View Full Version : Wienerpølse - mindre fett
Etter søk på matvareguiden.no har jeg funnet ut av wienerpølse med mindre fett har 0 karbs:eek::eek: Er det noen her som vet hvilket merke dette er og noen som har prøvd det?
veit ikkje, men tek gjerne i mot tips med takk!!! Eg er kjempe glad i pølse....
:hungry:Å nå ble jeg glad gitt
Me too, var inne og snoka på sidene til gilde men fant den ikke, tror det er ett gammelt produkt som har gått ut av prod. er jeg redd:(
Dette må vi finne ut av folkens :) Skal sende en mail til Gilde i morra jeg...
Flott! Eg skal sjekke butikkhyllene i morgo eg, når eg skal handle....
åhhh... *venter i spenning*
pølse!! mmmm...med jukseblomkålpotetsalat...
pølse!! mmmm...med jukseblomkålpotetsalat...
:sikle: jaaa... også bruker jeg isbergsalatblad som lompe... for da får jeg plass til mye "salat" og ketshup :p
Hm... Både Gilde, Leiv Vidar, Coop, First Price, Finsbråten og Spis sine wienerpølser har +/- 6 gram karbohydrat pr 100 gram...
Eks Gilde: 225 kcal, 6 g karbo, 10 g protein, 18 g fett
Coop: 210 kcal, 5,7 g karbo, 10 g protein, 16 g fett
(www.somebody.no (http://www.somebody.no))
Go og mager pølsene til gilde og coop inneholder 6kh, men argentiske pølser fra coop er bare 2.
jeg har kjøpt tyske pølser i danmark, men NULL KARBS :):)
Bønes pølsene som vi får her i bergen og er 0 karb i. For det er rent storfekjøtt og salt og pepper. Jeg synes personlig de blir veldig tørre.
Det prdouktet det omtalte på matvareguiden er nok gammel og ikke lengre i produksjon :(
Kjøpte en pakke med Wienerpølser på Meny fra Christensen Moe (Sandefjord).
Det står "90% kjøttinnhold, og fri for mel, gluten og melk" på pakka. Det er oppgitt 23,8% fett og 18,6% protein, men ikke Kh-innhold :confused:. Dessuten står det at den inneholder druesukker, sennep og gjær... Kjøpte denne for KUN kr. 79,- for 400g. Det skulle bli ca 200 kr/kg det.... Smaken var grei, men ikke verdt den prisen...
Gilde Spesial Argentinsk lammepølse kosta 39,- (tror jeg) for 3 pølser (315g.).
Denne har oppgitt 14g protein, 20g fett, og 2g. KH pr. 100g.
Smaken her (stekt i panne) var veldig bra.
Foreløpig den beste "lavkarbo"-pølsa jeg har kommet over. Dessuten er det jo Gilde som lager den, så jeg håper den fins på andre steder enn Kiwi.
Disse laksepølsene fra Mills har bare 2 % karbohydrater og ca 10 % fett.
Grilstads røkt Bratwürst (62,5 g pr stk) har 1 % karbo.
Hei
Meny Oslo city har ketolysepølser (wiener, grill/ostegrill og middagspølse) med 0,2 gram KH/ 100 gram og godt med fett.
Jeg er ikke sikker, men jeg tror kiloprisen er 69 kr?????
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Er jo så himla langt unna, heter pølsene ketolysepølser?
Må spørre om de kan ta det inn her i byn også :)
Endelig. Jeg må prøve å få tak i pølser også:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.