View Full Version : Oppskrift på ostekake mottas med takk :)


Zalto
06-10-08, 22:27
Er det noen Ketolyse slankere som har en knalloppskrift på Ostekake?
Trenger til onsdag... :D:D:D:D:D

Gerd
06-10-08, 22:30
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963

Antoinette6
06-10-08, 22:57
Åååååå !!! Gled deg, Zalto. B E S T E ostekaka JEG har smakt !!! :)

Zalto
06-10-08, 23:43
Hmmm, kanskje jeg må prøve denne da... :)
Har jo egentlig kjøpt inn både Philadelphia og snøfrisk, men kan vel kanskje bruke noe av det istedenfor tine kremost???
Heistad gele har jeg så det går bra, men da må jeg ihvertfall kjøpe mer rømme og fløte...

Du vet vel ikke tilfeldigvis hvor mange stk man får ut av denne kaka ca?
35 karber er jo litt da :)

fjanni
07-10-08, 00:53
den er svin-god!!! snøfrisk er jo geiteost. tror ikke det gjør seg i ostekake! hehe. jeg brukte philadelphia og jeg brukte hele boksen motfor 125 gram tine ost. ble knallgod! namnamnam!

ecli
07-10-08, 07:27
Denne er skikkelig god! Yami :p
Men som forrige sa, så brukte jeg også 200g kremost (og som det står i de fleste andre oppskriftene jeg har sett på kaker av denne str). Prøvde med 125 først, men det ble bedre med 200g ja :)
Et tips til er å bruke FunLight lime/lemon+gelatin oppi ostekremen, du får dessverre ikke heistad sitrongele. Men med FUnLighten får man virkelig frem den gooooode ostekake-feelingen :) Heistad-geleen la jeg på toppen som et lokk istedet (gjerne med bærblanding om du virkelig vil ta av ;))

Gerd
07-10-08, 10:28
Du vet vel ikke tilfeldigvis hvor mange stk man får ut av denne kaka ca?
35 karber er jo litt da :)

Den er mektig :ja: Så man tar ikke store bitene :)

Zalto
07-10-08, 11:47
Denne er skikkelig god! Yami :p
Men som forrige sa, så brukte jeg også 200g kremost (og som det står i de fleste andre oppskriftene jeg har sett på kaker av denne str). Prøvde med 125 først, men det ble bedre med 200g ja :)
Et tips til er å bruke FunLight lime/lemon+gelatin oppi ostekremen, du får dessverre ikke heistad sitrongele. Men med FUnLighten får man virkelig frem den gooooode ostekake-feelingen :) Heistad-geleen la jeg på toppen som et lokk istedet (gjerne med bærblanding om du virkelig vil ta av ;))


men hvor mye fun saft brukte du da? bruker du den utblandet eller konsentrert?

Zalto
07-10-08, 11:54
den er svin-god!!! snøfrisk er jo geiteost. tror ikke det gjør seg i ostekake! hehe. jeg brukte philadelphia og jeg brukte hele boksen motfor 125 gram tine ost. ble knallgod! namnamnam!

jeg har kjøpt snøfrisk naturell... hmmm, fant en annen oppskrift hvor det ble brukt, så det bør vel gå?
uansett har jeg jo Philadelphia :)

Anitra
07-10-08, 12:42
Da har jeg skrivd ut denne oppskriften :)

ecli
09-10-08, 13:11
men hvor mye fun saft brukte du da? bruker du den utblandet eller konsentrert?

Brukte forklaringa fra Fedons ostekake, med litt modifikasjoner (seff)
Koker opp 1dl vann, rører inn gelatinplatene. Har så i 2dl saft og 2dl vann.

Jeg har brukt 8-10 gelatinplater. Det blir mindre mengde gele enn hva heistadgeleen gir (her 5dl mot 7,5dl heistad). Kan sikkert øke væskemengden her også. Og da blir det jo smakssak om man øker saftmengden alene eller begge...

Pearl
09-10-08, 14:00
Den er mektig :ja: Så man tar ikke store bitene :)

Jo, desverre. :D