helt sikkert Calvin :lol:
Flott brev du sendte. :heia: Veldig spent på svaret du får jeg også.
Nå hadde jeg tenkt å starte en sinnatråd her, men så ser jeg at jeg ikke er alene om å oppleve det jeg opplever akkurat nå ... Jeg fikk akkurat samme melding i posten i dag som Calvin, pakka blir returnert, og jeg sitter kun igjen med slankere lommebok. Grrr! :mad:
Tror dere sinne kan være med på å øke forbrenninga?
*håper det kommer noe godt ut av det her*
hehe.... godt vi kanm ha litt humor oppi det hele da :p
Nå hadde jeg tenkt å starte en sinnatråd her, men så ser jeg at jeg ikke er alene om å oppleve det jeg opplever akkurat nå ... Jeg fikk akkurat samme melding i posten i dag som Calvin, pakka blir returnert, og jeg sitter kun igjen med slankere lommebok. Grrr! :mad:
nææææææi!!!!????? offoffoff. Håper dette er FEIL asså
Her er forresten det jeg bestilte:
Inulin Powder
Cocoa Butter, pure
7-inch Low-Carb Tortillas, 10 tortillas
Better Balance Protein Cereal, French Vanilla, 1 oz bag
Better Balance Protein Cereal, Apple Cinnamon, 1 oz bag
Product Catalog, 1 catalog $0.00
Low Carb Pita Bread, 6 pack
Extend Bars, Chocolate Delight, 15 bars
Oh Alyssa, er vi to i samme båt ja.
Blir du med å stifte posten-tollerne opp på veggen etter øreflippene og piske de med piggtråd? Jeg kjenner at jeg har veldig lyst til det akkurat nå.
Føler med deg altså! :klem:
Oh Alyssa, er vi to i samme båt ja.
Blir du med å stifte posten-tollerne opp på veggen etter øreflippene og piske de med piggtråd? Jeg kjenner at jeg har veldig lyst til det akkurat nå.
Føler med deg altså! :klem:
Ja, gjett om jeg gjør! Jeg er så sinna at jeg skjelver! Så utrolig meningsløst dette her, at pakkene våre skal bli returnert! Legemidler liksom - hah! :klem:
jisses..sikkert samma dama!! :lol:
Tror jeg har forbrent tusen "sinna" kalorieri dag.. :ja:
må være feil..kan ikke FORSTÅ noe annet. Det står i tollreglene at hvis man skal importere legemidler fra USA må man ansette en fagperson til å ta seg av importen. Det må jo være apoteker ellerno..men det er jo LEGEMIDLER...
Hvis man må ansette en fagperson for å importere vanlige matvarer og helsekost prod.. fra USA, da fikk vi ikke mange varer derfra el?
Har nok brukt tusen "sinna" kalorier i dag ja... :ja:
OIOI. Nå ble jeg sinna og litt redd for min egen pakke. Jeg var superduper fornøyd med pakken som jeg fikk for noen uker siden og bestilte derfor på nytt forrige uke. Skal følge spent med i postkassen fremover nå altså!!
Ja, nå har jeg også skrevet brev. Hadde tenkt å ta meg den frihet å bare kopiere brevet til Calvin, men fikk av en eller annen grunn ikke limt det inn i mailprogrammet, så jeg måtte skrive mitt eget. Dog skrev jeg jo mye av det samme som deg da, Calvin - takk for at du la det inn her :klem:
Her er mitt brev:
Til Postens Godssenter.
Jeg mottok i dag et brev som sa at min bestilling fra USA (referansenr KU008447562NO) har ankommet, men vil bli returnert fordi den inneholder legemidler som ikke er tillatt innført til privat bruk. Dette er hva jeg bestilte:
Tortillas
Pitabrød
Sjokoladebarer
Kornblandinger
Kakaosmør
Inulin (et fruktosefiber)
Klassifiseres virkelig noe av dette som legemidler?
Kan jeg ikke bestille mat fra USA overhodet? Har sett på forskriften om legemiddelklassifisering, og jeg tror ikke det finnes en matvare man kan bestille, som ikke inneholder et eller annet på den lista. Har fått inntrykk av at det kan være riboflavin og niacin i sjokoladebarene som er problemet. Det er alminnelige B-vitaminer som det er helt normalt å tilsette alskens mat, både her i Norge og i land rundt om i verden. Ser at alle andre vitaminer og mineraler også er på legemiddellisten, og det utelukker så godt som enhver tilgjengelig matvare der ute.
På lista står det forøvrig følgende definisjon av legemiddel:
Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.
Ikke noe av det jeg bestilte går under denne kategorien, jeg bestilte bare ganske alminnelige matvarer.
Jeg ble anbefalt å bestille fra USA på en nettside for mennesker i samme situasjon som meg. Der er det flere som bestiller i kvanta som må fortolles, og mange som har bestilt flere ganger og de har aldri opplevd noe lignende, selv om de har bestilt akkurat det samme som meg, fra samme nettside i USA. Har de bare vært usedvanlig heldige som har fått pakkene sine uten problemer?
Vil gjerne at dere ser på min pakke igjen, og vurderer hvorvidt det kan være gjort en feil her.
Jeg vil gjerne ha en snarlig tilbakemelding på dette, da pakken er ment å returneres i begynnelsen av juni, og jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kan få matvarene mine.
Med vennlig hilsen
Alyssa
Bedrifter slik som f.eks. lavkarbopikene og meny-butikker selger jo Atkins-sjokolade og annet lavkarbo fra USA. Har virkelig disse hver sin ernærings-fagperson ansatt?
Men herregud! Jeg fikk min pakke nr 2 i GÅR, uten problemer.
Eller, okei, alle Dreamfields lasagneplatene var knust, men, ja. :D
Blir spennende å se om dere får svar, og hva de skriver.. Dette går virkelig ikke an!!
Som StineK sier, det selges jo her også.. Jeg blir helt matt.
Dette er det som står på lovdata FØR lista over forbudte legemidler..:
§ 1. Definisjon av legemiddel Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom. såå
Så langt jeg kan se er ikke tilstetningstoffer i mat ment å påvirke fysiogiske funksjoner...annet enn smaksløker da.. :lol:
De har KLART feiltolket lovverket.. :ja:
GRRRR
Ja nå ser jeg at Alyssa har PÅKEKT den åpenbare meningen med legemiddeldefinisjonen i klagebrevet sitt! :D
Stå på jenter! Dette kan de ikke gjøre. Sitter her med pakka mi fra junaiten nå.. har sååå lyst på atkins bar.. hehe.. :lol:
annabanana
21-05-08, 23:27
næææi.. nå blir jeg redd for pakka mi. har venta leeenge nå :(
ikke henta posten i dag. *løpe og sjekke*
annabanana
21-05-08, 23:33
NEEEEI... F*** I JA.. nå blir jeg jævla sur...
brev fra posten jeg også! returdato 3 juni!!
hvordan går det med dere? fått noe svar?
jeg skjønner ikke helt.. kan jeg betale 97 kroner i toll så får jeg varene?
det står ulovlig bla bla. men så kan jeg fortolle varene, og da går det?
nei.. har bare skumma gjennom. frustrert :(
Posten tar 97,- for såkalt forenklet tollbehandling.
http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/F/FortollingPrivat/kanalforside.htm?tab=Priser
Er ingen ekspert, men kanskje du får pakken mot å betale 97,- til posten? Fikk du med en giro?
annabanana
21-05-08, 23:47
åh, nei jeg tror ikke det går :(
det står:
For tollklarering av denne sendingen må følgende dokumentasjon vedlegges:
SENDINGEN INNEHOLDER LEGEMIDDEL SOM IKKE TLLATES INNFØRT.
SENDINGEN VIL BLI RETURNERT.
ååh.. jeg har tenkt på de barene hver dag i 3 uker :( sukk
kopierte brevet til Alyssa jeg. kan vel prøve.
nu tør jeg ikke å bestille derfra!
annabanana
22-05-08, 00:11
nei, uhu.. 400 kr rett i dass.. :(
tørr ikke satse på å ha flaks neste gang. blir for dyrt
Hvis det er OK med butikker innen EU så kanskje denne britiske kan være noe?
Denne har masse snadder - bla pasta:
http://www.avidlite.co.uk/acatalog/PASTA.html
Denne har masse sjoko:
http://www.sugarfreesuperstore.co.uk/
Har ikke studert prisene der enda så nøye...
annabanana
22-05-08, 00:38
ja, jeg la de til i favoritter, så får jeg se på dem i morga :) rakk å se en belgisk sjokolade.. hmm :)
uff.. jeg synes dette er skikkelig trist jeg altså. SÅ opptatt går det an å være av mat.. uff uff.. tenker på alle de barene jeg skulle spise.
NEEEEI... F*** I JA.. nå blir jeg jævla sur...
brev fra posten jeg også! returdato 3 juni!!
Huff og huff... Jeg hadde håpet at det ikke skulle være flere enn meg, men vi begynner å bli noen i denne båten.
Forstår godt hvordan du har det. :klem:
uff.. jeg synes dette er skikkelig trist jeg altså. SÅ opptatt går det an å være av mat.. uff uff.. tenker på alle de barene jeg skulle spise.
Klart det er trist! Har gått og ventet på denne pakken jeg også, gledet meg til å spise pitabrød og alt det andre jeg bestilte ... Bra du også sendte brev, jeg syns slett ikke dette går an i det hele tatt! :klem:
Jeg er forøvrig ganske vant til å sende mail som jeg aldri får noe svar på, men dette trenger vi jo fortgang i. Jeg har skrevet ut brevet, og lurer på om jeg skal sende det som fax også, hvis ikke jeg hører noe ganske straks. Eller blir det bare unødvendig masing å på en måte sende dobbelt?
Nei, send i vei. Det skulle jeg også gjort om jeg hadde hatt mulighet.
Da gjør jeg det, må bare finne en faxmaskin først. Mamma har på jobben, så det burde gå greit.
Må vel ringe til dem også, men. Den tid, den krangel :rolleyes:
annabanana
22-05-08, 09:38
ja, jeg fikk sånn automatisk svar at e-mailen min var motatt, og skulle bli behandla.
tenk hvis de ikke ser mailen før de stakkars barene mine er på vei tilbake til USA.
holder meg nok til de produkter og barer jeg får tak i norge ser det ut til ja.
ikke jeg:p må ta noen sjanser her i livet!!
Alle pakkene jeg har bestilt har kommet frem og det begynner å bli endel av dem..
ja, jeg fikk sånn automatisk svar at e-mailen min var motatt, og skulle bli behandla.
Fikk dere sånt svar begge to? Har ikke fått noe jeg ... Sendte mail til postfortolling - den mailadressa som står nederst på det ene arket, sant? Hm, har de ikke fått mailen min da eller :confused:
Dere som ikke har fått pakkene deres, hva har dere bestilt?
Sånn helt nøyaktig.
annabanana
22-05-08, 11:10
jeg bestillte 1 pk tortillalefser, og resten atkins barer.
ja, greit å ta noen kjangser her i livet. med de 400kr som gikk rett i dass kunne jeg kjøpt masse nammis i norge for :(
annabanana
22-05-08, 11:11
nå skal jeg forsøke å ringe. si at jeg har bare kjøpt lefser og sjokolade.
kan jo komme med tilbakemelding når jeg har ringt.
jeg bestillte 1 pk tortillalefser, og resten atkins barer.
ja, greit å ta noen kjangser her i livet. med de 400kr som gikk rett i dass kunne jeg kjøpt masse nammis i norge for :(
jeg tror på å være litt optimistisk jeg da:p
Har fått de 5-6-7 pakkene jeg har bestilt oppigjennom tiden, så satser på at jeg får dem i fremtiden også:)
annabanana
22-05-08, 11:23
HURRA HURRA :) :)
dere har helt RETT!!
nå ringte jeg til de tollkontoret, og de sjekka innholdet i pakka. de beklaget at de hadde tatt feil, jeg måtte bare se bort i fra brevet, og pakken kom på posten i løpet av neste uke :) :)
Ja nå må dere BARE RINGE!! :) hu dama var veldig hyggelig.
annabanana
22-05-08, 11:24
ørten skrivefeil, men nå blei jeg super gla :)
da er det bare å legge inn ny bestilling!
dere har helt RETT!!
nå ringte jeg til de tollkontoret, og de sjekka innholdet i pakka. de beklaget at de hadde tatt feil, jeg måtte bare se bort i fra brevet, og pakken kom på posten i løpet av neste uke :) :)
suuupert!!
De gjør feil de også.
Jeg syntes liksom det var så rart at de hadde åpnet pakken min og sjekket innholdet i den, også ikke stoppa den!
annabanana
22-05-08, 11:27
ja, ikke sant?
ja, da vil jeg anbefale denne siden på det varmeste. steike billig!
annabanana
22-05-08, 11:28
en ting til.. hehe..
jeg lurer på om det er navnet på firmaet som gjør at de stusser litt.
Netrition Inc. betyr ikke det noe sånn legemiddel greier da?
kanskje lurt å skrive pm til de andre, i tilfelle de ikke får med seg..
Inc betyr vel nesten det samme som AS i Norge. Incorporated.
dere har helt RETT!!
Er det sant??????
Åååååå, da håper jeg at jeg også får pakken min!!!
Men du fikk bekreftelse på at de hadde mottatt mail, ikke sant? Det har nemlig ikke jeg fått. Hvilken adresse sendte du til?
Edit: hvilket nummer ringte du?
Oi, så bra!!
Lurer på det samme som Calvin jeg, hvor ringte du?
Jeg prøvde nemlig det nummeret som står på det brevet jeg fikk. Kundeservicenummeret. Etter en stund med venting, fikk jeg snakke med ei dame. Sa hva det gjaldt, og da sa hun at hun måtte sette meg over til utlandsavdelingen, for dette kunne ikke hun svare på. Ble en stund venting igjen, før det til slutt ble opptattsignal ...
Jeg får pakken min!!!
Problemet var visstnok at det ikke står på pakkene hva de forskjellige varene inneholder av de ulike stoffene, men nå sender de den i alle fall til meg. HURRA!!!!
Ringte forøvrig også nummeret nederst på brevet, og ba om å få snakke med noen som hadde å gjøre med post fortolling. Gikk så fint så.
:heia: her ordner det seg i bøtter og spann:)
:heia: her ordner det seg i bøtter og spann:)Jada. Så nå sletter jeg ikke linken din fra "favoritter" alikevel :D
Takk igjen for link, Nellie! :klem:
annabanana
22-05-08, 12:35
skal vi se, kan svare uansett jeg:
Jeg ringte: 81000710
der satt de meg over til toll-ett-eller-anna. ikke utenlandsgreier
sendte mail til: privatfortolling@posten.no , der fikk jeg bekreftelse på at de hadde motatt mailen med en gang.
ja, nå er vi alle så lykkelige:) tihi..
jeg synes det er rart, for det er så sjelden sånne ting ordner seg. de bruker å være så vrange. men jaggu fikk vi det til. :)
Okey :cool:
Nå ringte jeg igjen ...
Problemet med pakka mi var inulin, resten var visstnok helt greit. Inulin kunne jeg ikke få, for det visste de ikke hva var. Jeg så nemlig på den milelange forbudtelista, og der sto ikke inulin. Er vel nesten sånn at enten står det på forbudtlista eller så har de ikke hørt om det før, og det er like gæærnt :p
Men iallfall så sa hun at det fikk gå for denne gangen da.
Hadde allerede lagd ny handlevogn inne på netrition, men jeg bestiller litt sånn "rare" ting, hadde feks tenkt å bestille xylitol, men er jo ikke sikkert de har hørt om det heller da, så ...
Ja, det var for å gjøre en kort historie lang - the bottom line is: nå får forhåpentligvis jeg pakken min også!
Hurra for at det ordnet seg! :heia: :klem:
Skulle da for søren bare mangle at det ordnet seg.
Jeg sa det til hun dama jeg snakket med jeg; "Er dette helt som lotto dette her da?". Det er jo folk som har bestilt derfra mange ganger, og til og med fortollet varen og aldri hatt antydning til trøbbel... Makan til sludder og vås.
Legger nok inn ny bestilling så fort jeg kan, jeg også.
:heia: nå er jeg lykkelig på deres vegne! http://www.skravlelatte.no/images/smilies/hjeteglad.gifhttp://www.skravlelatte.no/images/smilies/hjeteglad.gif
http://www.skravlelatte.no/images/smilies/hjeteglad.gifhttp://www.skravlelatte.no/images/smilies/hjeteglad.gif
annabanana
22-05-08, 12:41
hehe, i dag har de hatt mange desperate telefoner fra slankedamer som vil ha sjokolade :)
Så fint! :heia: :heia: Da trenger jeg ikke råspare på pastaen min likevel. :D
Hvis jeg finner ut at jeg tør å bestille derfra igjen, lurer jeg på om jeg skal sende handlelista til tollvesenet før jeg bestiller (eller ringe), for å høre om det er greit, eller om de mener noe er ulovlig. Det må de da kunne gi svar på? Er litt pingle jeg altså, vil gjerne være helt sikker før jeg bestiller noe fra USA igjen.
de vil ikke kunne sjekke handlelista, med mindre du sender med en detaljert inholdsfortegnelse på varene du bestiller. Uansett; bestiller du produkter som er kjente for de, så skal det jo ikke være noe problem. Andre, mer uvanlige ting, kan det sikkert være greit å skaffe noe dokumentasjon om som du kan faxe de dersom det skulle bli behov.
Nå ble jeg glad på både deres og mine vegne! :heia:
Da kan jeg eventuellt bestille derfra hvisomatte jeg får somla meg til det.. :D
Hvis jeg finner ut at jeg tør å bestille derfra igjen, lurer jeg på om jeg skal sende handlelista til tollvesenet før jeg bestiller (eller ringe), for å høre om det er greit, eller om de mener noe er ulovlig. Det må de da kunne gi svar på? Er litt pingle jeg altså, vil gjerne være helt sikker før jeg bestiller noe fra USA igjen.
er jo bare til å ringe til dem hvis det blir problemer, så ser du jo at det ordner seg
:heia:
:heia: :heia: SUPERT at det ordnet seg :lol: Tulletollere ..hoho.. :lol:
Kan man bestille stevia derfra uten at det blir noe tull?
Netrition er jo bare et ordspill på "internet" og "nutrition", som betyr ernæring,
så det har jo ingenting med legemidler å gjøre.
Men flott at alt ordnet seg, nå ble jeg utrolig letta!!!
Er Stevia lov å selge her i landet? Synes jeg hørte at det var forbudt...men hvis det ikke er forbudt kan man vel...trur eg... Du kan se om det står på den urtelista?
http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____59654.aspx
Det er så mange regler å forholde seg til. Men feks c-vitamin går under legemiddel og er da ikke tillatt å importere fra tredjelan.. Sånn jeg har forstått det da. Fra EU er det ikke noe problem.
Så står det noe om naturmidler da..urter og sånt. Da er det ei liste over hva som er handelsvare og hva som ikke er det.. et eller annet sted.
Er Stevia lov å selge her i landet? Synes jeg hørte at det var forbudt...men hvis det ikke er forbudt kan man vel...trur eg... Du kan se om det står på den urtelista?
Det kan selge som dyrefor, og plantene som prydplante.
Jeg har faktisk sett det på helsekost i norge, men det var så himla dyrt.. det var det jo absolutt ikke på den siden! 5,79 for 1 oz.. som er... 28 gram? det var da ikke mye...
Jeg bare tenker/skriver høyt jeg..
PÅ urtelisten står det følgende:
§ 4. Urtelisten1
Urter er legemidler.2 Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel. 1 Jf. forskrift 22. desember 1999 nr. 1559 om legemidler § 2-1.
2 Jf. § 2.
stevia hadde en H, så da skulle det vel gå greit..
Ja, det burde gå greit.
Men det spørs om tollerne vet hva stevia er da. Det de ville returnere min pakke for sto jo ikke engang på lista, men de visste ikke hva det var, derfor tok de ikke sjansen på at det var lov.
Nå er vel stevia litt mer kjent enn inulin da, så ja, det burde absolutt gå greit når det står på tillattlista. Blir det noe tull da, så har du jo den lista å slå i bordet med.
Ja jo ja, jeg tror jeg tar sjansen.. har aldri prøvd stevia før, så her var det jo en fin mulighet.
Skulle nesten tro det har begynt noen ny hos tollen, som har lest reglene litt for nøye :p
Santa Sofia
22-05-08, 22:08
Så flott at det ordnet seg! Dere får ta det som videreutdanning av tollere ;)
Må bare skryte litt til av dette her; bestilte tortilla & pitabrød fra Toufayan og Mama Lupe's,
de var typ helt ferske og myke! Da jeg kjøpte fra en norsk nettbutikk var de tørre..
Ikke så rart kanskje, siden de da har vært bestilt, fortollet og ligget på hylla en stund
for så å bli sendt til meg.. Kommer neppe til å bestille på den måten igjen..
Ja jo ja, jeg tror jeg tar sjansen.. har aldri prøvd stevia før, så her var det jo en fin mulighet.
Skulle nesten tro det har begynt noen ny hos tollen, som har lest reglene litt for nøye :p
Hehe...tror jeg nevnte det her.. at det er noen amatører som jobber der :lol: Gubben har planta stevia. Han bestite frø fra England. Hvis det står H bak så kan de bare kysse seg bak :D
Må bare skryte litt til av dette her; bestilte tortilla & pitabrød fra Toufayan og Mama Lupe's,
de var typ helt ferske og myke! Da jeg kjøpte fra en norsk nettbutikk var de tørre..
Ikke så rart kanskje, siden de da har vært bestilt, fortollet og ligget på hylla en stund
for så å bli sendt til meg.. Kommer neppe til å bestille på den måten igjen..
Der sa du noe! Mine også - ferske og fine. Hvis de skal innom et lager i norge først, kan det vel ta både 1 og 3 uker før de selger dem? Ikke mye ferske da... :rolleyes:
Hadde en åpen pakke med mama lupes jeg måtte spise opp. Jeg brukte dem som lefse og hadde smør, salami og gulost på!! NYYDELG... Går an å prøve med smør, kanel og juxesukker.. :D
annabanana
23-05-08, 13:30
Da er det bare å trykke i trynet :) mmmm
4801
Hei på deg! :klem:
Endelig kom pakken i hus. :D
Da er det bare å trykke i trynet :) mmmm
oh, kom den til deg i dag allerede? ikke verst...
Jeg har sjekket sporinga av pakken min, og den er ikke registrert mottatt på postkontoret her, så da ligger det nok ingen pakkelapp i postkassa mi. Men i morgen kanskje? *krysser fingrene*
Det er jo livsfarlig å ha sånt i hus! Jeg tør nesten ikke bestille noe for har jeg det liggende spiser jeg meg dårlig. Æsj, den som hadde litt mer selvkontroll! :mumle:
annabanana
23-05-08, 16:40
Jeg la inn ny bestilling i dag. spaghetti, lasagneplater, marshmallows, ketchup (jeg elsker ketchup, så det er et stort savn), 4 pakker (!!) tortilla lefser, 12 pakning med waffle sjokolade. Herregud, skulle tro jeg skulle spise meg ihjel. Men nå er det lenge til jeg skal bestille igjen. Greit å ha i hus :)
Smurte meg ei tortillalefse med smør, skinke, ost og agurk. det var veldig godt :) så dette blir brødskivene mine fremover. Derfor må jeg bestille masse! så kan jeg fryse det.
Ja, jeg har bare spist en bar enda :) men, jeg må nok ha en til i kveld. Håper jeg har nok selvkontroll til å ha alt i hus. Det blir ihvertfall mye enklere å ikke sprekke med så masse lovlig godis :)
Jeg kjøper Idun sin ketchup uten tilsatt sukker. :)
Pakken min kom også i dag. :D
Moro moro moro:D
Julaften i alle bauger og kanter her:D
ketchup (jeg elsker ketchup, så det er et stort savn)
Smurte meg ei tortillalefse med smør, skinke, ost og agurk. det var veldig godt :) så dette blir brødskivene mine fremover. Derfor må jeg bestille masse! så kan jeg fryse det.
Jeg har bare brukt den der sukkerfrie fra Idun, er ikke den grei? Atkins sin ketchup er forresten DRIIITGOD, men jeg vet ikke hvor den selges lenger. Jeg pleide å bestille den fra www.atkins.com (http://www.atkins.com) før de la ned nettbutikken sin, de hadde flere tusen produkter.
De tortillasene er sikkert dødsgode som pizzabunn også (og pitabrødene), og så kan du lage sånne ovnsbakte fajita-greier med dem (fylle dem, dekke med salsa og ost og steke dem i ovnen). :sikle:
Jeg har bare brukt den der sukkerfrie fra Idun, er ikke den grei? Atkins sin ketchup er forresten DRIIITGOD, men jeg vet ikke hvor den selges lenger. Jeg pleide å bestille den fra www.atkins.com (http://www.atkins.com) før de la ned nettbutikken sin, de hadde flere tusen produkter.
De tortillasene er sikkert dødsgode som pizzabunn også (og pitabrødene), og så kan du lage sånne ovnsbakte fajita-greier med dem (fylle dem, dekke med salsa og ost og steke dem i ovnen). :sikle:
hvorfor la de ned den?
Nå som lavkarbo virkelig er i vinden, så hadde de vel tjent sinnsykt..
Jeg fikk også pakken min i dag :D
Photobscura
24-05-08, 21:25
Det er aspartam i ketsjupen til Idun :( Sånt skit holder jeg meg unna, altså!
Måtte gå å sjekke ketchupen. Det står den er søtet med sukralose. Dvs. Splenda. Trodde de bare hadde droppet sukker jeg. :confused:
eeeer litt skeptisk til om sucralose er så mye bedre enn aspartam jeg altså.
Noen som har noe forskningsmateriale å vise til?
Husker ikke referansen, men har lest at sukralose er mere stabilt kjemisk enn hva fx aspartam er. Aspartam reagerer lett med andre stoffer i maten.
yeah. men måten sucralose er fremstilt på er avskrekkende for meg:eek:
Menmen.
Dytter i meg litt diverse søtstoffer og prøver å være sunn ellers:p
Photobscura
25-05-08, 12:13
Noen sa til meg at det var aspartam? Kanskje de har slutta med det og gått over til sucralose. Aspartam er helkjemisk og var egentlig ment å være en medisin... Sucralose er enkelt sagt klorbleket sukker, det stemmer at det oppfører seg annerledes i kroppen, men klor er ikke akkurat noe jeg har lyst til å ha i kroppen når jeg tenker meg om ;)
Måtte gå å sjekke ketchupen. Det står den er søtet med sukralose. Dvs. Splenda. Trodde de bare hadde droppet sukker jeg. :confused:
Hmmm..ville jeg trodd også. At de droppet søtstoff i det hele... så sukrer de med fakesukker! Nesten enda værre spør du meg! Over til heintz.. kanskje?
Spiser så lite ketjsup at jeg tar vanlig de få gangene jeg spiser det.
Er på vannvogna resten av dagen. Ble en cola light til lunsj. Det er da FA** så vanskelig det er å holde seg vekke fra det... :confused:
Litt på siden av ketchupdiskusjonen da...
Jeg har lagt inn ny bestilling i dag. Er veldig spent på hvordan det går denne gangen.
annabanana
27-05-08, 12:52
heinz light ketchup er 50% sukker, og 50% aspartam som søtning.
Ingen søtstoffer er sunne, eller veldig bra for kroppen.
Jeg er ikke så veldig bekymra så jeg trykker nedpå det meste :p
Litt på siden av ketchupdiskusjonen da...
Jeg har lagt inn ny bestilling i dag. Er veldig spent på hvordan det går denne gangen.
Får da håpe det går bra. :ja: Skjønner at du er spent, jeg har veldig lyst til å legge inn ny bestilling selv, men må bare innrømme at jeg er redd for at de skal henge seg opp i noe denne gangen også.
Jeg prøver meg nok igjen altså, men foreløpig føler jeg meg litt for usikker på hva jeg skal tørre å kjøpe ... Håper jeg bare er reddhare!
jeg bestilte for snart 3 uker siden og har ikke hørt noe! Bekymret. Kanskje pakken har blitt borte!
jeg bestilte for snart 3 uker siden og har ikke hørt noe! Bekymret. Kanskje pakken har blitt borte!
3 uker - det var lenge! krysser fingrene for at den kommer snart!
Er det noen steder man kan se hvor pakken er på veien om man har valg airmail?
Driver å skal bestille diverse nå, men jeg er litt usikker på om jeg skal betale med kort eller ikke :confused: Hva har dere andre gjort?
Driver å skal bestille diverse nå, men jeg er litt usikker på om jeg skal betale med kort eller ikke :confused: Hva har dere andre gjort?
jeg betaler med kort..
jeg betaler med kort..
Ok, da gjør jeg også det :) Takk for raskt svar!
reodorfelgen
05-06-08, 14:05
Jeg bestilte en del Atkins-sjokolader i går, og tok sjansen på å ikke ha de i en sånn spesialpose. Varene kostet litt under 200 kroner, og om jeg også hadde kjøpt posen hadde summen oversteget tollfribeløpet. Men det var kanskje ikke så smart likevel. Har noen her erfaringer med å gjøre det jeg har gjort? Blir det bare klisset?
Jeg tok ikke sånn pose, og det gikk helt fint.
Jeg bestillte med kjølepose, så når jeg får varene mine skal jeg gi beskjed om det gjorde noe forskjell :)
Nå koster bakemixene og en av sjokkisene 10,- på http://lavkarbopikene.no/. :D
Det er så domt atte.. I light produkter fjerner de fettet, og har i mer sukker istede. Men det er vel for å tekkes de med fettforbi. Og i sukkerfrie produkter, erstatter de sukker med kunstige søtstoffer. For å tekkes oss lavkarbere. Tror de..:cool:
Betzy Boop
06-06-08, 12:03
Nå koster bakemixene og en av sjokkisene 10,- på http://lavkarbopikene.no/. :D
Juhuu.. :p Løp og kjøp!!!! :D:D:D
Det i sukkerfrie produkter, erstatter de sukker med kunstige søtstoffer. For å tekkes oss lavkarbere. Tror de..:cool:
Tror de? De tekkes jo faktisk lavkarbere. :lol:
Men hva skal de erstatte sukkeret med da? Sjokolade uten søtt er ikke akkurat noe som selger, naturlig nok. Stevia er forbudt i dette moldbolandet, så det utgår også. Jeg skjønner godt at det produseres sukkerfritt, og jeg er glad for det. Så kan man heller begrense seg eller holde seg unna. :)
Jeg bestilte også for 3 uker siden, og så en pakke til for 2 uker siden. Den siste kom i dag, den første har jeg ikke sett snurten av.... hmmm...
Den første inneholdt de berømte barene, den andre lefser og annen mat, ingen skumle barer. Kanskje det gjør forskjellen? Håper den bare er forsinket i tollen...
Jeg fikk min bestilling etter 2 uker - en eske full av barer. Det som hadde hendt meg, var at jeg ikke hadde fått hentelapp, til tross for at pakken min hadde ligget i flere dager på posten og vente på meg. Det kan være lurt å ta en telefon til postkontoret
Jeg fikk min bestilling etter 2 uker - en eske full av barer. Det som hadde hendt meg, var at jeg ikke hadde fått hentelapp, til tross for at pakken min hadde ligget i flere dager på posten og vente på meg. Det kan være lurt å ta en telefon til postkontoret
Jeg venter og venter på min bestilling. Til mandag blir det tre uker...:confused:
nå begynner det å drøye her synes jeg... bestilte for snart en mnd siden... men har ikke sett snurten av de.... hmm....
Uff, dette begynner å bli skummelt, syns jeg. Lurer på hva som tar så lang tid, det skal jo ikke ta mer enn 1 til 2 uker.
Santa Sofia
14-06-08, 11:20
Jeg fikk et par pakker i forrige uke som var bestilt henholdsvis 19. og 23. mai. Begge pakkene var blitt lagt inn i noen blå strisekker siden merkelappene tydeligvis nesten hadde ramlet av :eek:. MEn innholdet var i orden, heldigvis! :)
Anbefaler å kontakte posten - jeg har flere ganger opplevt å ikke få hentelapp slik at pakker er blitt returnert til avsender. Sløvt postkontor her...
Fikk pakkelapp i posten i dag, bestilte for litt over 2 uker siden:):):)
Min forrige pakke var det også en blå striesekk rundt.
Jeg bestilte også for 3 uker siden, og så en pakke til for 2 uker siden. Den siste kom i dag, den første har jeg ikke sett snurten av.... hmmm...
Den første inneholdt de berømte barene, den andre lefser og annen mat, ingen skumle barer. Kanskje det gjør forskjellen? Håper den bare er forsinket i tollen...
Pakken min kom i dag :D Med et klistremerke fra Deutsche Post i Frankfurt. Liten omvei....
Nå er det 14 dager siden jeg bestilte :rolleyes: Gleder meg til å spise taco med tortillas :sikle:
Venter spent på pakke nå. Håper alle dere som bestilte for lenge siden, har fått pakkene deres!
Venter spent på pakke nå. Håper alle dere som bestilte for lenge siden, har fått pakkene deres!
Jeg fikk min på lørdag, endelig. 150 kroner i toll.... men innholdet i pakken smaker godt.:)
Jeg fikk min på lørdag, endelig. 150 kroner i toll.... men innholdet i pakken smaker godt.:)
hadde du bestilt for sånn akkurat over 200 kroner da? det er kjipt når det er sånn AKKURAT
hadde du bestilt for sånn akkurat over 200 kroner da? det er kjipt når det er sånn AKKURAT
Ja, det stemmer. Så vidt over 200 kroner, omregneren jeg brukte stemte ikke helt :confused:
lønner seg å prøve å ligge rundt 35 dollar, tror jeg..
Jeg fikk min pakke på fredag, så da ble det taco på meg i helgen. Godt var det, men må innrømme at tortillasene var ikke like gode som de vanlige :o Ellers så har jeg kjøpt en del barer som jeg trolig ikke får spist siden jeg blir så uvel av de :( Uff, ikke meningen å være gledesdreper... :o
Søster: hvilke barer bestilte du, og har du mye tortillas? Kanskje noen er interresserte i å kjøpe de av deg
Søster: hvilke barer bestilte du, og har du mye tortillas? Kanskje noen er interresserte i å kjøpe de av deg
Jeg har 9 kokosbarer, fire karamell/peanøttbarer og fire "Chocolate Chip Granola Bar". Har smakt på alle sortene ja ;)
Tortillasene kommer jeg til å beholde, for de er helt greie :)
"Kom å kjøp"!
Jeg har 9 kokosbarer, fire karamell/peanøttbarer og fire "Chocolate Chip Granola Bar". Har smakt på alle sortene ja ;)
Har "snust" litt på de Chocolate Chip Granola - barene, men ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe dem ... Er de gode?
annabanana
24-06-08, 22:45
jeg venter på 3 pakken min :) gleder meg til å få kokosbarer igjen.. spiste en sånn vanlig chocolate bar i dag.. æsj.. nei.. KOKOS... mmm
har du tenkt å selge kokosbarene dine så bare send meg pm!!!!! jeg er AVHENGIG av de :P
missatkins
26-06-08, 10:51
bestillte masse barer på netrition for Subtotal $30.41 :) Endelig har jeg en plass der jeg kan bestille barene. Er litt vanskelig å få tak i og er veldig dyr på kostholdbutikkene. koster ca 30 kr per stk:/ med frakt blir det 3 dollar pr bar jeg bestillte:D det er jo kjempebillig:))
Har "snust" litt på de Chocolate Chip Granola - barene, men ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe dem ... Er de gode?
Hm..tja.. jeg er sikkert ikke den rette å spørre, for jeg synes ikke at at noen av disse barene har vært spesielt gode :o
Sikkert bedre at noen andre som liker barene svarer deg ;)
har du tenkt å selge kokosbarene dine så bare send meg pm!!!!! jeg er AVHENGIG av de :P
Tja, kanskje jeg skal selge de :rolleyes: Eller bør jeg prøve å venne meg til de? Nei tror ikke det :lol: Skal vi si 50,- stk? :lol: ;)
Neida, det var bare tull, seller de gjerne jeg :) Lurer litt på hvilken bygd utenfor Ålesund du bor i jeg. Skal nemlig hjem til en av bygdene utenfor Ålesund neste helg ;)
Hm..tja.. jeg er sikkert ikke den rette å spørre, for jeg synes ikke at at noen av disse barene har vært spesielt gode :o
Sikkert bedre at noen andre som liker barene svarer deg ;)
He he, jeg er ganske kresen selv, så jeg tipper du er den rette å spørre jeg :D Det jeg lurer på er feks. om de er søte (syns omtrent alt blir for søtt), om det smaker noe kokos av dem, og om de er harde å tygge på ... He he, har noen kriterier ja :p
Hvor mye skulle du hatt for dem a? Just in case ...
Må man hele bestillingen TILSAMMEN være under 35$??Altså med frakt å hele sulamitten for at man skal slippe den moms toll greia???
Skrev litt fort der gitt...Dere skjønner vell hva jeg mener ;)
Egentlig ingenting som må være under 35 dollar. Sånn som kursene er nå, holder det å ligge under 39. Men for å svare på spørsmålet ditt: det er kun varene som må være under grensa, frakten kommer utenom. :)
Takk for svar!!
Satt her å bestilte..Men helt i slutten så jeg at hele hærligheten kom på 63 å noen doller med frakt!!Er det "rett" sånn da??Vil ikke få meg noen overraskelser :D
Mine pakker har kommet på 70 og noe med frakt, så 63 høres ikke gale ut :D
Ble 332kr her!!!
Håper jeg FÅR pakken nå da..At jeg ikke ender opp som noen av di uheldige her:mad:!!Har bare bestilt atkins barer da:)Får jeg ikke pakken så ringer jeg å da skal di få høre meg altså!!!hehehe...
annabanana
14-07-08, 02:22
Fått 4 pakken nuh :)
Jeg bor også i bygda uttafor ålesund :p Men, så ikke noe kjent med bildet, så ...
Har litt lyst til å prøve dette (http://www26.netrition.com/now_glycerine_page.html) (vegetable glycerine), brukes mye som søtstoff i lavkarbobarer osv.(0 netcarbs). Kunne vært interessant å prøve, men er litt usikker på om det er lov å innføre, hm ... Vet ikke hvorfor det ikke skulle være det, men det er jo så mye som ikke er lov her.
Er det noen som har prøvd dette?
Nå ble jeg skikkelig gira på å bestille!! Billigst jeg har funnet her i Norge, er på Sparkjøp. Der koster en 6pack med bars 52kr, det er 20kr mindre enn på mega. Uansett er ikke utvalget så stort her, men FOR et utvalg på nett:p
Unnskyld, men sa du Sparkjøp? Bestiller du barer fra Sparkjøps nettbutikk?
*har ventet fryktelig lenge på pakke nå*
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.