View Full Version : kvalme ved fedon kost?


*lilje*
17-09-04, 22:19
Etter at jeg la om kosten etter fedon sitt prinsipp for en mnd siden har jeg vært utrolig mye kvalm. Har ikke kastet opp, men har hatt perioder med kvalme hver dag.
Er det andre som har opplevd dette ved kostomlegging?
Kan det komme av at kroppen nærmest får "abstinenser" etter sukker?
Jeg hadde et kosthold med svært mye sukker før jeg la om.

HP
18-09-04, 18:17
Svært mye sukker til 0 sukker? Kuttet ut poteter også? Korn?

Det kan vel være abstinens, men jeg vil vel kansje foreslå hormonforandringer? Er det spesielle tider på dagen, eller etter spesielle måltider? :snill:

Marianne
18-09-04, 18:23
Jeg har en venninne som ble kvalm etter å begynt å spise Lindberg-måltider, og kastet opp etter å spist fårikål-oppskriften hans. Jeg klarer ikke lenger å overbevise henne om at Lindberg er bra...:p

marianne;)

HP
18-09-04, 18:41
En blir kvalm av mye proteiner med lite fett også. :snill:

*lilje*
18-09-04, 20:37
Jeg har faktisk ikke lagt merke til om det er etter spesielle måltider, eller faste tider på dagen. Bare registrert at jeg kan sitte å snakke med noen, og så kommer plutselig en kvalmebølge.

Men jeg tror det skjer oftere når det har gått 2-3 timer siden jeg spiste, enn rett etter måltid.

Skal prøve å legge litt mer merke til når det kommer fremover.

Ja det har gått fra veldig mye sukker til veldig lite. Vil ikke si at det er 0 sukker, for det er litt sukker i noen matvarer jeg spiser. Men ikke mye nei.
Spiser mye mer protein, og lite fett.
Det fettet jeg spiser ligger som oftes i nøtter, olje og fet fisk.

takk for tilbakemld begge to.

HP
18-09-04, 21:53
Det høres ut som en hormonell kvalme du beskriver... Gravid? :snill:

*lilje*
19-09-04, 00:09
Det høres ut som en hormonell kvalme du beskriver... Gravid? :snill:
Har en liten pjokk på 3 mnd. Prøver å bli gravid igjen....;) , men er det ikke ennå. Har tatt test.

Men hvis det er hormonell kvalme, hva er det?

Iset
19-09-04, 00:57
Har en liten pjokk på 3 mnd. Prøver å bli gravid igjen....;) , men er det ikke ennå. Har tatt test.

Men hvis det er hormonell kvalme, hva er det?

Med hormonell kvalme mente vel HP svangerskapskvalme, det er jo hormonelt vet du. ;)

http://www.babyprat.com/images/smilies/sjokk.gif det var jammen tette barn!! :o

*lilje*
19-09-04, 01:00
http://www.babyprat.com/images/smilies/sjokk.gif det var jammen tette barn!! :o
Tror ikke jeg har noe å "frykte" akkurat der.
Brukte 1 år på å bli gravid sist, og siden jeg ikke har EL lenger av meg selv, tok jeg pergotime. Må nok til pers med det denne gangen også.

luringen
02-02-05, 09:59
[Hei jeg har en tass på 5 mnd (idag!), og opplevde som du å bli uvel og elendig. Det var i starten og jeg tror det var fordi jeg var for streng! Hvis du ammer også, må du huske atdet koster både karber og krefter... Jeg har økt litt på karbene og da går det bedre...

Steinba
09-02-05, 13:08
Jeg har holdt på med Ketolysekuren i 3 dager nå dvs. max 20 g karbohydrater/dag. Jeg er kjempekvalm nesten hele tiden men værst er det like etter jeg har spist. Siden jeg er mann kan jeg neppe være gravid som noen kanskje mener du er siden du er så mye kvalm.:) For min del håper jeg dette går over snart hvis ikke klarer jeg ikke å gjennomføre dette. Jeg har faktisk ikke lagt merke til om det er etter spesielle måltider, eller faste tider på dagen. Bare registrert at jeg kan sitte å snakke med noen, og så kommer plutselig en kvalmebølge.

Men jeg tror det skjer oftere når det har gått 2-3 timer siden jeg spiste, enn rett etter måltid.

Skal prøve å legge litt mer merke til når det kommer fremover.

Ja det har gått fra veldig mye sukker til veldig lite. Vil ikke si at det er 0 sukker, for det er litt sukker i noen matvarer jeg spiser. Men ikke mye nei.
Spiser mye mer protein, og lite fett.
Det fettet jeg spiser ligger som oftes i nøtter, olje og fet fisk.

takk for tilbakemld begge to.