View Full Version : Is av ED produkter?


smilefjes
05-05-08, 08:20
Er det noen som har forsøkt å lage is av feks kakaoen eller cappucinoen i ED serien? Tenkte det kunne bli godt nå på sommeren med is hvis jeg putter det i ismaskinen :rolleyes::p

Titti
05-05-08, 08:56
Ikke prøvd, men er jo verdt et forsøk. :D

Hvor mye koster en sånn is-maskin forresten?

smilefjes
05-05-08, 09:17
Jeg har en sånn som jeg setter inn i kjøkkenmaskinen min, tror ikke den var så dyr, men det er leeeenge siden jeg kjøpte den...

Fant denne på elkjøp ihvertfall:
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000m3coPRAF?Pr oductID=AXTD4QFHdGUAAAEOj4tCGhzm&CatalogCategoryID=gbrD4QFH2GAAAAEOGeI03xiL

Distrea
05-05-08, 12:04
jeg skal lage saftis :p

Titti
05-05-08, 20:47
Jeg har en sånn som jeg setter inn i kjøkkenmaskinen min, tror ikke den var så dyr, men det er leeeenge siden jeg kjøpte den...

Fant denne på elkjøp ihvertfall:
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000m3coPRAF?Pr oductID=AXTD4QFHdGUAAAEOj4tCGhzm&CatalogCategoryID=gbrD4QFH2GAAAAEOGeI03xiL
Ikke verre pris nei, da skal jeg kjøpe en når jeg får feriepenger og lage de deiligste iser. :D Husker Iset la ut oppskrift på is med Atkins-barer oppi. :sikle:

Ruska
06-05-08, 15:38
jeg skal lage saftis :p

Hvilken saft bruker du da?

Distrea
06-05-08, 16:37
Hvilken saft bruker du da?

fun-light. Tja, ... bringebær og appelsen, godt å blande. Må lages litt sterk.:)

Ruska
07-05-08, 13:23
fun-light. Tja, ... bringebær og appelsen, godt å blande. Må lages litt sterk.:)

Ok, da må jeg sjekke om det er Fun light jeg har i skapet (drikker aldri saft som du skjønner :p). Jeg vil også lage saftis, og så skal jeg prøve å lage is av sjokoladepudding m/soyamelk. Det smaker nydelig som shake med isbiter, så kanskje det blir godt som is også :rolleyes:

Enid
07-05-08, 14:02
Sjokoladepuddingen som shake, altså? Godt tips, jeg ble så lei av den og trenger å få i meg resten av ED-måltidene mine :D Og godt med noe kaldt i sola!

Ruska
09-05-08, 13:52
Sjokoladepuddingen som shake, altså? Godt tips, jeg ble så lei av den og trenger å få i meg resten av ED-måltidene mine :D Og godt med noe kaldt i sola!

JAAA!! Den er fantastisk god. Bruker soyamelk + 3/4 isbiter og blander alt i blenderen...nam nam..spiser den med skje :sikle:

Robyn
09-05-08, 18:42
Hm, det skal jeg jammen prøve, for jeg får den ikke i meg i pudding form.

Ruska
13-05-08, 09:41
okay, da har jeg forsøkt å lage is av sjokopuddingen - det var ikke godt :nei:

smilefjes
13-05-08, 10:18
Jeg har eksperimentert med sjokopuddingen....
Lagde den uten vannet - med bare 2 dl melk. Også lagde jeg vaniljepuddingen - men med en eksra dl vann oppi. Når vaniljepuddingen hadde stivnet, rørte jeg den opp så ble den til en veldig god, tykk vaniljesaus... Halvparten av den og en halv modifisert sjokoladepudding ble veldig likt vanlig sjokoladepudding med vaniljesaus - kanskje det kan hjelpe deg også?