View Full Version : sjokolade
Hva heter den sukkerfrie og karbfrie sjokoladen som brukes til sjokoladekaka black sunday? Fant en sukkerfri type på meny, men det er jo karber i den...
Hva heter den sukkerfrie og karbfrie sjokoladen som brukes til sjokoladekaka black sunday? Fant en sukkerfri type på meny, men det er jo karber i den...
hvis karbene er sukkeralkoholer kan de trekkes fra. du bør allike vel ikke spise ubegrenset av sukkeralkoholer. Det kan gi ekstrem mage onde og hemme vektnedgang.
hvis karbene er sukkeralkoholer kan de trekkes fra. du bør allike vel ikke spise ubegrenset av sukkeralkoholer. Det kan gi ekstrem mage onde og hemme vektnedgang.
Tenkte bare jeg skulle prøvde denne til i kveld:) skal vi se....på denne sjokoladen står det: karbs 35 g hvorav sukkerarter 1 g og sukkeralkoholder 25 g. Vil det da si at det er 1 g karbs? hva er de resterende 9 karbene?
Tenkte bare jeg skulle prøvde denne til i kveld:) skal vi se....på denne sjokoladen står det: karbs 35 g hvorav sukkerarter 1 g og sukkeralkoholder 25 g. Vil det da si at det er 1 g karbs? hva er de resterende 9 karbene?
Nei, da er det 10 gram effektive karbohydrater per 100 gram (35 minus 25). 1 av disse kommer fra sukkerarter, mens de resterende 9 kommer fra andre deler av produktet.
Nei, det betyr at det er (35-25=) 10 g karber (pr 100 gram sjokolade, går jeg ut i fra).
1 gram kommer fra sukkerarter, 9 gram kommer fra andre ingredienser :)
Ha, ha, nattfruen var litt kjappere enn meg :D
Ha, ha, nattfruen var litt kjappere enn meg :D
Hehe, tror vi postet omtrent så samtidig som det går an :)
Hehe, tror vi postet omtrent så samtidig som det går an :)
Kjekt med kjappe svar:Dtakk til begge!! Ja...skal vi se da blir det altså 22,5 g karbs av sjokoladen. Og jeg kommer ikke inn på matvaretabellen...så hvor mye karbs er det i egg?:flau:(er æresmedlem av korttidsminneforeningen, om noen lurer...for dette skal jeg da vite...:rolleyes:)
Og da ser jeg jo samtidig at denne kaka ikke er noe for meg enda:o
Bra jeg er gift med en kakemons:cool:
Fikk nå ihvertfall prøvd noe nytt, og det er jo fremskritt for denne dama:rolleyes:
ett lite stykke en gang i blandt er ikke så ille vil jeg tro.
kaka er veldig dessertkake nesten som konfekt å regne syns jeg. Skal ikke så mye til å bli fornøyd, selv for meg :o veldig god da!
ett lite stykke en gang i blandt er ikke så ille vil jeg tro.
kaka er veldig dessertkake nesten som konfekt å regne syns jeg. Skal ikke så mye til å bli fornøyd, selv for meg :o veldig god da!
Blir nok et knøttlite stykke med litt krem på til meg:rolleyes:bare for å smake liksom. Blir den god blir den helt sikkert bakt til bursdager o.l.:)
13 minutter igjen til den er ferdig, og jeg må si at det er ingenting å utsette på lukta:p
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.