View Full Version : Jeg trenger litt hjelp


Cinderella
21-09-04, 15:09
:rolleyes: Heisann har akkurat funnet denne siden, må bare si at den er kjempe flott!
Skikkelig gøy å lese.
Jeg trenger å gå ned 10 kg men jeg er alltid sulten. Trener mye men går likevel ikke ned. Kan noen hjelpe meg?

Anne
21-09-04, 15:37
Hei og velkommen hit.

Kanskje kan vi hjelpe deg, men ikke over natten:)
Det kan jo være mange grunner til at du er sulten; Spiser for lite, spiser feil, spiser for sjeldent,,,osv....
Litt vanskelig å gi råd uten å vite noe særlig om deg.
Kan jo si en ting; vi erfarer at med Lavkarbo mat i riktig mengde, så er en ikke sulten og søtbehovet blir borte etter noen dager.

Du må bestemme deg for hvilken diett du vil bruke eller la meg si hvilket kosthold du vil legge om til. For det er vel det de fleste av oss har valgt etterhvert, å legge om kostholdet, selv om det sikkert for mange av oss begynte som en diett.

Vi får så mye i tillegg til redusert/endret vekt skjønner du:D .Jeg kjenner det på hele kroppen. Vondtene mine er nesten borte og jeg føler meg ikke så trøtt som tidligere og jeg føler meg mye mer opplagt enn på flere år.

Bare bestem deg du og let rundt eller spør.
Vi er her:)

Cinderella
21-09-04, 15:47
Tusen takk for hyggelig svar. Hva anbefaler du da? Jeg er åpen for å prøve det meste. Du har sikkert mange erfaringer så du vet kanskje hva som er best å starte med.
Jeg har lest boken til Fedon Lindberg og Atkins men jeg skulle gjerne tengt en meny å følge basert på norske matvarer:rolleyes:

Anne
21-09-04, 16:00
Ja jeg spiser Lindbergmat. Så da anbefaler jeg det :)

Jeg vet ikke hvilken av Lindbergbøkene du har, men i den ene står hele menyer for et par uker tror jeg.
Hvis ikke så vil jeg anbefale å lese journalen til MHM eller MUP tråden min der står det hva jeg spiser hver dag.

I MUP trådene våre vil du også se at vi tenker helhetlig.
Du finner mange fine lenker under Forumet-en egen som heter MUP

I tillegg så har vi en lenke på Hjem-siden vår som heter Lavkarboressurser. Der finner du masse nybegynner- nyttig stoff.

Begynn der og spør etter hvert igjen.:)

Cinderella
21-09-04, 16:16
Tusen tusen takk Anne!

Anne
21-09-04, 16:20
Bare hyggelig...flere kommer nok innom og sier noen ord:D

Nille
21-09-04, 18:29
Hei Cinderella !!
Velkommen hit !! Jeg er den av dem som går på Atkins. Dagens mest utskjelte matfilosofi. Men ikke la deg skremme av avisene, - vi lever i beste velgående her og er sunne og friske. Det er bare riks synserne og journalistene som ikke kan lese engelsk, derfor har de ikke lest Atkins (Dr. Atkins New Diet Revolution - DANDR) og følgelig vet de ikke hva de snakker om.......:o

Trist men leitt !

Om du har spørmål er det bare å fyre løs. Du får alltid svar her inne.

Lavkarboressursene Anne henviser til er et must å lese før du begynner !

Lykke til videre, uansett hvilken filosofi du velger !!

:)

Anne
22-09-04, 16:00
Legger denne inn her og jeg..i tilfelle du ikke leser MUPen min..:)

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Cinderella
Sendte en mail til Sunkost ( som har produsert de jeg kjøpte) og spurte. Skal bli spennende å se om jeg får svar gitt

Det var smart. Spennende. Vil gjerne vite jeg og:)
__________________

Cinderella
23-09-04, 10:02
Det skal du få:)

Cinderella
23-09-04, 12:13
Her er det


Soyaflak Næringsinnhold gjennomsnitt per 100 g vare:
Vann: 7,0 g
Energi: 1791 KJ/428 kcal
Protein: 36,8 g
Fett: 23,5 g
Karbohydrater (totalt): 28,1 g
herav kostfiber: 10,7 g
tiamin (vitamin B1): 0,75 mg
Riboflavin (vitamin B2): 0,28 mg
Kalsium: 210 mg
Selen: 9 µg

Anne
23-09-04, 12:24
Takk Cinderella

Kjekt å vite:klem: