View Full Version : Hva ville du gjort?


Macarena
08-06-08, 10:35
Jeg har nå fått ED-bestillingen min, og alt ligger til rette for at jeg kan sette i gang. Skal starte med 28 dager i Fase 1 (hvorfor ikke 30 :confused:) og så 60 dager i fase 2.

Men så er det det at jeg skal reise bort på fredag-søndag, og da lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Starte i morgen på fase 1 og så godta at jeg får 3 dager med "fase 2-3" i helgen, eller utsette starten til neste mandag? Jeg graver i hodet og underbevisstheten for å finne ut om jeg prøver å lure til meg noen ekstra dager med uvettig spising :rodme: eller hva jeg egentlig driver med.....

Hva ville du gjort?

Vibeke-67
08-06-08, 11:22
Jeg ville ha ventet til over helgen, til neste mandag, og heller begynt med generell lavkarbo nå denne uken.
Man kan visstnok bli slapp og kvelm av ketosen (jeg har begynt rett på fase 3 skjønner du, så dette har jeg kun lest hos andre her).
Min erfaring er at det er mye huske på og lære seg i begynnelsen, f eks hvor ofte man skal spise, huske å drikke nok og kjenne igjen ulike prosesser i kroppen.
Men kanskje noen som har vært i fase 1 kan gi deg bedre svar? Som har vært igjennom akkurat det?
Jeg er opptatt av at man må tenke på dette som noe man gjør for resten av sitt liv, og at du ved å begynne på eurodietten, tar steget inn i lavkarbolivet.
Det er et ok liv å leve i, og det kan du begynne med i dag. Produktene er bare en utrolig effektiv kur å ta i begynnelsen som passer på at du får i deg nok proteiner, fett og andre næringsstoffer, samtidig lite karbohydrater. Etterhvert kutter man jo ut produktene og spiaer generell lavkarbomat ala fedon.

Lykke til da!

jeef-micro
08-06-08, 11:28
Jeg hadde også ventet tror jeg, for hadde jeg latt meg selv spise litt annen mat en jeg burde allerede i starten av fase 1, tror jeg det hadde vært lett at jeg hadde fortsatt med det når jeg kom hjem... Men jeg er nødt til å være utrolig streng med meg selv for å greie å gjennomføre... med mindre du greier å gjennomførefase 1 på turen du skal på da

indi
08-06-08, 12:02
Jeg ville også ventet, men du trenger jo ikke ta ut alt for det da! Viktig om du velger å starte før helgen, at du klarer å spise ketogent når du skal vekk, inn og ut av ketose er ikke så kjekt!
:)