marry-78
04-10-08, 19:00
Denne guacamolen synes jeg er verdens beste :p
Du trenger:
2 modne avocado
1/4 rødløk
1/4 rød paprika
2-3 hvitløksbåter
1 fersk chilli - uten frø, evt chilipulver
2-3 ss sitronsaft
salt
pepper
2-3 ss Creme fraiche evt rømme
Jeg pleier å lage guacamole i food-prosessor (slipper å hakke for hånd..). Først har jeg oppi chilli, løk, paprika og hvitløk som jeg hakker ganske fint. Så tar jeg oppi avocadoen og sitronen (jeg pleier å dele en sitron i to og skvise ut litt saft, måler ikke så nøye. Smak deg frem til hvor mye du vil ha). . og kjører bare litt til. Synes guacamolen er best når avocadoen er grov-hakket og ikke bare en saus.. Tar dette over i en bolle, tilsetter salt, pepper og chreme fraiche og rører rundt. Kan godt ha mer creme fraiche for å drøye porsjonen. Dette er knallgodt :D Dessuten er vel chilli bra for forbrenningen ;)
En av dagene skal jeg prøve litt reker oppi så blir det et lite mellommåltid.
Denne må bare prøves :spisesnak
Du trenger:
2 modne avocado
1/4 rødløk
1/4 rød paprika
2-3 hvitløksbåter
1 fersk chilli - uten frø, evt chilipulver
2-3 ss sitronsaft
salt
pepper
2-3 ss Creme fraiche evt rømme
Jeg pleier å lage guacamole i food-prosessor (slipper å hakke for hånd..). Først har jeg oppi chilli, løk, paprika og hvitløk som jeg hakker ganske fint. Så tar jeg oppi avocadoen og sitronen (jeg pleier å dele en sitron i to og skvise ut litt saft, måler ikke så nøye. Smak deg frem til hvor mye du vil ha). . og kjører bare litt til. Synes guacamolen er best når avocadoen er grov-hakket og ikke bare en saus.. Tar dette over i en bolle, tilsetter salt, pepper og chreme fraiche og rører rundt. Kan godt ha mer creme fraiche for å drøye porsjonen. Dette er knallgodt :D Dessuten er vel chilli bra for forbrenningen ;)
En av dagene skal jeg prøve litt reker oppi så blir det et lite mellommåltid.
Denne må bare prøves :spisesnak