View Full Version : Stinker tynner ...


søt uten sukker
28-05-08, 14:05
Både mannen min og jeg har startet på lavkarbo og er i ketose. Han trener ganske mye. Både vekter og spinning. Når han spinner svetter han så det spruter. Og det stinker!! Har luktet på hånkleet hans og det lukter rett og slett tynner! Svir nesten i nesa.. Han forteller at hele spinningrommet lukter slik pga han:D Er dette vanlig, eller??

Tone-G
28-05-08, 17:05
Jeg er såpass fersk at jeg ikke har greie på det, men jeg har erfart at jeg svetter mer.
Får håpe noen andre har et godt svar på dette:)

luringen
28-05-08, 17:58
kanskje det samme som med ånden på ketose? Den blir også også py..

Megvel
28-05-08, 17:58
Hehe, ketoner kan lukte ja!

Få ham til å drikke mer vann i timene før trening...

Megvel
28-05-08, 17:59
Det lukter liksom litt "jeg var på den megafylla i hele helga ass, nå begynner jeg å bli edru og har fått meg en dusj"...ikke sant?

søt uten sukker
28-05-08, 18:03
ja...bare at det sved i nesen...:eek:

Megvel
28-05-08, 18:05
Mhm. Heldigvis så lukta jeg det mest selv og det rev i nesa. Gubben sverga på at det ikke lukta av meg nevneverdig.

Photobscura
28-05-08, 18:57
Oioi, kjent fenomen, ja! Da jeg tok induksjonen første gangen så skjedde de merkeligste ting, jeg STINKA ram svette, uansett om jeg dusja og skifta så stinka det av meg, jeg fikk kviser (som jeg aldri har hatt før) og det skumleste; jeg menstruerte svart :eek:! Det er rett og slett en detox, kroppen kvitter seg med skit som har samlet opp i kroppen, og det er bare gjennom porer og kroppsåpninger dette kan finne veien. Men don't worry! Det går over!
Jeg slapp heldigvis unna den verste ånden da.

søt uten sukker
28-05-08, 19:02
Ja, selv har jeg merket ånden og svetten ja...I begynnelsen luktet det faktisk svette igjen når jeg sto og tørktet meg etter dusjen:eek:

tommygutt
28-05-08, 20:06
Han svetter vel rett og slett amoniakk tror jeg?

søt uten sukker
28-05-08, 21:25
JA!! Slik lukter det.. går det ann å svette amoniakk da??

tommygutt
28-05-08, 23:26
Yes, man kan vistnok gjøre det på ketolyse. Jeg har aldri opplevd det

Stupedama
29-05-08, 00:16
Jøss. Har ikke lagt merke til noe, jeg. Men nå har jeg ikke kyssetestet på en stund da. I følge sticksene er jeg i ketose. Må man lukte ammoniakk for å gå ned? Dvs jeg lukter svette, når jeg har svettet, men det er ikke noe nytt.. Dere kjenner stor forskjell? Går det over etter en stund?

Photobscura
29-05-08, 08:02
Dette er jo kjempeindividuelt da, jeg f.eks fikk aldri den kjipe ånden de fleste får, men det var ingen tvil om at jeg var i ketose. Og jeg lukta utrolig ille en periode, men det ga seg etter en stund. Mest sannsynlig så var jeg mer skitten enn deg, Stupedama! :D