View Full Version : Fase 3 og et problem


mindor
30-04-08, 19:10
Jeg var til min ED lege for ca 14 dager siden og ble enig med henne at jeg skulle starte på fase 3 når jeg nærmet meg målet som er 95 kg på mandag var jeg 96.8 kg og begynte på fase 3 med en frukt til frokost. Her er mitt problem hvor lenge skal jeg gå på fase 3A det står 10-20 dager i papirene og ED legen min er dratt på ferieså jeg kan ikke spørre henne for hun kommer ikke tilbake før 19 mai. og da kunne jo jeg være ferdig med både fase 3A og 3B og begynnt på fase 3C hvis jeg går 10 dager på hver bokstav.

Er det noen gode tips ?

Hva er optimalt ? hva har dere andre fått vite av deres ED lege



Ha en fortsatt god ED dag

indi
30-04-08, 19:17
Jeg gjorde det etter oppskriften:)
Gikk ikke mer ned da... men ikke opp heller!

mindor
30-04-08, 20:05
det er jo det som er problemet mitt i oppskriften står det 10-20 dager og jeg vet ikke hav jeg skal velg.
Hvor lenge gikk du på 3A før du gikk over til 3B?

Jeg har gått ned 400 gram siden mandag morgen selv om jeg har spist en 1\2 mellon til frokost både mandag og tirsdag

indi
30-04-08, 21:21
Åja:) sorry... jeg skulle jo ha en periode med fase tre for å gi kroppen en pause, skal jo ned litt til før jeg gir meg. Derfor gikk jeg ti dager på hver fase. Vil tro at det ikke har så skrekkelig mye å si, men vet at det ikke er smart å gå for fort over i 3c, det er et poeng at en øker kbh sakte, og når du nå er ferdig og skal på vedlikehold, har det jo forsåvidt ingen hast? Jeg ville tatt det sakte, og prøvd meg fram med hva som føles riktig.
Jeg syntes forresten også at det ble mye mat! Og da var jo pulverposene det første jeg kutta:)
Er en tråd inni her en plass med vedlikeholdsstigen på atkins, syns det var interessant lesning...
Håper du finner en løsning som passer for deg:)

Vibeke-67
03-05-08, 16:59
Heisann Mindor -funnet ut av dette nå?
Jeg begynte jo rett på fase tre, og skulle gå ned 15 kg, ca halvveis nå. Så man går jo ned i fase 3 også, med trening. Jeg gikk 3 uker i fase 3a, over til 2 uker i fase 3b. Nå er jeg egentlig i fase 3c, men legen sa at jeg godt kunne strekke den langt ut. I fase 3c skal man introduserei prosjon ekstra frukt i en uke, så kan man ta i porsjon melkebaserte proteiner fra listen, og så til slutt, etter en uke til, kan du spise brød etc.
jeg synes det er mye og kjapt, og jeg la så mye på meg da jeg i januar introduserte noen skarve knekkebrød og havregrøt, at jeg ligger vel i fase 3 b enda, men koser meg litt med en ekstra frukt, eller cottagecheees eller joghurt av og til.

Det funker for meg. Blir ikke dårlig, magen fungerer fint, og vektnedgangen ser ut til å være jevn. kroppen blir i alle fall mindre.

Lykke til!

Vibeke

mindor
04-05-08, 09:17
jeg tror jeg går i fase 3a til jeg får snakke med ED legen igjenn. jeg merker at jeg går ned litt men det går myyyyyye seinere bare 200 gram på 5 dager men det er uten trening da :)