View Full Version : Digitalvekt VS skivevekt


elian
24-09-04, 09:32
Hvilken type vekt har dere?

Jeg har alltid hatt en "vanlig" vekt. Og jeg har gått ned 12 kilo på den. (76-64)

Men pappa har en digitalvekt, og på den veier jeg 3-4 kilo MER enn på min vekt????

Andre som har erfart at man veier MER på digitale vekter??

Carbokiller
24-09-04, 09:44
Jeg veier også 4-5 kilo mer på digital enn på skivevekt. Det være seg vekten hos modern eller søsteren. Hadde en stund en digital vekt som jeg veide + - 6 kg på, den var forferdelig ustabil for å si det mildt. Nå har jeg fått tak i en som er veldig stabil, og hvor man ikke kan jukse med å stå bøyd fremover eller bakover (som den forrige;) ).

HP
24-09-04, 13:56
Det som er viktig med vekt er at du veier deg på den samme vekte, på det samme underlaget, om ikke kan ikke tallene sammenlignes... :snill:

Jeg stoler mer på den digitale, men jeg aner ikke om det er riktig å gjøre det... :p

Fedonisten
24-09-04, 14:14
Enig med HP - og en annen ting; det er vel ikke det tallet som kommer på vekta som er det viktigste vel? Hvis tallet før viste 76 kilo og den nå viser 64 kilo, så er det lett å regne ut.... En annen ting er at du kjenner det jo på klærne regner jeg med? DET er jo det viktigste. Det er klær du tar på deg - ikke tallet!

:klem:

magdalena
24-09-04, 23:26
Jeg har to vekter,en digital som jeg kjøpte selv,og en skivevekt som fulgte med huset vårt.Den digitale viser alltid mer enn den gamle..Derfor blir jeg så glad når jeg veier meg på skivevekten:D


Neida,men lurer på hvorfor det er så stor forskjell egentlig?

elian
27-09-04, 20:51
Jeg har to vekter,en digital som jeg kjøpte selv,og en skivevekt som fulgte med huset vårt.Den digitale viser alltid mer enn den gamle..Derfor blir jeg så glad når jeg veier meg på skivevekten:D


Neida,men lurer på hvorfor det er så stor forskjell egentlig?

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men dette er rart:

Jeg veide 10kg- sekk poteter på begge vektene. På den digitale veide sekken 10,5kg og på skivevekta veide den 10,2kg. DET er jo nesten INGEN forskjell! Men når jeg veier meg viser digitalvekta ca.67kg og skivevekta ca.64kg. :confused:

magdalena
27-09-04, 22:50
Jeg opplever ca 4-5kg forskjell på de vektene,og fikk jo sjokk når jeg kjøpte digitalvekten:eek: Men jeg stoler nok mer på den digitale,selv om den kan værespinnvill i blant,den også. Viser i blant 3kg forskjell på samme dag og på kort tid,virker nesten som den tester meg ut,for å se hvilken retning jeg liker best!

Nei,Magdalena,nå har vekten din fått et liv også-gå å legg deg igjen med feberen,skal dere si nå...:o

melene
28-09-04, 00:02
Min kjære badevekt er digtal. Byttet ut han gamle treige med skive da jeg gikk på Grete R. i fjor. For meg er han nye digitale vennen min skjønn å være sammen med. Og han lar seg ikke lure av hvordan jeg står, i motsetning til han forrige gammeldagse. Men da jeg var på Bonus og kjøpte digital vekt, så dro jeg ut av esker og prøvde flere. Og så gikk jeg for en av de som viste omtrent det samme som de fleste andre. Mulig jeg ble litt påvirket av at han viste meg noen gram mindre og, :rolleyes: Uvisst...

Syns det var så vanskelig med skive å se om jeg veide 73,5 eller 73,7 eller hva. Nå med digital er det ikke noe rom for tolkninger i positiv retning:cool:
Og min veier alltid likt om jeg går på flere ganger og sjekker.

Og så tror jeg at det har med pris å gjøre... Tror min var rundt 700,-