View Full Version : Banan?
nei.... mye karber der...
Ikke bare mye karber, men veldig høy GI også. En undersøkelse jeg leste om nylig viste at banan gir høyere blodsukkerstigning enn vanlig melkesjokolade!
ooooiiii....
Noen som har ide om ertatning til banan?
hva er det med bananen du vil ha? altså... er det som mellommåltid du tenker på eller?
hva er det med bananen du vil ha? altså... er det som mellommåltid du tenker på eller?
Nja, tenker mer som til å ha oppi grøten og sånt.... Den er jo så søt og god,hmmmm, ja, kanskje et hint om at den ikke er bra...
tror du skal se bort fra bananen en stund ;)
sånn ca 21 karber pr 100 gram... ikke bannan nei
er frukt generelt ikke ok?
Ser at du legger opp til en lav GI-filosofi. Da vil du kunne spise noe frukt litt avhengig av hvor mye/raske karbohydrater du vil tillate deg. Det er vanskelig å gi råd uten å vite mer spesifikt om filosofien din. Men jeg kan ikke se at du kommer utenom en GI-tabell for å skaffe deg oversikt over hvilke matvarer som er ok i hht din filosofi.
Du kan evt få litt drahjelp ved å se på Lindberg-kostholdet, for han vektlegger jo lav GI.
Takk.
Hvor kan man få tak i GI tabell?
Hvis du googler finner du masse info om GI. Jeg vil tro at du vil kunne finne denne siden ganske nyttig: http://www.gi-tabell.se/
Er litt nysgjerrig på hva det er som gjør at du ønsker å følge en lav GI-filosofi uten egentlig å kjenne så mye til hva dette innebærer?
Hvis du googler finner du masse info om GI. Jeg vil tro at du vil kunne finne denne siden ganske nyttig: http://www.gi-tabell.se/
Er litt nysgjerrig på hva det er som gjør at du ønsker å følge en lav GI-filosofi uten egentlig å kjenne så mye til hva dette innebærer?
Jeg kjenner godt til hva det innebærer, men kjenner ikke (ennå) godt nok til alt som har lav og høy GI, ikke i detaljer iallefall.....
jeg drikker smoothie (ferdigkjøpt) med bitteeeeeelitt banan i seg.
Går bra, men.. det er veeeeeldig lite.
Photobscura
31-07-08, 19:53
Er banan ok??
Det spørs akkurat hva du skal bruke den til :stuart:
Sorry... Men du har alt fått så mange fornuftige svar, at jeg grep anledningen til å tøyse litt.
det spørs akkurat hva du skal bruke den til :stuart:
heheheh :D
Hva med å bruke proteinpulver med banansmak i stedet for; mange typer har veldig lavt innhold av karber, og kan brukes i både smoothie, grøt, bakst og shake.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.