Ser i matvaretabellen at det er 6,6 karbs i 100 g spiselig jordbær. Og kostfiber 2,0 g karbs. Kan jeg trekke av kostfiberet? Blander jeg med sukkeralkoholer nå.... :confused: mener jeg har lest noe om slikt fiber også....
*har sykt lyst på jorbær* :o
nix- det er 6,6 KH desverre...
Bringebær inneholder bare halvparten,men er dessverre ikke like gode da..:)
Paradis-Oscar
03-07-08, 18:22
Hm...jeg veide tre passelige store jordbær her nå - det ble 45g.
Hvis jeg ikke har regnet feil, blir det da 2,97 karber - kan du ikke unne deg det som en liten treat? :)
Mengden har jo alt å si, litt er vel ikke døden - masse sunne vitaminer!
Da blir det 3-4 jordbær :D Tar det i stedet for hasselnøttkjernene mine i kveld :)
Takk for raske svar!!
Photobscura
04-07-08, 11:54
Jeg synes bringebær nesten er bedre enn jordbær, jeg da :D
Jeg har også lest at man skal trekke ifra fiber i gram for å finne riktig karbohydrat innhold i frukt og grønnsaker. Det står det på ketose.no, så hvis det er der du har funnet ut hvor mye karbohydrat det er i jordbær så skal du kanskje det?
Photobscura
04-07-08, 12:46
Jeg har også lest at man skal trekke ifra fiber i gram for å finne riktig karbohydrat innhold i frukt og grønnsaker. Det står det på ketose.no, så hvis det er der du har funnet ut hvor mye karbohydrat det er i jordbær så skal du kanskje det?
Mat som selges i Norge har alt trukket fra kostfibrene. De noske matvaretabellene har ergo det riktige næringsinnholdet.
Ketose.no var ny for meg :)
Ketose.no var ny for meg :)
Tror kanskje det er ketolyse.no hun mener. Får ingen treff på ketose.no :)
Ha, forøvrig, ein smekkandes finfin freddah!
:klem:
Photobscura
04-07-08, 14:38
Det fikk jeg :)
http://ketose.no/
Åh farsken, stilig! Tusen takk, heh. :D
Måtte bare droppe www'en ja...
Stikker fluksens dit for å lese. Spennende... :)