View Full Version : Samling av oppskrifter for Lavkarbo.no
Heisann, første inlegget mitt her :cool:
Har brukt dette forumet en god stund, og bladd meg igjennom uttallige gode oppskrifter, men har egentlig savnet en stor "kokebok" med alle oppskriftene.
Fant også ett innlegg der det diskuteres om en kokebok med oppskriftene.
Da jeg reiser mye i jobbe min, og er uten internett storde deler av tiden, bestemte jeg meg for å lage nettopp en slik bok, som jeg enkelt kan ta med meg.
Så de siste dagene har jeg bladd meg gjennom så og si alle oppskriftinleggene her og plukket ut rundt 200 forskjellige oppskrifter og samlet de alle sammen i ett dokument.
Tenkte at det sikkert er flere som har lyst på en slik kokebok også. :D
:suss: Fy søren, dette var topp asså! du fikk en mega stjerne fra meg nå!
Den er herved lagret :D
takktakktakktakk :klem:
Har brukt dette forumet en god stund, og bladd meg igjennom uttallige gode oppskrifter, men har egentlig savnet en stor "kokebok" med alle oppskriftene.
Da jeg reiser mye i jobbe min, og er uten internett storde deler av tiden, bestemte jeg meg for å lage nettopp en slik bok, som jeg enkelt kan ta med meg.
Så de siste dagene har jeg bladd meg gjennom så og si alle oppskriftinleggene her og plukket ut rundt 200 forskjellige oppskrifter og samlet de alle sammen i ett dokument.
Åh, dette har jeg også fantasert om, men kom aldri lenger enn å kopiere og lagre noen få av oppskriftene. Her finnes jo absolutt ALT (nesten)
Godt jobba :)
Genialt!!! Utrolig snilt å dele.. må jo ha tatt lang tid å lage til!!!
Tok egentlig bare 2 lange netter :)
Men måtte engentlig bare gjøre det, da jeg reiser utenlands på søndag.
Gikk på ketolyse i fjor også, men det endte heller dårlig da jeg ikke er flink nok til å spise riktig mat på disse reisene. Forhåpentligvis skal jeg klare det bedre denne gangen:cool:
Petronella
19-05-08, 19:50
Så flott! Denne var virkelig kjekk å ha1
Utrolig bra! :stortsmil En sånn samling har jeg også tenkt på. Og nå har d gjort jobben.Tusen takk for at du deler det med oss andre:klem:Den er nå lagret på maskinen :)
Wow tusen takk!!! Dette er skikkelig imponerende.
WOW!! :_oy: Så flink du har vært!!
...Begynte å kopiere noen oppsktifter i går - men nå slipper jeg jo å fortsette!!
Tusen takk!! Dette blir satt stor pris på! :blomster:
Håper du får en fin reise!:4klover:
Bør bombanderes med grønneprikker :D:D:D:D:D
ååå... *skamme meg* ,,, i ekstasen glemte jeg jo å ønske deg GOD REISE :o
Å så fantastisk herlig!! Den spys nå ut av min skriver i denne stund, skal lagres i kjøkkenhylla sammen med andre oppskrifter :D
Du er en HELT!! :klem:
Hvor mange sider får du Bergrosa...? Har ikke åpnet dokumentet enda. Skal jammen gjøre det når jeg kommer hjem
Wow:_punk:! Tusen hjertelig takk! :blomster:Det må har vært litt av en jobb - Flott forside-bilde forresten! Da er den lastet ned og lagret! :ja:
Bør bombanderes med grønneprikker :D:D:D:D:D
gjett om :p
Fantastisk!!
Du har gjort en kjempeinnsats! takk skal du ha!:klem:
Hvor mange sider får du Bergrosa...? Har ikke åpnet dokumentet enda. Skal jammen gjøre det når jeg kommer hjem
Hehe... de ble visst 92 sider!! :eek: Men svart bare da, så det går fint. tenker dette blir suverent jeg. Har ikke fått satt de i perm ennå, men det skal jeg gjøre.
Genialt altså. Jeg kan ikke ha dem på dataen, springer ikke dit å leser når jeg skal lage mat nei ;)
egentlig kunne den kanskje blitt klistra??? :)
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusen takk. Du er en knupp. :lesebok:
Utrolig bra, tusen millioner takk for det arbeidet du har lagt ned og som vi andre kan få ta del i og helt enig i at denne bør bli klistra :)
Evig takknemlig :)
Takker masse og bukker imponert!!
neitakktilsukker
14-06-08, 23:55
:):DHenger meg på og bukker og nikker og neier og takker!!!! :):D
det er lett å kjøre seg fast i den samme maten men her var det jammen mye inpsirasjon !!!!
:):)
Santa Sofia
17-06-08, 22:26
Wow! Denne hadde jeg ikke sett før!
Nå trenger jeg ikke bekymre meg om ferietid og steder uten internett for nå kan jeg ha den supre oppskriftsamlinga tilgjengelig hele tiden.
Prikker og stjerner er utdelt!
egentlig kunne den kanskje blitt klistra??? :)
Helt enig!!
Tusen takk for at du deler med oss andre! :D Utrolig snilt!
Dette har jeg tenkt på å gjøre men ikke orket enda.:o
Takk :blomster:
Du er helten min :)
Har også tenkt på å fått samlet alt i ett, og fått system på det! Og det har du nå gjort for meg :) Må si jeg ble varm om hjertet da jeg åpnet dokumentet og så hvor ryddig og fint og representativt det var!! Gjett om denne skal ligge på kjøkkenbenken!!
Ha en fortreffelig tur du o hellige deg!! Hehe..
:D:):D:)weeeee weee weeee
LilleRosin
31-07-08, 13:45
Så utrolig bra! Tusen takk skal du ha! :D
Tuuuuusen takk. No ligger den på datan og skal printes ut i kveld.
Genialt, denne har jeg ikke sett før. Har sittet å skrevet opp oppskrifter i hytt og pine, men dette var genialt! :D
Utrolig bra, tusen millioner takk :D
:D Takker jeg også.. mye godt her jeg kan lage til jul...
FANTASTISK, dette var midt i blinken , DU ER EN KNUPP.:suss:
wow, så snilt! :D
*klem til deg* :klem:
Dette var jo bare helt topp, tusen tusen millioner takk til deg. Har prøvd endel av oppskriftene og de er bare supre :hungry::hungry:
Stor klem fra Anki
Tusen takk for kjempefin kokebok. Dette er fint for meg som er ny her og som skal ned mange kilo:confused:
Karbodronninga
14-03-09, 12:36
Heisann, kjempe snillt av deg å dele kokeboka med oss andre, gleder meg til å prøve oppskriftene!
Herregud, nå ble jeg glad!!!!!!:D
Denne var jo helt perfekt for meg nå!! Er så matlei og lei av å tråle rundt etter nye oppskrifter... TUSEN TUSEN TAKK FOR AT DU DELER DENNE, helt faktastisk!!!:D:D
Fantastisk!!!!!!!:):d du er superduper.
1000 millioner takk!:):)
Jeg vil også takke for kokebok. Fant flere av mine favoritter i den. :D
utrolig flott tiltak :D denne skal skrives ut ikveld og settes i perm..så er den klar når jeg begynner på ny frisk på mandag :) supert altså :klem:
http://www.home.no/sirip/hb.gif
http://www.home.no/sirip/smile_approve.gif
Tusen takk!
:):D:blomster:
Som sakt du er en liten knupp also:D. Dette skal lamineres og i en perm also:D
Tusen takk for at du har laget og lakt ut denne oppskriftsboka !!
Takk og tusenn takk for flott arbeid :)
Tusen hjertelig takk :heia:
MEGA STOR :klem:
Tusen takk for flott kokebok! Den er printet ut, og tas i bruk rett etter jobb:D
Kjempe topp med oppskriftsbok. det var det eg trengte no.
Tuuuuuusen takk for hjelpa.
Ååååh, dette har jeg lett en stund etter!! Tuuusen takk, du er topp altså :-)
Skautrollet
04-06-09, 18:16
Nei så kjekt...
Takk!:)
Den var super! Tusen takk :blomster:
Denne var super!!! Tusen takk:D
Tusen takk for at du deler kokeboken din:)
Er ny her og har akkurat startet på ketolysekuren, så dette var akkurat det jeg trengte!!!
SunnhetMedSirrup
20-07-09, 21:34
http://suntkosthold.piczo.com/?g=38999628&vsrc=preview&cr=3
håper dere liker den :)
Egg hver dag
20-07-09, 21:53
Tusen tusen takk!!!! For en fantastisk jobb du har gjort. Dette skal jeg printe ut og sette i ringperm så har jeg en kokebok til kjøkkenet uten å måtte ha med laptopen hver gang jeg vil lage noe nytt:):):):)
Du er en knupp!
Fantastisk flott samling av oppskrifter, skal få den skrivd ut etter ferien!!!!:D:D takk!
Wow, jeg er imponert! Tusen takk for at du har gjort den store jobben... da er det bare å få kjøpt litt nytt blekk og flere ark og printe ut herligheten :D
Til alle deres som skal printe, når den ligger på maskin er den søkbar, det er den ikke på papir... ;) Lagre den på desktopen, og print ut de oppskriftene dere trenger.
Egg hver dag
21-07-09, 17:07
Til alle deres som skal printe, når den ligger på maskin er den søkbar, det er den ikke på papir... ;) Lagre den på desktopen, og print ut de oppskriftene dere trenger.
Den hadde jo innholdsfortegnelse så det vil jo bli lett å finne frem :)
Den hadde jo innholdsfortegnelse så det vil jo bli lett å finne frem :)
Men det er jo mye mer tungvint å bla... Jeg hater papirutskrifter :o Kjenner hårene i nakken reise seg når folka på jobben printer ut ting for å lese det... :D
Egg hver dag
21-07-09, 18:16
Men det er jo mye mer tungvint å bla... Jeg hater papirutskrifter :o Kjenner hårene i nakken reise seg når folka på jobben printer ut ting for å lese det... :D
Hehe...litt forskjellig syn på hva som er tungvint ;) Jeg liker best å bla i papirene jeg ser du....
får ikk sett den, for jeg har ikke word:( er ikke noen snille sjeler som kunne klippet og limt inn i wordpad å lagt ut vel??
får ikk sett den, for jeg har ikke word:(
OpenOffice er en gratis office pakke som er kjempefin, og kan lese alle vanlige filer. lastes ned fra http://no.openoffice.org/
Krøllerellerei
10-08-09, 13:20
får ikk sett den, for jeg har ikke word:( er ikke noen snille sjeler som kunne klippet og limt inn i wordpad å lagt ut vel??
Klarer du lese pdf-fil? I tilfelle send meg en PM med mailadressen din på, så skal jeg sende den til deg.
wow.. så genialt for en nystartet lavkarbospiser..
Denne var virkelig flott!!! :)
Akkurat printet ut alle sidene og skal få bundet dem inn på jobben! :O)
Takk til den som gjorde dette!! :ja:
SunnhetMedSirrup
23-08-09, 13:42
H E R R E G U D !
takk ! :lol:
Herlig! :D tusen takk for at du delte denne.. detta blir en super kokebok :)
sykavsukker
23-08-09, 21:51
Denne imponerte meg!
Tusen takk sstorebo :)
Wow, dette var flott! Takk skal du ha :)
Har lagt til enda en oppskrift til dette heftet jeg.
Hannas eplekake som skal lages i morgen.
:ja:
Ble oppskrift nr. 93 i den nye lavkarbo-permen min. :D
Åh!Genialt!Jeg tror jeg elsker deg!
hehe:)
Genialt :D Tusen takk, denne skal skrives ut!
Tusen hjertelig takk for supre oppskrifter.Er helt ny her, bare ei lita uke sidenjeg la om kostholdte. Er utrolig motivert, og tusen takk igjen:):):)
Tusen takk for at du gadd å lage det i ett hefte! Denne skal skrives ut i morgen på jobb, hehe.
halleluja! Gu kor glad eg ble for denne! GODT JOBBET!
Designeren
14-01-10, 15:09
Dette var virkelig bra!!! Jeg sitter her og lager min egen - har brukt et par dager nå på å samle oppskrifter jeg har funnet rundt omkring og lage min egen "kokebok". Og så kommer jeg over denne tråden her :))))
:heia: Veldig godt jobba! 1000 takk!!!! :heia:
Kjempefin samling!
Jeg har kontinuerlig det siste 1,5 året printet ut oppskrifter og satt i perm når det kommer noe jeg synes høres godt ut og jeg bruker den nesten hver dag faktiskt.
Hadde det ikke vært mulig å faktiskt trykke og lage en lavkarbo-kokebok med oppskrifter herifra til inntekt til drift av forumet??
I Sverige kommer det jo stadig nye lavkarbo - kokebøker så en Norsk en er virkelig på sin plass. :) Det er jo et medlem her fra Lille-måne vet jeg i hvertfall..
Dessuten skulle jeg ønske at Nannah ga ut en egen kokebok for hun har så gode oppskrifter :)
Dessuten skulle jeg ønske at Nannah ga ut en egen kokebok for hun har så gode oppskrifter :)
Me 2! Når jeg er matlei søker jeg bare på "Nannahs"... :D
Designeren
17-01-10, 09:17
Det hørtes ut som en kjempeidé! Egen kokebok hadde vært helt topp.
Jeg driver eget firma som grafisk designer og tar mer enn gjerne del i å sette den sammen og klargjør for trykk. :)
lillemorell
17-03-10, 10:29
Fant denne nå!! TAKK!! Det her er jo helt supert og gjør alt så mye enklere!! ;-)
Så flott hefte!
Tusen takk!!!
Mvh
Jacky
Genialt - tusen takk!! :)
kjempebra, nu ble det orden på alle løsarkene mine. må bare prøve å få de buntet i hop på en eller annen måte.
Flott! :) Jeg har savnet en samling av passende oppskrifter.
Og oppskriftene er nå lagret!
Tusen tusen takk! For en jobb!!! :-)
Sååå fint! Tusen takk for det! Jeg er nybegynner og strever litt i jungelen,- hva er lurt og ikke lurt å spise;) ! Nå blir det atskillig enkelere! Takk for det!
Mvh Berit
Sååå fint! Tusen takk for det! Jeg er nybegynner og strever litt i jungelen,- hva er lurt og ikke lurt å spise;) ! Nå blir det atskillig enkelere! Takk for det!
Mvh Berit
Ser at din kostholdsfilosofi er skaldeman. Da er det mange av oppskriftene oppi her du ikke kan bruke, bare så du er advart. Dette er vel mer Fedon eller noe?
Ser at din kostholdsfilosofi er skaldeman. Da er det mange av oppskriftene oppi her du ikke kan bruke, bare så du er advart. Dette er vel mer Fedon eller noe?
Det er ganske variert fra de fleste retningene tror jeg. Så man bør ha tunge litt rett i munnen på de man velger ja :ja:
Sweet Pink Kitty
27-04-10, 19:09
Superflott, dette vil gi meg mye hjelp på veien. :)
Tusen takk for flott jobb flott kokebok
Sweet Pink Kitty
02-05-10, 19:14
Superflott, da skal jeg oppdatere der etter jeg har trent. ;)
Tusen tusen takk ;) Denne var fantastisk bra;) du har gjort en kjempejobb ;) ;) som kommer oss alle til nytte. God klem fra meg
Hei!
Er det noen som kan lage kokeboka i pdf-format, for oss uheldige som ikke har Word på datamaskinen..? :)
Mvh. Ellerish.
Her er pdf ;)
Forøvrig kan du laste ned openoffice.org å få gratis "wordprogram" med mer sånn til fremtidig bruk :D
Fantastisk:) Jeg starta i dag med lavkarbodiett.... som jeg egentlig ikke kan allverdens om, men tenkte at i dag baker jeg knekkebrød og forbereder kjøkkenskapene mine på at jeg skla følge diett. Det her va stoooor stooor hjelp :)
Her er pdf ;)
Forøvrig kan du laste ned openoffice.org å få gratis "wordprogram" med mer sånn til fremtidig bruk :D
Eller bruke google Documents. Veldig genialt online program :ja:
Tusen takk for tipsene Lillemy71 og Carisma! :D
Fikk tips av fastlege om denne "boka". Takk for at du har laget den, hjelper meg utrolig mye.
Det er en super jobb du har gjort for mange!!!! TUSEN TAKK!!:):4klover:
Dette er helt topp! Jeg har brukt mye tid på å lete meg fram til aktuelle oppskrifter og nå har du laget det! Tusen takk.
Hei, jeg er ny her på forumet og ny med lavkarbo diett. Har lett i flere dager etter et opplegg som kunne gjøre det lett for meg å begynne, og her fant jeg akkurat det jeg lette etter. Tusen takk for den fantastiske jobben du har gjort for meg og andre som famler litt i blinde ennå. :D
Kjempeflott oppskriftsbok, tusen takk!
Her kommer min favoritt drikk - ISKAFFE
FYll et stort kaffeglass med is og hell over 2 espresso søtet med flytende søtestoff eller det du måtte ønske. Rør rundt og den er serveringsklar. (Pga all isen blir den fort avkjølt). Selv benytter jeg 2 dekaf Nespressokapler, men det går like bra med annen espresso. Kjempegodt....og 0 karbohydrater
Kjempeflott oppskriftsbok, tusen takk!
Her kommer min favoritt drikk - ISKAFFE
FYll et stort kaffeglass med is og hell over 2 espresso søtet med flytende søtestoff eller det du måtte ønske. Rør rundt og den er serveringsklar. (Pga all isen blir den fort avkjølt). Selv benytter jeg 2 dekaf Nespressokapler, men det går like bra med annen espresso. Kjempegodt....og 0 karbohydrater
Og for de som ikke liker svart kaffe- ha oppi en skvett med fløte :D Dersom du bruker en shaker blir kaffen enda mer "fluffy" :p
Supert! Gleder meg til å komme igang!
Superfin oppskriftsbok:heia:
Tuusen takk;)
Hjertlig tusen takk!! :klem:
Redningen min dette. :hearts:
Er nybegynner, og det er lett å gå seg blind her inne med alle oppskriftene som er hulter til bulter, og en ikke husker hvor en fant det hen.
Igjen....tusen takk!! :) :) :)
Helt supert for oss nybegynnere som lett roter oss bort i alle bloggene og oppskriftene. Tusen takk for denne boka:)
Tusen takk. Denne var kjempe nyttig og er nå lagret hos meg og blir et dokument jeg kommer til å bruke mye :)
Kjempeflott, litt av en jobb:D:D:D:D tusen tusen takk:D:D:D
wow!! tusen takk!! :D Starter dietten min i dag, dette blir knall! :)
Hei!
Måtte melde meg inn her for å få kloa i oppskriftsboka! Og det er det absolutt verdt! Kjempefornøyd :)
Jeg lastet den ned, men fikk ikke åpnet den :confused:
Kan noen av dere sende meg dokumentet på epost?
Jeg lastet den ned, men fikk ikke åpnet den :confused:
Kan noen av dere sende meg dokumentet på epost?
Den er sendt deg pr nu!
Lykke til!
Den er sendt deg pr nu!
Lykke til!
Tusen takk for hjelpen - nu gikk alt så meget bedre :)
Har ikke sett gjennom alt enda.. Jeg ble medlem i efta..Men det jeg har sett hittil av dine oppskrifter, er bare fantastisk.. Dine oppskrifter ser sååå.. gode ut. Du må ha mye lik smak som meg.. så bra.. jeg ser fram til å prøve dine oppskrifter. Takkkk..
Da var den printa ut! Stilig!
Budeiea995
19-02-12, 21:49
Hvordan lager jeg grønne prikker???
Tusen takk, demne er jo helt genial!!! Takke, takke, takke, takke!!!!!
Stor knuseklem!!!
Festina lente
20-02-12, 11:19
Genialt!! :D
Denne skal printes ut straks jeg er tilbake på jobb!
littetterlitt
12-08-15, 16:17
Tusen hjertelig takk!!!
Ninjastisk
23-05-17, 23:59
Supert:) mange takk😘
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.