Import fra utlandet
Jeg undersøker litt angående import av atkinsprodukter og andre kosttilskudd.
Hvor importerer dere, og hvilke regler gjelder?
Håper å sparer litt tid og leting... ;)
jeg pleier å kjøpe fra en helsekost i Sverige, rett ved grensen. City Helsekost heter den, har nr på jobben, det er bare å ringe dem og be dem sende.
jeg bestiller som regel Twinlab B50, supersterke B vitaminer. kan nevne at vanlige norske B-komplexer inneholder ca 2-3 mg av de fleste B vitaminene, B50 inneholder 50 mg av dem!!!! (Folsyre = 400 mcg).
jobber selv i helsekost, og er utdannet helsekost faghandler, og er rimelig irritert på norske myndigheters "ulovliggjøring" av ufarlige tilskudd. :rolleyes:
Trodde jeg hadde svart jeg men...
Jeg kommer nå til å bestille (hadde litt problemer sist jeg prøvde) produkter fra www.atkins.com.
Tollregler og slikt vet jeg lite om men de tar en pris for frakt slik at det kan lønne seg å kjøpe mengder. Spesielt er jeg interessert i jevneren og å prøve ut bars. Har blitt advart om at pastan er vond, men det må vel prøves.
Dessverre er det ingen i Norge som selger disse produktene. Noe av dette ligner på Eurodiett produktene men de selges jo kun på "resept". Jeg gir tilbakemelding når jeg mottar varer.
Hva importerer du, HP?
mofe da.... 1 år og 45 dager gammel tråd? :snill:
(Men jeg har importert sterke B vitaminer fra sverige, www.naturligt.se)
mofe da.... 1 år og 45 dager gammel tråd? images/gulesmilier/snill.gif
So? :snill:
---
Hvordan er dette, med import av vitaminer? Er det billigere? (medregnet toll og porto og alt slikt?) Bedre?
Eller er det verdt det - å gå på helsekosten å kjøpe, for evt. de små kronene man sparer?