evasr
31-08-08, 21:27
Har prøvd mange brød herfra, men siden jeg ikke liker hverken eggesmak eller linfrøsmak måtte jeg ta sleiva i egne hender. Har tatt meg noen mnd og en del mislykkede oppskrifter, men denne var virkelig god både som brød og knekkebrød!
1 boks Cottage Cheese
1 boks Creme Fraiche
10 egg
2 ts bakepulver
ca 1,5 dl Soyaflokker (mine har 3 karber pr 100 gram)
ca 1,5 dl kruskakli
8 små teskjeer Johannesbrødkjernemel
4-5 ss olje
2 ts salt
Mos CC med stavmikser, bland i resten av det våte + JBM, saltog bakepulver. Tilsett soyaflokker og kruskakli til deigen blir tykk som grøt.
Steker mine i to store former på 200 grader i en time, men de faller litt sammen (tar gjerne mot tips for å forhindre dette!). Del i skiver, og tørk i ovn med døra på gløtt på 50 grader over natt. Blir ca 50-60 stk av hele oppskriften, og den funker fint som pizzabunn og vanlige brødskiver også!
Kjempegode med ost og paprika på!:D
1 boks Cottage Cheese
1 boks Creme Fraiche
10 egg
2 ts bakepulver
ca 1,5 dl Soyaflokker (mine har 3 karber pr 100 gram)
ca 1,5 dl kruskakli
8 små teskjeer Johannesbrødkjernemel
4-5 ss olje
2 ts salt
Mos CC med stavmikser, bland i resten av det våte + JBM, saltog bakepulver. Tilsett soyaflokker og kruskakli til deigen blir tykk som grøt.
Steker mine i to store former på 200 grader i en time, men de faller litt sammen (tar gjerne mot tips for å forhindre dette!). Del i skiver, og tørk i ovn med døra på gløtt på 50 grader over natt. Blir ca 50-60 stk av hele oppskriften, og den funker fint som pizzabunn og vanlige brødskiver også!
Kjempegode med ost og paprika på!:D