Drømmepie
24-09-08, 18:24
Oppskriften på:
Stine's "Kaffelikør basert på vaniljekaffe"
2.5 dl Nescafe VaniljeKaffe
15 gram splenda
2.5 dl Vodka (40%)
4 gram vaniljesukker
Kok opp vann og bland i vaniljekaffe pulveret fra Nescafe. Jeg bruker 4 pakker på 2.5 dl kokende vann. Bland i splenda'en og avkjøl. Tilsett 2.5 dl vodka og 2 små ts vaniljesukker. (ca 4 gram)
Hell opp i passende flasker og la stå i 4 uker. Fyll den klare likøren over på nye flasker og unngå å få med grums.
Likøren blir best hvis den blir lagret i 3 mnd.
ps: Jeg har ikke smakt på den siden jeg var gravid i julen i fjor, men 10 stk fikk små flasker og mente den var bedre enn Baileys :D
Jeg har prøvd å regne ut innholdet, men skal få mannen til å kontroll regne for meg.
Det jeg kom fram til var:
Totalt for hele flaska var det:
67 karbs
977.5 kcal
Vekt: 390 gram
Det vil da bli per likørglass:
3.35 karbs
49 kcal
1 glass à 20 gram
Stine's "Kaffelikør basert på vaniljekaffe"
2.5 dl Nescafe VaniljeKaffe
15 gram splenda
2.5 dl Vodka (40%)
4 gram vaniljesukker
Kok opp vann og bland i vaniljekaffe pulveret fra Nescafe. Jeg bruker 4 pakker på 2.5 dl kokende vann. Bland i splenda'en og avkjøl. Tilsett 2.5 dl vodka og 2 små ts vaniljesukker. (ca 4 gram)
Hell opp i passende flasker og la stå i 4 uker. Fyll den klare likøren over på nye flasker og unngå å få med grums.
Likøren blir best hvis den blir lagret i 3 mnd.
ps: Jeg har ikke smakt på den siden jeg var gravid i julen i fjor, men 10 stk fikk små flasker og mente den var bedre enn Baileys :D
Jeg har prøvd å regne ut innholdet, men skal få mannen til å kontroll regne for meg.
Det jeg kom fram til var:
Totalt for hele flaska var det:
67 karbs
977.5 kcal
Vekt: 390 gram
Det vil da bli per likørglass:
3.35 karbs
49 kcal
1 glass à 20 gram