View Full Version : Jeg trenger input


Albertine
13-10-04, 10:23
I morgen er det på'n igjen. Alle karber skal bort. Har prøvd å forberede meg mentalt i flere uker, uten at jeg kan si at det har hatt noen virkning. Trenger gode råd! Hva gjør man dagen før man skal begynne et nytt og bedre liv? Praktiske ting, mentalhygiene og sånne ting? Nå har jeg vært på kjøret så lenge at jeg ikke klarer å tenke klart lenger. Tenker bare på hindringene som ligger i veien. At det er Quiz på pub'en på fredag der vi skal stille lag (og må drikke pils), at det er øvingshelg med korpset til helga med masse god mat (og drikke), at vi stadig får folk på besøk som skal se hvordan vi har fått det i nyhuset (og som selvfølgelig må få noe godt til kaffen, mor også).

Skulle gjerne hatt en aldri så liten hjernetransplantasjon akkurat nå. Litt umulig kanskje, så en lobotomi får holde.

Summer
13-10-04, 10:30
Tror det får holde med litt hjernevasking jeg... :snill:

Skriver herved ut en resept på minimum tre timer dagen med karbojunkiesurfing med obligatorisk deltakelse. :D

Til besøkene så finnes det gode lavkarboalternativer. Feks grove (grovt speltmel og soyamel) vafler med masse egg og søtstoff... De vil ikke merke forskjellen engang;)

Til puben, så ser jeg ikke hvorfor du MÅ drikke øl. Jeg er avholds, får jeg ikke være med da? ;):p

Lykke lykke til i måren! Du starter et nytt og bedre liv! :blomster:
Og når abstinenesene herjer så er dt lurt å rydde i skap.:p

Anne
13-10-04, 11:00
:ja: Kan bare nikke til det Lise sier. I tillegg så vil jo jeg anbefale deg å lage en MUP....

Det er en kjempefin måte å følge opp seg selv på. Flott rapport system og motiverende. Veldig greit å gjøre dette i fellesskap. Jeg tror ikke jeg hadde klart å finne ut av hva jeg gjør feil om jeg ikke hadde vært med på dette. Jeg skal ikke si jeg ikke hadde klart å slanke meg, men da kan det hende det hadde gått på helsa løs i steden for på fett og cm...

I MUpen får jeg tilbakemeldinger på hva jeg gjør bra og på hva jeg kanskje bør endre.:D
Hvis du ikke vil bruke tid og energi på MUP....så bruk i hvertfall målbåndet, for det har hjulpet meg over noen kneiker da vekta har stått stille. Når jeg da ser at cm fortsetter å krympe, så antar jeg at det er fettet som blir erstattet av noe annet. Muskler kanskje...Det er lov å håpe. Jeg vet ihvertfall at musklene ikke har blitt borte.

Også er det dette med vannet da.....drikk i mengder. Hele dagen:D
Ølet må du bytte ut med Farris i slankeperioden. (Det er jo en de tingene vi legger på oss av bla.) :cool: Ikke vær redd for å si du prøver å legge om kostholdet. De fleste respekterer det. De som ikke gjør det er bare smålige.

Og Albertine...bruk oss! Og vær så snill og del dine erfaringer med oss...vi trenger det.
Lykke til!:klem:

Nille
13-10-04, 12:39
:ja: Nikker jeg også, til både Lises og Annes innlegg.

Hvis du MÅ drikke øl på fredag (:confused: ) så er det ingen vits i å starte en induksjon nå. Da er et helt bortkastet. Kroppen din vil jo brenne alkoholen og ikke fett. Dessuten er det ikke bare karber i øk, men en gu bråte med kalorier !!

NÅR du skal begynne, - er det virktig at alle skap er ryddet for fristelser og at du har masse god lavkarbo alternativer liggende isteden. Men dette vet du jo.

Det er viktig at du er mentalt forberedt ja, men jeg hart også funnet ut at måle- og veiedagen min er en motivator. Jeg angrer kjememye på at jeg ikke målt skikkelig fra dag 1. Jeg bruker www.mybodycomp.com (http://www.mybodycomp.com) en gang pr uke - eller hver 14. dag. Å se at cm forsvinner selv om vekten står stille er det som holder meg gående i perioder.

Jeg tror det er viktig at alt er lagt til rette for de første 14 dagene om det er induksjon du skal gå på igjen. Skaper og innkjøp (som jeg skrev ovenfor) - den første uka bør ikke inneholde pub eller familiebesøk eller selskaper. Det gjelder å komme igang. Så hvis du er isikker på om du vil klare det, - ja da mener jeg det er bedre å utsette det til etterpå.

Skulle gjernen ha gitt deg en hjernevask jeg også, men jeg er ikke så flink til sånt ! :p :p

:klem:

Albertine
13-10-04, 19:37
Er i tvil om jeg i det hele tatt skal begynne i morgen. Har ikke rukket butikken i dag og det er alt for mye farlig som ligger og lurer i skapene. Ser for meg åtte og en halv time i smerte og lidelse og en gigasprekk sånn litt etter middag. Pubturen har ingenting med det å gjøre, jeg kan godt drikke vann jeg. Er grei sånn sjø. I tvil nå.

Men EN ting er iallefall sikkert, jeg kommer til å vise meg mer her inne!

Summer
13-10-04, 20:39
Tenker bare på hindringene som ligger i veien. At det er Quiz på pub'en på fredag der vi skal stille lag (og må drikke pils) Pubturen har ingenting med det å gjøre, jeg kan drikke vann jeg. Er grei sånn sjø.Det virker allerede!:D

Zoë
14-10-04, 19:10
Det du MÅ gjøre er å handle inn mer enn nok lavkarbo mat på forhånd!

Spekemat, røkt laks og fetaost holder seg i en evighet i kjøleskapet.
Paprika, agurk,løk og tomat også.
Masse frosne grønnsaker i frysern + kyllingfilleter, frossen fisk etc.
Rømme med hvitløk og pesto er deilig som smakstilsettinger til lunsj og middag.
Egg og fiber-rik.
God ost.

OG SNACKSALTERNATIVER!
Oliven, baconsvor, heistadgele (...) kan du tillate deg på induksjon.
+ selleri med hvitløksrømmedip.

Men hvis motivasjonen din er veldig vaklende, så er det kanskje greiere å ta mål av seg på å leve på lavkarbo - og da kan du også fylle skapet med nøtter og 85% sjokolade.

Server gjestene jordbærfromasj ( heistadgele med krem - GODT!), en skål med nøtter og mørk sjokolade, eller hjemmelagde småkaker av malte mandler, egg, smør og søtstoff.

Lykke til!