View Full Version : whoosh-feen var på besøk i natt!!!!


dingpot
26-09-04, 13:49
Jippi!

Har vært svært flink med styrketrening og ser at det blir resultater!! Lavkarbo er virkelig bra for å bygge muskelmasse i kroppen, for da får den endelig nok proteiner! Vekta har ikke endret seg enormt, men går litt ned. Det tyder på at det uheldige fetter går over i muskler, som for meg er SVÆRT positivt!

men jeg bare lurer på en ting: man skal jo ha 150g kjøtt til hvert hovedmåltid + grønnsaker, men jeg orker ikke spise opp alt det! Spiser bare fugl, fisk, egg og melkeprodukter som proteinkilder, ikke rødt kjøtt, det klarer jeg ikke. I dag hadde jeg kalkunfileter til lunck, og de 150 grammene gjorde det umulig å få i seg alle grønnsakene! spiste toppen 70g grønt! (jeg tar psyllium husk for ekstra fiber, så jeg skal ikke dø av forstoppelse, jeg lover ;) ).

Når jeg leser i journaler og dagbøker til dere på forumet, så ser jeg at flere av dere har mye mer fett enn proteiner (%messig av næringsinnholdet), men jeg spiser mest proteiner. Gjør jeg noe fryktelig galt nå?? :confused: Vær obs på at jeg ikke følger ren atkins, men en noe selvkomponert SB, Lindberg, atkins litt av hver opplegg.

Takker på forhånd for alle råd! dere er en super gjeng her inne! har fått så utrolig mange tips bare av å lese deres journaler og tips på andre innlegg! tror ikke jeg vet om noe sted der de backer hverandre opp på den fantastiske måten dere gjør! :syklubb: jeg stortrives på forumet, og gleder meg til hver gang jeg skal inn å sjekke for nye innlegg! :D

nalana
26-09-04, 15:41
Så bra dingpot, det er jo så morro når det endelig skjer noe etter litt stillstand.:D

Jeg vil ikke svare på alt du spør om, da jeg føler det er andre som kan svare mer sikkert enn meg på noe av det. Men jeg kan godt si noe om forholdet mellom fett og proteiner. Fettet tenker jeg minst på, for det kommer av seg selv, og slik som jeg tenker kan ikke det bli feil.

Jeg vil ligge så lavt som mulig på karbohydrater, men ikke under 20 gram. Forrige uke hadde jeg 29 gram i gjennomsnitt pr dag. Protein vil jeg ha ca 1 1/2 gang kroppsvekten. Forrige uke hadde jeg 142 gram i gjennomsnitt pr dag. Da blir det uten at jeg har tatt hensyn til fettet 158 gram fett i gjennomsnitt den uka. Dette er helt fint for meg, så lenge karbohydrater og proteiner ligger slik det skal, da må jo bare resten bli fett!?

Litt enklere forklart, så er min filosofi:

- spis så lite karbohydrater som mulig
- få i meg nok proteiner
- få i meg nok kalorier
- få i meg riktig type fett


Dette er gjennomsnittet mitt fra forrige uke:

Average Calories
sourcegramscals%totalTotal: 2106
Fat:158 1421 68% Sat:14 128 6%
Poly:7 67 3%
Mono:38 342 16%
Carbs:29 97 5%
Fiber:4 0 0%
Protein:142 568 27%
Alcohol:0 0 0%

Håper du ble litt klokere av dette :confused: :)

Nille
26-09-04, 16:06
Gratulerer med sin lille whoosh !! :D

Gjør jeg noe fryktelig galt nå?? :confused: Vær obs på at jeg ikke følger ren atkins, men en noe selvkomponert SB, Lindberg, atkins litt av hver opplegg.
Der veldig vanskelig å gi deg råd og svare på om du gjør noe feil når du blander 3 opplegg. Atkins er lav karbo/høy fett (70-75 fett, 20-25 protein og 5 karbo), South Beach er lav karbo/lav fett og Lindberg er noe midt i mellom. Etter fase 1-2 jevner utlikhetene seg ut etterhvert - det er riktig, men foreløpig går det ikke an å sette finger'n på noe å si at DET er feil og DET er riktig. Atkins funker slik det gjør på grunn av SIN kombinasjonen av fett/protein og karber, og det samme gjør SB på SIN kombinasjon. Lindberg funker pga av SIN kombinasjon.

Jeg syns ikke det er særlig lurt å blande de forskjellige (de er en årsak til at de er satt opp slik de er), men så lenge du gjør det på en klok måte og om du oppnår bra resultater er det beste at du finner noe som funker for deg. Uansett er det viktigste å kutte ned på de dårlige karbene og få i seg nok næring til hode, kropp og muskler !!

Lykke til videre !

dingpot
26-09-04, 19:25
ja det var kanskje ikke så lett å svare på spørsmåla mine i og med at jeg følger en egenkomponert. Men jeg føler jeg er nødt til å få i meg MINST 2x kroppsvekta, eller gjerne 3x (vekt i kg x 2 eller3 = gram protein per dag) i proteiner, pga at jeg trener så mye styrke som jeg gjør. Det er vel ikke noen hindring er det det? var vel egentlig slik jeg skulle ha spurt. hehe!

uansett så takker jeg for svar! :)